کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

مروری بر برنامه ششم توسعه و احکام مورد نیاز آن در خصوص نظام اداری

صفحه 1:

صفحه 2:
فهرست مطالب هدف از تشکیل جلسه مروری بر برنامه شثم توسعه و احکام مورد نیاز آن در خصوص نظام اداری نظام اداری مدیریت سرمایه انسانی بخش عمومی بررسی عملکرد گذشته و تبیین وضع موجود شناسایی نقاط قوت و ضف و فرصت ها مروری بر بخشنامه های اخیر در حوزه منابع اننانی. موضوعات مرتبط با حوزه نیع السائى در ضوابط اجرایی بودجه ۹۶ ادستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی "دستورالعمل جابه جابى اعتبار حقوق و مزایای کار کنان (رسمی؛ بيمانى و قراردادى) اتقلی در سال ۷بطال ۲ امتبازبرای کارمندان شاغل قراردادی © بخشنامه ارتقاءطبقهمشاغل جدول شغل مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری

صفحه 3:
هدف از تشکیل جلسه © ©

صفحه 4:
جلسه حاضر به منظور تعامل بیشتر با کارکنان امور اداری و بودجه دستگاههای اجرلیی و در جهت رفع ابهامات دو ساله اخير در بهره برداری از سامانه فرم ۶ کارمند ایران می باشد و همچنین آشنایی کارشناسان امور اداری با اصول موافقتنامه هزینه ای و دریافت پیشنهادات در جهت بهبود فرایند دریافت آمار و اطلاعات نیروی انسانی از سوی دستگاههای اجرایی و بررسی و تائید آمار توسط معاونت توسعه و سرمایه انسانی.

صفحه 5:
مروری بر برنامه ششم توسعه و احکام مورد نیاز آن در خصوص نظام اداری

صفحه 6:
نظام اداری نظام اداری به عنوان ابزاری برای تنظیم رولبط بین دستگاه های اجرلیی و نیل به اهداف تعیین شده در ساختار کلان هر کشوره نقش تعیین کننده ای در توسعه و پیشرفت و تعلی ایفا می کند. در صورتیکه این نظام از کارامدی لازم برخوردار باشد. می تواند زمینه مناسبی در تحولات اقتصادی سیاسی, اجتماعی و فرهنگی ایجاد نماید. ‎Gul cube‏ نقش, جا دارد به نظام اداری به عنوان یکی از مهمترین اجزای برنامه توسعه ملی و استانی توجه شود تا ‎ ‏جایی که در بند ده اصل سوم قانون اساسی, دولت موظف است برای ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضرور همه امکانات خود را به کار برد. در طول برنامه های توسعه قبل نیز موضوع اصلاح نظام اداری دارای اهمیت بوده و با عناوین مختلف طرح شده است. با توجه به ارتباط میان زیربرنامه های اصلاح نظام اداری با یکدیگر. توجه همزمان یه آنها می تولند باعث بهبود وضعیت فعلی گردد و به بیان دیگر. توجه صرف به يك يا دو برنامه به دليل ارتباط معنادار آنها با یکدیگر و ایفای نقش مکملی برای هم فاقد كارليى لازم مى باشد. برای مثال توجه به ساماندهی نیروی انسانی بدون توجه به واگذاری خدمات و واحدهای عملیلتی به بخش غیر دولتی. نمی تولند هیچ یک از اهداف را در زمینه برنامه های نظام اداری محقق نماید. با توجه یه اهمیت موضوع که مورد اشاره قرار گرفت. ماموریت اصلی بخش نظام اداری را می توان در ۱ بیان نمود: "فراهم نمودن بستر و زمینه های لازم برای ارتقاء سلامت در نظام اداری و مدیریت به منظور ایجاد ‏پویا, توانمند. پیشرو در ارائه خدمات به مردم به وسیله بهره برداری اثربخش از منابع )نیروی انسانی و سرمایه( در ‎ ‏تمامی ایعاد اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی "

صفحه 7:
مدیریت سرمایه انسانی بخش عمومی اموزهمنبع انسانی با رز رین عامل تولید و مهمترین سرمایه هر سازمان محسوب می شود و توسعه هر کشوری در راستای نیروی انسانی نمود می یابد. آنچنان که اتک بر سهم برتر متبع انسانی در تولید ملی در چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ مورد تاکید قرار گرفته است. بتابراین ضرورت برنامه ریزی نیروی انسانی بصورت سازمان یافته و موثر در راستای افزایش بهره وری نیروی کار و ای توسعه ای استان احساس می شود. استان تهران به دلیل مرکزیت کشور و استقرار تمامی سازمان های ستادی و تخلنه ها. دارای ترکیب خاص نیروی انسانی و تعداد متقاضى نسبتاً زياد براى جذب مى باشد. به گونه ای که در 1 ار be تمامی برنامه های توسعه استان و اصلاح نظام اداری؛ نقش نیروی انسانی در استان بسیار پررنگ لحاظ شده است.

صفحه 8:
بررسی عملکرد گذشته و تییین وضع موجود * توضیف و تحلیل وضع موجود قدمت تأسیس و تجربهبلای نظاماداری و مدیریت. وجود مدیران خبره. استقرار مراكز حاكميتى و مديريتى کشور در استان تهران, فراهم بودن آموزش های عالی برای مدیران در استان تهران و برتری این مراکز و ... تمایز و برتری استان تهران نسبت به سایر استان ها در حوزه نظام اداری شده است که از یک سو انتظارا افزايش مى دهد و از سوی دیگر موب ایجاد چالش هایی خاص همچون مهاجرت و علاقه مندى وافر افراد براى ورود به استان و تنوع مسائل و مشکلات حاصل از آن شده است.

صفحه 9:
بررسی عملکرد گذشتة و تبیین وضع موجود توضیف و تحلیل وضع موجود در تمامی برنامه های توسعه صرف نظر از چگونگی نگرش, رویکرد کاهش نیرو در راستای متناسب سازی اندازه دولت. در حوزه سرمایه انسانی حاکم بوده است. به گونه ای که در برنامه چهارم توسعه, کاهش ۲۰درصدی نیروی انسانی در طول برنامه(به طور متوسط سالانه ۴ درصد) و در برنامه پنجم. کاهش دو درصدی سالانه ی نیروی انسانی شاغل در تصدی های قابل واگذاری صرف نظر از نوع وضعیت استخدامی. هدفگذاری شده بود. در استان تهران متوسط رشد تعداد SBN ally un OP dees ‏قيروئ الساني:ذر برقامة جهازم‎

صفحه 10:
بررسی عملکرد گذشته و تییین وضع موجود * توضیف و تحیل وضع توجود برنامه پنجم توسعه (به جز سال ۱۳۹۴) پررسی ها حاکی ا فاصله دارد. اگرچه لازم به ذکر است که لین رشد مربوط به ۲۶ دستگاه اجرلیی استان بوده که در برگیرنده حجم کمی از آموزش و پرورش و دانشگاه های علوم پزشکی که حجم بالایی از نبروی انسانی استان تحقق رشد ۷۰ درصدی می باشد که با اهداف ملی تعیین شده بسیار نیزویآستاتی من پاشتد:و دو دننتگاه را به خود تخصیص میدهند. در آمار ذکر نشده ا از آنجا كه كاهش تيروى انسانى نتيجه ورود كاركنان به بدنه دولت و خروج آنها مى باشد. بررسى لين موضوع مى تولئد تمايائكر سياست هاى دولت در جهت كاهش تيروى انساتى در عمل باشد. بررسى آمار نيروى انساتى 11 طى سال هاى برتامه ينجم توسعه (۱۳۹۰-۱۳۹۲) نشان مى دهد كه به طور متوسط سالانه. +78 نفر از کرکنان رسمی,۵)نفر از کرکنان پیمنی و ۶۵ نف ‎sls EE‏ از ‎el ath ay‏ اسان خارج فده فس با هه شک مجورهای سامزه ی لتخم کارکنان راساس تعداد خروچی های دستگاه هایاجرایی /به مزان یک سوم( محاسبه می گردد و ۰۳۲ تفر رسمی و پیمانی به طور متوسط در هر سال از سيستم خارج شده ند حداكثر قابليت جذب براساس قوانين. 87 ١تفر‏ بوده است. لين در حالى است که ۱۱۴۳ تفر در طی ۵ سال وبه عبرت دیگربه ‎Le gels yl‏ ۲۳۹ تفر جذب دستگاههایاجراییاستان شده © أند. لين موضوع تشان می دهد که میزان جذب برمبنایتعدد خروجی ها صورت نمی كيرد. بنابيلين على رغم رويكرد دولت مبنى بر كاهش. در عمل شاهد جذب بالاتر از سقف بوده ايم.

صفحه 11:
وضع موجوه. بررسی عملکرد گذشته و * توصيف و تحلیل وضع موجود انظربه اينكه یکی از سیاست های دوت. کاهش کارکنان رسمی )مادم لعمر(است. آمارنیروی انسانیانتهای سال ۰۱۳۹۳ نشان می دهد که ۵۱ درصد از كاركنان داراى وضعيت استخدامى رسمى و بيمائى و بقيه به صورت قراردادى با ساير موارد در استان بوده اند و در طى. سال هاى برنامه يتجم به طور متوسط 1.08 درصد در هر سال 1./ا2 درصد كاركنان را مردان .به کارکتان رسمی و پیمانی اضاقه شده يكى دبكر از شاخص هاى كمى برنامه ششم توسعه به بررسى سطح تحصيلات كاركنان )در قرايند جذب و تكهداشت( مى بردازد. بررسى تحصيلات كاركنان رسمى و ببملنى در طى سال هاى برنامه بنجم. نشان از رشد ‎1.١7‏ درصدى كاركنان داراى تحصيلات لیسانس و بالاتر حر لسن ماودو حر مقليسه ب يرقامه تجهارم که ان حآخین رای ره مط ود نح عملگرد هتری رقم ‎eel anys‏ ديكر ميتوان نتيجه كرفت كه ار اء تحصبلات و توانمندسازى كاركنان رسمى و يبمائى در سال هاى اخبر مورد توجه قرار كرفته است. جا توجه به تاكيد فرلوان بر زوؤى كافش تعداد تيرؤهاى قراردادى در دستكاه على اچریی اتان در زمات قننی بالادستی, در سال ۱۳۹۰ كه اولين سال برنامه بنجم مى باشد شاهد افزابش تقريباً صددرصدى نيروهاى قراردادى در 12 دستكاه اجرابى استان هستيم كه حاضل تبديل وضع نيروهاى شركتى به قراردادى در آن سال ميباشد وليكن يس از آن. تعداد نيروهلى قراردادى سير نزولى داشته است. يكى از تمهيدات و تسهيلات دولت جهت تبديل وضع لين افراد در صورت خروج از كلان شهرها بود كه دلايل كاهش نيروهاى قراردادى. اين امر موجب خروج برخى از نيروهاى قراردادى از شهر تهران و تبديل وضع ابشان به ‎mF lan‏

صفحه 12:
اسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها * نقاط قوت وود نسبی نیروی انسانی باتجریه در دستگاه ها ابجرایی استان زار از رن تین عانتن تابن تختضتی او عرقه ق یزان مان تمندی ‎la‏ خناوری اطلاعات در خستگاه های اجرایی اسان در راستای افزایش بهره وری و کاهش نیروی -عدم انطباق تخضيلات کار موارد تندد. سعدم رعایت قانونمندی و ضابطه گرایی و شایسته سالاری در تصاب و عزل مدیران فاقدکارایی و تاوری سفقدان نظام آموزشی و بازآموزی مناسب برای مدیران © -فقدان نظام جامع اطلاعاتی منسجم و بکپارچه در سطح ملی و استانی

صفحه 13:
© ف صت ها -حساسيت و توججه ويذه مقام معظم رهيرىامدظل العا ) و رياست محتم جمهور و مجلس شورای اسلا ابه اجام اصلاحات نظام افارى در قالب الزاماتى هجوف سياست هاى مقام معظم رهبری نفشه راهاصااح نام أفازى و باه جع سه اه اصاح نم ری سبخوردارى از جمعيت فعال و تحصيل كرد el ‏و موسسات آموزشي مناسب در‎ Slee

صفحه 14:
مروری بر بخشنامه های اخیر در حوزه منابع انسانی

صفحه 15:
موضوعات مرتبط با حوزه منابع انسانی در ضوابط اجرایی بودجه ۹۶ (تصویبنامه شماره ۴۱۷۵/۵۷۱۳ ۵ه مورخ ۲۶/۱/۱۳۹۶ هیأت وزیران(

صفحه 16:
ماده ‎-٩‏ هر گونه بکارگیری نیروی انسانی جدید به هر شکل و عنوان در مشافغل و فعالیت‌های دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۳۸۶- (از محل هر گونه اعتبار) صرفاً با مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور با اخذ تأییدیه سازمان مبنی بر پیش‌بینی بار مللی در قانون و با رعلیت قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری امکان‌پذیر است. 0 ماده ۱۵- دستگاه‌های اجرایی اعم از دستگاه‌های مشمول و غیر مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری موظف به ثبت اطلاعات کارکنان رسمی؛ پیمانی» قرارداد کار معین و مشخص و قرارداد کارگری در پایگاه اطلاعاتی نظام لداری و دریافت شماره مستخدم یا شماره شناسه و صدور احکام کارگزینی از طریق سامانه کارکنان نظام اداری و انجام امور مختلف اداری و مکاتبات موضوع این ماده از طریق این سامانه می‌باشند.

صفحه 17:
دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی (مصوبه شماره ۱۷۲۵۵۶/۲۰۶ مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۳ شورای عالی اداری)

صفحه 18:
0( اجه ار AKA Ge hell gt 206 5 whey ‏عاق ادادى‎ eles alla ‏قرابند تدوين برقامه نبروى‎ ‏هاده!- دستكادهاى اجرابى مكلفند حداكثر ظرف مدت جهار ماه سند برنامه نيروى انسائى دستكاه را به تفكيك دو بخش‎ ستادى و عملياتى در افق زمانى ؟ سالهء با رعايت الزلمات قانونى (از جمله: بندهاى "الف", "ب" و "ج" ماده ‎aT‏ تبصره یل ماد 77+ مواد 17, ۸۶ ۴۴۰۴۱۸۱۷ و بند "و" ماده ۴۲ قون مدیریت و تبصره ۲ ماد ۵ پند اج" ماده ۶۵و ماده پنجم توسعه و ماده ۳ قاون اجرای سیأست‌های اصل ۴۴ قانون أساسى) تدوين و يس لز تاييد سازمانء

صفحه 19:
الف) جارجوب سند برنامه نيروى انسائى: سند برنامه ثيرو لنسائى دستكادهاى إجرابى شامل اجزلى زير است: ‎-١‏ أهدافء برنامدها و تكاليف قانونى دستكاه اجرابى و راهبردها و سياستهاى انجام فعاليتها ؟- تحليل وضعيت موجود تيروى أنسائى دستكاه اجرايى ؟- برأورد ناز و تقاضاى (كمى و كيقى) دستكاه به نيروى انسائى با رعايت رلهبردهلى فصل دوم قانون مديريت ؟- مقابسه وضميت موجود نيروى انسانى با نيا واقعى دستكاه اجرابى (وضع مطلوب) و تميين وضعيت تراز ثيروى ‎A‏ ‎lt)‏ مازاد ويا كميود) 3- تحليل وضميت عرضه نيروى انساتى از منيع داخلى و خارجى دستكاء اجرلبى برلى رقع كمبود نیروی سای كابهاى عملياتى سامائدهى نيروى انسائى دستكاه اجرايى براى رسيدن به وضعيت تعادلى ب) سطوح برئامه؛ برنامه نيروى انسائى تبيه تده توسط دسنكاه اجرابى بابد شامل سطوح ذيل باشدة ‎-١‏ سطح واحدهاى ستادى ۲- سطح وأحدهاى عمليات تبصره: سازمان موظف أست در تايبد برنامه نيروى انسائى دستكادهاى اجرابى. ضمن به كونهاى عمل نمايد كه هر سال كل نيروى انسانى شاغل در بخش دولتى به نحوى تعديل شوند كه در بإيان برثامة سه ساله, حداقل 4۱۵ کاهش یابد. + برئامه دستكاه با الزامات قانونی

صفحه 20:
الف) شرابط كمبود ثيرو انساتى: هلاه ؟- دستكادهاى أجرابي كه با كمبود نيروى انسائي مواجه باشندء تقاضاى جذب نيروى أنسأنى مورد نياز را به سازمان ‎Jo‏ مينمايند ابا ت قونين و مقررات مربوطه نسبت به صدور جوز تن نوی نیمود نام رد زان موظف لست قبل از صدور هركونه مجوزهلى استخدانى»امكان تمن تيروى لنسئى مورد نيز دمتكاه از ین وهای اه بر يا سای تاه اجربى مورد بررسى قرار دهد تبصره: تامين نيرو و استخدام در واحدهاى تخصصى سناد مركزى دستكادهاى اجرابى در جارجوب شرايط احراز مشاغل ‎he Je‏ دارندكان مدارك تحصيلى فوق ليسائس و دكترى صورت خواهد كرفت. ماده - تمديد قررداد هريك از نبروهاى ‎wb‏ رسمى ‎es yl]‏ لو بر وجود اعتبار مورد ناز مستلزم كسب شراط و امنبازات لازم لز ارزيابى عملكرد وى أست كه بر ساس عواملى جون؛ رضايت از خدمات كارمند رضابت مديران ذى- ربط واريابرجوع و.. بدست مأيد دستورالعمل جرابى اين ماده توسط سازمان تهيه ولبلاغ خواهد شد

صفحه 21:
ب) شرایط و تعيين تكليف نيروهاى اضافه بر نی ماذدغ- دستكادهاى اجرايى برلى ساماتدهى نيروهاى اضافه بر ناز رسمى ييمئى و قرارقاذى خو حسب مور و بر اساس قوأنين و مقررات مربوطه به روشهاى ذيل أقلام خولهند نمودد ‎-١‏ أنتقال نيروهاى رسمى و ييماتى به ساير دستكامهاى اجرابي و يا ساير واحدهاى همان دستكاه إبر اساس مقررات ‎(by‏ ‏۲- بازشستگی مستخدمان وجد شرایا باززشستگی ۳- آماده به خدمت نمودن کارمندان رسمی (بر اساس ماده ۱۲ قانون مدیریت) ؟- بازخريد سنوات خدمت کارمندن رسمی [ر اساس بند "ب"مانه 7۱ رديف دوم ماده 14 قانون مديريت و ماده 5 قانون الحاق موادى به قانون تنظيم بخشى از مقررات مالى دولت مصوب 0785/4/18) دستكاه إبر اساس تبصره "ج" ماده ١؟‏ قانون ۵- اعطای مرخصی بدون حقوق به کارمنان رسمی و پیمانی با مو مدیریت) و پرداخت حق بیمه سیم کارمند و ولت توسطا امندبهصندوق بانشستگی [پراساس ماده ۴۰ اون ‎aly‏ توسمه] ۶- معرفي به سازمان أموزش فنى و حرفه‌ای و سایر مراکز | وزش تخصمی- حرفه‌ای ذی‌ربط برای طی دوره‌های مهارتى مورد نیز بخش‌های غیردولتی با هزینه دستگاهجریی متبوع سس

صفحه 22:
1- اتتقال كارمندان رسمى به بخش غیردوتی[ر ساس بند "د" ماده ‎١‏ قانون مديريت). 6- ماموريت كارمندان رسمى به بخنش غبردولتى إبر ساس بند " ه" مأده ‎١‏ قانون مديريت) *- لفو قرارداد با رعايت مفاد آيين نامه استخدام بيمانى يا مفاد قرارداد كارمندان قراردادى و يا استفاده از اختيار عدم اتمديد قراراد در بابان مدت قرارداد تبصره: دستكادهاى اجرابى به منظور ايجاد للكيزش براى أجراى ابن ماده مىتوئند ار كليه اختيارات انكيزئى [آز جمله ‎AB cle!‏ و تسهیلات داری) و نيز اختيارات موضوع ماذه [11) قانون مديريت استفلاه نمايند ‏ماده- دستكادهاى اجرابى كه بر اساس برنامه تيروى أنسائى و پس از اعمال سازوكارهاى ‎F ele‏ یروی ضافه بر نز ناشته باشند مكلفند مشخصات اين قبيل كارمندان اعم از رس یی و ردیر نر ساماه الكترونيكى سازمان ثبت تعايند ‏تبصره: سازمان مدیریت و برنمه ریزی استان‌ها موظفند هدايت و هماهنكى لازم را نسبت به جابجابى نيروهاى اضافه بر ‎lal js‏ خارج از مركز دستكامهاى اجرابى در سطح ساير واحدهاى أجرابي استان و شهرستان بلاتصدی متناسب در دستگاه مقصد), با هماهنگی دستگاه اجرایی ملی به عمل آورند. ‎ ‏شرط وجود پست

صفحه 23:
مادها- سازمان موف است انتبارات نی از صرفه‌جوی‌هایملی حاصل از کهش نیروی نی دستگه‌هی جرایی که در اجرای این مصوبهحاصل می شود را بهمنظورخرید خدمات از بخش غيردولتى و ارتقاء كيفيت خدمات» به سیر فصول ‎lays‏ دستكاه اضافه تمايد ‎Aral‏ در تقال و جابجابى كارمندان رسمى و ييمائى» جناجه ثببرستان محل خدمت ‎id UT‏ باه موقفت ستخدم الزامى است. در صورت عدم تغيير شهرستان محل خدمت كارمند در أثر ‎Sl‏ اخذ موافقت مستخدم لازم يست. ‎ ‎ ‏هاده ۱۰- آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که سقف تعداد نيروهاى فراردادى أنها بيشتر از ظرفيت مقرر در تبصره ذیل ‏ماه ۳۲ اون مدیریتمیباشد اد به گنای الم نماد که تا رسیدنبه حد نصاب تین شله (حاکر ۱ درصد پست» ‏از ‏/ ‏های سازمانی مصوب) سالاه حداقل ۱۵ درصد از نیروهای مازد بر سقف تعیین شده را هش دهند. تبصر: سازمان موف است هنكام مبادله موافقننامه بودجه سالياته, هماهنكى و إقدامات لازم را برلى تحقق ‎yall gy ae‏ ‏قل أرق

صفحه 24:
دستورالعمل جابه جایی اعتبار حقوق و مزابای کار کنان (رسمی» پیمانی و قراردادی) انتقالی در سال ۱۳۹۶ (بخشنامه شماره ۱۷۳۴۱۵ مورخ ۲۶/۰۳/۱۳۹۶ سازمان برنامه و بودجه کشور)

صفحه 25:
© در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۶ و با استناد به توضیحانت مندرج در ذیل جدول شماره (۷) قانون مذکور دستورالعمل جابه‌جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال يافته از دستگاه اجرايى مبدا (ملى/ 2 دستگاه اجرایی مقصد (ملی / استانى ) به شرح ذيل اعلام مى ‎SOF‏ ‎٩‏ ۱- سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است درصورت جابه جایی کارکنان (رسمی. پیمانی و قراردادی) در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه ۱ حقوق و مزاياى آنان را از دستكاه اجرايى مبدا كسر وجه دستكاه اجرايى مقمند اضافه نمايد. 0 ۲- صدور مجوزهای جلبه جلیی کارکنان. مطلبق با قوانین و مقررات مربوطه و با تأييد سازمان ادارى و استخدامى كشور انجام می گیرد و جابه جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقالی صرفاً برای موار ‎oid kbs‏ قابل اقنام مي بشد. بدیهی است بررسى و تأييد اين امر بر عهده دستكاه اجرليى ‎Sib‏ ‎ ‎ ‏بود. ‎٩‏ ۲- به منظور بررسی درخواست های ارسالی برای جابه جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال یافته در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه. مراحل زیر (طبق نمودار پیوست) مورد اقدام قرار گیرد: ‎ ‎

صفحه 26:
الف- جابه جایی بین دستگاه های اجرایی اسنانی ‎٩‏ الف- ۱) تکمیل و تأیید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرایی مبداً ‏9 الف- ۲) ارسال فرم های تکمیل شده به دستگاه اجرایی استانی مقصد ‎gly‏ تأييد ‏8 للف- ۳) ارسال قرم های تکمیل شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبداً و مقصد براى تأييد ‏© للف- ؟) ارسال فرم ها توسط سازمان مديريت و برنامه ريزى استان مقصد به امور برنامه ريزىء آمايش سرزمين و محيط زيست در سازمان برنامه و بودجه كشور

صفحه 27:
ب- جابه جایی از دستگاه اجرایی ملی به دستگاه اجرایی استانی © الف- ۱) تکمیل و تأیید فرم شماره (۱) و (۲) توسط دستگاه اجرایی ملی مبداً ‎٩‏ للف- ۲) ارسال فرم های تکمیل شده به واحد استانی دستگاه اجرایی مقصد برای تأييد ‏- للف- ") ارسال فرم هاى تكميل شده به سازمان مديريت و برنامه ريزى استان مقصد براى تأييد ‏© للف- ؟) ارسال فرم ها توسط سازمان مديريت و برنامه ريزى استان مقصد به امور بخشى مربوطه در سازمان برنامه و بودجه كشور

صفحه 28:
ج- جابه جایی از دستگاه اجرایی استانی به دستگاه اجرایی ملی ‎٩‏ للف- ۱) تکمیل و تأیید فرم شماره (۱) و (۲) توسط واحد استانی دستگاه اجرایی مبداً ‏© الف- ۲) ارسال فرم های تکمیل شده به دستگاه اجرایی ملی مقصد برای تأیید ‎٩‏ للف- ۳) ارسال فرم های تکمیل شده به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبدأ براى تأييد ‏9 للف- ۴) ارسال فرم ها توسط سازمان مد؛ برنامه ریزی, آمایش سرزمین و محیط زیست در سازمان برنامه و بودجه کشور ‎ ‏و برنامه ريزى استان مبدآ به امور

صفحه 29:
© - ارسال آخرین حکم کارگزینی سال ۱۳۹۶ و آخرین فیش حقوق پرداخت شده از دستگاه اجرایی مبدا به همراه فرم های تکمیل شده برای بررسی و اقدامات بعدی الزامی است. © ۵- در خصوص دستگاه های اجرایی ملی که واحد استانی دارند. تأیید دستگاه اجرایی ملی اصلی الزامی است. ‎Ss‏ ‏۶- اعتبار مندرج در هر یک از ستون های فرم شماره (۲) به میزان حقوق و مزایای دریافتی ماهیانه کارکنان انتقالی در دستكاه مبدأ مى باشد. ‎oe‏ میلغ عیدی کارکنان در فرم شماره (۲) به طور کامل و بر مبناى ضريب حقوق مندرج در مصوبه شماره ۵۷۰۰ ۵۴۲۰۴ه مورخ ۲۶/۱/۱۳۹۶ هیأت محترم وزیران منظور گردد. ۸- حقوق و مزایای کارکنان قراردادی صرفً در ستون مربوطه (شامل مبلغ قرارداده عیدی و ساير پرداختهای رفاهی) تکمیل گردد. ‎-٩‏ در خصوص انتقال اعتبار حقوق و مزایای نیروهای قراردادی, به استناد بند ‎)٩(‏ ‏بخشنامه شماره ۱۲۵۹۸/۹۲/۲۰۰مورخ ۱/۸/۱۳۹۲ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریس جمهور (سابق) و نامه شماره ۷۴۱۰۷۱ مورخ ۲۹/۶/۱۳۹۵ سازمان اداری و استخدامی كشورء انتقال و جابه جایی اعتبار نیروهای قرارداد انجام کار معین (کار مشخص) و ساعتی در داخل یک دستگاه اجرایی و واحدهای استانی آن با رعایت ضوابط و مقررأت مربوط بلامانع بوده و صرفاً جابه جلیی و انتقال افراد مذکور در میان سایر دستگاه های اجرایی مجوزی ندارد. در ورت به کارگیری این گونه افراد. با رعایت ضولبط بخشنامه مذکور و سایر قوائین و مقررات مربوطه, توافق د؛ تگاه های اجرایی او و طی مراحل قانینی تعیین شده. جلبه جایی حقوق و © ایای آنها قابل اقدام خواهد بود. °

صفحه 30:
ابطال ۲ امتیاز برای کارمندان شاغل قراردادی

صفحه 31:
9 ابطال بند ۷ تذکرات آگهی استخدام مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر اعطای امتیاز به کارکنان غیررسمی (قراردادی) مشاغل در دستگاه‌های ذیربط برای استخدام ری شماره ۳۶ مورخ ۵ مهیأت عمومی دیوان عدالت اداری) 9 مطلبق ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر شده است که ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه‌های اجرایی می‌باشند. بر اساس مجوزهای صادره. تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصت‌ها انجام می‌شود. نظر به اينکه بند ۷ تذکرات آگهی استخدام مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور مبنی بر اعطای امتیاز به کارکنان غیررسمی شاغل در دستگاههای ذیربط مغایر اصل برابری فرصتها مصرح در ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری است. بنابراین به استناد بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال مىشود.

صفحه 32:
بخشنامه ارتقاء طبقه مشاغل جدول شغل مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره ۱۱۱۳۷۷۶ مورخ ۲۳/۱/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور)

صفحه 33:
9 با عنلیت به آرای وحدت رویه شماره ۱۹۲۷- ۱۹۲۶ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۳ و ۱۹۲۷- ۶ مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۴ (اصلاحی) در خصوص لغو طبقه تشویقی (موضوع بخشنامه شماره ۱۱۹۴۲/۲۰۰ مورخ ۲۲/۵/۱۳۹۰) و رأی شماره ۸۷۲ مورخ ۴ در خصوص لفو تفاوت تطبیق (موضوع بخشنامه شماره ۵۵۹۱۹/۲۰۰ مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۱) صادره از هیلت عمومی دیوان عدللت اداری. شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۵ در اجرای جزء «۵» بند «ب» ماده (۱۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور, نحوه تطبیق کارمندان در طبقات ورودی مشاغل را جهت اجرا از تاريخ ۱/۱/۱۳۹۶ به شرح ذیل تصویب نمود: ‎٩‏ «طبقه ورودی کلیه مشاغل در جدول شماره (۱) دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع بخشنامه شماره ۸ یک طبقه افزايش می یبد و با این اصلاح. سقف طبقات استحقاقی موضوع بخشنامه شماره ۵۵۵۸۸مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۸۹ در کلیه سطوح شغلی با ‏ز یک طبقه افزایش می یابد.» ‎٩‏ بدیهی است اجرای این بخشنامه منوط به اعمال آراء یاد شده صادره از هیئت ‏© عمومی دیوان عدالت اداری در احکام کارگزینی کارمندان می باشد. ‎ ‎ ‎ ‏رعايت كليه مقررات مربوط ذ ‎

صفحه 34:
دستورالعمل نحوه اجرای بخشنامه شماره ۱۱۱۳۷۷۶ مورخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ در خصوص افزایش یک طبقه شغلی برای کارمندان (بخشنامه شماره ۱۱۳۰۷۴۰ مورخ ۲/۲/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور)

صفحه 35:
پیرو بخشنامه شماره ۱۱۱۳۷۷۶مورخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۲ این سازمان و براساس مصوبه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی جدول شماره «۵» بخشنامه شماره ۱۴۵۹۳۱۲۰۰مورخ ۱ موضوع نحوه "تطبیق کارمندآن در طبقات ورودی مشاغل " به شرح زير اصلاح می گردد. طبقات جدول شغل تحصیلات طبقه دو دیپلم و پایین تر طبقه چهار و و ه 9 ۵ و و و و هو و ‎SE‏ می نماید با اصلاحات بوجود آمده جدول شماره «۱» بخشنامه یاد شده کماکان طبقه «۱۶» می باشد. ‎

صفحه 36:
و من الله قوفيق

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان