سایر تحقیق و پژوهش

مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه آموزشی

Tarahi_va_tadvin_peyman_amoozeshi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه آموزشی”

مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه آموزشی

اسلاید 1: ابراهیم آزاد1 بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: ابراهیم آزاد2 مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه ی آموزشی

اسلاید 3: ابراهیم آزاد3تعیین نیاز برای تدوین پیمانهنیازها را می توان به طور مکرر از طریق تحلیل وظایف شغلی یا توانائی ها تعیین نمود. پیمانه باید دارای کاربرد مستقیم باشد.

اسلاید 4: ابراهیم آزاد4تصمیم گیری برای شکل پیمانهیکی از تصمیمات مهم در پیمانه این است که به صورت واحد به واحد باشد یا نه؟ تصمیم مهم دیگر انتخاب بین ترتیب درونداد ـ فرآیند ـ برونداد و یا درونداد ـ تمرین ـ بازخورد می باشد.

اسلاید 5: ابراهیم آزاد5تعیین و توصیف خصوصیتهای یادگیرندگانانواع مخاطبین اعم از کارکنان و یادگیرندگان باید به دقت تعریف شوند و سوابق احتمالی آنان مشخص گردد.

اسلاید 6: ابراهیم آزاد6تدوین هدفهاهدفها باید به صورت رفتاری و نشان دهنده تغییرات قابل اندازه گیری باشند و سطح دقت مورد نیاز براساس نوع مهارت تعیین شود.

اسلاید 7: ابراهیم آزاد7تعیین معیار اندازه گیری برای نتایج یادگیریتنها نظریه ها و مهارتهایی باید در پیمانه گنجانیده شوند که منتهی به اهداف می شوند.

اسلاید 8: ابراهیم آزاد8انتخاب محتوامحتوا نباید فقط به هدفها مربوط شود بلکه مراحل لازم در یادگیری را نیز شامل گردد. محتوا باید در سطوح مختلف و به روز باشد.

اسلاید 9: ابراهیم آزاد9انتخاب فعالیتها و رسانه های آموزشیروشهای یادگیری نه تنها باید با هدفها و محتوای آموزش هماهنگ باشد بلکه باید متناسب با خصوصیتهای یادگیرنده انتخاب شود. برای مثال اگر برای نوجوانها تهیه می گردد باید روحیات این طبقه در نظر گرفته شود. همه رسانه های غیرچاپی باید با دقت و با توجه به هدف ها، محتوا و موضوع پیمانه انتخاب گردد.

اسلاید 10: ابراهیم آزاد10تهیه نمونه پیمانهعناصر پیمانه که شامل همه فعالیتها می باشد باید به طور منطقی مرتب شوند تا بیشترین یادگیری اتفاق افتد. در این مرحله پیش نویس پیمانه تهیه می شود.

اسلاید 11: ابراهیم آزاد11آزمون پیمانهپیمانه ی نمونه باید با استفاده از یک گروه نمونه از مخاطبین آزمون شود. این امر برای اطمینان از ثمربخش بودن آموزش لازم است.

اسلاید 12: ابراهیم آزاد12تحلیل داده های آزمونداده های آزمون باید مرتب شده، سازماندهی و تحلیل شوند تا ابعاد زیر مشخص گردد : مناسب بودن هدفها،موفقیت در یادگیریاستمرار یادگیری و غیره

اسلاید 13: ابراهیم آزاد13تجدید نظراگر داده های آزمون معایبی را نشان دهد، باید در پیمانه تجدید نظر شود. تجدید نظر باید به صورت اساسی شامل مرور بر هدفها یا به صورت تغییراتی جزئی باشد.

اسلاید 14: ابراهیم آزاد14انتشار پیمانهاگر داده های آزمون نشان دهد که همه چیز رضایتبخش است می توان پیمانه را منتشر و اجرا کرد.

اسلاید 15: ابراهیم آزاد15عناصر تشکیل دهنده پیمانه آموزشیروی جلدصفحه عنوان و صفحه حقوقیمقدمهزمینه مقدمهمهارتهای پیش نیازاهداف جزئی و کلی

اسلاید 16: ابراهیم آزاد16روی جلد طرح روی جلد باید نشان دهنده اطلاعات لازم برای دانش آموز و معلم باشد. به طور مثال : شماره پیمانه و موضوع پیمانه، عنوان پیمانه و طرح جذابی که کنجکاوی دانش آموزان را نسبت به محتوای پیمانه تحریک کند.

اسلاید 17: ابراهیم آزاد17صفحه عنوان و صفحه حقوقیاین دو صفحه حاوی اطلاعات بیشتر در مورد پیمانه و بسته پیمانه ای، اسامی مولفین و اطلاعات حقوقی می باشد.

اسلاید 18: ابراهیم آزاد18مقدمهبا وجود اینکه مقدمه هر کتاب نقطه ورود به کتاب است و مطالعه آن از اهمیت زیادی برخوردار است، بسیاری از دانش آموزان انگیزه لازم را برای مطالعه مقدمه ندارند. در روش پیمانه ای مقدمه باید چنان جذاب باشد که دانش آموز به مطالعه آن علاقمند شود. در مقدمه اهمیت رشته، تعریف آموزش پیمانه ای، گروه مخاطب و احیاناً پیشنهادهای مولف برای مطالعه و تدریس بهتر می آید.

اسلاید 19: ابراهیم آزاد19زمینه پیمانه در صورتی که پیمانه بخشی از یک دوره یا جزیی از یک مهارت را تشکیل می دهد، لازم است در ابتدای پیمانه ارتباط آن با سایر بخشها مشخص شود. به طور مثال : ارتباط پیمانه با دوره یا مهارت چگونه است؟ این پیمانه به کدام پیمانه دیگر مرتبط می شود؟ چه مهارت یا دانشی را شامل می شود و کل دوره چه خصوصیاتی را دارد؟ آیا به طور مستقل دارای معنی است؟ یا به همراه پیمانه های دیگر معنی دار می شود؟

اسلاید 20: ابراهیم آزاد20مهارتهای پیش نیاز در ابتدای هر پیمانه لازم است ذکر شود پیش نیازهای مهارتی و دانشی پیمانه کدام است.

اسلاید 21: ابراهیم آزاد21اهداف جزیی و کلی هدف پیمانه معمولاً به دو صورت نوشته می شود.

اسلاید 22: ابراهیم آزاد22ویژگیهای پیمانه ی آموزشیاساساً خود محتواستخود گام استخودآموز استبه تفاوتهای فردی توجه می شوددر آن اهداف به صورت روشن بیان می شودتوالی ساختار معلومات در آن حفظ شده و سازمان یافته استدر آن از رسانه ها و روشهای متنوع استفاده می شوداطلاعات براساس پیشرفت ارائه می شودبه هنگام بروز اشتباه در پاسخ ها، بلافاصله اشتباه تصحیح می شودیادگیرندگان مشارکت فعال دارندمهارتهای کسب شده ارزشیابی می شوند

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید