arzshyabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۹ اسلاید شامل تعریف ارزشیابی و اهداف آن بهبود کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری فراهم نمودن زمینه مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی تأکید بر اهداف آموزش و پرورش به فرآیند یادگیری روش ها و ابزارهای جمع آوری اطلاعات در ارزشیابی کیفی معایب محاسن و پیشنهادات راهبردی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
636 بازدید, 2 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مزایا و معایب ارزشیابی توصیفی”

مزایا و معایب ارزشیابی توصیفی

اسلاید 1: مزایا و معایب ارزشیابی توصیقیبسمه تعالیدرس ارزشیابی کیفی

اسلاید 2: مطالبی که ارائه خواهد شد :

اسلاید 3: ارزشیابی: هر کاری که قضاوتی به همراه داشته باشد ارزشیابی است که بعضی از مواقع سنجش و ارزشیابی معادل به کار می روند، اما به واقع هم معنا نیستند. سنجش، اندازه گیری عملکرداست و مشتمل بر قضاوت نیست و این نقش بر عهده ی ارزشیابی است.ارزشیابی تحصیلی: فعالیتی است که معلم، در جریان تدریس خود انجام می دهد. این فعالیت، شامل جمع آوری اطلاعات و داوری درباره وضعیت یادگیری و پیشرفت دانش آموز است.ارزشیابی توصیفی : الگوی جدیدی است که تلاش می کند زمینه ای را فراهم سازد تا دانش آموزان در کلاس درس با شادابی و نشاط بهتر و بیشتر و عمیق تر مطالب درسی را یاد بگیرند.کلمات کلیدی :

اسلاید 4: تعريف ارزشيابي - ارزشيابي ، فرايندي است كه از طريق آن درباره ارزش ، مطلوبيت ، مؤثر بودن و يا كفايت چيزي طبق ملاك ها و مقاصد معين ، قضاوت و داوري مي شود .- ارزشيابي ، وسيله اي است جهت تعيين ميزان موفقيت برنامه در رسيدن هدف هاي آموزشي مطلوب- ارزشيابي يعني جمع آوري و استفاده از اطلاعات جهت تصميم گيري در مورد يك برنامه آموزشي- ارزشيابي عبارت است از دادن ارزش به آنچه سنجيده شده بر مبناي ملاك و معيار خارجي- ارزشيابي يعني عملي كه به وسيله آن درباره يك رويداد ، يك فرد يا يك شيء بر اساس يك يا چند معيار قضاوت مي شود .- ارزشيابي، فرايند جمع آوري وتفسير نظام دار شواهدي است كه در نهايت به قضاوت ارزشي باچشم داشت به اقدامي معين بيانجامد .- ارزشيابي فرايندي است كه در آن سطوح يادگيري تعيين مي شود. اطلاعات مناسب انتخاب، تحليل و گزارش مي شود تا بر اساس آنها مديريت بتواند تصميم هاي مناسب را اتخاذ كند. با نگاهي دقيق به تعاريف و مفاهيم ارزشيابي مي توان تعريف زير را به عنوان يك تعريف جامع معرفي نمود: ارزشيابي ، فرايند جمع آوري اطلاعات ، مقايسه با معيارهاي معين ، تجزيه و تحليل داده ها و نهايتاً تصميم گيري و قضاوت است.

اسلاید 5: ارزشيابي توصيفي-كيفي منظور از ارزشيابي توصيفي _كيفي رويكردي است كه به وسيله ي آن معلم تغييرات ايجاد شده در دانش آموز را با استفاده از ابزارهاي مختلف ارزشيابي مانند چك ليست ، مشاهده ، پوشه كار ، مصاحبه ،آزمون هاي عملكردي و.....بررسي كرده و به صورت مشروح بر اساس شاخص هاي پيشرفت و با اهداف از پيش تعيين شده به اطلاع دانش آموز و والدين آن ها مي رساند.

اسلاید 6: اهداف ارزشيابي توصيفي : ارزشيابي توصيفي نگاهي جديدي به مقوله ارزشيابي تحصيلي دارد و اهداف اساسي اين طرح به شرح زير است: بهبود كيفيت فرايند ياددهي –يادگيري.فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف فرهنگ بيست گرايي . تأكيد بر اهداف آموزش و پرورش ، از طريق توجه به فرايند يادگيري به جاي تأكيد بر محتواي كتابها.فراهم نمودن زمينه مناسب براي حذف حاكميت مطلق امتحانات پاياني در تعيين سرنوشت تحصيلي دانش آموزان .افزايش بهداشت رواني محيط ياددهي- يادگيري يا كاهش فشارهاي رواني ناشي از نظام ارزشيابي موجود.(بني اسدي،1384:7)

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید