کسب و کار فروش و بازاریابی

مراحل سندزدن ملک

sand-zadn

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل سندزدن ملک”

مراحل سندزدن ملک

اسلاید 1: به نام خدامو ضوع : مراحل سند زدن ملکرضا قاسمی ده‌چشمه

اسلاید 2: مراحل معامله ملکمعامله ملک در ایران چهار مرحله دارد.مرحله اول: توافقدر نخستین گام برای اینکه بتوان ملکی را سند زد، باید پیش از آن فروشنده و خریدار با یکدیگر به توافق برسند. آن‌ها توافقی را بین خودشان مکتوب می‌کنند که در اصطلاح به آن قول نامه گفته می‌شود. در قول نامه رضایت طرفین اعلام می‌شود و در نهایت به امضای فروشنده و خریدار می‌رسد.

اسلاید 3: قول نامه و مبایعه نامه چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟مبایعه نامه را می‌توان نام حقوقی قول نامه دانست. زیرا قول نامه فاقد بار قانونی است و در صورتی که طرفین به اختلاف برسند و به دادگاه مراجعه نمایند، قول نامه از شرایط فقهی لازم برخوردار نخواهد بود و گزینه ای محکمه پسندی محسوب نمی‌شود. فقه را می‌توان بخش اساسی قانون کشور دانست. لذا با تبدیل قول نامه به مبایعه نامه به این قرار مکتوب، شمایلی قانونی و حقوقی بخشیده شده است.قدمت مبایعه نامه به حدود ۱۰۰ سال پیش باز می‌گردد. در آن زمان به مبایعه نامه، مجتهد نویس می‌گفتند. در آن زمان که مردم سواد نداشتند، برای معاملات خود از حضور ملا و یا شیخی که به اصول فقهی آگاه بود، کمک می‌گرفتند. وظیفه این شیخ تنظیم کردن مبایعه نامه بود. پس از مدتی که سواد مردم ارتقا پیدا کرد، دیگر برای گرداوری مبایعه نامه به مجتهد مراجعه نشد. عموم مردم این کار را خودشان انجام می‌دادند. اما از آنجایی که در تهیه مبایعه نامه به اصول فقهی توجه نمی‌شد، مبایعه نامه یا همان سند غیر رسمی قبل از رسمی شدن به وجود آمد.

اسلاید 4: در مبایعه‌نامه چه مواردی ذکر می‌شود؟در مبایعه ‌نامه باید حداقل ۵ مورد ذکر شده باشد:مشخصات فروشنده: مشخصات سجلی، آدرس(در آدرس حتما باید کدپستی ذکر شود)، تلفن همراه و ثابت.مشخصات خریدار: مشخصات سجلی، آدرس(در آدرس حتما باید کدپستی ذکر شود)، تلفن همراه و ثابت.موضوع مورد معامله(مبیع): مشخصات کامل جغرافیایی، ثبتی، هندسی(مساحت زمین یا خانه).مبلغ مورد معامله: شامل قیمت واحد و قیمت کل به وجه رایج کشوری، ریال یا معادل تومان.زمان مورد معامله: زمان و نحوه پرداخت، زمان حضور در دفترخانه و تنظیم سند. برای نحوه پرداخت باید حتما مشخص شود که خریدار چه مبلغی را، در چه زمانی و با چه شرایطی به فروشنده می‌دهد.اگر این ۵ مورد ذکر نشود، مبایعه‌نامه ارزشی ندارد.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید