صفحه 1:
صفحه 2:
مدیر یک دقیقهای سمبلی است که به هر یک از ما
NS یادآوری میکند که هر روز یک دقیقه به چهره افرادی
که بر آنها مدیربت میکنیم نگاه کنیم و به خاطر
بسپاریم که آنها مهمترین منابع ما هستند.
Minute Manager
صفحه 3:
مع 5 <
Minute Manager
هسيربيك دقيقه اى» كتلبى است كه رمنوراز موفقيت مديزيت صحييم
رابه صورت داستانی بیان میکند. جریان از لین قرار است که مردی جوان؛
برای یافتن مدیری لایق, به جستجو میپردازد تا با آشنایی با تجارب اوه مدير
لایقی شود. با جستجو و بررسی انواع مدیران در کل دنیا به دو روش
مدیریتی برخورد میکند.
* مدیران سختگیر و مستبد
* مدیران رئوف و دموکرات
كه ار لواو موقيام موا صقف یک مییرکامل دعا اين كبر
جستجوهايش. با مديرى آشنا میشود که در امر مديريت بسيار موفق است و
خود را مدير يك دقيقه اى مىنامد. با جلسه اى كه با مدير يك دقيقه اى
برگزار منکنده او رسز موقفیت. خوة. را قرالين: مى خاتى كه هم بليذبيه:اقراد
سازمان اممیت داد. هم به نتایج نازمان: از نظر اون اگر آفراد نسبت به
خودشان اخسانر
س خوبی داشته باشندء نتيجه کارشان بسیار خوب خواهد بود.
صفحه 4:
FR
سه راز مدیریت یک دقیقه ای
* اهداف یک دقیقه ای One Minute Goals
* تشویقهای یک دقیقه ای One Minute Praising’s
و هو و وه وه و هه ۶ ۵ 8 * توبیخهای یک دقیقه ای One Minute Reprimands
صفحه 5:
FR ~ راز اول: اهداف یک دقیقه ای
هد فكذارى يك دقيقه اى اولين رمز شالوده و اساس مدیریت یک دقيقه ای است. قانون هدفگذاری. قانون ۸۰ و ۰
است یعنی ۸۰ درصد نتایج مهم از ۲۰ درصد هدفهای ما به دست می آید.
مراحل هدفگذاری:
** روى اهداف توافق كنيد.
** رفتار صحيح را كاملاً مشخص كنيد.
* تمامی اهداف را در کمتر از ۲۵۰ کلمه بر روی یک کاغذ بنویسید.
4
هر هدف را بارها و بارها بخوانید. خواندن هر هدف نباید بیشتر از یک دقیقه به طول انجامد.
** در طول روز یک دقیقه از وقت خود را به عملکردتان اختصاص دهید.
و بالاخره اين كه:
* ببینید که رفتارتان با هدفتان همخوانی دارد یا نه؟!
صفحه 6:
FR
ار دوم: تشویقهای یک دقیقه ای
پیشاپیش به کارکنان خود بگویید در مورد کاری که آنها انجام میدهند. شما بهصراحت نظر خود را اعلام می"
** کارکنان خود را بلافاصله تشویق کنید.
** به طور واضح و روشن به کارکنان خود بگویید که دقیقاً چه کاری را درست انجام دادهاند.
** هرگاه کارکنانتان کاری را درست انجام دادهلند صادقانه به آنها بگویید که چقدر از کارشان راضی و خشنود هستید
و چقدر کار آنها به سازمان و دیگران کمک می
# ی سکوتقنین اقا اخساین قوب تقما اه آ نها SpE ER
** آنها را ترغيب كنيد كه باز هم اینچنین خوب و درستکار کنند.
** دست آنها را بفشارید یابا دست به پشت آنها بزنید و خلاصه, کاری کنید که آنها احساس کنند که شما خواهان
موفقيتشان هستيد. ذه
صفحه 7:
FR
داذ سوم: توبیخهای یک دقیقه ای
توبیخ یک دقیقهای هنگامی موثر و کارساز است که شماء
** پیشاپیش به کارکنان خود بگویید شما صریح و روشن نظر خود را در مورد کاری که آنها نجام میدهند. خواهید گفت.
قسمت اول توبیخ یک دقیقهای:
** کارکنان را بلافاصله توبیخ و سرزنش كنيد.
** به کارکنان دقیقاً بگویید که چه کاری را اشتباه انجام دادهاند.
قسمت دوم توبیخ یک دقیقهای:
** با فرد خاظى دست بدهید یا لین که دستتان را روی شانهاش بگذارید به گونهای که آنها احساس ans که شما ضادقانه
طرفدار و حامی آنها هستید.
** به آنها خاطرنشان کنید که چقدر آنها بای شما ارزشمند هستند.
** مجدداً تاکید کنید که آنها خوب هستند ولی عملکرد آنها در آن مورد خاص نادرست بوده است.
لین نکته را درگ کنید کنه وقتی سرزنش یک دقیقهای به پایان رسیدء موضوع را تمامشده تلفی کنید.و دیگر قضیه را
ادامه ندهید.
صفحه 8:
FR
2 جرا اهداف یک دقیقه ای موّثرند؟
«مدیر یک دقیقه ای» بیان میکند علتبی انگیزه کار کردن افراد. ندانستن دقیق اهداف و مسوولیت
هلیی است که مدیر از ن ها انتظار دارد. مانند بازی بولینگ که اگر فرض بشود یک فرد دوکها رو
نبیند. انگیزه ای برای انداختن آنها ندارد. برای همین. انگیزه بازی از او گرفته میشود. اما در صورتی
که مدیر انتظاراتی که از کارکتان خود دارد رابه طور دقیق با آن ها درمیان بگذارد. در واقع اهداف و
دوک های بازی رابه آنها نشان داده و در اين صورت. باعث انگیزه در افراد. برای به دست آوردن
اهداف و پیشرفت شرکت میشود.
انگیزه اصلی مردم برای کار کردن لین است که بدانند نظر رئیس در مورد نتلیج کارشان چیست: همه
ما میخواهیم بدنیم کارمان چطور است و اكر بدانيم كه کارمان را خوب انجام می دهیم. احساس خوبی ...
پیدا میکنیم. روی تابلویی که در اتاق مدیر یک دقیقهای نصب گردیده نوشته شده است: هیک دة
به اهدافت بنگر, به عملکردت نگاه کن؛ ببین آیا رفتار تو با اهدافت همخوانی دارد يا نه؟»
0
صفحه 9:
a FR تشويقهاى يك دقيقداى مؤثرند؟
تشویقهای یک دقیقهای هم به دلیل انگیزه بخش بودن مفید هستند. بندرت میشود کسی را پیدا کرد که از
همان روز اول بدلند که چگونه همه کارها را درست انجام بدهد. شما بلید برای آموزش دادن به کارکنانتان
تلاش کنید. بنابرلین راه آموزش دادن به هر فرد برای یادگرفتن کار جدید لین است که ابتدا بر کارش نظارت
کنیم تا او کارش را تقریبا درست انجام دهد تا اينکه بالاخره یاد بگیرد که آن کار را کاملاً درست انجام دهد.
انضباط فردی برای افرادی که در مورد کاری که انجام می دهند. مطمئن نیستند. میثر نیست. فقط تشویق
میتواند در این موارد کارساز باشد. تشویق باعث میشود کارکنان در مسیر درست حرکت کنند.
* اگر تعیین هدف و غافلگیری افراد با تشویق توسط مدیر در زمان درست صورت پذیرد. در واقع مدیر هدف
هایی که می خواهد. گام به گام برای افراد خود روشن می سازد و پس از لین که ن ها هدف را شناسایی
كردند از اين يسء خودشان خودشان را تشويق مى كنند و ديكر نيازى به بازرسى مدير نمى بان
ب
صفحه 10:
FR
خ یک دقیقهای موثر است چون منصفانةترين شكل برخورد با افرادى محسوب میشود که خملکردشا
ای موثرند؟
ط است. از آنجایی که اهداف از ن شده لند و انتظارات بسیار روشن هستند.
lated ea تیه توق که ره زود وس رجا
شرایطی احترام مدیر حفظ خواهد شد زیرا او واقعیت را گفته است ن هم بدون اينکه دخل و تصرفی در آن
کرده با
كرده باشد.
* دراتوبيخ يك دقيقهاى: عکس العمل فوری است. به عبارت دیگر به محض مشاهده رفتار نامناسب از کارمند
و یا هشدار بخشهای ge gl بايد او را مؤاخذه كنيد. زيرا اكر زمان بازخواست به زمان انجام خطا
نزدیک نباشد. تأثیری در اصلاح رفتار شخص خاطی نخواهد داشت.
* در توبیخ یک دقیقهای هدف لین است که رفتار غلط فرد را حذف کنید و کاری به خود شخص ندارید و4
هيج وجه نبليد ارزش و شخصيت انسانى فرد مورد تهاجم قرار بكيرد. به همين دليل در بخش دوم“سرزنش
یک دقیقهای, فرد را تحسین میکنید. یعنی اينکه آنها خودشان خوب هستند ولی رفتارشان"خوب نبوده
است.
صفحه 11:
مع << نكت پایانی
* سرانجام مدير يك دقيقهاى از مرد جوان تقاضا كرد كه در شركت او كار كند و مرد جوان نيز با كمال
ميل اين خواسته را يذيرفت و او خود به يك مدير يك دقيقهاى تبديل شد.
* مدیر یک دقیقهای جدید یک طرح و برنامه جیبی به نام «طرح بازی» درست کرده بود تا کسانی که با او
کار میکردند به راحتی بتوانند یه یک مدیر یک دقیقهای تبدیل شوند. او لین طرح جیبی رابه کسانی .
که با او کار میکردند. اهدا میکرد.
صفحه 12:
FR
خلاصهای از طرح بازی مدیر یک دقیقهای
احداف ذا بازيينى و مشخصى کنید بو
راعضین کید (صاهقانت: