gligaan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراقبت دلسوزانه گلیگان”

مراقبت دلسوزانه گلیگان

اسلاید 1: *پژوهش های استفاده شده-تمرین مبتنی بر شواهد و اخلاق مراقبت: چه کار می کند یا چه اهمیتی دارد؟ 2021- نزدیکی بین اخلاق فمینیستی مراقبت و الهیات معاصر 2020جنسیت و اخلاق مراقبت 2020- تبيين نظريه اخلاق در ديدگاههاي كارل گيليگان و نقد آن در تربيت اخلاقي 1399 – اخلاق مراقبت در اروپای شرقی 2021--

اسلاید 2: چكيدهامروزه نظريه اخلاق مراقبت، به مثابه بديلي براي نظريه هاي اخلاقي سنتي کهمردسالار قلمداد مي شوند، از سوي برخي فمينيست ها ارائه شده است. خانم کَرولگيليگان روش کلبرگ را در رشد قضاوت اخلاقي کودکان به کار گرفت و به نظريه ي (ethics of care) «اخلاق مراقبت» رسيد که به دست فيلسوفان و متفکران زن فمينيست تکميل شد و به صورت نظريه اي اخلاقي دربرابر نظريات رايج غرب درآمد. اين نظريه اخلاقي سه نقد عمده بر نظريه هاي اخلاقيتکليف گراي کانت و نتيجه گراي ميل وارد مي کند و آنها را به مثابه نظريات اخلاقيمردسالارانه ناقص يا نادرست مي شمارد. اين سه نقد عبارتند از استناد به قواعد عاماخلاقي، رعايت بي طرفي و تأکيد انحصاري بر عقلانيت. در برابر، ادعا مي شود کهاخلاق مراقبت، اخلاقي است قاعده گريز، جزيي نگر، متن محور، عيني، درگير و مبتني برعواطف که ريشه جنسيتی دارد.

اسلاید 3: مقدمه زن هاینتس به سرطان مبتلاست. داروي او در اختيار داروساز شهراست که به تازگي با صرف تنها دويست دلار آن را ساخته است، اما مقدار مورد نياز آن را به کمتر از دو هزار دلار نمي فروشد. هاينتس فقير است و به هر دري زده، اما تنها موفق به تهيه هزار دلار شده است، حال آن که داروساز به اين مبلغ قانع نيست. هاينتس بر سر دو راهي مانده است: يا بايد تسليم شود و بگذارد که زنش بميرد يا آن که دارو را بدزدد. آيا او بايد دارو را بدزد يا به حق مالکيت ديگران احترام بگذارد؟ اين معضلي اخلاقي است که پاسخ شما به آن، ارزش ها و اولويت هاي اخلاقي تان را معين مي کند. ممکن است بگوييد بايد آن دارو را بدزدد، زيرا حفظ جان مقدم بر رعايت حق مالکيت است. باز ممکن است گفته شود که به هيچ روي نبايد به حق ديگران تجاوز کرد و مالکيت آنان را ناديده گرفت. هر يک از اين دو گزينه را که انتخاب کنيد، در واقع نحوه اولويت بندي خود را بيان داشته و براساس آن عمل کرد ه ايد. اما اين پرسش يا معضل اخلاقي در واقع وجه ديگري دارد که سر آغاز تأملاتي اخلاقي به شمار مي رود که حاصل آن به مثابه اخلاق مراقبت و گاه اخلاق فمنیستی صورتبندی و از آن دفاع شده است. حال به جاي تلاش در جهت پاسخ به اين معضل بهتر است کمي به زمينه هاي آن اشاره شود.

اسلاید 4: شکل گيری اخلاق مراقبت کلبرگ روانشناس آمريکايي و يکي از مهم ترين نظريه پردازان رشد اخلاقي، معضل بالا را براي بررسي تحول اخلاقي در کودکان صورت بندي کرد. در واقع تحقيقات کلبرگ در ادامه پژوهش های ژان پياژه (روانشناس سويسی) بود. پياژه به قصد اثبات وجود اصول اخلاقی مطلق و جهان شمول، کتاب رشد قضاوت اخلاقی کودکان را منتشر کرد. کلبرگ در سال ۱۹۵۷ تحقيقي را آغاز کرد که سه سال به طول انجاميد و در پي آن نظريه رشد اخلاقي خود را عرضه داشت. کار خود را با انتخاب ۷۲ پسر ده تا شانزده ساله شروع کرد و با طرح معضلات فرضي اخلاقي مانند معضل فوق کوشيد قضاوت اخلاقي آنان را بررسي، تحليل و طبقه بندي کند. نتیجه این آزمون و تکرار آن با آزمودني هاي نوجوان در کشورهاي انگلستان، مکزيک، ترکيه، تايوان و مالزي نشان داد که رشد قضاوت اخلاقي افراد در همه فرهنگ ها يکسان است و داوري براساس ترس از مجازات و اميد پاداش شروع مي شود و به نگرش اصولگرایانه مطلق ختم می شود.

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید