کسب و کاراقتصاد و مالیمدیریت و رهبریاستارتاپ و کارآفرینی

مراكز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی

صفحه 1:
27 1773 72932 111 مراكز رشد (12611223101) و راهكارهاى محصول محورى دستاوردهاى يزوهشى حسن ‎sel‏ ا كا در وه دارایی های فکری و فناوری مدزتن مشاور تجازی سازی دانشگاه صنعتی آمی کیب 5 | لد تدر زک قآور ها بر دیس (ریاست جمهوری) مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و 93

صفحه 2:
ل ‎ED OLE‏ سوال كليدى: جرا در اكثر مسابقات بين اس ‎iste‏ ال طلا ياحقزه ,هرا كردن می ‎S56‏ ولى در تامين احدا يات فناوری خود = به خارج از كشور

صفحه 3:

صفحه 4:
فناوري چیست؟ برخي از ديدگاههاي رایج راجع به ماهیت فناوري: 1 فناوری از جنس علم و نوشتنی است. (دانش فنی) 2 فناوری از جنس ابزار است. (تجهیزات و ماشین الات) 3. فناوری از جنس محصول است.

صفحه 5:
تعریف مطلوب از فناوري: فناوري از جنس توانايي است. فناوري توانايي تبدیل ورودي‌ها به خروجي‌هايي است که مزیت رقابتي ایجاد اکند 3 لورود۳ 1- ورودي را تغییر داد. درصورت‌دستيابي به‌فناوري باید 2- عملیات راتغییر داد. بتوان: 3- خروجي را تغییر داد. ع زو ‎BO$ LOCA! ELITE‏ و وسور ورج 211791170057717 1

صفحه 6:
ايده های کسب و کار * داشتن ايده. مرحله‌ی بسیار کوچکی در ایجاد یک کسب و کار نیست. توليد ايده (نسبت به بقيه فرایند) کار راحتی است ولی به کارگیری و اجرای عملیاتی آن بسیار سخت و دشوار است. * فاصله‌ی ایده تا عملی سازی. مسیری کلیدی برای راه اندازی هر بنگاه است.

صفحه 7:
2 کرد و رم 2 تفاوت نواوری و اختراع نواوري (منسرصما) به معني هر ایدة جدید نیست * نولوري: معرفي محصول. فرایند یا روش جدید به دنياي کسب و کار * بنابراین به يك اختراع (سو1) يا ایده جدید در آزمایشگاه, ‎Sls‏ نمي‌گویند. بلکه نوآوري باید کاملاً اقتصادي و معني‌دار براي صنعت

صفحه 8:
PY, DEE ee A ‏مفاهیم نظری تجاری‎ ۱ مفهوم و اهداف ترکیب صادقاچاووعورهاطزنهمعه یافته نشان می دهد که 30 تا 40 درصد اقلام صادراتی آنها را فرآورده هایی تشکیل می دهد که حاصل تجاری شدل یافته های پژوهشی است. در اين میان, اقلام زیر نقش بیشتری دارند: * انواع رایانه, لوازم جانبی ذخیره و پردازش اطلاعات, تجهیزات مخابرأتی * انواع ماهواره, رادار. محصولات صنایع هوا - فضا " مواد جدیدی که از توسعه پا ترکیب مواد تولید می شود aid pty sl ‏سلاح‎ * * فرآورده های فناوری هسته ای مانند رآکتورها, جداکننده های ایزوتویی, ادوات پزشکی هسته ای, کارتریج های سوخت * سلول های خورشیدی, نیمه هادی ها و ... لعي

صفحه 9:
ی ‎OLE‏ 2 ] مفاهیم نظری تجاری سا که 4 مفهوم و اهداف ۱ اا ار است از فرآیند یزرا علم» فناوری» تحقیق جدید يا یک اختراع به محصول يا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار.

صفحه 10:
و و مفاهیم نظری تجاری | مفهوم واهداف | سیی‌تجابوی‌سانرهریت علمی و نهادهای آکادمیک اساسا باید بدنبال تسهیل روند تبدیل یافته های تحقیقاتی به نوآوری های تجاری باشند. به بیان ‎Sad‏ پتانسیل اقتصادی ‎sh asl‏ علمی و ‎ts I es ER rll Sule‏ به طور موثری به نوآوری تبدیل شوند.

صفحه 11:
اصول و ضوابط تجاری ۹ سا ۱ مسیرهای ممکن برای ۱ لجار ازسائرى 2) ليسانس دهى 3) تاسيس شرکت های دانشگاهی (انشعابی یا تازه تأسیس) 4 فروش مستقیم محصولات فناوری 5 استفاده از آژانس های انتقال فناوری

صفحه 12:
صول و ضوابط تجاری ۰ ۱ پارامترهای موّثر در | انتخاب روش 1) سرمایه گذاری مالی لازم هر روش 2 پتانسیل برگشت سرمایه هر روش 3( طبیعت خود فناوری, محصول يا فرآیند 4) بازار هدف و بهترین روش دستیابی به آن

صفحه 13:
* محفظه اي شيشه اي که بچه هاي نارس به هنگام تولد براي مدت كوتاهي براي كسب تطابق با محیط طبيعي در آن نكهداري مي شوند * خصوصيات انكوباتور هاي يزشكي: * صفر ويك بودن * زمان كوتاه * استقلال بچه * حمايتهاي نوري * حمايتهاي دمائي + حمايتهاي داروئي

صفحه 14:
* مرکز رشد ترجمه فارسي انکوباتور مي باشد و خارجي ها از واژه انکوباتور استفاده مي کنند که این واژه برگرفته از انکوباتورهاي پزشکي مي باشد و این واژه با توجه به خضوصیات انکوباتورهاي پزشكي, مفاهیم مورد نیاز را تامین و تداعي مي کند.

صفحه 15:
‎cle hee‏ و به تلفن و دورنگار. فبلمان آولیه فضاهاء كارپردازي و خدمات دبيرخانه‌اي. امکان استفاده از اتاق‌هاي کنفرانس, تجهیزات عدي ی ‎ ‏ود ‏جنات اطلاع رساني (دسترسي به ابنترنت» دسترسي به كتابخاتم و مراکز اطلاع رساني و نرم‌افزارهاي رایانه‌اي) * ‎eee‏ وراد و آموزشي (مشاوره‌هاي مديريتي, ما بازرگاني. خدمات حسابداري و حقوقي” بر ار سمینار و یا كارگاه‌هاي آموزشي مورد نیاز براي شرکت 0 ‏ب و تكثير ) ‎

صفحه 16:
#خدمات پشتيباني فني (ارائة خدمات فني و مهندسي, استفاده از امکانات و کارا ‎J‏ آزمايشكاهي و كاركاهي) * خدمات مالي و اعتباري (امکان استفاده از اعتبارات خدماتي و تحقيفاتي, کمك به دسترسي به منابع مالي و جذب سرمابه 1 تسهیل در جذب طرحها و پروژه‌هاي تحقيقاتي)

صفحه 17:
نقش مراکز رشد در اقتصاد دانش بنیان (اقتصاد دانایی)

صفحه 18:
BS ii ‏الو وم‎ ]د اقتضاء. مهمترین عامل, تولید 2 كار 5 رن نمی باشد, بلکه" ‎te ES‏ وی انست 1 أن خرزاد شركتهاي جند ميليارد ‎٩ 2a ee‏ یوت ‏مي باشد که نه کارگا دارند و نه كاركري و تمام ثروت 5 و رها امتباز ‎our‏ ‏ها)یشان ذخیره شده است و روز به روز رو به افزایش است.

صفحه 19:
ا 01 تا اي متلیع نیست بلکه اقتصاد کارا منابع است. ء در اقتصاد دانايي, دانايي به کالا تبدیل شده و به فروش ‎we‏ ‏رسد. لذا بازارهاي مجازي براي مبادله دانايي در جهان شکل گرفته است. »ء این اقتصاد مبتني بر تولید, توزیع. و مصرف « دانايي» پا همان «اطلاعات» است . ؟ء تولید ثروت در این بازار مبتني بر مبادله« اطلاعات و دانايي» است. ۶ در اقتصاد دانائي, دانايي به مصرف مي رسد و به صورت فثاوري به فروش مي رسد.

صفحه 20:
‎٠‏ کشورهایی که با عنوان « رهيران فتاوري» دنیا معرفي مي شوند پیشترین بهره برداري را از دا نابي بم به کمل آورده ونه ها ثرا تلد خردة د ام دبه مصرق رسانده اند بلکه نقش عمده اي هم در ‎Save slates ‏۰ ت إنابي, اقتصاد بدون وزن است. در این اقتصاد بجاي كا 57 کر أدارى عظيم مدارهاق ده و کوج بر ‎esi}‏ ) قرار ا است از نوع فكر: تال المس وبي وزن أسعت. ‎ ‏8 قتصاد دانائ سهم قابل جهي | ليد ناخا ی 0 7 ‎tate‏ الات مرتنى پر دانايي اد 3 11 هط خدمات و تجاري 7 ‎Cle‏ و دانايي: و قعالیت هاي آموزشي و پژوهشي حاضل من ‎

صفحه 21:
* جواز امتیاز علمی(پتنت) داده شده به ساکنان(میلیون نفر) ‎eal‏ 1 ار حق امتبازات‌گو مجوزهاي علمي به ازاي دلار براي هر يك هزار نفر ‎ ‏* تعداد بهره گیران از اینترنت در هر هزار نفر ‎

صفحه 22:
* سهم صادرات فثاوري عالي از کل صادرات صنعتي - صنابع فثاوری عالي: به صنايعي گفته مي شود که بیش از 4 درصد از گردش مالي خود را صرف تحقیق و توسعه مي‌کند. ( ناور ارباط و اطلاعات. داروسازي - صنایع فثاوري متوسط: به صنايعي گفته مي شود كه بين 1 الي 4 درصد از گردش مالي خود را صرف تحقیق و توسعه مي‌کند. ( خودرو,. شيميايي)

صفحه 23:
۴ سرمایه انساني 5 فتاوري ارتباطات واطلاعات * شكل كيري فرايند نوآوري * سرعت عمل در نوآوري * تبديل هر جه سريعتر ايده به محصول و خدمات * عرضه ‎yl‏ نه در سطح محلي یا منطقه اي, بلکه در سطح جهاني

صفحه 24:
دیدگاه نفتي: ‎eee‏ ۰ اعتبارات از دولت > استقرار صتايع ‏ء اجراي پروژه هاي ملي ‏2 دیدگاه جدید: ‎ale ‏جذب‎ ‎۷۹ olf 8 ‏3 دت کرد شکر دیدداه اینده. ‎viz *‏ منایع انساني 8 جذب دانايي ‎٠‏ جذب فثاوري

صفحه 25:
7م7177 + + ! + !<! + ۱ ۰ امور كشاورزي 4-12 ‎(Gyre) aon‏ 2 10 رت 5 فتاوري بیشرفته 40 ( ‎Lich)‏ ‏* مور نظا 50 ‎(@irery) °°‏ 7 ار 100 ‎Bowe) (77°‏ ۰ درد و مواد مخدر 300 ‎Revrack &) 0 eee‏

صفحه 26:
براورد نبروي شاغل ‎IT 52 SUD‏ در سال 2010 سرمایه گذاري دنیا 40000 میلیارد دلار 0 آن در دو بخش كشاورزي و صنعت 0 آن در بخش خدمات (24000 میلیارد دلار) %10 از بخش خدمات به نرم افزار اختصاص خواهد داشت. (2400 میلیارد دلار) 0 از بازار نرم افزار توسط هندیها اشغال شود. ۶ حقوق هر هندي 1000 دلار در سال است. لذا 72 میلیون هندي در این بخش شاغل خواهد شد. ابرر تصادی شماره 23/11/84-2186

صفحه 27:
تغيير راهبرد هندیها به جمعیت ۶ يك میلیارد نفر انسان داریم, چگونه شکم آنها زا پر کنیم؟ يك میلیارد نفر نيروي انساني داریم, چگونه آنها را کارآفرین کنیم؟

صفحه 28:
ED OLE ‏ل‎ * 1- دادن ماهي ۰ 2- دادن تور ماهيگيري ۶ 3- یاد دادن توربافي ۰ 4- ياد دادن ماهيگيري * یاد دادن اینکه غیر از ماهي هم هست0(بكارگيري هوش)

صفحه 29:
YY, DEE ee A ‏خطر پذيري سرمايه‌گذاري‎ ‎٠‏ سوئیس 5 درصد ‎٠‏ ایران 5 درصد

صفحه 30:
BEDE ETE ‏مقایسه اقتصاد ایران و ترکیه‎ * ایران دومین تولیدکننده نفت اوپك و دومین دارنده گاز دنیا ‎ems‏ اك 0 . ماك هم جزء 10 کشور اول دنیا ‏+ به لحاظ جمعیت و وسعت هم رتبه 17و 18 داریم. ‏در جدول درامد سرانه رتبه 60 داریم. ‏* ترکیه بدون نفت و گاز رتبه 46 را داراست. ‏ء درآمد ایران در سال 85, 131 میلیارد دلاز از نفت و گاز بود. ‏۰ دیدگاه ترکیه: ترکیه باید 1300 میلیارد دلار کالا و خدمات تولید و با سود خالص 10760 صادر کند تا 130 میلیارد دلار ‏درامد داشته باشد. ‏شرق سباره 18/3/85-778

صفحه 31:
طبق آمارهاي به دست آمده, از بررسي‌هاي انجام گرفته, ۵ افراد يك جمعیت., نظاره كر بدون ايده و بدون عمل 204 مرا يدون ايده و قاقد خلاقیت مي‌باشند. ‎=e‏ و مستعد ايده‌دهي 1 نیستند و فقط 0 مي‌زنند و 196 جمعیت خلاق و ايده يرداز ميباشند كه در اصل ياركها و مراكز رشد ا ا از جمعيت رأ جذب نمايند.

صفحه 32:
آسیب پذيري پارك‌ها پارك‌هاي علمي در اصل با هدف انگیزش خلاقیت و 210 اها نقطه آسيب بذيري الها نيز درست همين هدف است. * ضعف نيروي خلاق و نواور ريشه در نوع نظام آموزشي كشورها دارد. * نظام اموزشي خشك و فرسوده که بجاي "يادكيرى* نه "آموزش 3 تاکید مي‌کند. آدراد کار حو به ‎ole‏ افراد"کارآفرین" تربل

صفحه 33:
- گسترش واحدهاي تحقيقاتي و شرکت هاي خدمات مهندسي و تکمیل چرخه تحقیقات - توسعه فرهنگ كارآفريني و ايجاد اشتغال مولد براي فارغ التحصيلان جوان - كاربردي كردن و تجاري سازي نتايج تحقيقات - نوسازي صنايع موجود از رهكذر جذب و انتقال فتاوري حفظ نخبگان علمي کشور در طرح هاي تي و توليدي با کیفیت بالا (فنلوري

صفحه 34:
فوق نیز در ‎ae‏ طي desea ‏نموده است.‎ مدتي بر شهرك سازي تمرکز شده بود .شهرك ‎sete‏ اي ز چندین مر اليه ‎Sh wet‏ )0 ; ‎oe‏ و تاج زند در شه هاي معمولي ‎a‏ ‏براي گروهي خاص بود.

صفحه 35:
پس از هزینه 15 میلیارد دلاري شهرك تسوکوبا ژاپن و عدم بهره وري اقتصادي, کشورها از تمرکز بر شهرك سازي کاسته و به ساخت پاركهاي علم و فثاوري متمرکز شدند.

صفحه 36:
در سالهاي اخير با توجه به بازدهي و ‎pusi‏ فثاوري هاي متوسط به فثاوري هاي عالي بر ساخت مراكز رشد ۴ شدهاست.

صفحه 37:
۰ در ایران شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان بر اساس مصوبه ره ر مورخ1371 "شوراي گسترش آموزش عالي مجوز ‎eel‏ 1ك ليل عدم مطالعه و نامين منابيا ايت ‏در حد يك مصوبه باقي ماند و مديران باهوش و علاقه مند در ‏شهرك با تغيير و انتخاب راهبرد ايجاد مركز رشد بجاي ايجاد ‏شهرك در فضاي استيجاري موجب شد كه طرح ايجاد شهرك ‏در برنامه هاي بلند مدت باقي بماند ‏علاوه بر اين شهرك, شهرك کاوش در کیلومتر15بزرگراه کرج ‏- قزوین و امثالهم نیز از سال1369 در حد تابلو موجود ‎pm‏ ‎eee‏ 1 سال 1373 توسط سار مان بزا اي ‏ل سعد تدوز در كيلومتر 10 تهران نيز راهاندازي شده ست.

صفحه 38:
۳ و فثاوري خراسان از تغیبر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي b> ‎ale ook‏ و فثاوري سمنان از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ‎ak ‏إيارك ‎ale‏ و فثاوري فارس از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ارس ‏پارك ‎aap‏ فثاوري اراك (مركزي) از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و ‏صنعتي اراك ‏پارك علم و فثاوري یزد از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي یزد پارك علم و ‎oe ol‏ آذربایجان شرقي از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و ‎Gus visio ‏پارك ‎oot els a‏ از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي يلان ‏ان علم و فثاوري کرمان از تغییر نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ‏بارك ‎xsl Salts ols‏ غیر دولتي طي مجوز شماره3880/21 وخ 2/9/81 ‎aa o> 947 BBE ‏ياروم اميم د و‎ ٠ ‏ار مورخ‎ ‏ا ماه یبد مه ها ‏مر ‏6

صفحه 39:
ک هک و ++ 2ج و رم 2 ] آغاز مراکز رشد ا 1 22 اسن نامه , بر اساس صلایط و کاربرگ مقدماتي نسبت به اطلاع رساني براي داوطلبین اخذ مجوز مرکز رشد فثاوري ارتباطات و ‎eel‏ از طریق سازمان مدیریت و برنامه ريزي شماره 03/1377.3٠:ش‏ مورخ 2119 به مراكز ذيربط ارسال شد. ۶ تعداد 32 درخواست دريافت و 13مركز در 0 مجوز اخذ کردند.

صفحه 40:
در كشورهاي خارجي به ترتیب : 1- شرکت هاي خصوصي 2-حكومتهاي محلي 2مراکز دولتی در ايران به ترتیب : 21 الشكادهاء باركهاط كلم . فثاوري ) 2- حكومتهاي محلي( استانداريها) 3- شركت هاي خصوصي

صفحه 41:
* در آمریکا بیش از چهار پنجم مشاغل جدید به وسیله شرکتهاي کوچك و خدماتي بوجود مي ‎ul‏ 000 رن افتصادي امریکا مربوط به کت ‎cul wl‏ که بیش از 5 سال از عمرشان نمي گذرد. = از هر ده سرمایه گذاري, سرمایه گذارهاي مخاطره بذير نه مورد به شكست و يك مورد به ثمر مي

صفحه 42:
* امروزه بیش از هزار مرکز رشد تجاري در امريكاي شمالي وجود دارد . که از 12 عدد درسال 1980 به 587 در سال 1998 افزايش بيدا كرده است. اين يعني از 3000 مركز رشد دنيا بيش-از يك و سوم در آمریکا است. ‎٠‏ 9060 مراکز رشد تجاري خود کفا هستند و پا اگر یارانه آنها قطع شود قادر به خودكفايي هستند. در سال 1997 فقط 139۵ بر اين باور بودند که بدون پارانه مي توانند به روش عادي ادامه دهند.

صفحه 43:
‎Geb *‏ بررسيهاي به عمل آمده. در ازاي هر يك دلار کمك انجام شده توسط نهاد هاي می به مراکز رشد, واحدهاي فتاور خارج شده از مراکز رشد عضو .169 268) ‎ES‏ آدلار درآمد مالیات محلي تولید شده است. ‏* مراکز رشد حمایت شده توسط نهادهاي عمومي براي ايجاد يك شغل 1100 دلار هزینه مي‌کنند. در حالیکه سایر نهادهاي حمایت شده براي ايجاد يك شغل 10000 دلار هزینه مي‌کنند. ‎ ‏براساس ارزيابي 060/169 » واحدهاي فتاور خارج شده از مراکز رشت آنريكاي شمالي در حدود نیم میلیون شغل از سال 1980 ایجاد کرده اند. که.این مقدار فرصت شغلي براي تمامي افرادي که در دنور و کولو زندگي مي کنند کافیست: ‎ ‏* طبق آمار به دست آمده. ‎Glib‏ هر 50 شغل ایجاد شده توسط واحدهاي فتاور مستقر در مرکز رشد. در حدود 25 شغل دیگر در اجتماع تولید مي‌کنند

صفحه 44:
تاسیس شرکت دانش بنیان

صفحه 45:
شركت يا مؤسسه خصوصي یا & * منظور هم‌افزايي علم و ثروت. توسعه اقتصياد دانش محور, تحقق اهداف علمي و اقتصادي ۱ (شامل گس‌ترش و کاربرد اختر ‎lg (saaleieg‏ تجاري‌سازي نتایج ت ‎pis So‏ و تولید کالا + فناو باارزش افزوده فراوان به ویژه در تولی د افزارهاي مربوط تشکیل مي‌شود. | 1 q شرکت‌هاي دولتي, موسسات و نهااها ‎A‏ ‏غيردولتي و نیز شرکت‌ها و موسساتي که پنجاه (50) درصد از مالکیت آنها؟

صفحه 46:
1- حداقل دو سوم از اعضاي هیأت مدیره شرکت. حداقل دو مورد از شرایط ذیل را احراز کر ۰ حداقل داراي مدرك کارشتاسي ۰ حداقل 3 سال سابقه فعالیت كاري یا علمي در حوزه فعالیت شرکت و یا سابقه مديريتي ۰ حداقل يك اختراع ثبت‌شده ارزيابي شده داخلي یا بين‌المللي مرتبط با حوزه کاري شرکت 2- حداقل تيمي از درآمد شرکت در يك سال مالي گذشته, ناشي از فروتش فناوري: کالا و یا خدمات دانش‌بنیان (شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحي مهندسي مرتبط با فهرست كالاهاي دانش‌بنیان و خدمات تخصصي دانش‌بنیان) آن شرکت از طریق قرارداد باشد. تبصره: شركت‌هايي که در مرحله تجاري‌سازي اولین كالاي دانش‌بنیان خود هستند, در صورتي که داراي تولید پایلوت موفق باشتد. و استانداردهاي لازم را از مراجع ذییصلاح داخلي یا بين‌المللي کسب کرده باشند. و داراي بازار مطمئن و یا اعلام تیاز معتبر همراه با قرارداد تولید کالا باشند. از رعایت بند 2 مستئتي هستند. 3- سابقه بیمه پرداختي براي حداقل 3 نفر از کارکنان تمام‌وقت شرکت, حداقل 6 ماه باشد.

صفحه 47:
BED TLE ETE 12 ‏احص شاف 2 اضی(الزاما باید‎ ‏شوند)‎ شرکت‌هاي تولیدکننده كالاهاي دانش‌بنیان: 1- شرکت باید تولیدکننده کالا یا كالاهاي دانش بنیان مطابق «فهرست کللاهاي دائتش‌بنیان» مصوب کارگروه باشد که در (2) سال گذشته آنها را در قالب كالاهاي با ارتتاء بافته عرصه کرده و دانش فني آن را بواسطه انتقال با الجاذ وایش فني, از طریق فعاليت‌هاي تحقیق و توسعه, نهادینه و بومي‌سازي کرده باشد. کر کالاهای کب با ارتقا یافته شرکت, داراي تایبدیه‌ها و استاندار3قاجتتاخلي, (در. صورت وجود) یا جهاني ‎ou‏ و در صورت موجود نبودن استاندارد. تأیید بهره‌بردار ‎Clogs‏ را کسب کرده باشد: 2 نسبت ثيروي انساني تمام‌وقت در بخش‌هاي غيريشتيباني شرکت با درجه کارشناسي و بالاتر فعال در بخش‌هاي مرتبط با تولید کالاهاي دانش‌بنیان شركت! كاركال تمام وقت: حداقل (30) درصد باشد. 1 520515 2« بوسفه فعال. باهزينهكرد تحقیق و توس اف معادل (7) درصد فروش ساليانه شركت باشد.

صفحه 48:
فرآیند اجرایی تشخیص شرکت دانش ‎oly‏ ۱-پس از ورود اطلاعات توسط شرکتهای متقاضی در سامانه دبیرخانه کار گروه آنها را برای کار گزاران مربوطه ارسال می‌کند و در مدت زمان مشخصی. نتایج بررسی‌ها را از آنها تحویل مى كيرد و به کا رگروه (يا کمیته کارشناسی حسب مورد) ارجاع می‌دهد. پس از نهایی شدن بررسی‌هاه دبیرخانه کار گروه نتیجه را به شر کت متقاضی اعلام می کند. ۲- در صورت تایید» شرکت متقاضی برای مدت ۲ سال شرکت دانش‌بنیان محسوت شدهو موظف است در این مدت فرآیند رتبه‌بندی شرکت خود راء بر اساس معیارها و فرایند رتبه‌بندی مصوب کا رگروه به پایان برساند. تبصره: درصورتی که شرکت نتواند در مدت ۲ سال پس از دانش بنیا خود را به پایان برسانده و یا در صورت عدول از شرایط مندرج در آئین‌نامه در هر زمان: دانش‌بنیان بودن شرکت ملغی می‌شود. بودن» رتبه‌بندی

صفحه 49:
کارگزاران برای بررسی دانش بنيان بودن مرکز ملی فضای مجازی مرکز "سمتا" وزارت دفاع و نیروهای مسلح ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پارک فناوری پردیس ستاد توسعه فناوری هوافضا پارک فناوری کرمانشاه ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی مرکز پژوهش, توسعه فناوری و صنایع نوبن وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ايران ستاد توسعه زیست فناوری SSN Re Ss LS

صفحه 50:
7 2/07 Ze 9 7 Ze حوزه و ها و موسسات <ثبت فاتونتخاشرکت مدرک تجصیلی دانشگاهی هیات مدیره 2 بيقة کارکنان دفاتر مالی قانونی <فناور تمام وقت

صفحه 51:
YY, DEE ee A ‏فهرست کالاهای دانش بنیان‎ Mi MOV YY VVVV ¥ ¥ فناوری زیستی (پزشکی, کشاورزی, صنعتی و محیط زیست) فناوری نانو (محصولات و مواد) ‎cel‏ 5دوك إدياء قطعات و سامانتها) ‏مواد پیشرفته (فلزات, کامپوزیت‌هاء سراميئهاتييمرها) ‏کت ویک و کترل (میکروالکترونیک, قطعات. مداره سح افزار کامپیوتر و سامانه‌ها) ‏فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتری ‎Uosbaton tines ee‏ تولید و آزمایشگاهی ‏داروهای پیشرفته مهندسی پزشکی ‏هوافضا (پرنده‌ها, ماهواره و موشک‌ها) ‏انرژی های نو (هسته ای و تجدید پذیر) ‎eee eee‏ زر ‎ites‏ ها (نفت و گان) ‎

صفحه 52:
ل ‎ED OLE‏ معیارهای اصلی امتیازدهی شرکت ها و موسسات دانش بنیان ورودی ‎٠‏ سازما فرایندها و ساختارهای درون سازمانا = خروجی * معیارهای اصلی امتیازدهی به دو حوزه فرایندها و ساختارهای درون سازمانی و خروجی توجه دارد.

صفحه 53:
حوزه درون سازمانی ‎v‏ مدیریت و برنامه ریزی ‏۲ منابع انسانی ‏¥ فعالیتها و ساختارهای پژوهشی و فناوری ‏حوزه خروجی ۷ دستاوردهای فناوری

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان