کسب و کار مدیریت و رهبری

مروری بر روند یکپارچه سازی اروپا

morori_bar_ravande_yek_parche_sazie_europe

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مروری بر روند یکپارچه سازی اروپا”

مروری بر روند یکپارچه سازی اروپا

اسلاید 1: فصل 10 : مروری بر روند یکپارچه سازی اروپا نویسنده : دکتر راجرز بنت استاد : جناب آقای دکتر حسینیارائه دهنده : فاطمه خادمینام کتاب: تفکر استراتژیک و مدیریت تحول

اسلاید 2: مقدمهمجموعه کشورهای اروپایی برای دستیابی به یک اتحاد اقتصادی ، اتحادیه اروپا را شکل دادند و بعضی کشورها مانند انگلستان به آن نپیوست . شرکت های انگلیسی برای بقا، می بایست قوانین خود در حوزه های استانداردهای فنی تولید ، بهداشت صنعتی ، نیازمندی های امنیتی ، قوانین مالکیت معنوی ، قوانین مالکیت عمومی ، قوانین تبلیغات و بازاریابی فروش ، قوانین آژانس های اقتصادی ، قوانین حمایت از مشتری ، قوانین رقابت و قوانین استخدام و اشتغال ، را با دستورالعمل های اتحادیه اروپا ، تطبیق می دادند .

اسلاید 3: ماستریخت ، اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)بر اساس توافق نامه ماستریخت در سال 1991 ، اکثر اعضای اتحادیه متعهد شده بودند که تا پایان قرن بیستم یک واحد پول مشترک ایجاد کنند . پس از آن ، سیستم های مالی برای تطبیق با واحد پولی جدید تصحیح گردید و پیامد های استفاده از واحد پولی مشترک ، مورد بررسی قرار گرفت . در سال 1996 ، یورو به عنوان واحد پولی مشترک معرفی گردید و بدین ترتیب نوعی همسانی در بازارهای کشور های مختلف عضو اتحادیه پدید آمد .

اسلاید 4: یورو مواهب فراوانی را به ارمغان آورد : استفاده از نشان تجاری اروپایی مشترک قیمت گذاری مشترک در کل قاره اروپادسترسی آسان تر به محصولات در بازارهای ملیحذف هزینه های مربوط به تبدیل واحد برای کشورهای اتحادیه اروپاموقعیت یابی بهتر و آسان تر برای محصولات

اسلاید 5: واحد پولی مشترک و کشور های غیر عضو کشورهای غیر عضو باید هزینه تبدیل واحد را متحمل شوند ، در صورتی که پیدایش واحد پول مشترک در قاره اروپا ، به طور کامل ریسک تغییر واحد را حذف کرد . در هر نقطه از اروپا قیمت های محصولات شرکت های اروپایی ، با یک نرخ و یک واحد پولی مشخص (یورو) اعلام می شود که موجب تسریع دسترسی به بازارهای بورس کشورهای اروپایی شده و باعث مالکیت بیشتر اروپایی ها (بومی ها ) بر سهام های شرکت هایشان ( نسبت به آمریکایی ها ) می شود .

اسلاید 6: در سال 1991 ، معاهده مهم دیگری امضا شد که به موجب آن برای تشکیل منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و منطقه آزاد اقتصادی اروپا (EFTA ) برنامه ریزی شد ، که به کشورهای عضو امکان سرمایه گذاری در فرصت های اقتصادی سایر کشورها و بهره مندی از پشتیبانی مالی منابع خارجی را می داد . در راستای یکپارچه سازی سیستم های اقتصادی در تمامی کشورهای عضو ، تعرفه ها حذف شد و زمینه ای مساعد برای تشکیل بزرگترین بازار یکپارچه جهان فراهم گردید . اتحادیه اروپایی به عنوان یکی از قوی ترین اتحادیه های اقتصادی جهان ، مطرح شد .

اسلاید 7: استراتژی اروپادر شرایط جدید لازم بود که در استراتژی کسب و کار اروپایی تجدید نظر شود ، زیرا همه شرکت های قاره اروپا هم چون یک شرکت یکپارچه در نظر گرفته می شدند . باید در سیاست های تولیدی تجدید نظر می شد، تا شرکت های بومی توانایی رقابت با شرکت های اروپایی را داشته باشند . شرکت ها ، سفارش سازی را در دستور کار خود قرار دادند زیرا سلیقه ملت های مختلف با یکدیگر تفاوت داشت . جو رقابتی به وجود آمد و توانایی های بومی ارتقا پیدا کرد . روش های نوین تبلیغات برای رقابت با شرکت های بومی مورد توجه قرار گرفت. شرکت ها ، محصولات خود را با استانداردهای اروپایی تطبیق می دادند.

اسلاید 8: نیاز به رویکردی انعطاف پذیر بازار مشترک، پویاتر ، پیچیده تر و به مراتب تغییرپذیرتر از بازارهای ملی و محلی است . با توجه به عدم قطعیت در محیط و تغییرات مداوم محیطی ، تنها با یک رویکرد انعطاف پذیر می توان انطباق با محیط خارجی را تضمین نمود .

اسلاید 9: سیاست های جدید مدیران برای رویارویی با شرایط جدید ، موارد زیر را در بر می گیرد : 1- استراتژیِ قابل اجرا باشد . بازار اروپایی جای رویاپردازی نیست. باید موفقیت استراتژِی تضمین شده باشد که در نتیجه نیاز به تفکر استراتژِک به عنوان برگ برنده مطرح می شود . 2-یکپارچگی سیستم های داخلی هر شرکت ( سازمانی ، اداری ، کنترل کیفیت ...) باید به گونه ای باشد که نیازهای بازار اروپایی مشترک را برآورده سازد . به طور مثال استانداردهای جدید ، توقع مشتریان از کیفیت محصولات را بالا برده است .

اسلاید 10: ترکیبی از استراتژی های گوناگون شرکت ها در اتحادیه اروپایی ، به ترکیبی از استراتژی های تهاجمی ( برای تسخیر بازار جدید و پیشرفت در ارائه محصولات و ایجاد تنوع و انطباق با استانداردهای عمومی اروپا ) و استراتژی های تدافعی ( برای حفظ سهم بازار داخلی و کاهش قیمت ها و حفاظت از مالکیت معنوی در بازار و مقاومت در برابر بلعیده شدن توسط یک شرکت خارجی ) نیاز دارند .

اسلاید 11: تجارت و مسائل مالی استانداردهای واحد برای مدیریت شرکت ها در اروپا ، ” تضمین آزادی ایجاد کسب و کار ” و ” فراهم آوردن پشتیبانی مالی برای پدیدآورندگان کسب و کار ” در سرتاسر اروپا است . برای صاحبین کسب و کار به منظور فعالیت در بازار بورس اروپایی ، تسهیلات زیر فراهم شده است : ارئه روش های استاندارد برای مدیریت شرکت های خدماتی مالی نگهداری سطح حداقل ذخائر ارائه ضرایب مدیریتی استاندارد ، تصویب قوانین استاندارد در رابطه با انتشار اوراق سهام

اسلاید 12: گسترش و تبادل اطلاعات در قالب مجلات و تبلیغات توسعه روابط عمومی تشخیص نیازهای مالی شرکت ها ارائه دستورالعمل برای تعیین سهام حداقلمستندسازی شرکت های ورشکسته تعیین روش انتشار اوراقتعیین آستانه فروش سهام تعیین ضرایب مدیریتی حداقل برای حسابرسی های شرکت هاارائه دستورالعمل استاندارد برای سیال سازی شرکت هایکپارچگی اروپا ، ماهیت خدمات مالی ( حسابرسی و بازرسی دفاتر ...) را دگرگون کرده که در توسعه آن ،سیستم های اطلاعاتی پیشرفته ،عامل مهمی هستند .

اسلاید 13: استانداردهای حسابرسیدر بین کشورهای اتحادیه ، در زمینه حسابرسی تفاوت های بنیادین وجود دارد ، که برای یکپارچه کردن آن، دستورالعمل های مشترکی بین آن ها منتشر شده است . اما مشکل هنوز تا حدی وجود دارد . مثلا نرخ بهره در کشورهای مختلف متفاوت است .

اسلاید 14: استراتژی ورود به بازار تصمیم گیری در رابطه با چگونگی فعالیت در بازارهای اروپایی ، مساله پیچیده ای است . برای توزیع محصولات باید از توزیع کنندگانی که گواهینامه قانونی کیفیت دارند ، استفاده کرد و مساله کنترل و بازرسی، اهمیت خاصی دارد .مساله مالکیت و ایجاد شعبه در کشورهای دیگر نیز در شرایط جدید پیچیدگی خاصی دارد .

اسلاید 15: تلاش شرکت برای حضور دائمی در بازار اروپاییهر چه فعالیت یک شرکت در بازار اروپا بیشتر و حضور آن پررنگ تر باشد ، قیمت محصولات آن سریع تر تثبیت می شود و می تواند ضمن تحکیم موقعیت خود از مزایای اعتباری آن نیز بهره مند شود .

اسلاید 16: شعبات و شرکت های فرعیشرکت های بزرگ برای توسعه فعالیت های خود اقدام به تاسیس شعبات در کشورهای دیگر می کنند . این شعبات ، موجودیت مجزای قانونی محسوب می شوند و قوانین مالیاتی آن ها متفاوت است و باید به عوامل زیردر رابطه با آن ها توجه کرد :چطور قرار است شعبه یا شرکت فرعی از لحاظ مالی مدیریت شود ؟ میزان سود در نظر گرفته شده برای شعبه یا شرکت فرعی چگونه است ؟ کارهای اداری و کنترل شرکت فرعی یا شعبه و بررسی بازدهی آن چگونه است ؟

اسلاید 17: مالکیتخرید شرکت های خارج اتحادیه اروپا می تواند به ارتقا پتانسیل اقتصادی آن ها کمک کند .شرکت های خریداری شده باید به شرکت خریدار بپیوندند و در راستای تحقق اهداف آن قدم بردارند .

اسلاید 18: تناسب ریسک و خطرپذیریایجاد یک نمایندگی فعال در یک کشور خارجی ، پرهزینه و همراه با ریسک است . بنابر این صادرات مستقیم به اتحادیه ، اولویت دارد . ولی ممکن است شرکت ، فرصت های بزرگی را از دست بدهد . روش جایگزین برای ورود به یک بازار خارجی اتحادیه ، ایجاد یک سیستم خطرپذیر با شرکت های خارجی است . یعنی با یک شرکت بومی در سود و زیان شریک شویم ، زیرا شرکت های بومی قوانین محلی را می دانند و می توانند سود مشترک را افزایش دهند .

اسلاید 19: فروش در سطح اروپادر شرایط جدید برای بازاریابی باید از روش های جدید استفاده شود تا شرکت بتواند سهم مورد نظر خود را از بازار کسب نماید .

اسلاید 20: مشتری مداری و استانداردسازی محصولاتکماکان در اتحادیه تفاوت های فرهنگی وجود دارد و نیاز به تفکر بومی ، اهمیت زیادی دارد . تصمیم گیری برای این که چقدر باید به تفاوت های فرهنگی در روابط اتحادیه توجه کرد ، بسیار مهم است . اگر فرهنگ ها را تا حدی یکپارچه در نظر بگیریم ، مزایای زیر را دارد : نیاز به تحقیقات بازاریابی کمتری نسبت به مشتری گرایی دارد . تحقیق بر روی آن ارزان و مطمئن است . به کار خلاقانه کمتری نیاز دارد .

اسلاید 21: قوانین اتحادیه اروپا در حوزه تبلیغاتدستورالعمل هایی در حوزه های : برچسب های تجاری ، بسته بندی و تبلیغات بر روی مواد غذایی و مواد دارویی ، تبلیغ در اماکن عمومی ، پشتیبانی از مشتری و عمل کردن به وعده های تبلیغاتی ، وجود دارد . موارد منع در تبلیغات نیز در حوزه های : استفاده از تبلیغات کاذب برای فروش بیشتر مشروبات الکلی ، استفاده از زنان در تبلیغات ، تبلیغ روی سرعت و شتاب به عنوان مزیت برای اتومبیل ها ، تبلیغ اسباب بازی هایی که خشونت را به کودکان می آموزند ، وجود دارد .

اسلاید 22: نشان تجاری اروپایی نشان تجاری اروپایی ، محصولات شرکت ها را در بازار اروپایی معرفی می کند و برای همه اروپاییان شناخته شده است .

اسلاید 23: حقوق و مالکیت معنوی ناشی از ثبت نام و نشان تجارینام تجاری، معرف شرکتی است که در یک حوزه ، به کسب و کار می پردازد و ثبت آن نوعی اعلام موجودیت در بازار است . در شرایط جدید ، تغییراتی در قانون نام تجاری رخ داده است . مثلا ، نام تجاری از یک شرکت به شرکتی دیگر قابل انتقال است . با فروش نشان تجاری ، حقوق آن نیز انتقال می یابد . می توان از آن به ودیعه استفاده کرد ، آن را به وثیقه گذاشت و یا آن را قرض داد.کسب اعتبار و شهرت توسط نشان تجاری ، به شرکت در سیاست قیمت گذاری خود ، اختیار عمل بیشتری می دهد و مستقیما بر سود آن تاثیر می گذارد .

اسلاید 24: بازاریابی مستقیم (DM) بازاریابی مستقیم (Direct Marketing )، راهی مطمئن و انعطاف پذیر و ارزان برای تسخیر بازار های اروپایی و صرفه جویی در هزینه ها است .

اسلاید 25: لجستیکبرای حمل و نقل و انبار و تحویل نهایی کالا به مشتری در اتحادیه اروپا ، از یک شرکت که مدیریت و برنامه ریزی این گونه فعالیت ها را انجام میدهد ، می شود استفاده کرد که موجب بهبود کیفیت کار و صرفه جویی در هزینه ها می شود . راهکار دیگر ، استفاده از سیاست مشترک کمیسیون حمل و نقل اروپا (CPT) است که منعطف تر است و با نرخ های اتحادیه کار می کند .

اسلاید 26: استراتژی شرکت های کوچکشرکت های کوچک در اتحادیه اروپا ، به دلیل فقدان امکانات مالی لازم برای استخدام متخصصین برتر در رویارویی با رقبای اروپایی دچار مشکل می شوند . راه کارهای مناسب برای حل مشکلات و رسیدن به برتری رقابتی برای شرکت های کوچک، به قرار زیر است : تشکیل دوره های آموزشی برای کارکنان ، مدیران ، سهامداران و آماده سازی آن ها برای حل مشکلات شرکت در بازار جدید .

اسلاید 27: عضویت در اتحادیه های تجاری مختلف و استفاده از حامیان مالی در جهت دستیابی به آموزش ارزان قیمت و استفاده از فرصت های مالی که اتحادیه ها پدید می آورند . استفاده از ذخایر ارزی در صورت امکان ، برای دستیابی به سطوح ایمنی بالاتر و برنامه ریزی برای رویارویی با آشفتگی بازار و عدم اطمینان .استفاده وسیع از سیستم های اطلاعات باز ، شکار فرصت ها در بازار کشورهای اتحادیه اروپا.

اسلاید 28: ابعاد اجتماعی برای پیشرفت اقتصادی قاره اروپا ، همبستگی اجتماعی مورد نیاز است که برای ایجاد آن نکات زیر قابل توجه هستند : تلاش برای ایجاد انسجام و همسانی در سیستم های پرداخت دستمزد در کشورهای مختلف و همگون سازی میزان دسترسی افراد به بهداشت و امنیت .ایجاد بخش های مختلف تشکیلاتی برای رسیدگی به نحوه اجرای فعالیت های فوق ، ایجاد سیستم پرداخت دستمزد یکسان. تصویب قانون اساسی پیشنهادی اتحادیه اروپا.

اسلاید 29: انگلستان و قانون اساسیاگر انگلستان بتواند خود را با قانون اساسی اتحادیه اروپا تطبیق دهد ، آن گاه بسیاری از شرکت های انگلیسی ضرر خواهند کرد، زیرا شرایط استخدام در انگلستان و سایر قاره اروپا بسیار فاصله دارد .

اسلاید 30: تخصیص منابع و امکانات حرکت آزاد نیروی کار بین شرکت های مختلف، منجر به پیدایش پدیده استخدام فرامرزی شده است که نیاز جدید به آموزش و فشار اتحادیه ها برای مشارکت بیشتر کارکنان در تصمیم گیری های مدیریتی را در پی داشته است .

اسلاید 31: استخدام بدون توجه به ملیت – استخدام فرامرزیهمه شهروندان اتحادیه اروپا در برابر قانون یکسان می باشند و فرصت های اجتماعی و شغلی برابر دارند و از امکانات آموزشی و بهداشت همگانی بهره مند می شوند . با توجه به پدیده استخدام فرامرزی ، مدیر برای هدایت بهتر منابع انسانی باید توانایی های زیر را داشته باشد : سطوح مهارت شغلی خود را ارتقا دهد و از امکانات سایر کشورهای EC در زمینه دانش مدیریت استفاده کند ، و با برپایی امکانات رسانه ای و تبلیغاتی محصول خود را در سرتاسر قاره تبلیغ کند .به تصحیح نظام پرداخت و دستمزد در راستای جذب کارشناسان و خبرگان سایر کشورها اقدام کند.مدیران باید به چند زبان مختلف مسلط باشند و تطبیق پذیری فرهنگی داشته باشند و با روابط تجاری اتحادیه اروپا آشنا باشند .

اسلاید 32: آموزشدر صنعت بریتانیا نسبت به سایر رقبای اروپایی ، به آموزش بی توجهی می شود. بنابراین تجدید نظر در ساختار آموزش و پرورش آن ، ضروری به نظر می رسد .

اسلاید 33: مشارکت کارکنان با پیاده سازی پروتکل ماستریخت توط 11 کشور اتحادیه اروپا به جز انگلستان ، مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های مدیریتی، و ملاقات های نمایندگان کارگران با سران نهادهای قانون گذار ، اهمیت بیشتری پیدا کرد . از این رو ، تدوین یک فلسفه جدید روابط صنعتی برای بقای شرکت های انگلیسی در دنیای پس از ماستریخت ، ضروری است .

اسلاید 34: با تشکر از توجه شما

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید