کسب و کارمنابع انسانی و مشاغلمدیریت و رهبری

مدیـریت منابع انسانی پیشرفته

صفحه 1:
۰ ۶. توانمند سازی منابع انسانی زمستان ۱۳۸۹

صفحه 2:

صفحه 3:
0 ‎.١‏ ماهیت مدیریت منابع انسانی ۱ ۸ مدیریت دستمزد و جبران خدمات ‎uv‏ ‏۲ مدل های مدیریت منابع انسانی ۱ ‎٩‏ مدیریت حفظ و نگهداری منابع انسانی ‎uv‏ ‏۰ مدیریت فرهنگ سازمانی ‏۴ مدیریت بکارگیری منابع انسانی ۱ ۱ سازمان های یادگیرنده ‎vu‏ ‏۵. آموزش و توسعه منابع انسانی ۱ ۲ مدیریت دانش ی ‏| 9 توانمند سازی منابع انسانی | 3۳ مدیریت منایعانسانیبین المللی 2 ‏/. مديريت عملكرد و ارزيابى كاركنان | ‎IF‏ استراتژی های منابع انسانی ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
ee Hd alg ‎Gd ol,‏ للانان ‎ao GY‏ (25 وَأنَّ سَعْيَةُ سَؤْفَ يُرَى ‎a(t +)‏ یخزاه الْجَرَاء الأَوْفَى ))¥( ‎Sty‏ ال ریک المُنتی ‎(Fy)‏ ‏و اينکه برای انسان جز حاصل تلاش او نيست (9© و [نتيجه] کوشش او به زودی ‎ons‏ خواهد شد (۴۰) سپس هر چه تمامتر وی را پاداش دهند (۴۱) و اینکه پایان أکارا به سوی پروردگار توست ‎(FY)‏ ‏(سویدی مبلیکه للجم) ‎

صفحه 5:
قال ‎Jou‏ الله (ص): نوم العالم افضل من عباده العابد. ( نهج الفصاحه ۰ ۳۲۱۳۸) خواب دانشمند از عبادت عابد بهتر است .

صفحه 6:
علم را بايد توليد كرد : كار علمی بکنید . همتتان بليد به جه جيزى كماشته شود ؟ آن جيزى كه به نظرم از همه مهمتر مى آيد . اين است كه همت جامعه ى علمى ما بايد به توليد علم گماشته شود . ما نباید به ترجمه و فراكيرى اندوخته هاى ديكران اكتفا كنيم .نه لين كه | فرا نكيريم ؛ هيج كس نمى كويد از ديكران فرا نكيريم ؛ جرا » /بايد فراكرفت ؛ ليكن علم را ‎cee‏ ل

صفحه 7:

صفحه 8:
معط مه "ويذكى سازمانهاى امروز يويليى و بيجيدكىء ابهام و سنت كريزى است. تغيير جزء لاينفك و ذات سازمانهاى هزاره سوم شده است. ‎got‏ جهان بسيار متغير امروزء همانطور كه محيط كار بيش از ‏پیش متفاوت و متنوع می شود شرکتها ناگزیرند تغییرات را ‎Cop do‏ کنند. مدیریت تغییر شامل برنامه ریزیء اجرا و کنترل ‎

صفحه 9:
تعریف توانمند سازی

صفحه 10:
تعریف توانمند سازی توانمندسازی فرایند پرورش و ارتقای باور خود کارآمدی در میان کارکنان است و لین فرایند به معنی حذف علل و عوامل ناتوانی کارکنان و ارایه بازخور مثبت به کارکنان و حمایت از آنها می‌باشد. (کانگر و کاننگو ۹۸۸

صفحه 11:
تعریف توانمند سازی توانمندسازی برآیند چهار عنصر اساسی است: ادراک موثر بودن در تحقق هدف» شایستگی يا کفایت نفس, خودمختاری و استقلال فردی» تاثير گذاری در تصمیم گیری ها و تدوین استراتژی ها. (توماس و ولتهاوس 1۹۹۰)

صفحه 12:
ريشه توانمند سازی بابك مددكارى اجتماعى + | سياسى | نظامى | فرهنكى | اجتماعى | اقتصادی | تکنولوژیکی | ‎(veil abn ad) —‏ (يفعفقر) تئوری های توانمندسازی | (فقر زدلیی یفع سلطه)

صفحه 13:
مفهوم شناسی توانمند سازی از جمله مفاهیم بسیار متعددی که برای بیان اصطلاح توانمندسازی به کار می‌رود : آگاه‌سازی و توانمندی توأم با صلاحيت و قابليت . م" وانمندسازی — لک(

صفحه 14:
عوامل توانمند سازی

صفحه 15:
عوامل موْثُر در توانمند سازی (پیتر و همکاران-۲۰۰۲) برای توانمند سازی مديران بايد قدرت را از سطوح بالا به زیردستان منتقل کرده وبه آنها اجازه دهند كارها را خود انجام دهند. بلید به کارکنان توانمند اجازه تصمیم گیری و حل مسأله داده شود (با حضور مدیر یا بدون حضور وی). برای توانمندسازى. لازم است کارکنان به اطلاعات مورد نياز برای تصمیم گیری و اچرای فعالیتها دسترسن:داشته 57 كاركنان توانمند بايد از اختيار و استقلال فردى براى انجام امور برخوردار باشند (به جاى اينكه تحت نظارت دقيق مديران باشند). قدرت

صفحه 16:
عوامل موْثُر در توانمند سازی (پیتر و همکاران-۲۰۰۲) * خلاقیت و شهود کارکنان توانمند باید تقویت شود به #۹ گونه ای که آنها برای حل مسائل و انجام اموراز روشهای خلاقبت خلاقانه استفاده کنند. * برای توانمندسازی کامل. كاركنان بليد مهارت ها و دانش مورد نیاز برای پاسخگویی به مسئولیت ‎le‏ کنتب ها دلق * کارکنان توانمند باید در مقابل دیگران پاسخگو باشند و از کارها و تصمیمات خود دفاع کنند.

صفحه 17:
تئوری ها و مدل های توانمند سازی | دسته بندی بر اساس سیر زمانی | > 0( Xx “= sl ‏دسته بندی بر اساس سیر موضوعی ...| <.. دسته بندی موضوعی<‎ | a> ۲ | دسته بندی بر اساس رویکرد | دسته بندی نگرشی ۹ > ae 2 ‏دسته بندی فلسفی‎ > SRP ‏دسته بندی بر اساسی‎

صفحه 18:
- وب سایت مدیریتی ار ۱ دسته بندی تاریخی و موضوعی مدل / سال تعریف سس = اتعريف و سس سس دئیس کیثلا توانمندسازی, فرایند بهبود ستعر ‎shes cagea)‏ 7 ۱ ‎al ests‏ راهبردهای كاتكر و كانتكو ساختاری محرکه و فرایندی ‎ieee,‏ ‏600982 ای 0 يريتي. خود الريخشي أطلاعاتى: ولتهاوس ختار ۳ بو 7" تاتیرء ‎nee”‏ مس ‎a‏ ‎ote‏ ياد عملكرد باون و لاور راهيرد سهيم كردن كاركنان در سازمان: قدرت در تصميم گیری )1992( قرت های مبتنی بر جهت و عملکرد. ‎jee!‏ دويكرد يوانشناختى به توانمند تاثير يذيرى. عزم شخصى. )4995( سازی | ‎chee‏ مار ود آناكارول كار گروهی: تگرشی وین به ‎esas‏ ‎i995)‏ چوخه رهبری درک رگروهی . ا ‎ ‎ ‎

صفحه 19:
- وب سایت مدیریتی ار ۱ دسته بندی تاریخی و موضوعی مدل / سال تعریف اترى ويلسون توجه به تكرش ‎aii joni‏ ‎site (4996)‏ مالا و كارزتو عفهومى كسترده تراز مديريت )1996( مشاركتى 7 ارزشهاى شركت, ساختار مك لاكان وثل رنه رویکردی چند پعدی دربرء 3 )1997( تونمند سازی ‎ae‏ کر ی = فرهنگه مشارکت در اطلاعات 77 ‎os‏ توسعه فرهنگ توانمندسازی و رس سح ۲ )1998( شايستكى ‎ea‏ باروج آرنه مدل دو بعدی برای توانمند ارائه مدل دو بعدى براى توا اعتقاد و انصاف )1998( سازی 8 3 7 آموزش, رهبری: ارشاد, فراهم وكت و مارل ‎eee Baie GSI ge‏ ‎teen‏ 1 | كردن امكانات. ساختار بخشي a

صفحه 20:
- وب سایت مدیریتی ار ۱ دسته بندی تاریخی و موضوعی تعریف م ‎١‏ وی ور آموزش. تعامل کاگنن. ‎pat‏ آسان می ‎SS‏ تاکید بر گروههای خود مدیریتی و تمرکز بر تیرههای بانقود و بالنعل: سیستم های اطلاعاتی انسانی رابینز و کرینو ‎it‏ عناصر ‎ei‏ انتقال قدرت. تفويض اختيار. ‎SSRs 0 000 (2002)‏ | 1 = رهبری. یادگیری سازمانی, ‎SRL‏ والاس و استورم (۲۰۰۳( ع ‎at ea‏ يروى كارو كار ‎e‏ روهی ‎Foes‏ عمایت وزاداش از جانب من توكلنين و روهوتى ‎(oP)‏ ا ی ‏کلن و ‎SY‏ انقش افراد در تبيين و اجراى مدل )2003( پر رنگ تر است. ‎ ‎ ‎

صفحه 21:
دسته بندی نگرشی رویکرد هدف افزایش انگیزه کارکنان افزایش انگیزه درونی کارکنان تفویض قدرت به زیردستان احساس خودکارآمدی كدري مايق الى مرى ‎٠‏ مؤثر بودن » خود مختارى نظريه برداز فوى(05951) ‎OA) ag‏ بلانچارد (199۶) کانگر و کاننگو ‎(Aad)‏ توماس و ولتهاوس اسپریتزر (199۰)

صفحه 22:
© دسته بندى فلسفى (5122) انسان گراییبنیادی ساختار گراییبنیادی ۲ 5 انمند سازی کارکرد توانمند سازی تفسیرگرا 2 = ار گرایی

صفحه 23:
۵ a ent دسته بندی فلسفی (5۳) ابزارها افزايش مهارت هاي تخصصى كاركتان و 2 استفاده أز وازه توالمتدسازى به منوانة آموزش . تفويض اختيار قريب كارى. ودمديريتى و كار كروهى ؛ واكذار 3 95 غود مديريتى و كار كروهى ؛ واكذاري عم مسئولیت سریرستی و ارت به | تيم هاى خودكردان تب ای تخصصی جلب توجه کارکنان و فراهمتعودن ایدنلوزيتونمندسازی که ‎pep‏ ‏انمودن مساله استثمار از ذهنيت كاركنان کمک می کند ؛ زا نگیزش برونی می تواتد به اين متلور مورد استقاده قرا كيرد وأ مشاركت فاركتان در اراله أده تکی بررزش ها وی اساسی و توجه ۱ ۱ به نان وشان و مت اسان" مشارکت در طلاعت ‏ افزایش احساس تواتمندسازى به معناى اترى بخشى و شایستگی ‏ معنیداری .خودکفایی و ‎st‏ برتعهد درونى به شفل و جلب ‎oe Fe‏ مشاركت كار كنان براي ‎PPE RO‏

صفحه 24:
منطق دسته بندی فلسفی توانمند سازی منابع انسانی (5۳۳) باز ‎AF‏ بررزش های والای اساسی و توجه به انسان و شلن و منزلت انسان؛ توانمندسازی به معنای انریٍی بخشی و تأكيد برتعهد درونى يه شغل و جلب مشاركت كاركنان براى افزايش الريخث ‏۳.جلب توجه کارکنان و فراهم نمودن ایدئولویی توانمند‌سازی که به برطرف نمودن مسأله استثمار از ذهنیت کارکنان ‏ابزار انكيزش بیرونی می ‏ن منظور مورد استفاده قرار ارکت کارکنان در ارائه ایده ‎ ‎ ‏خودمدیریتی و كار گروهی : واگذاری سرپرستی و نظارت به تیم ها. ‏افزایش مهارت ام ‏کار کنان و استفاده از واز ‎ ‏ان و ‎sp ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 25:

صفحه 26:
موانع توانمند سازی )1( حاکم بودن ساختار رسمي و سلسله مراتبي؛ (2) پایین بودن جو اعتماد؛ (3) فقدان مهارت‌هاي لازم؛ (4) سبك‌هاي نامناسب مدیریت؛ (5) آموزشهاي ضعیف و نامناسب؛ (6) ترس از دست دادن قدرت.

صفحه 27:
روش های توانمند سازی

صفحه 28:
کار کرد ونتایج توانمند سازی خود کار آمدی خودمد یریتی و خودباوری و خودکفایتی وافزایش نقش اصلاح ذهنیت ‏ ایجاد وافزایش . افزایش مهارت. کارکنان انگیزه و تعهد قدرت و امنیت ‎ees‏ افزایش ‎ples!‏ مات آگاهی .دانش شایستگی و کارگروهی وبینش ‎ ‎

صفحه 29:
فر آیند توانمند ساز ی چگونگی

صفحه 30:
فرآيند توانمند سازى چکونکی فرآیند توانمند سازى )1( تسهیم کار کنان در اطلاعات سازمانی؛

صفحه 31:
- وب هایت مدیزیت آیران ۱ فرآيند توانمند سازى ویژگی هاى فر آيند توانمند سازى (2) تبادا )8( )9( 0 3 (1) رشد | آسان شن ()قراد | تشویق | طولاني اهداف ۱ گرفتن = أتوانمندسا 9 ۲ ازي؛ أديدكادها َ 1 شده؛

صفحه 32:
انواع توانمند سازی توانمند سازی ماب ازی سازمانی انسانی

صفحه 33:
توانمند سازی منابع انسانی (1) فرصت. قدرت مسئولیت و اختیارات بیشتر به کارکنان؛ (2) واگذاري فعالیتها و قدرت و تفویض تصميمگيري به کار کنان؛ م(3) بهبود و بكارگيري مهار تها.

صفحه 34:
توانمند سازی سازمانی ۰ (1) مشارکت و تعهد همه به حل مسائل؛ ۰ (2) اطمینان و احترام متقابل؛ ۶ (3) فعال شدن همه در تصميم‌گيري؛ روابط در سازمان توانمند * (5) جریان فراگیر و شفاف اطلاعات. )2( ارتباطات مطلوب میان کار کنان: مسئولین و مشتریان؛ حيتي )3( محیط سالم رشد و يادگيري. ارتقاي شغلي و تقویت روحیه و رفتار منصفانه؛ (4) رعایت تفاوتهاي فردي و بينشي. اعتمادسازي و قدرداني؛ وبزژ کی های سازمان توانمند

صفحه 35:
Beene Were 8۵ (Bue ase ‏تبادل كسان اطلاعات و‎ 437 ‏امناف معمس و سريف اختياوات بيشعو به كار كتان؟‎ 0 43 ‏حاو قدرت و‎ Sal tary > 6 ': ‏انفويض اتصميم كيري به كاد كثان‎ ‏بعبود و بكار كيري سهارتها.‎ )3 وتو ووو مو سعرهاى اسه تسس ‎a)‏ اضمیتان و احشوام متقابل: (3) فعال شدن همه در لصتم کیری: (4) ياداش و نوبي يدون البعيش: (2) جریان مراخیر و قاف اطلاات

صفحه 36:
۳ ‎ale!”‏ . حسین (۱۳۸۶) . مدیییت منابع انسانی (ادارهامور کارکنان در سازمانهای دولتی . صنعتی و بازرگانی). -کرج: مذسسه تحقیقات و آموز ‏مدیریت. ‏*عرابی. سید محمد. (۱۳۸۶). گونه شناسی دیدگاهها و الگوهای توانعند سازی . -کنفرنس بین الللیتونمندسازی *رادمن .ام . وبکینسون .آدیان (۰۰۶). مدیریت منابع انسانى بيشرفته . ج1. ترجمه ميرغلى سيد تقوى و امير ختاب(1884) .- تهران: مهکامه. *رادمن :تم« ویلکیسون .آدران (۰۰۶:). سديريت منايع انسانى ييشرفته - ج۲<ترجمه میرعلی سید تقوی و ابر خنایی(۱۳۸۸).-تهان:مهکامه ‏*سید جولدین ؛ سید رضا (۱۳۸۲).مبانی مدیریت منایع انسانی. -تهران: دانشگاه تهران » انشکنه مدیریت, ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏*سعادت . اسفندیر(۱۳۸۰) .مدیریت منابع اسانی . - تهران: سازمان مطالعه و دوین کتب علوم انسانیدانشگاه ها ( ‎ ‎ ‎ ‎ge!‏ (۱۳۸۹) منشور منابع انسانی(پژوهش در مورد مقایسه نگرش به منايع انساتى غرب و اسلام) . -تهران : مجتمع مطالعنی شهید بهشتی. ‎ ‎

صفحه 37:
- وب سایت مدیریتی 00 *ورزشکار . احمد (۱۳۸۳). برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی. - تهران :دانشگاهامام حسین (ع. ورزشکار . احمد (۱۳۸۲) . برنامه ریزی استراتژیک نيروى انسانى. - تهران : دانشكاه امام حسين (ع). گورزشکار .احمد (۱۳۸۲) .رفتار سازمانی پیشرفته (اسلایدهای آموزشی مقطع كارشناسى ارشد). - هران : دانشكاه علامه طباطبايي. "ورزشكار ۰ هادی (۱۳۸۷) . مديريت منابع انساتى . - تهران : دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال. *وب سایت مدیریتی ایران . - 6۲]1۳ ۰۷/۷۷۳۵۵0۵9

صفحه 38:
مب سبت میت اه چم ‎See‏

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان