کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

مراکز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی

marakeze_roshd_va_rahkarhaye_mahsol_mahvari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مراکز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی”

مراکز رشد و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی

اسلاید 1: مراكز رشد (Incubator) و راهکارهای محصول محوری دستاوردهای پژوهشی ارایه دهنده:حسن علم خواهمدیرعامل و هیات مدیره موسسه دارایی های فکری و فناوری مدرس مشاور تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیرکارگزار مالکیت فکری پارک فناوری پردیس (ریاست جمهوری)مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان21 دی 93

اسلاید 2: سوال کلیدی:چرا در اکثر مسابقات بین المللی اختراعات و المپیادهای بین المللی، کشور ایران مدال طلا یا نقره را بر گردن می آویزد ولی در تامین احتیاجات فناوری خود وابسته به خارج از کشور است؟

اسلاید 3: فناوریتفاوت علم و فناوری علمعلم از جنس دانايیفناوری از جنس توانایی شاخص: تعداد مقالات ISIشاخص: پتنت، شرکت دانش بنیان خلق ثروت و ...بررسی اثر فشار در نقطه جوش آببکارگیری بخار درحرکت لوکوموتیوهدف: پاسخگویی به نیازهدف: شناخت واقعیت

اسلاید 4: برخي از ديدگاههاي رايج راجع به ماهيت فناوري: فناوري چيست؟فناوری از جنس علم و نوشتنی است. (دانش فنی) فناوری از جنس ابزار است. (تجهیزات و ماشین آلات) فناوری از جنس محصول است.

اسلاید 5: فناوري توانايي تبديل ورودي‌ها به خروجي‌هايي است كه مزيت رقابتي ايجاد مي‌كند.عمليات(فرآيند)وروديخروجيدرصورت‌دستيابي‌به‌فناوري بايد بتوان:1- ورودي را تغيير داد.2- عمليات راتغيير داد.3- خروجي را تغيير داد.فناوري از جنس توانايي است.تعريف مطلوب از فناوري:

اسلاید 6: ایده های کسب و کارداشتن ایده، مرحله ی بسیار کوچکی در ایجاد کسب و کار است و اصل اساسی برای شروع یک کسب و کار نیست.تولید ایده (نسبت به بقیه فرایند) کار راحتی است ولی به کارگیری و اجرای عملیاتی آن بسیار سخت و دشوار است.فاصله ی ایده تا عملی سازی، مسیری کلیدی برای راه اندازی هر بنگاه است.

اسلاید 7: تفاوت نوآوری و اختراعنوآوري (Innovation) به معني هر ايدة جديد نيستنوآوري: معرفي محصول، فرآيند يا روش جديد به دنياي كسب‌ و كاربنابراين به يك اختراع (Invention) يا ايده جديد در آزمايشگاه، نوآوري نمي‌گويند، بلكه نوآوري بايد كاملاً اقتصادي و معني‌دار براي صنعت

اسلاید 8: مفاهیم نظری تجاری سازیمفهوم و اهداف تجاری سازی ترکیب صادراتی کشورهای توسعه یافته نشان می دهد که 30 تا 40 درصد اقلام صادراتی آنها را فرآورده هایی تشکیل می دهد که حاصل تجاری شدن یافته های پژوهشی است. در این میان، اقلام زیر نقش بیشتری دارند: انواع رایانه، لوازم جانبی ذخیره و پردازش اطلاعات، تجهیزات مخابراتی انواع ماهواره، رادار، محصولات صنایع هوا - فضا مواد جدیدی که از توسعه یا ترکیب مواد تولید می شود سلاح های پیشرفته فرآورده های فناوری هسته ای مانند رآکتورها، جداکننده های ایزوتوپی، ادوات پزشکی هسته ای، کارتریج های سوخت سلول های خورشیدی، نیمه هادی ها و ... فرآورده های بیوتکنولوژی

اسلاید 9: مفاهیم نظری تجاری سازیمفهوم و اهداف تجاری سازی تجاری سازی عبارت است از فرآیند تبدیل علم، فناوری، تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول یا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار.

اسلاید 10: مفاهیم نظری تجاری سازیمفهوم و اهداف تجاری سازی سیستم های مدیریت علمی و نهادهای آکادمیک اساسا باید بدنبال تسهیل روند تبدیل یافته های تحقیقاتی به نوآوری های تجاری باشند. به بیان دیگر، پتانسیل اقتصادی یافته های علمی و تکنولوژیک زمانی شکوفا می شود که این یافته ها به طور مؤثری به نوآوری تبدیل شوند.

اسلاید 11: اصول و ضوابط تجاری سازیمسیرهای ممکن برای تجاری سازیفروش پتنتلیسانس دهیتاسیس شرکت های دانشگاهی (انشعابی یا تازه تأسیس)فروش مستقیم محصولات فناوریاستفاده از آژانس های انتقال فناوری

اسلاید 12: اصول و ضوابط تجاری سازیپارامترهای مؤثر در انتخاب روشسرمایه گذاری مالی لازم هر روشپتانسیل برگشت سرمایه هر روشطبیعت خود فناوری، محصول یا فرآیندبازار هدف و بهترین روش دستیابی به آن

اسلاید 13: انكوباتور( Incubator) چيست؟ محفظه اي شيشه اي كه بچه هاي نارس به هنگام تولد براي مدت كوتاهي براي كسب تطابق با محيط طبيعي در آن نگهداري مي شوندخصوصيات انكوباتور هاي پزشكي:صفر و يك بودن زمان كوتاه استقلال بچه حمايتهاي نوري حمايتهاي دمائي حمايتهاي داروئي

اسلاید 14: نهاد مركز رشد يا ( Incubator) چيست؟ مركز رشد ترجمه فارسي انكوباتور مي باشد و خارجي ها از واژه انكوباتور استفاده مي كنند كه اين واژه برگرفته از انكوباتورهاي پزشكي مي باشد و اين واژه با توجه به خصوصيات انكوباتورهاي پزشكي، مفاهيم مورد نياز را تامين و تداعي مي كند.

اسلاید 15: در مركز رشد چه خدماتي ارائه مي شود؟ (قسمت اول) خدمات پشتيبانی (خدمات مکان فعالیت، دسترسي به تلفن و دورنگار، مبلمان اوليه فضاها، كارپردازي و خدمات دبيرخانه‌اي، امكان استفاده از اتاق‌هاي كنفرانس، تجهيزات سمعي و بصري و دستگاه‌هاي فتوكپي و تكثير ) خدمات اطلاع‌رساني (دسترسي به اينترنت، دسترسي به كتابخانه و مراكز اطلاع رساني و نرم‌افزارهاي رايانه‌اي)خدمات مشاوره‌اي و آموزشي (مشاوره‌هاي مديريتي، مالي و بازرگاني، خدمات حسابداري و حقوقي، برگزاري سمينار و يا كارگاه‌هاي آموزشي مورد نياز براي شركت هاي تازه تاسيس)

اسلاید 16: در مركز رشد چه خدماتي ارائه مي شود؟ (قسمت دوم)خدمات پشتيباني فني (ارائة خدمات فني و مهندسي، استفاده از امكانات آزمايشگاهي و كارگاهي) خدمات مالي و اعتباري (امكان استفاده از اعتبارات خدماتي و تحقيقاتي، كمك به دسترسي به منابع مالي و جذب سرمايه‌گذاران، تسهيل در جذب طرحها و پروژه‌هاي تحقيقاتي)

اسلاید 17: نقش مراکز رشد در اقتصاد دانش بنیان (اقتصاد دانایی)

اسلاید 18: اقتصاد دانايي محور چه نوع اقتصادي است؟(قسمت اول)در اين اقتصاد، مهمترين عامل، توليد نيروي كار و سرمايه نمي باشد، بلكه دانايي و فنّاوري است. نمونه آن تعداد شركتهاي چند ميليارد دلاري جهان نظير Nike و سيليكون گرافيك مي باشد كه نه كارگاهي دارند و نه كارگري و تمام ثروت آنها در جوازهاي امتياز علمي ( پتنت ها)يشان ذخيره شده است و روز به روز رو به افزايش است.

اسلاید 19: اقتصاد دانايي محور چه نوع اقتصادي است؟(قسمت دوم)اقتصاد دانايي، اقتصاد كميابي منابع نيست بلكه اقتصاد فراواني منابع است. در اقتصاد دانايي، دانايي به كالا تبديل شده و به فروش مي رسد. لذا بازارهاي مجازي براي مبادله دانايي در جهان شكل گرفته است.اين اقتصاد مبتني بر توليد، توزيع، و مصرف « دانايي» يا همان «اطلاعات» است .توليد ثروت در اين بازار مبتني بر مبادله« اطلاعات و دانايي» است.در اقتصاد دانائي، دانايي به مصرف مي رسد و به صورت فنّاوري به فروش مي رسد.

اسلاید 20: اقتصاد دانايي محور چه نوع اقتصادي است؟(قسمت سوم)كشورهايي كه با عنوان « رهبران فنّاوري» دنيا معرفي مي شوند، بيشترين بهره برداري را از دانايي به عمل آورده و نه تنها آنرا توليد كرده و در اقتصاد به مصرف رسانده اند بلكه نقش عمده اي هم در صادرات آن ايفا مي‌كنند.اقتصاد دانايي، اقتصاد بدون وزن است. در اين اقتصاد بجاي كارخانه هاي بزرگ و مراكز اداري عظيم، مدارهاي پيچيده و كوچك، فكرها ( ايده ها) قرار گرفته اند و آنچه ارزش آفرين است از نوع فكري و غير قابل لمس و بي وزن است.در اقتصاد دانائي سهم قابل توجهي از توليد ناخالص ملي و داخلي(GDP,GNP) از رشته فعاليتهاي مبتني بر دانايي نظير صنايع داراي فنّاوري عالي و متوسط، خدمات مالي و تجاري مبتني بر اطلاعات و دانايي، و فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي حاصل مي شود.

اسلاید 21: نشانگرهاي اقتصاد دانايي (1)جواز امتياز علمي(پتنت) داده شده به ساكنان(ميليون نفر) درآمد حاصل از حق امتيازات و مجوزهاي علمي به ازاي دلار براي هر يك هزار نفر تعداد بهره گيران از اينترنت در هر هزار نفر

اسلاید 22: نشانگرهاي اقتصاد دانايي (2)سهم صادرات فنّاوري عالي از كل صادرات صنعتي صنايع فنّاوري عالي: به صنايعي گفته مي شود كه بيش از 4 درصد از گردش مالي خود را صرف تحقيق و توسعه مي‌كند. ( فنّاوري ارتباطات و اطلاعات، داروسازي)صنايع فنّاوري متوسط: به صنايعي گفته مي شود كه بين 1 الي 4 درصد از گردش مالي خود را صرف تحقيق و توسعه مي‌كند. ( خودرو، شيميايي)

اسلاید 23: چه عواملي دانايي را افزايش مي دهد؟سرمايه انساني فنّاوري ارتباطات واطلاعات شكل گيري فرايند نوآوري سرعت عمل در نوآوري تبديل هر چه سريعتر ايده به محصول و خدمات عرضه آن نه در سطح محلي يا منطقه اي، بلكه در سطح جهاني

اسلاید 24: ديدگاه دانايي محور چه نوع ديد گاهي است؟ديدگاه آينده:جذب منابع انسانيجذب داناييجذب فنّاوريديدگاه نفتي: جذب اعتبارات از دولتاستقرار صنايعاجراي پروژه هاي مليديدگاه جديد:جذب سرمايه گذارانجذب گردشكر

اسلاید 25: درصد نرخ بازگشت سرمايهامور كشاورزي 12-4 (Agriculture)امور صنعتي 20-10 (Industry) فنّاوري پيشرفته 40 ) (High technology امور نظامي 50 (Military) امور سياسي 100 ) (Politicدارو و مواد مخدر 300 (Drug) تحقيق و توسعه 3000 (Research & development)

اسلاید 26: برآورد نيروي شاغل هندي در ITدر سال 2010 سرمايه گذاري دنيا 40000 ميليارد دلار%40 آن در دو بخش كشاورزي و صنعت %60 آن در بخش خدمات (24000 ميليارد دلار)%10 از بخش خدمات به نرم افزار اختصاص خواهد داشت. (2400 ميليارد دلار)%30 از بازار نرم افزار توسط هنديها اشغال شود.حقوق هر هندي 1000 دلار در سال است.لذا 72 ميليون هندي در اين بخش شاغل خواهد شد.ابرار اقتصادي شماره 2186-23/11/84

اسلاید 27: تغيير راهبرد هنديها به جمعيتيك ميليارد نفر انسان داريم، چگونه شكم آنها را پر كنيم؟يك ميليارد نفر نيروي انساني داريم، چگونه آنها را كارآفرين كنيم؟

اسلاید 28: تغيير راهبرد اشتغال1- دادن ماهي 2- دادن تور ماهيگيري3- ياد دادن توربافي4- ياد دادن ماهيگيريياد دادن اينكه غير از ماهي هم هست0(بكارگيري هوش)

اسلاید 29: خطر پذيري سرمايه‌گذاريسوئيس 1/5 درصدايران 42/5 درصد

اسلاید 30: مقايسه اقتصاد ايران و تركيهايران دومين توليدكننده نفت اوپك و دومين دارنده گاز دنيابه لحاظ معادن و منابع هم جزء 10 كشور اول دنيا به لحاظ جمعيت و وسعت هم رتبه 17و 18 داريم.در جدول درآمد سرانه رتبه 60 داريم.تركيه بدون نفت و گاز رتبه 46 را داراست.درآمد ايران در سال 85، 131 ميليارد دلار از نفت و گاز بود.دیدگاه ترکیه: تركيه بايد 1300 ميليارد دلار كالا و خدمات توليد و با سود خالص %10 صادر كند تا 130 ميليارد دلار درآمد داشته باشد.شرق شماره 778—18/3/85

اسلاید 31: اهميت مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فنّاوري در توسعه دانايي محور طبق آمارهاي به دست آمده، از بررسي‌هاي انجام گرفته، %75 افراد يك جمعيت، نظاره‌ گر بدون ايده و بدون عمل مي‌باشند. %12 عملگرا بدون ايده و فاقد خلاقيت مي‌باشند. %12 خلاق و مستعد ايده‌دهي ولي عملگرا نيستند و فقط حرف مي‌زنند و %1 جمعيت خلاق و ايده پرداز مي‌باشند كه در اصل پارك‌ها و مراكز رشد بايد سعي كنند تا اين %1 از جمعيت را جذب نمايند.

اسلاید 32: آسيب پذيري پارك‌هاپارك‌هاي علمي در اصل با هدف انگيزش خلاقيت و نوآوري بر پا مي‌شوند. اما نقطه آسيب پذيري آنها نيز درست همين هدف است.ضعف نيروي خلاق و نوآور ريشه در نوع نظام آموزشي كشورها دارد.نظام آموزشي خشك و فرسوده كه بجاي ”يادگيري“ به “آموزش محض“ تاكيد مي‌كند.افراد“كارجو“ به جاي افراد“كارآفرين“ تربيت مي‌كند.

اسلاید 33: اهم دستاوردهاي مورد انتظار از فعاليتهاي پارک ها و مراکز رشد علم و فنّاوري - گسترش واحدهاي تحقيقاتي و شرکت هاي خدمات مهندسي و تکميل چرخه تحقيقات - توسعه فرهنگ کارآفريني و ايجاد اشتغال مولد براي فارغ التحصيلان جوان - کاربردي کردن و تجاري سازي نتايج تحقيقات - نوسازي صنايع موجود از رهگذر جذب و انتقال فنّاوري - جذب و حفظ نخبگان علمي کشور در طرح هاي تحقيقاتي و توليدي با کيفيت بالا (فنّاوري برتر)

اسلاید 34: تاريخچه شهر كهاي علمي و تحقيقاتي-پاركهاي علم و فنّاوري- مراكز رشد در دنيا با توجه به توسعه اقتصاد از كشاورزي به صنعتي و از صنعتي به دانايي محوري ،تمركز بر ايجاد مراكز فوق نيز در كشورهاي توسعه يافته اين سير تطور را طي نموده است.مدتي بر شهرك سازي تمركز شده بود .شهرك مجموعه اي از چندين مركز رشد، پارك، واحد R&D ، دانشگاه، پژوهشگاه، سينما، خانه مسكوني، و كليه مايحتاج يك زندگي در شهر هاي معمولي لكن براي گروهي خاص بود.

اسلاید 35: پس از هزينه 15 ميليارد دلاري شهرك تسوكوبا ژاپن و عدم بهره وري اقتصادي، كشورها از تمركز بر شهرك سازي كاسته و به ساخت پاركهاي علم و فنّاوري متمركز شدند.چرا شهرك سازي از رونق افتاده است ؟

اسلاید 36: در سالهاي اخير با توجه به بازدهي و تغيير فنّاوري هاي متوسط به فنّاوري هاي عالي بر ساخت مراكز رشد بيشتر تمركز شده است.چرا توسعه مراكز رشد رونق يافته است ؟

اسلاید 37: تاريخچه شهركهاي علمي و تحقيقاتي – پارك هاي علم و فنّاوري- مراكز رشد در ايران در ايران شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان بر اساس مصوبه شماره مورخ1371 شوراي گسترش آموزش عالي مجوز تاسيس گرفت . لكن بدليل عدم مطالعه و تامين منابع مناسب در حد يك مصوبه باقي ماند و مديران باهوش و علاقه مند در شهرك با تغيير و انتخاب راهبرد ايجاد مركز رشد بجاي ايجاد شهرك در فضاي استيجاري موجب شد كه طرح ايجاد شهرك در برنامه هاي بلند مدت باقي بماند.علاوه بر اين شهرك، شهرك كاوش در كيلومتر15بزرگراه كرج – قزوين و امثالهم نيز از سال1369 در حد تابلو موجود هستند.مجتمع عصر انقلاب از سال 1373 توسط سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي كشور در كيلومتر 10 تهران نيز راه‌اندازي شده است.

اسلاید 38: در خصوص صدور مجوز پارك علم و فنّاوري نيز تعدادي با تغيير نام ايجاد شده اند پارك علم و فنّاوري خراسان از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي خراسان پارك علم و فنّاوري سمنان از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي سمنان پارك علم و فنّاوري فارس از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي فارس پارك علم و فنّاوري اراك (مركزي) از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي اراك پارك علم و فنّاوري يزد از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي يزد پارك علم و فنّاوري آذربايجان شرقي از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي آذربايجان شرقي پارك علم و فنّاوري گيلان از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي گيلانپارك علم و فنّاوري كرمان از تغيير نام سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي كرمان پارك علم و فنّاوري دماوند غير دولتي طي مجوز شماره3880/21مورخ 2/9/81 پارك علم و فنّاوري پرديس نيمه دولتي طي مجوز شماره3570/103مورخ7/12/83

اسلاید 39: آغاز مراكز رشد به موازات تدوين آئين نامه ، بر اساس ضوابط و كاربرگ مقدماتي نسبت به اطلاع رساني براي داوطلبين اخذ مجوز مركز رشد فنّاوري ارتباطات و اطلاعات از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور طي شماره 03/1377.3 ش مورخ 1381/7/29 به مراكز ذيربط ارسال شد. تعداد 32 درخواست دريافت و 13مركز در 1381/3/10 مجوز اخذ كردند.

اسلاید 40: چه گروههايي مي توانند مؤسسين مراكز رشد باشند؟در كشورهاي خارجي به ترتيب : 1- شركت هاي خصوصي 2-حكومتهاي محلي 3-مراكز دولتي در ايران به ترتيب : 1- مراكز دولتي ( دانشگاه‌ها، پارك‌هاي علم و فنّاوري ) 2- حكومتهاي محلي( استانداريها) 3- شركت هاي خصوصي

اسلاید 41: مراكز رشد شركت هاي موفقي را ايجاد كرده و خطر سرمايه گذاري را كاهش مي دهند در آمريكا بيش از چهار پنجم مشاغل جديد به وسيله شركتهاي كوچك و خدماتي بوجود مي آيد.سي درصد رشد اقتصادي آمريكا مربوط به شركت هايي است كه بيش از 5 سال از عمرشان نمي گذرد.از هر ده سرمايه گذاري، سرمايه گذارهاي مخاطره پذير نه مورد به شكست و يك مورد به ثمر مي نشيند .

اسلاید 42: صنعت مركز رشد رو به ترقي مي رودامروزه بيش از هزار مركز رشد تجاري در آمريكاي شمالي وجود دارد . كه از 12 عدد درسال 1980 به 587 در سال 1998 افزايش پيدا كرده است. اين يعني از 3000 مركز رشد دنيا بيش از يك و سوم در آمريكا است.%60 مراكز رشد تجاري خود كفا هستند و يا اگر يارانه آنها قطع شود قادر به خودكفايي هستند. در سال 1997 فقط %13 بر اين باور بودند كه بدون يارانه مي توانند به روش عادي ادامه دهند.

اسلاید 43: مركز رشد تجاري يكي از با ارزش ترين توسعه)نمو( اقتصادي است طبق بررسيهاي به عمل آمده، در ازاي هر يك دلار كمك انجام شده توسط نهاد هاي عمومي به مراكز رشد، واحدهاي فنّاور خارج شده از مراكز رشد عضو NBIA، 45 دلار درآمد ماليات محلي توليد شده است.مراكز رشد حمايت شده توسط نهادهاي عمومي براي ايجاد يك شغل 1100 دلار هزينه مي‌كنند، در حاليكه ساير نهادهاي حمايت شده براي ايجاد يك شغل 10000 دلار هزينه مي‌كنند.براساس ارزيابي NBIA ، واحدهاي فنّاور خارج شده از مراكز رشد آمريكاي شمالي در حدود نيم ميليون شغل از سال 1980 ايجاد كرده اند، كه اين مقدار فرصت شغلي براي تمامي افرادي كه در دنور و كولو زندگي مي كنند كافيست.طبق آمار به دست آمده، بازاي هر 50 شغل ايجاد شده توسط واحدهاي فنّاور مستقر در مركز رشد، در حدود 25 شغل ديگر در اجتماع توليد مي‌كنند.

اسلاید 44: تاسیس شرکت دانش بنیان

اسلاید 45: تعریف شرکت دانش بنیانشركت يا مؤسسه خصوصي يا تعاوني است كه به منظور هم‌افزايي علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي (شامل گسترش و كاربرد اختراع و نوآوري) و تجاري‌سازي نتايج تحقيق و توسعه (شامل طراحي و توليد كالا و خدمات) در حوزه فناوري‌هاي برتر و با ارزش افزوده فراوان به ويژه در توليد نرم افزارهاي مربوط تشكيل مي‌شود.شركت‌هاي دولتي، موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي و نيز شركت‌ها و موسساتي كه بيش از پنجاه (50) درصد از مالكيت آنها متعلق به شركت‌هاي دولتي و موسسات و نهادهاي عمومي غيردولتي باشد، مشمول حمايت‌هاي اين قانون نيستند.

اسلاید 46: شاخص های عمومی1- حداقل دو سوم از اعضاي هيأت مديره شركت، حداقل دو مورد از شرايط ذيل را احراز كنند:حداقل داراي مدرك كارشناسيحداقل 3 سال سابقه فعاليت كاري يا علمي در حوزه فعاليت شركت  و يا سابقه مديريتيحداقل يك اختراع ثبت‌شده ارزيابي شده داخلي يا بين‌المللي مرتبط با حوزه كاري شركت2- حداقل نيمي از درآمد شركت در يك سال مالي گذشته، ناشي از فروش فناوري، كالا و يا خدمات دانش‌بنيان (شامل خدمات تحقيق و توسعه و طراحي مهندسي مرتبط با فهرست كالاهاي دانش‌بنيان و خدمات تخصصي دانش‌بنيان) آن شركت از طريق قرارداد باشد.تبصره: شركت‌هايي كه در مرحله تجاري‌سازي اولين كالاي دانش‌بنيان خود هستند، در صورتي كه داراي توليد پايلوت موفق باشند، و استانداردهاي لازم را از مراجع ذي‌صلاح داخلي يا بين‌المللي كسب كرده باشند، و داراي بازار مطمئن و يا اعلام نياز معتبر همراه با قرارداد توليد كالا باشند، از رعايت بند 2 مستثني هستند.3- سابقه بيمه پرداختي براي حداقل 3 نفر از كاركنان تمام‌وقت شركت، حداقل 6 ماه باشد.

اسلاید 47: شاخص های اختصاصی(الزاما باید احراز شوند)شركت‌هاي توليدكننده كالاهاي دانش‌بنيان:1- شركت‌ بايد توليدكننده كالا يا كالاهاي دانش بنيان مطابق «فهرست كالاهاي دانش‌بنيان» مصوب كارگروه باشد كه در (2) سال گذشته آنها را در قالب كالاهاي جديد يا ارتقاء يافته عرضه كرده و دانش فني آن را بواسطه انتقال يا ايجاد دانش فني، از طريق فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه، نهادينه و بومي‌سازي كرده باشد.تبصره: كالاهاي جديد يا ارتقا يافته شركت، داراي تأييديه‌ها و استانداردهاي داخلي (در صورت وجود) يا جهاني بوده و در صورت موجود نبودن استاندارد، تأييد بهره‌بردار ذي‌صلاح را كسب كرده باشد.2- نسبت نيروي انساني تمام‌وقت در بخش‌هاي غيرپشتيباني شركت با درجه كارشناسي و بالاترِ فعال در بخش‌هاي مرتبط با توليد كالاهاي دانش‌بنيان شركت، به كل كاركنان تمام وقت، حداقل (30) درصد باشد.3- شركت داراي عملكرد تحقيق و توسعه فعال، با هزينه‌كرد تحقيق و توسعه حداقل معادل (7) درصد فروش ساليانه شركت باشد.

اسلاید 48: فرآیند اجرایی تشخیص شرکت دانش بنیان1- پس از ورود اطلاعات توسط شركتهاي متقاضي در سامانه، دبيرخانه كارگروه آنها را براي كارگزاران مربوطه ارسال مي‌كند و در مدت زمان مشخصي، نتايج بررسي‌ها را از آنها تحويل مي‌گيرد و به كارگروه (يا كميته كارشناسي حسب مورد) ارجاع مي‌دهد. پس از نهايي شدن بررسي‌ها، دبيرخانه كارگروه نتيجه را به شركت متقاضي اعلام مي كند.2- در صورت تاييد، شركت متقاضي براي مدت 2 سال شركت دانش‌بنيان محسوب شده و موظف است در اين مدت فرآيند رتبه‌بندي شركت خود را، بر اساس معيارها و فرايند رتبه‌بندي مصوب كارگروه به پايان برساند.تبصره: درصورتي كه شركت نتواند در مدت 2 سال پس از تأييد دانش‌بنيان بودن، رتبه‌بندي خود را به پايان برساند، و يا در صورت عدول از شرايط مندرج در آئين‌نامه در هر زمان، دانش‌بنيان بودن شركت ملغي مي‌شود.

اسلاید 49: کارگزاران برای بررسی دانش بنیان بودن شرکت‌هامرکز ملی فضای مجازیمرکز “سمتا” وزارت دفاع و نیروهای مسلحستاد ویژه توسعه فناوری نانو پارک فناوری پردیس ستاد توسعه فناوری هوافضا پارک فناوری کرمانشاه ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب ایرانیدفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز پژوهش، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت معدن و تجارتسازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ستاد توسعه زیست فناوری

اسلاید 50: شرایط اولیه جهت قرار گرفتن در حوزه شرکت ها و موسسات دانش بنیان ثبت قانونی شرکت مدرک تحصیلی دانشگاهی هیات مدیره بیمه کارکنان دفاتر مالی قانونیفناور تمام وقت

اسلاید 51: فهرست کالاهای دانش بنیان فناوری زیستی (پزشکی، کشاورزی، صنعتی و محیط زیست)فناوری نانو (محصولات و مواد)اپتیک و فوتونیک (مواد، قطعات و سامانه‌ها)مواد پیشرفته (فلزات، کامپوزیت‌ها، سرامیک‌ها و پلیمرها)الکترونیک و کنترل (میکروالکترونیک، قطعات، مدارها، سخت افزار کامپیوتر و سامانه‌ها)فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای کامپیوتریتجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهیداروهای پیشرفته مهندسی پزشکیهوافضا (پرنده‌ها، ماهواره و موشک‌ها)انرژی های نو (هسته ای و تجدید پذیر)محصولات پیشرفته سایر بخش‌ها (نفت و گاز)

اسلاید 52: معیارهای اصلی امتیازدهی شرکت ها و موسسات دانش بنیان ورودیسازمان فرایندها و ساختارهای درون سازمانی خروجی معیارهای اصلی امتیازدهی به دو حوزه فرایندها و ساختارهای درون سازمانی و خروجی توجه دارد.

اسلاید 53: حوزه خروجی دستاوردهای فناوری حوزه درون سازمانیمدیریت و برنامه ریزی منابع انسانی فعالیتها و ساختارهای پژوهشی و فناوری

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید