صفحه 1:
ه ماحل تدوين و اجراى يك طررح بثروهشى
ا 00
پوهشی است.
| A eT LY sale eae
يرود 0-0 میباشد
بخشهاى يك مطالعه حاوى يك بيان كلى»
اهمیت مسئله و گزرارههای خاص مسئله
تحقيق است
صفحه 2:
2< از 6 پژوهش پذیر بودن
را ۳۹۹ | اهميت و اولويت ١
ی شک
7 6[ منابع مادی
[ 7 |[ _منابعاطلاعاتىي
8 | به صرفه بودن
صفحه 3:
شرايط تدوين موضوع تحقيق
. موضوع به صورت يك جمله مثبت خبري؛
عدم استفاده از كلمات زائدي بدون نقش و باري در تحقيق؛
. آزمون پذیر مطرح شدن موضوع؛
. ربشه داشتن در علم مربوطه؛
. محدود بودن موضوع تحقیق(ماهيتي ازماني امكاني/ جامعه آماري)
صفحه 4:
1 . استفاده از تجارب شخصي 3 فردي 75 فق؛
۱2 تنتاج از نظربه ها و فرضیات موجود و مطرح؛
3 استفاده از متون مربوط به موضوع تحقیق؛
صفحه 5:
Me
۰ #عبارست اريك ار
رت LS Dace Dee ee
Dee Met ee Rn So ae oe aed
است.
2
patio خواهد بود.
صفحه 6:
1بیان کننده يك رابطه بین دو یا چند متغیر؛
2صورت سوالي داشتنء به روشني و بدون ابهام ؛
3قابل آزمون بودنء. با متغيرهابى قابل اندازه
ee ل
صفحه 7:
ارزشيابي مسئله تحقبق
آيا ۱
آيا مسئله تحقيق رابطه بين يديده ها را مورد بررسى قررار
میدهد؟
آیا مسئله تحقیق روشن و صریح بیان شده است ؟
آيا دامنه مسئله تحقيق محدود شده است ؟
آیا بای تحقیق منابع مالی لازم در اختیار است ؟
ی
tos
صفحه 8:
آيا مسئله از اهميت و ارزش لازم براي مطالعه برخوردار است ؟
آيا مسأله با علائق و تمايلات محقق همخواني دارد؟
آيا انجام تحقيق با توجه به روشهاي علمي تحقيق امكانيذير است؟
آيا يافتههاي تحقيق نياز خاصي را برطرف ميكند؟
آيا موضوع تحقيق مسائل اخلاقي و حيثيتي توليد نميكند؟
آیا اطلاعات لازم براي انجام تحقیق در دسترس هست یا ميتوان تولید
aS
صفحه 9:
ao 5 5
وي د كىهاى موضوع تحقيق
1 علاقه پژوهشگر: موضوع تحتیق باید مورد علاقه پوهشگ باشد.
ee oye Rel ESE Rey tok Me] ۱
3 پژوهش پذدر بودن: موضوع پروهش باید به حل مشکل یا کاهش آن منجر شود.
تا چه اندازه اهمیت دارد.
۱
pees ee eo} ا ا ۱
6 منابع مادي: نیرروی انسانیء برار اندازهگیرری؛ بودجه تجهینزات و سای لوازممادی باید در
Ee SY) Tio
7 منابع اف Slee trove t ate Yate nly م ل
بازنگری پتروهشهای قبلی و برررسی پیشینه تحقیق فراهم شود.
eee Or cece De SES eek PN et rete Ce eae
مقرون به صرفه باشد.
صفحه 10:
1مقدمه
00 0
۳ PP enc ARE
ler 4محيط
plore By pee Ccea uC ot
6نتایج حل مسأله
(2
PA] read Exar RY per ETA UOTE:
Ano Jo Kigke.9
5
9
صفحه 11:
om = ee 23 و
۳ 5 | 0 2
صفحه 12:
فعالیت :
۱
9
نمایید.
| eee rere aye et teal
۶ بوان برد اسب سرب را سل اراد کی
صفحه 13:
كزارههاى مسئله و نحوه بيان آنها
تعرریف و ویثرگی:
بخشهاى اوليه يك مطالعه حاوى يك بيان كلى مسئلهه
۱
لل لل
صفحه 14:
01
۱ هدفهای تحقیق: در اجرای پغوهشهای علمی پس از بیان
1 0
م ىكند.
1 pew ber oP win aaeey
۱۳ Ee
SBS) Oa eel a Telnet eed
جند متخيس است.
صفحه 15:
ردهبندی سئوالات تحقیق
1 سوالهای توصیفی: در این گونه سوالها سول از کلمات چه
میباشد چیست کو چگونه است5 استفاده ميشود.
۱
۱
7 Pee PC aie ne
os
صفحه 16:
منطق زیر بنایی فریهها
1. مذ ريدها تبط با مسئله
٠ مفاهيم و يا نذ
و با نظمب ای تب با 3
2 مشاهدههای ت ناشی از تحقیقات
CP ETS 0 قبلی
صفحه 17:
حدس بخردانهاي درباره رابطه دو یا چند متغیر
است.
فررضیه را بر دو اساس میتوان
تدوين كرد.
صفحه 18:
صفحه 19:
0
00000
fl aera} ل
*مقاصد بررسی پیشینه تحقیق
“منايع اطلاعاتى براى بررسى بيثينه تحقيق
oA Bt ی 5 قیق
Fare Tee Seno
*تنظيم كدرارش بيسثهد تحقین
صفحه 20:
ars
۳ eda
PACH ا
fal rere ا لا ل
Br)
* اجتناب ازدوباره كارى
ا ل ۱
صفحه 21:
هدف از بررسی پیشینه تحقبق (دستهبندی دیگر)
1.بى بردن به .بزوهشهاى انجام شده درباره مساله
PeeWee Sm CC Te Se ced]
3بدست آوردن چارچوب نظري دربارة مسأله
4 جلوكيري از دوباره كاري
صفحه 22:
| Te
اي 462
بي بردن به اسناد و مدارك مربوط به كليد وازكان
انتخاب اسناد و مدارك مر تبط (از نظر موضوع و زمان)
مطالعه و فیش برداري (نقل قول مستقیم يا مفهومي)
صفحه 23:
مطالعات» نوشتههای اولیه یک نظریه پردازه محقق
یا شاهد زنده در یک واقعه است. (بادداشتها -
- دستنویسهای مستقیم)..
(هم نهاده ) بعنی ادبیات نظری و تجربی قبلی است.
کتابهاء مقالههای منتشر شده و ...
صفحه 24:
ابزار جمع آوري
اطلاعات 9 مقياس هاي
اندازه گيري
صفحه 25:
ابزار اندازهگيري ۲
صفحه 26:
0
e
۷ 14
رز
)عه
تک
سیم شا
No لاف
ee Nay
رن ۱
صفحه 27:
مصاحبه L - مشاهدة
ی
Reon 9 الت
صفحه 28:
تعر یف: پرسشنامه مجموعهاي از سوالهاست که
PUD Sy irene ea Nee NW oe)
میکند.
اصول كلى تنظيم يرسشنامه: داراي اهداف و
سوالهاي تحقيق, جذاب بودن براي ياسخكو, كوتاه و
es SS esd re
صفحه 29:
0 اا ا aver pe)
غالباً مبتني بر كزينههاي مشخص كه ياسخ دهنده
جوابهاي خود را برآن درج مي كند.
صفحه 30:
موارد استفاده
در مواردي كه از راه مشاهده يا مصاحبه نتوانيم حقايق و
bv Bec reer Rome SRE Sete 20511070
و ری رک ری و
استفاده قرار ميگیرد که منلبع لازم براي کسب اطلاعات در
دسترس نباشند و عا ناگزیر باشیم از طریق پرسش از افراد بصیر
در آن راه گام برداریم.
همجنين يرسشنامه در موردي بكار ميرود كه محقق بخواهد نظر
جمعي را در مورد مسأله 6 لك
0070 ا REPAY We Cree her 0
مردم نسبت به امري سر در آورد.
صفحه 31:
* از نظر تعداد سئوالات و دامنه آن انعطاف يذيرى بيشترى
nore و ۱ 1
از طريق آن با كروه وسيع تري در داخل و خارج جامعه
ها
را ميتوان بدست آورد.
سرعت عملء هزينه بايين. سادكي و آساني اجراء
همانندي شلات براي Ree ele erie و مرز
سئوالات. آساني استخراج مطالب و ارزيابي باعث آن
اران رب رال ار
صفحه 32:
محدود بتهای پرسشنامه
| Beek enn eee ne TCs
PCE Sere NEON
9 مبتني بودن ياسخها بر محافظه كاريء راز داري
صفحه 33:
000
ا ات ان
Peoria) es | ا ا ا ل PONIES
شده را انتخاب نموده و علامت كذارى مى كند.
شا
Sy ee ee Sed Brera) سس
از جامعه عشايري به روستا
از جامعه عشايري به شهر |
از جامعه روستايبي به شهر [
صفحه 34:
ALCS eee ere ا ce
EA LIT OLY dod Leo TP ool ge Teed
Eeeror Shi peer eae Perc wnc | re Ise ey)
نگررش او دریاره آن گونه باشد مشخص می کند.
(مثال
«نسقشرعلوم در ُندكيإنسارإنكار نابذيرلسته
Pere
صفحه 35:
ج) حالت تعيين اولويت نسبت به موارد ارائه شده
در این حالت يك سري گویه ارائه شده و از پاسخ دهنده
خواسته می شود تا تر تیب اهمیت آنها را مشخص کند.
مثال )
مشاغل زير را به ترتيب اهميت رده بندي كنيد :
i تجارت eco ee
ال ا ل
صفحه 36:
يرسشهاي همراه با وازكان مثبت و منفي
COC atl ال ل ل يي
شايسته است يرسشهابي همراه با وازكان منفي نيز در
نظر كرفته شود تا كرايش ياسخ دهنده به علامت زدن
ا ا 22
0 ل 0
منفي را در خود دارد.
صفحه 37:
5
ار eer)
غالبا بضی از سئوالهای پررسشنامه به بعضی از پاسخگویان مربوط میشود و به
SESE Seer Ten ۱
PAD OPE oer SO Cone TOT SOOT cary
مجموعه از سئوالها را "سئوالهای مشرروط" مینامند. اينکه آیا بیدآنها را
پرسید یا به آنهاپاسخ داده مشروط به پاسخهایی است که به نخستین سئوال در این
er ام ا 1۱۳
در تکمیل پرسشنامه آسان سازده زیما آنان مواجهه با پاسخ دادن به سئوالهایی
نیستند که به ایشان مربوط نيست.
صفحه 38:
آیا تا کنون درباره « برنامه پاسداري از محله » چيزي شنیده اید ؟
۳
کرده اید ؟
بك 1 ]
cs
۳ آخرین|بارچه زماني در جلسه
صفحه 39:
RO on eS ae ee Pe SEC oe
* پرسشهاي مبهم: پرسشهايي که به گونهاي نگاشته
ar ep ا 1
ممکن است آنها را به گونهاي دیگر تفسیر کند و در نهایت این
پرسشها مجموعهاي از باسخهاي EST ee Ronse
Site ROTC Bet oo
Re SOs eo Se eS ee el kee)
ا 1 مي تواند همراه با oe Teel bel
eve Pe PPP ern eT scene argo ran
استخدامي افراد بدست آورد.
صفحه 40:
NCL eee) ل ا ل ا لت
پاسخ دهنده را به دادن Tan ا ا 0
است.
Se BSS Ee ie Me coe
Pee SP pees peop reson toe Ne CTYPE PST he
523070
1
بنابراين ياسخ دهنده وقت زيادي را صرف درك معاني آن م يكند.
پرسشهاي منفي: پاسخ دهنده در برابر سیال منفي ممکن است به
طور ناخود آگاه کلمات منفي را نادیده گرف 1
۱
ا 0
0 ل ا pee)
صفحه 41:
2
[0 ner PROS Sey ee
خدمت به افرادی که دارای حداقل دو سال سابقه
Ree SS rer ae ees) ee
Per rong Ore hg CRC ل ا ل
ان rer Te
صفحه 42:
area اندازهگيري
اصولي براي اندازهگيري وجود دارد که باید پيگيري شود تا
OMS Semel pL ل Poem ccr ae
شوند. این اصول. مقیاسها و فنون مقیاس بندي را که در
مفاهیم اندازه گيري به کار ميروند و نیز سنجش اعتبار و
See se) ee eS TS CB Sey)
مقياسها را بايد متناسب با نوع اطلاعات مورد نياز به كار برد.
ساز و كارهاي مختلف مقياسبندي به ما کمك ميکند تا
۱
صفحه 43:
روايي و اعتبار (بايايي) پرسشنامه
Com heer pper yer cpr e si key | eer nee)
تا
۱ ا ا peers eel enery [ear
[۱ sie ee
شوند حاصل آن واحد باشد و يك گونه از آنها
00000 ا occ
0 CMe mg Peer wD Ae)
صفحه 44:
سضنامه فا وم تب Peron eer NRCC
Be pr 9 cn fs ATEN SES Ce SE
دستهبندي شدهاي از پرسشها و گزینهها باشد پاسخدهي را
براي تكميل كننده سادهتر ميکند.
.برسشنامه بايد جادار و مرتب باشد. قرار دادن بيش از يك
eas | od ل ا eet
eNO e ace) ع Rar ene ey ae Ret ad
Ob Sewk oF 7 AF dg Cek Soo jbais! oqo
Per eyC ee] 1
صفحه 45:
1
ی ۱
Bice] prcemer erin ty CWE CUR ercge Ie pe NFO)
يرسشنامه با يك عبارت تشكر آميز به يايان مي رسد.
صفحه 46:
دستورالعمل مي توان صادر کرد
: دستور كلي -1
۱ corer pee Ne Wee pee Hlow nel)
own [ree wen ese] Peper em ل Foo.
yee Ne pee Roce re rey Ce ewe been yey
2- دستورالعمل مربوط به هر بخش :
لمكن يرسشنامه به بخشهابي تقسيم شده است بهتر
ioe ال ا Yee
صفحه 47:
ا ا ا ال لك
مشخ ص كنيد كه ياسخكو مى تواند جه تعداد از كزيندها را
tS 0
0 Reed ere ely eel
eb وس رسن دروت ونه ايم Gols Cs
eB aD Cee ey oat
صفحه 48:
NAY Js
5 درخواستتامه برلى تكميل بره
پاسغ دهنده /همکارگرامی
این پرسشنامهبرای بررسی جنبههای زندگی در محل کار طراحی شده است. اطلاعاتی که
شم ارائه میکنید ما را در درک پهتر کیفیت زندگی کاری کمک میکند. از آنجا که شما
مى توانيد تصوير درستى أز برداشتى كه از زندكى كارى دا
طور صریع و صادقاته به برسشها aps el
ياسخهاى شما كاملا محرمانه خواهد ماند و تنها اعضاى كروه يزوهش ببه أطلاعاتى كه شم
ارائه كنيد: خواهشمند أست به
ارائه مکند دسترسی خواهند داشت. بای آنکه اطلاعاتکاملاً ختصوصی بماند بای هر پاسغ
دهنده یک شمارا تشخیص در نظر گرفتهيم. این شماره را برایاقدامات پیگیری به کار
خواهیم برد شمارههاءاسامی و پرسشنامهها در اختیار هیچ کس جز اعضای گروه پژوهش قرار
انخواهد كرفت.
يس از تحليل داددهاء خلاصة تتايع ر برايتان shard pal
أذ اينكه وقت خود را در أختبار ما مىكذاريد وبا ما هسكارى مسىكنيد سباسكزاريم.
همجنينء از سازمان شما و هسكاريتان در ييشبرد إين بؤوهش قدردانى م ىكنيم.
باتشكر
أمضاى بزومشكر
عنوان بزوشكر
صفحه 49:
TM روشهاى تحقيق مر علوم رار
»سس وج سعد سين اتن
اتی شکوهی و بازرگان (۱۳۶۹
nai eae
جو رتس به سد و ۳
ل اس
7 aes
On peg
SSpocwasny sce
۳ میات Nee
رات ری گر رما فص
لا ال لب مرج رشت مال يويد ال $a
اهر یب سل هیوست
رس مه هداس
ول خورف رش ی و ری شرت کر سر
ای مات ای ی چ دس
۱
۲ أي محتواى دور ب شغ
شمه | elie | ance | نوت اراد ار
ب ا خر
5
Be أت عق لون حل عماس برد ۳
ts aldo aes a BLINN
مس سار سنا
esta
۱ رس بل چه تا داد
ال
شع فل حمل ملي
ea th ٠+ جمدت رف با الى ضع صرف كزين
۲
Et
۲٩۱ Ula
سال. بعل..... رول ۱
0
0ل قايف اماس شمادر لين شف یبارت یس سح
7ل تراك دصر رسن كريد را يا ويف لاجد اا أ
ؤم ب ای کم
در موی کاخ کاخ اد تور وكيد در lees eatin
پست مرن
"و جلوقيف هق كرني» جكرن مهارت عى لا راكب كردايا.
all دورة آموزشى قبل ل نصدى لين شغل ( shad J til hn Gah
ف فل 7 ضمت ادا کال PEO SMEs Kins
Open
]ال وید ردیر یکی رای ی ادا اروز
SD ae OMe درجه رفعة.
كر سطع اددركتكرداينا مرت Oe
أكر يلوه eg
ار طت دس
ب فرشم ج كان موا pi لد موز موه رای مود رب
کات در مت و ی ار سکاف دا
it Re Biba لل
E EEE
صفحه 50:
ال ۷-۳ بخش دوم: اطلاعات مربوط به زندك ىكارى
زناكى كارى توصيف موكند. به زندكى
برسشهاى زير ديدكاهباى شما رأ دربا
اروزمره وكاميابيهاى شهلى خود ببنديشيد و مناسبترين باسغ رأ علامت بزئيد.
Se lw Sal og fal gly Sus
مرائق تفاوت مخائف 2 مخالف
Yop ky Py
۱ ۶ ۵ ۲ ۳ ١ ۱ البائوبهجای aly
آنكه تتهاكار كلم به كرود مى ييوندم.
Pond tia me iby el ot
دررهریگروفپاسمیمیکنم ۱ ۲ ۲ ۲ ۵ م ۷
۶-به احساسات دیگران بههنگام کار ۱ ۲ ۲۰ ۲ ۵ ع ۷
بسيار توجه دارم.
۷-به هنگام کار راد خو را میروم ١
101 روشهاى تحقيق درمد ير
يدوع a ya يكزا جنة
عبان رس هتماق غريس ١ 5 ع ع هام مر
ان كتم در ديكران تفرذ كتم.
YF BF FN pba steele
متعادل به استقبال خر میروم
۱- تج میدهب کر خر رازم ۱ ۲
» ديكرن تي به كار خودشان.
ی قفد وعرابتي كماع 1 6 م 8ه م م
آزادی شخصی میاشتد مس اعتا
اطلاعات شخصى: أطلاعات شخصى يا جمميت شتاختی را میترن هماند نع زیر
سازماتدهى كزه. به مقياس بندى متغير سن توجه كنيد.
ال ۷-۲ بخش اول: اطلاعات شخصى
[ فاد پرسشهای زیر كردشمارهاى كه ياسع مناسب را نشان م دهد دايره يكشيد.
کر از ۲۰
ماو
صفحه 51:
روشهای کرد آوری دادهها ۳۷۵
Poway t 0 تدادفر زان زير بتع سال
١ متأفل هيج ۱-کمتر از ۵سال
۲-مجرد Sr ۱۲۵
۳-همسر فوت شده ۳-دو یا پیشتر ۱۱۳-۳ ۱۹
۴-جداشده بیش از ۱٩
۵-سایر (مشخص (eS ۵- سوال به من سربوط
ا سالهاى خددت در ١ تعدا سازماتبايى كه شا
أبن سازمان اي زان در نار رد
جيه-١ VAS
۱-۲ ۲۸۱-۲
ah ۴-مدیر pet vr ۲-۳تا۵
تا ۲-۲
صفحه 52:
نكات ضروردى در تدوين سوالات پرسشنامه
2211111 Fee
ا ااا ا ۱
از سوال بيجيده برهين كردد
۱ DCL ee Se Eee
YO S ol te hee) PS eres تا جایی
PCIE SY ee ee ra ert Oe eer
در وى ايجاد مقاومت م ىكند برهين شود
رت
خودداری شود
صفحه 53:
دو اصل مهم در ترتیب ارائه سوالها
سوالهای اولیه باید به حدی جالب باشد که پاسخ دهنده را به پاسخ
دادن ترغيب كند
i eer ar ا Oe
صفحه 54:
نکات عمده در تدوین پرسشنامه
1
*تصميم كيسرى درباره صورت بندى سوال ها
rence 0
۱
صفحه 55:
ساير روشهاي گردآوري اطلاعات
مشاهده
فردمي re) Biome we Tee pep ec pyr len ene) با در محيط
آزمايشكاهي بیردازد.
100000 eT)
پژوهشگر ميتواند صرفاً در نقش پژوهشگر و بدون آنکه به عنوان
يك عضو سازمان عمل كند. به كرداوري اطلاعات بيردازد.
(Ole) eur racers ry
Ry eee Nee Ee Ree ee ery)
ee TO nD ES MET ae Ty Wo MC So)
eee NS Sec Ree OS TS
صفحه 56:
مشاهده هدایت شده و اتفاقي
هنگامي که پژوهشگر مجموعه él از مقوله هاي فعاليت يا يديده را كه
قصد مطالعه آنها را دارد از پیش در نظر ميگیرد. پر
ناميده مي شود.
هنگامي که مشاهدهگر انديشه معيني براي جنبههاي بخصوصي كه
باید مورد توجه قرار دهد دردست ۳ 5-0 ا م 5
غیرهدایت شده نامیده میشود.
سوگيريهاي مطالعات مشاهده اي
دادههايي که ۳ با مشاهده از زاویه دید خود گردآوري مي كند
در معرض سوگيربهايي توسط او ميباشد.
خستكي مشاهده كر 11 Wyre ميباشد.
براي ا ۱
Ree ESS kone ced
صفحه 57:
روشهاي چند گانه گردآوري اطلاعات
perros Sr Scars er pee a epee Cae 1
سوگيربهايي هستند. گردآوري اطلاعات به روشهاي چند
ا ال ا ل ا
ys) ee nC eerste ل
ناديده مي كير بم .
بزوهشكران خوب كوشش ميكنند از جند منبع و يا جند
روش دادهها را گردآوري کنند. هرچند این پژوهشها پر
هزینه و وقتگیر است.
صفحه 58:
| noel a LeBel
محل کاربرد هر یک
1
Rend ل Be we ل
مي توان ديدكادهابي را كه بيان آنها به طور عادي ميسر نيست. مطرح كرد.
١ ا ار ل باشد و هزینه مطالعه
كزاف است.
| SY Roe rey mere cere ne
Te et oes) nee eee elas 5
cso ا 0غ
epee Ces ers 00 |
صفحه 59:
ميتوان راهنمابي هاي مورد نيازياسخ دهنده را در هر مرحله
TE Sey ا ل
بعد منفي: اجراي يرسشنامه حضوري بر هزينه است به ويزه
اگر كروه نمونه از نظر جغرافيايى يراكنده باشد.
پرسشنامه پستي
۷ ee Perey es Os eS ICM ers
دهندكان براكنده كردآوري شود. بهترين روش مي باشد.
بركشت يبرسشنامه هاي يستي معمولا اندك 0
صفحه 60:
صفحه 61:
تت يه
طریق ارتباط مستقیم بین پرسشگر و
ل ا
صفحه 62:
Pees مصاحبه
000 eS) MP ete SIC Ee)
هدفها تحقیق به محقق باري نماید . توجه به نکات زیر
: ضروري است
1- ایجاد جو دوستانه
2- توجه و علاقه مصاحبه گر
A amr een re i)
eee ero ana ا
5- مطرح كردن سوالها به شيوه مشابه در طول مصاحبه
Ur era) ا ا م ات ا ا ل
تهديدي به حساب er
صفحه 63:
۱
علت انتخاب او براى اين كار آكاه كند.
8- مصلاحبه شونده بايد از روش, ثبت و ضبط دادهها مطلع باشد
و آنهارا بيذيرد. يعني اينكه بايد با روش هاي ثبت نظير
eee a 00 ضبط 55 0 0 ضبط صوت.
ee MSS eee SS eye per)
9- مصاحبه كر بايد تلاش خود را به كار برد تا اعتماد مصاحبه
شونده را جلب نماید و به او اطمینان دهد که موضوعات و
اظهارات مصاحبه مكتوم و مخفي باقي خواهد ماند.
0- مصاحبه كننده بايد از دادن ياسخ مستقيم و صريح كه
مبين عقيده اش در خصوص موضوع مورد سوال مصاحبه
0 ا ال en)
صفحه 64:
Pee on er cman) reer nre renee neccm er lar eg ol
مورد موضوعي قادر به تداوم جریان پرسش و پاسخ نیست. بر
ادامه آن اصرار نورزد.
000 ا ا ا ved -7 ES)
ا الل ال ی oe Ree Dale
ا ا ا ا od
eh rN ey ctr eee)
هوشياري لازم و با طرح سوالات مناسب جریان مصاحبه را به
۰
000 ecu CCP RG FIR Csg Veeder E
et ee Ee Doe hed reed nae)
1 آن اقدام كند.
صفحه 65:
5- مصاحبه کننده LEC SO td eee aL
مصاحبه منتقل کند و از دخالت دادن نظریات شخصي خود در آن
و نیز جدل با مصاحبه شونده پرهیز نماید.
6- مصاحبه كننده بايد محيط مصاحبه را خلوت كند تا در آن
ل و توص(
۱ pel igeee 20)
PRUTOUCHES TY re vee eran Pel Eee pcg oes
را بلافاصله مورد بازبيني و بازنكري قرار دهد.
زا - حالت مصاحبهكر و نحوه طرح سوالات بايد به گونهاي باشد که
اولاً: حالت بازجوبي به خود نكيرد و موجبات كدورت be 9
واکنش منفي مصاحبه شونده را فراهم نکند » ثانياً: با تغيير حالت
بدن و اندامها و اشارات و کنایات موجبات بیان اظهارات اغراق آمیز
با کتمان حقابق از طرف مصاحبه شونده را فراهم نکند.
صفحه 66:
انواع مصاحبه از نظر روش کار
1مصاحبه منظم:
در این نوع مصاحبه تعداد و نوع پرسشها و ترتیب و
IG PCIE RPS IE COTA RCTS 05007
ee eae) سن
در این روش مصاحبه کننده میتواند جمله بندي پرسشها
را براي هر ياسخ دهنده خاصي به تناسب حال وي تنظيم
1 رت
صفحه 67:
ل ا
صفحه 68:
ی
صفحه 69:
vate CE
روش مناسب براي مطالعه افراد جامعداي كه
بيسوادند يا سواد كافي ندارند.
روش مناسب براي مطالعه كودكان و افراد ناسازكار
ايجاد اطمينان خاطر به افراد و دسترسي به مطالب
محرمانه آنها 1
ا اا
اعمال كنترل بيشتر بر وضعيت مصاحبه
صفحه 70:
1.هزينه بسيار زياد
2.وقت كير بودن
3.عدم دسترسى به تعداد زيادى از افراد در يك مدت كوتاه
4.نياز به مصاحبه كران مجرب و كار ازموده و لزوم آموزش
5.سخت بودن قابليت تعبير و تفسير اطلاعات
صفحه 71:
aE peor) oe
OO le DY ocala ee dC Teed)
pF Sy go hol dL lo ا ا
محدودیتهای جغرافیابی و منابع گستردهای است که
باید بدان دسترسي یافت. همزینه آموزش مصاحبه
کنندگان براي کاستن سوگيريهاي آنها (مشلاً تفاوتهاي
See Rd ee ees RCL NOS SB at
RS ees pee remem hn eC ee eer some Re pce
افشا شدن بازتاب هایشان احساس ناراحتي ميکنند.
(اوماسكاران: صائبى . 1381. ص 255)
صفحه 72:
ان
0 ای alos
مي تواند با قطع کردن مکالمه در هر لحظه که میل
داشته باشد به مصاحبه پایان دهد. براي آنکه این
دشواري به داقل پرشد, شایسته است از قبل با
مصاحبه شونده تماس حاصل شود و با بیان مدت تقريبي
مصاحبه و توافق در مورد زمان آن. از وي درخواست
مشارکت در پژوهش مورد نظر بشود. بهتر است مصاحبه
های طولانی تر از مدتی که توافق شده است نشود.
صفحه 73:
سازمان نایافته
صفحه 74:
pbc Peeper ee er)
۱ oe ied oe ch ec
مورد نظر را فراهم کرده و در زمان مصاحبه آنها را
ل Le. a te) ce OD
این مصاحبه به پرسشنامه بسته - پاسخ شباهت
)150 دارد. (بازرگان . 1384 ص
صفحه 75:
PERU ee eerie pee CCA eer wee ree eT)
ار | rorvs ella opens
در مصاحبه را ميتوان از انواع مصاحبه هاي نیمه سازمان
دانست. این روش با انعطاف پذيري به تنظیم سوالها براساس
er eee TO SES IBY EES) SCENE Ly Sa ren |
ل ene SSCL el ne as ae OSE)
ل Non ا ا
بررسي بيشتر قرار مي كيرد و از آزمودني با سوالهاي «جرا»
۱ ad
0 0
صفحه 76:
ل ل
edo Ee Kel ا لك
IN creed oer Te BL ا ا اك ل
به روش و زباني كه خود انتخاب م يكند بيان مي دارد.
es Nee td eSB ed eds)
اد 2 بي مي برد. هدف مصاحبه
آزاد. جم ع آوري اطلاعات كيفي است. (بازركان . 1384. ص
151(
صفحه 77:
ملاحظات اجرابی در روش مصاحبه
محقق براي برنامهريزي و شروع کار و اتمام مصاحبه لازم است
7
ST Se Ne oe ee CEL SB ا
شرايط مساوي رااز هر حيث براي مصاحبه شوندكان رعايت
Be ۱
ee BIO Ey oe Wee eB eet te
Sper ves ea CC VeCee PEW SHT. Soe ery oes
Ree Te eed ede ee ean Me Roeder oad
صفحه 78:
re ee SMCS EB Ree ee Lede)
دوربین برای ثبت و نگهداری اطلاعات استفاده کند. اما
باید قبل از شروع مصاحبه و به كارگيري آنها؛ موضوع را با
مصاحبه گر در میان بگذارد و رضایت وي را جلب نماید.
همانند روش پرسشنامه اي باید مصاحبه گران قبلاً در
دوره توجيهي شركت نمايند و با مسائل كوناكون تحقيق و
مصاحبه آشنا شوند . اين آموزشها شامل آموزش نظري و
عملي هر دو خوهد بود تا بدين ترتيب مصاحبه كننده
ب سا
صفحه 79:
توصیه مي شود در آغاز مصاحبه آزاد, سوالات باز
مطرح شود تا برداشت کلی و گسترده فرد به دست
OED rene) ذر اين سازمان جه
۱
صفحه 80:
سوگيري در مصاحبه
۱ oe cece ey cod
Oe LST pee ee cere) rel eee
ا 00 خوبي ves rw Uns
ندارد. باسخهاي مربوط به مسائلي مانند اعتصاب اخراج
موقت و نظاير آن نيز ممكن است همراه با سوكيري باشند.
ويژگيهاي شخصيتي مصاحبه کننده. جمله آغازین مصاحبه.
نوع و نحوه صداي او و جنبههاي ديكري از اين دست
Te) ا ات 06 ا ل
به عوامل فواوان سوگيري به وي کمک ميکند تا اطلاعاتي را
فراهم آورد كهاز ws tla برخوردار باشد. (اوماسکاران.
صائبى. 1381. ص 256)
صفحه 81:
ا 0
اي اا ا 2
بيشتري است. مصاحبه گر ميتواند پاسخها را پيگيري
نموده و با دوباره تعريف كردن سوالهاء ابهامها را رفع
SS eet ee cede ae) neces ah
2- مصاحبه اطلاعات كاملتري را در اختيار مصاحبهكر
قرار می دهد ۱
06 با يرسشنامه. مصاحبه نياز به زمان و هزينه
بيشتري دارد. (بازرگان. 1384 ص 151)
صفحه 82:
برخي ار
inl ewer DC) SY CTS | ا ل 0
ROO RUST Ey) ات ا Pues Were
شونده اطمينان داده شود كه اظهارات او در جاي ديكر منعكس
و ا ل سا
۱ ا اال el
7
مصاحبهگر با تجربه كافي و ممارست قادر است پس از دریافت -4
RVI PS om SeeN IT py eae erren o
5- در مصاحبه. کلیه افرادي که بصورت نمونه انتخاب شدهاند مورد
1
صفحه 83:
برخي 5 روش مصاحبه
- نمیتوان تعداد زیادی از افراد را در مدت کوتاه مورد مطالعه
pe) ۳
oer) i Ue YR eee Sir eee ee)
3- استخراج اطلاعات و تجزیه و تحلیل در مصاحبه مشکل است.
ygsilo « Lal) « 1378 « 2( 105(
4- اين روش وقتكير و يرخرج است و زمان زيادي را طلب نموده.
جامعه محدودي را مورد شناسابي و مطالعه قرار مي دهد .
5- اطلاعات به دست آمده از طريق روش مصاحبه را نمي توان
همانند روش يرسشنامه به جامعه بزركتري تعميم داد. زيرا اين
اطلاعات بر پایه تعداد محدود و موردي جمع آوري ميشود و تنها
reas ا ا 0000 دن
صفحه 84:
Cure bea bev nr) pave
خصوصیات فرد مصاحبه شونده و روش انتخاب او. به نوع
| اح POLS
به طور كلي مي توان كفت كه بايد نسبت به موضوع مورد
خا ل Fe
ارائه مطالب واقعى باشد. به نحوى كه بتوان نظرات او را
سند قرار داد .
صفحه 85:
شرایط مصاحبه کننده
مصاحبه گر. علاوه بر اينکه باید داراي شرایط و تخصص
توص و
rere ry eC en rp 0 0
pues Wren pRye ane) peed Caner) Arca Pr Reyer yr we ry
شونده نزدیک کند و او را به حرف در آورد. يعني باید
تا
صفحه 86:
صفحه 87:
و
یکی از ابزار جمع SY) 00
Fe ere ee Cen eC ore ema omen ees
ثبت انچه زوی is ©
Ty howd 00 اطلاعات
00 سس EO ove Tne.) ew oer ]| درباره رفتار غیر تس
Oe Wer ce Be Re
ازپدیدهها.آنطور که در طبیعت و روابط علت و معلولي با
روابط متقابل . ۱
صفحه 88:
براي یک مشاهده خوب محقق باید
به سه پرسش زير پاسخ دهد:
چه چيزي را مشاهده کند؟
چه زمانی و کجا مشاهده کند؟
صفحه 89:
1
تعریف داده هاي مناسب: یک محقق براي آزمون فرضیه
ا ا w 1
شاخصها تعیین شده اند. نیز مشاهده بايد شاخص هاي
ا ل ee eee
صفحه 90:
a cel اقا
تحقیق: حدود میدان >
are 000 وعستسکن است
وضعبت اول: موضوع تحقیق یک پدیده با رویداد منفرد است. مثلا
ا ا ees ere ee ل
cee ee MIO eee LS od
وضعیت دوم: وضعيتي که توجه محقق نه به پدیده هاي منفرد بلکه به
ا ا ۱۱
0 9
SO) Eee ew ee | 0 لل
Ba DNC Me ee Shoe ee) 00
Eat a 2 ورس
توانايي محقق در زبانهاي خارجي
صفحه 91:
رهاي مشاهده و گردآور اي دادهها :
صفحه 92:
ل
1 )مشاهده كنترل شده:
1-1)تجربه آزمايشكاهى كنترل شده
ve Peay TCO?) ل EW
2مشاهده کنترل نشده
2-1)بررسي ميداني کنترل نشده
S027) ا 0
صفحه 93:
مزابا و محدودیتهای مشاهده
)مزايا:
مشاهده رفتار غیر کلامی
مشاهده وقایع در بلند مدت
oddlie clacysgrre (2
- فقدان كنترل عوامل خارجي
- مشكل كمى كردن مشاهدات
کوچکی اندازه نمونه
- مشكل يادداشت بردارى و كسب موافقت براى مشاهده
صفحه 94:
صفحه 95:
آزمون هاى روانى - تربيتى
قابليت اعتماد ابززار اندازه كيسرى
صفحه 96:
جامعه آماري
مجموعه اي از افراد با واحدها که داراي حداقل یک
صفت مشترى باشند
مثال: يزوهشكري كه مايل باشد دربارة مشكلات
(اجتماعي - اقتصادي) دانشجويان مطالعه كند جامعه
آماري SS ayo) ا ا ا ا ل
ل ا ا ا eee Toe
ثبت نام كردهاند.
صفحه 97:
جامعه آماري باید:
صفحه 98:
6
eS ل
ب: كردآوري داده ها از طريق نمونه كيري
صفحه 99:
CPS ee reer =k eee er crey
و
خصوصیات یا وی گیهای آزمودنیهای گرروه نمونه قادر خواهیم
بود این خصوصیات یا ویثگیها را به اعضای جامعه آماری تعمیم
دهیم.
صفحه 100:
PD) ron S
اي CO ee ie
آمارى مى شود عملا غير ممكن است كه اطلاعات را از هم عضو جمع
آوری کنیم. حتی اگر امکان پذیر هم باشد به لحاظ زمان» هزینه وسایر
مسایل منابع انسانی مقدور نیست.
علاوه بر اینها مطالعه یک گرروه نمونه به جای کل جامعه آماری گاهی
ممکن استا منجر به نتایج معتبترری شود به خاطر اینکه خستگی کمترری
وجود خواهد داشت و از این رو خطاهای کمتری درجمع آوری
arya اراک را
وسیع باشد.
صفحه 101:
معررف بودن گروه نمونه
و
و
م ا 1
ا 00
بگزينيم ۱
۳
بود.
صفحه 102:
9 STITT)
19 ST ie BY ree rere
مانند قد و وزن چنان هستند که بیشتر مردع اطبراف ميانگین قررار
0
7 ۱
و
۱ Cass OST tat
POY ny Crap FECT er PLY Been eI Per be
a SPS eral ge Ie eT ee Bese Cy
كنيم.
صفحه 103:
1
1 oS erie T ae aan
Pema errr
[۱ er remy)
صفحه 104:
در نمونه برداری احتمالی اعضای جامعه شانس يا احتمال شناخته
شده ای دارند که به عنوان آزمودنی گروه نمونه انتخاب شوند.
طبرح های نمونه بمرداری احتمالی موقعی به کار می رود که مرف
بودن گرروء نمونه برای اهداف تعمیم پذیرری دارای اهمیت باشد.
صفحه 105:
نمونه بمداری احتمالی شامل دو
دسته نا محدود ومحدود ي باشد
ود ومحدود می با
صفحه 106:
Cr pS eee ete ile aS en re)
در این نوع نمونه بداری اعضبای جامعه آماری یک شانس معین
م re tinct) te Peay)
كيرى كمتربن سوكيررى وبيشترين تعميم يذيرى را دارا مى باشد.
اما این روش پر زحمت وپر هزینه اس وگاهی نمی توانیم
0
صفحه 107:
نمونهبردارى elec محدود ۳ ييحيده
Pane oe ec ما ا اا eae
Pere en ns POSS WOT Set PIE Seg
ةسارش
0 نمونهبرداري (cei
ب) نمونهبرداري تصادفي طبقداي
ج) نمونهبرداري خوشداي
د) نمونه بردارى خوشه اى مرحله اى
صفحه 108:
|
اعضاى جامعه آمارى هيج احتمالى براى انتخاب شدن در كروه
نمونه به عنوان آزمودنی را ندارند. بدین معنی که یافته های مطالعه
7
زمانی مورد استفاده قررار می گید که پخوهشگر به روش سریع و
ارزان بیشتر علا قه من باشد تا تعمیم پذیرری يافته ها.
صفحه 109:
نمونه بررداری غی احتمالی دو
DS) el rere)
دسترس ونمونه بردارى هدف دار را
شامل مى شود
صفحه 110:
00 l]
در این طسرح, در دستررس تررین اعضبا به عنوان آزمودنی انتخاب
Peds RN ری ae ed a SoD
پخروهش علمی مناسب نیست و ممکن است در مواقعی بررای کسب
اطلاعات سریع و استفاده از نتاپج ۱
صفحه 111:
ب )نمونه بردارى هدف دارة
ممكن است كاهى ضرورى باشد به جاى كسب اطلاعات از كسانى كه
در دسترس هستند, اطلاعات را از اضراد خاص بدست آوريم 5
افررادی که قادر خواهند بود اطلاعات مطلوب را ارائه دهند به این
۱
افرادی هستند که با معیار خاص که پتروهشگر در نظر دارد وفق
Tee Biro aes ۱
صفحه 112:
انواع
نمونه برداري هدف go
نمونه برداري قضاوتي
ere noe ere
صفحه 113:
)١ نمونه برداری فضاوتی؛
ار لک رک کر
RP ee BS ED eer Loto
Reve wre DOES eye Ss Ae hes ey
نمونهبمرداری قضباوتی مستلزع انتخاب آزمودنیهایی است که بهشرین شرایط را
ا
و
نمونهبمداری سهمیه ای شکلی از نمونهببرداری طبقهای متتاسب با حجم است
ES Se MEET OPENS phere
Sar epee ee Pe EST wer eel
سهمیهای که پیشتر تعیین شده انتخاب میشوند.
صفحه 114:
بخشهاي اصلي كزارش
عنوان گزارش پژوهش:
باید به اختصار موضوع پژوهش رابیان کند.
جكيده:
شرحي است ازمطالعه پژوهشي که باید همه مطالب مهم
را بيان كند.شامل يك تا دو ياركراف.
صفحه 115:
در بزوهشهاي كاربردي اين بخش بابيان مساله مورد
بررسي و اطلاعات زمينهاي دربارهي سازمان مورد
مطالعه آغاز میشود.
SSB Nee NC nt TST)
تعریف موضوع مورد بررسي و علت با چگونگي
|
صفحه 116:
روش شناسي يزوهش
در بركيرندهي تمام جنبههاي طرح يزوهش است. از
جمله:
جامعه و نمونه. متغیرها و ابزار مورد استفاده. روشهاي
25 0
صفحه 117:
به دو نکته ي اساسي ميپردازد:
نتایج داده ها و تفسیر آنها.
مقدماتي از دادهها بصورت جدول ارائه ميشود. سپس
SS ee ered a oo Bey ca ا
OPC SE mn Roe rose Mey Sine at
عرضه مي شود.
صفحه 118:
پیشنهادها و طرز اجراي آنها
3527550 pee arnt) Remrney flcepr en)
مساله و نيز راه حل ييشنهادي در اين بخش جاي
مي كيرد. همجنين ديدكاهها براي كاربرد ييشنهادها
همراه با هزينه و ساير مطالب مربوط بطور مفصل در
el) ات ا
صفحه 119:
خلاصدي كزارش
بخش خلاصه دركزارش يزوهش . سوال اصلي و
ياسخهابى را كه در يايان كار به دست آمده است
ey oe Ree es
00-5 و كاربري آنها ميپردازد.
صفحه 120:
قدرداني و تشكر
از كسانيكه در به ثمر رسيدن بزوهش مساعدت
كردند قدردانى به عمل مىآيد.
صفحه 121:
ارائه یک گزارش پژوهشی در مدت 30 -20 دقیقه
ياز به برنامهريزي دقیق دارد.
صفحه 122:
00
1 هدف پژوهش 6. تحليل دادهها
2 مساله بررسی شده 4
3 طرح پژوهش 8 محدوديتهاي پژوهش
4 جزئیات نمونه 9 پیشنهادها
LES) FeO RR Sep CHIE TCS ( ا PE
صفحه 123:
چگونگي ارائه
يزوهشكر بايد دستخوش تنش نشود. واضح و مفهوم
AF WS ASE SIS 99 oy 9 grew 990 0
باشد و سرانجام رعایت زمانبندي ارائه
صفحه 124:
م
ل را سس
فردي است كه از هر شخص ديكري در ميان حضار به
موضوع مسلط است. بنابراين نبايد ياسخ به
5 براي وي 0
صفحه 125:
1- بحث و نتيجه كيري
ل ل ا ا ل So ted ae ene) Se
به سوالها و یا فرضیه هاي پژوهشي آغاز گردد. 7
نتيجهكيري با توجه به هدفها. سوالها و يا فرضيههاي تحقيق صورت مي
لذا ضروري است تا يافتههاي مربوط به هريك از آنها با نتایج حاصل از
epi) ا 9[
eee es ae
1 1
|
[7 err ere en ees 5)
Lfown eevee eal car covey Cory wane ie-T PUES FICE] [Pe ie
Te ee NS Cy ase aS ie neg ل ا
کرد؟
00 Rear ere spr camry Er en
صفحه 126:
بادحلشها (Cos
اهميت منابع مورد استفاده از دو جنبه مورد منظور مى باشد:
۱
ميشود.
1.يادداشتهاي مربوط به منبع که در پانویس هر صفحه يا در قسمت یادداشت ها در
انتهاي هر فصل آورده مي شود.
12-1-شبوههای ارائه بادداشتها:
نام و نام خانوادگي نویسنده و تاریخ انتشار منبع در داخل پرانتز ذکر مي شود.
1200000005
ام ا ا 0[
انتشارسپس نام مترجم و سرانجام تاریخ انتشار در ایران داده شود. مثال:
(آناستازي.1976/براهني.1361)
0
5
صفحه 127:
een ا OT Sore een gy oe) een) ke Ce ee رك
ا ee Bie ۱
يك زمينه وجود دارد.
1 ا ا Com Rn pF] OEE Sen?
PN Ree cen Pre eree Spee ar ere Ce Tei Us
است.
معمولا فهرست منابع باید بر حسب نام خانوادگي میلفان و
بصورت الفبايي تهیه شود.
0
0 0
صفحه 128:
4-پیوستها
0 در گزارش تحقیق گنجانده ميشود مربوط به موثاردي
است كه اطلاع از آنها براي pe niente) pes 5000 ابزار اندازهكيري
PEt EES Loco) ۱۳
شده كه در متن كزارش عرضه نشده است. و امثال آن.
8 000000 1 مر هه
د-تدوين كزارش يافتههاي تحقيق
۱۳
از آنجا که تحقیق علمي باید در معرض نقد و بررسي همگان قرار گرفته و
ete een CCN TS ال Sepa sTem
آمده در اختیار جامعه علمي و مصرف کنندگان بالقوه قرار گیرد . براي اين
منظور باید يافتههاي بدست آمده بصورت مقاله علمي تدوین شود و در
يکي از نشريههاي تخصصي انتشار پابد.
صفحه 129:
:ه-تدوین گزارش و عرضه نتایج تحقیق در همایش علمي
سخنراني علمي: پژوهشگر قبل از ایراد سخنراني چارچوب مطالب مورد نظر
Ber Cir pe rg Ce een pene Mu CRON CTE Cem wert ini ce apy Cg
عرضه نتايج يزوهشي به صورت يوستر:
پوستر عبارت است از يك متن نوشته شده که بصورت لوحه در ابعاد حداکثر
للم ا en ey ۱
. عنوان 1 i
رات
. روش تحقیق
asst.
. نتیجه گيري ۲
RO ار ere
PLE SS an eae Seneca ieee ety ae ce fone
NRSC ل Senedd
PON to ed Salt ee Tee Ne en Berar Sa ea ey area
بالاي پوستر ذکر شود.
صفحه 130:
تدوین مقاله علمي
طراحي مقالات پوستري
طراحي مقالات اسلايدي
صفحه 131:
تدوین گزارش یافته هاي
ee Dy ee Cad
عمدتاً یافته های بدست آمده بصورت مقاله
ا ا ا ل ا
تخصصى انتشار يابد.
صفحه 132:
و
*عنوان (حداكثر 15 وازه)
* نام يزوهشكر و همكاران وي
Roe) ل
* یادداشت ها
ف فهرست منابع
صفحه 133:
را ۱۳
به این منظور از دو روش مي توان استفاده :
ار رن
توجه به اهداف گردهمابي
يك
eee ieee
تنظیم مطالب و رعایت توالي منطقي آنها
تسایر وق مسب عورش
Fn Tes De eee ea
صفحه 134:
عرضه نتايج يزوهش بصورت يوستر
مي توان تعدادي از مقالات را نيز بصورت يوسترهابي با ابعاد
0 * 150 سانتی متر ارائه داد.
BUS CES PePU Ee pene
5
له
صفحه 135:
پیوست (1)
تحقيق و كزا رشهاي تحقيقي
صفحه 136:
م ا ا er
00 ا ا ا ا ا ا Sey]
5 0222 ا ا
فرض وجود زمين) از طراحي يك نقشه و طرح آغاز شده است. جنين
طرح و جارجوب اوليه اي را براي انجام يك بروزه تحقيقاتي (-دجمم©بد
جارجوب كلي و نكات مورد نياز براي تهيه يك «طرح اوليه تحقيق» تقريبا
شامل مواردى مى شوند كه نشان دهنده دورنما و جشم اندازى است كه
محقق ترسيم نموده است تا د حدود آن بتوان فرآيند تحقيق خود را با
1 gear) (3)
BR Cee) ES Te Ree i ge eee ee hg cerned
پي مي آیند.
صفحه 137:
1 . مقدمه
محقق با بيان نكاتي كلي و مرتبط دريجه اي را بر روي خواننده
خود مي گشاید و از آن طریق تلاش مي کند تا فضاي ذهني
Sone ae tren Nc ۳99 . مقدمه باید
BROS eee Ey eee reer)
Cercle Sereda ede rete ee
يعنى محقق غرض اصلى خود را از انجام يزوهش بيان مىدارد
و توضيح مىدهد كه به دنبال جه جيز است؟
صفحه 138:
ا ا ا ا ل
تحقیق)
در این قسمت از طرح تحقیق محقق با جستجوي جامع در منابع علمي
۱ تلاش میکند تا آگاهي بيشتري در
OU reat ee eC BE ren yeareee sp rarer yea er ery
CC SMO Mere et Ree ie bet reat)
تحقيق را موارد زير دانست: ۳
الف) محدود کردن و صورتبندی جدید مسأله تحقیق (اصل تحدید مسأله)
ی ۱
ج) بيدا كردن روشهاي جديد
د) اجتناب از به کار بردن روشهاي بي نتیجه
۱ oan)
و) برهيز از تكرارهاي انجام شده
ز ) آكاهي بر درجه مهم بودن مسأله
eae ge) ا ا ا ل ا
صفحه 139:
ار
BS Skeet ie ee tee)
است, محقق در این قسمت با تکیه بر مستندات علمي و آمار و
ا ا ل ل
بركزيده است موضوعي بي اهميت و بي ارزش نيست و ضرورت
دارد كه ييرامون ان :
۳
ا ا ۱
Wee ام ا ل ل ا لت ل
از تحقيق در نظر دارد روشن سازد.
صفحه 140:
6. جارجوب نظري
یت
۱
Fee op)
Gocco ites ele rs e Esl)
ZO تي كه حالت ميداني دارند يزوهشكر بايد اطلاعات
اوليهاي را در رابطه با جامعهاي که از لت ميکند و
فرضيههاي تحقیق خود را با استفاده اس آماري آن جامعه
ا 0
صفحه 141:
1 قل و زماني تحقیة
پژوهشگر فاصله و دوره زماني را که در آن تحقیق خود را به
انجام می رساند مشخص می سازد. این کار از آن جهت اهمیت
دارد که بسياري از پدیده هاي اجتماعي و سازماني متأثر از زمان
هستند و خواننده گزارش نهايي تحقیق مي تواند تأثیر زمان را
n) و
2 . روش نمونه گيري و تعیین حجم نمونه
1۳ S) hens &)
4- روش تجزیه و تحلیل داده ها
صفحه 142:
9 cla ogucce. 15
ا 0
CML eR We) ل Cen Cer reer AO SIME
خواننده رباص که در مورد فرآیند تحقیق او قضاوت
عادلانهاي داشته باشد, از طرفی دیگر سعی می کند عملیات
تحقيقاتي خود را با توجه به اين محدوديتها انجام دهد و به
ل ا ل ال ل 0
صفحه 143:
RCS Ral Te a hy tea سس
0 (e
ب) كمبود منابع مالي
0 ا ل ا ا Cet acs
د) نبود سوابق تحقيقاتي بيرامون موضوع
هب ) گرفتاربهاي شخصي فرد پژوهشگر
و ) کمبود زمان در اختیار
Ue Score BB Ee Reb rey) iter)
صفحه 144:
6 . شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق
دراين شرح از طرح تحقيق, يرزوهشكر براى ايجاد ذهنيت مشترك بين
خواننده و خود, اصطلاحات. , مفاهیم و متغیر
Be nr re Ne meee ۱
CAPES See ete ee ere ey oe ene tere
رابطه باید به دو نکته توجه کند:
ee Need oc ood Tea oe St bode
ی لما
صفحه 145:
cre Sb ا ate) جارجوبي
1 ne ene em bese
TR yen eee eae ee Teme ee
در این نوع پژوهش, پژوهشگر پیرامون یک موضوع تحقیق منابع علمي و
اسناد.... را شناسايي, دسته بندي و در نهایت جمع بندي و نتیجه گيري ميکند.
غالباً در اين نوع تحقیقات, هدف اصلي آگاهي بر ابعاد گوناگون موضوع مورد نظر
است.
ب دانشجویان براي ورود در دنياي واقعي کسب و کار نیازمندند که با واقعيتهاي
penal Sie peca RUmeees ieee cy 0 ]7
2
را ببذيرك و يا انتخاب كنتد وبا انتخاب روش و قواعد
ال ا ل ل ل
1
صفحه 146:
1 . صفحه روي جلد (نام دانشگاه/ نام دانشکده/ براي ارایه در
ma coe nex ieee ee en eto) نام
خانوادگي دانشجو با دانشجویان | ترم تحصيلي ...
Seen re reel ee ا
3 فهرست مطالب
4 . فهرست جداول و اشکال (به روش تهیه فهرست هاي کتاب
حاضر)
۱
صفحه 147:
فصل اول: طرح تحقيق [ اجزاء معرفي شده د بند 1 همين بيوست (از اجزا
هركذام كه افكان eer ere
ee ل ا ery eo)
2 nl cverdi
فصل سوم: معرفي سازمان مورد مطالعه.
فصل جهارم: روش LS] ا ل ا ل ل
ee Pcrd 2
فصل پنجم: تجزبه و تحلیل و نتیجه گيري
0
منابع و مآخذ
eS NC ee ere NS See es SRM OM cote
خود بياورد مانند نكات اضافى / يك نمونه آز يرسشها / كاتالوك و بروشور
۳