آموزشسایرتحقیق و پژوهش

مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه آموزشی

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم

صفحه 2:
مراحل طراحی و تدوین یک پیمانه ی آموزشی

صفحه 3:
تعیین نیاز برای تدوین پیمانه نیازها را می توان به طور مکرر از طریق تحلیل وظایف شغلی یا توانائی ها تعیین نمود. پیمانه باید دارای کاربرد مستقیم باشد. 3 ابراهم آزاد

صفحه 4:
تصمیم گیری برای شکل پیمانه لایکی از تصمیمات مهم در پیمانه اين است كه به صورت واحد به واحد باشد یا نه؟ تصمیم مهم دیگر انتخاب بين ترتیب درونداد - فرایند - برونداد و یا درونداد - تمرین - بازخورد می باشد. ابراهم آزاد

صفحه 5:
تعیین و توصیف خصوصیتهای یادگیرندگان انواع مخاطبین اعم از کارکنان و یادگیرندگان باید به دقت تعریف شوند و سوابق احتمالی آنان مشخص گردد.

صفحه 6:
تدوین هدفها لا هدفها باید به صورت رفتاری و نشان دهنده تغیبرات قابل اندازه گیری باشند و سطح دقت مورد نیاز براساس نوع مهارت تعیین شود. 6 ابراهم آزاد

صفحه 7:
تعیین معیار اندازه گیری برای نتایج یادگیری

صفحه 8:

صفحه 9:
انتخاب فعالیتها و رسانه های آموزشی لاروشهای یادگیری نه تنها باید با هدفها و محتوای آموزش هماهنگ باشد بلکه باید متناسب با خصوصیتهای یادگیرنده انتخاب شود. برای مثال اگر برای نوجوانها تهیه می گردد بايد روحيات اين طبقه در نظر گرفته شود. همه رسانه های غیرچاپی باید با دقت و با توجه به هدف هاء محتوا و موضوع پیما انتخاب گردد. 9 ابراهيم أزاد

صفحه 10:
تهيه ذمونه ييمانه لا عناصر بيمانه كه شامل همه فعاليتها مى باشد بايد به طور منطقى مرتب شوند تا بيشترين يادكيرى اتفاق افتد. در اين مرحله بيش نويس ييمانه تهيه مى شود. 10 ابراهم آزاد

صفحه 11:
آزمون پیمانه [] پیمانه ی نمونه باید با استفاده از یک گروه نمونه از مخاطبین آزمون شود. این امر برای اطمینان از ثمربخش بودن آموزش لازم است. 11 ابراهم آزاد

صفحه 12:
تحلیل داده های آزمون داده های آزمون بايد مرتب شده. سازماندهی و تحلیل شوند تا ابعاد زیر مشخص گردد : ‎Oo‏ مناسب بودن هدفهاء ‏لا موفقيت در يادكيرى ‏لا استمرار يادكيرى و غيره ‏12 ابراهم آزاد ‎

صفحه 13:
تجدید نظر ل] اگر داده های آزمون معایبی را نشان دهد بايد در پیمانه تجدید نظر شود. تجدید نظر بايد به صورت اساسی شامل مرور بر هدفها یا به صورت تغییراتی جزئی باشد. A eal 13

صفحه 14:
انتشار پیمانه 14 ابراهيم أزاد

صفحه 15:
‎polis‏ تشکیل دهنده پیمانه آموزشی ‎ ‏لا روی جلد ‏ل] صفحه عنوان و صفحه حقوقی ‎Asie‏ ‏لا زمينه مقدمه ‏لا مهارتهاى بيش نياز ‏لا اهداف جزئى و كلى ‎

صفحه 16:
روی جلد ‎O‏ طرح روی جلد باید نشان دهنده اطلاعات لازم برای دانش آموز و معلم باشد. به طور مثال : شماره پیمانه مرو ‎SAGE CS‏ و ط حابی که کنجکاوی دانش آموزان را نسبت به محتوای پیمانه تحریک کند. . ‏= ابراهيم أزاد ‎

صفحه 17:
صفحه عنوان و صفحه حقوقی

صفحه 18:
مقدمه ]با وجود اينکه مقدمه هر کتاب نقطه ورود به ‎US‏ 18 است و مطالعه آن از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بسیاری از دانش آموزان انگیزه لازم را برای مطالعه مقدمه ندارند. در روش پیمانه ای مقدمه باید چنان 0 در مقدمه اهميت ر شتهء تعريف ‎Adley Uh) gal‏ اى» گروه مخاطب و احياناً پیشنهادهای مولف براى مطالعه و تدریس بهتر می آید. ابراهيم أزاد

صفحه 19:
زمینه پیمانه لا در صورتی که پیمانه بخشی از یک دوره یا جزیی از 19 یک مهارت را تشکیل می دهد لازم است در ابتدای پیمانه ارتباط آن با سایر بخشها مشخص شود. به طور مثال : ارتباط پیمانه با دوره يا مهارت چگونه است؟ اين پیمانه به کدام پیمانه دیگر مرتبط می شود؟ چه مهارت يا دانشى را شامل می شود و کل دوره چه خصوصیاتی را دارد؟ آیا به طور مستقل دارای معنی است؟ يا به همراه پیمانه های دیگر معنی دار می شود؟ ابراهيم أزاد

صفحه 20:
| 20 ابراهيم أزاد

صفحه 21:
| 21 ابراهيم آزا

صفحه 22:
ویژگیهای پیمانه آموزشی 1 ۲۲ ۲ ۵ ۲۳ تا ۵ ۲۳ ۲ ۳7 اساسا خود محتواست خود گام است خودآموز است به تفاوتهای فردی توجه می شود در آن اهداف به صورت روشن بیان می شود توالی ساختار معلومات در آن حفظ شده و سازمان یافته است در آن از رسانه ها و روشهای متنوع استفاده می شود اطلاعات براساس پیشرفت ارائه می شود به هنگام بروز اشتباه در پاسخ هاء بلافاصله اشتباه تصحیح می شود یادگیرندگان مشارکت فعال دارند مهارتهای کسب شده ارزشیابی می شوند ابراهيم أزاد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان