کسب و کار مدیریت و رهبری

مستندسازی نظام بهبود مستمر (کایزن)

mostanad_sazie_nezame_behbude_mostamar

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مستندسازی نظام بهبود مستمر (کایزن)”

مستندسازی نظام بهبود مستمر (کایزن)

اسلاید 1: 1395 / 06 /29 تاریخ ارائه :یونس قره داغیمستندسازی نظام بهبود مستمر (کایزن)

اسلاید 2: بهره وریزمانجعبه ابزار بهبود مستمر در ژاپن5SKaizenISOTPMTQMمسیر بهبود مستمر در ژاپن

اسلاید 3: ShitsukeSeiketsuSeisoSeitonSeiri تشخیصترتیبتنظیفتنظیمتکلیف

اسلاید 4: نظام آراستگی محیط کار 5Sجدا کردن اقلام ضروری از غیر ضروریSeiri تشخیص / تفکیکSei-ri 

اسلاید 5:  مرتب کردن آنچه که باقی می ماندنظام آراستگی محیط کار 5SSeitonSei-ton ترتیب

اسلاید 6: پاکسازی و تمیز کردن محل کلیه اشیاء و لوازم نظام آراستگی محیط کار 5SSeisoSei-so تنظیف

اسلاید 7:  استاندارد کردن و رویه مند کردن اقداماتنظام آراستگی محیط کار 5SSeiketsuSei-ket-su تنظیم

اسلاید 8: ایجاد بستر و سازوکارهای لازم برای رعایت همگانی این استانداردهانظام آراستگی محیط کار 5SShitsukeShit-su-ke تکلیف

اسلاید 9: شعار پروژه :بهبود، رشد و تعالی میسر است ! نیاز پروژه:تصمیم ! عشق ! همدلی ! همکاری ! همراهی ! دستاورد پروژه:قرار گرفتن در مسیر بهبود مستمر

اسلاید 10: مستندسازی یعنی تدوین روش های کاری به منظور ایجاد ساختاری منسجم و یکپارچه استاندارد سازی یادآوری پایش و ارزیابی فعالیت ها مدیریت دانشمستندسازی Documentation

اسلاید 11: نظام نامه روش های اجرائی ( رویه ها ) دستورالعمل ها جداول و استانداردها و نقشه ها فرم هامستندات لازم در نظام های مدیریتیاین مستندات می توانند به صورت کاغذی، الکترونیک، عکس و یا فیزیکی باشند.

اسلاید 12: مدارک سوابقمستندات بر دو نوع اند

اسلاید 13: مستندسازی نظام آراستگی محیط کار

اسلاید 14: دستورالعمل تفکیک (به منظور جداسازی اقلام ضروری از غیر ضروری و تعمیرات)این دستورالعمل می بایست به افراد و کارکنان کمک کند تا بتوانند تشخیص دهند در فضای کاری خودشان کدام اقلام ضروری و کدام اقلام غیر ضروری می باشند.با استفاده از این دستورالعمل، افراد می بایست بتوانند تمامی وسایل خود را تعیین تکلیف نمایند.تهیه فرم تفکیک

اسلاید 15: دستورالعمل تفکیک همچنین در این دستورالعمل، مواردی از قبیل گل های مصنوعی، گل های طبیعی و گلدان ها، شیشه روی میزها، کازیوها، تابلوها و . . . به تفکیک واحدهای مختلف و رده های مختلف مدیریتی و کارشناسی تعیین تکلیف و مشخص می گردد. مثلاً می توان مشخص کرد که در هر 4متر مربع می توان از یک گل طبیعی با ابعاد 50*30*30 (ارتفاع*طول*عرض) استفاده نمود که گلدان مربوطه و زیرگلدانی آن، سفیدرنگ باشد. (بهتر است این مورد در صورت وجود در دستورالعمل انضباط درج گردد) یا مثلاً می توان در دستورالعمل تفکیک مشخص کرد که اتاق و میز مدیران نیازی به پانچ و . . . ندارد.

اسلاید 16: تدوین دستورالعمل ساماندهی فضای اداری به منظور مرتب سازی اتاق ها، میزها، کشوها، کمدها و قفسه ها و کتابخانه ها، بایگانی ها، خدمات مشترکین، تابلوهای اعلانات، فضای محوطه و پارکینگ و راه پله هاتدوین دستورالعمل ساماندهی سایت های فنی انبار، انبارک ها، ماشین های اتفاقات و عملیات، تعمیرات ترانس، آزمایشگاه ها، . . .

اسلاید 17: دستورالعمل ساماندهی فضای اداری دستورالعمل ساماندهی سایت های فنی در این دو دستورالعمل، می بایست به ویژه به موارد ایمنی توجه شود، مثلا جاهای خطرناک که می بایست با علائم هشداردهنده و یا رنگ بندی مشخص شوند.در این دستورالعمل ها می بایست محل قرارگرفتن هر وسیله ای مشخص باشد و دلیل قرارگرفتن آن وسیله در آن محل کاملاً مشخص و واضح باشد. (مثلاً چرا خط کش در طبقه سوم قفسه قرار گرفته است؟ را می بایست دلیلی منطقی برایش داشته باشیم)

اسلاید 18: دستورالعمل پاکیزگی ( روش تمیزکردن و نگهداشت تمیزی برای فضاهای اداری و اتاق ها، راهروها، محوطه ها، فضاهای عمومی، سایت های فنی، ماشین آلات و خودروها، و به ویژه آبدارخانه ها و سرویس های بهداشتی)این دستورالعمل شامل چک لیست های زیر است:چک لیست پاکیزگی آبدارخانه هاچک لیست پاکیزگی سرویس های بهداشتیچک لیست پاکیزگی اتاق های اداری و اثاثهچک لیست پاکیزگی راهروها و محوطه (از جمله نگهبانی ها و . . . )چک لیست پاکیزگی . . . این چک لیست ها می بایست در اختیار مسئولین مربوطه قرار گرفته و آنها موظفند مطابق با چک لیست ها، وظایف خود را به انجام رسانده و چک لیست ها را تیک بزنند و امضا کنند.

اسلاید 19: دستورالعمل پاکیزگی همچنین دستورالعمل پاکیزگی، شامل فرم های ارزیابی زیر می باشد:فرم بازدید و ارزیابی از آبدارخانه ها و سرویس های بهداشتیفرم بازدید و ارزیابی از فضای اداریفرم بازدید و ارزیابی از ماشین آلات، وسایل فنی، خودروهافرم بازدید و ارزیابی از سایت های فنی و کارگاهی . . .

اسلاید 20: دستورالعمل انضباط این دستورالعمل می بایست نشان دهد که چگونه سه دستورالعمل قبلی، توسط پرسنل حفظ خواهد شد؛ برای این کار در این دستورالعمل، رنگ ها، تابلوهای راهنما، فرمت ها و . . . تعریف می شوند مثلاً جای وسایل در کشوهای اداری توسط فوم ها و یا قطعات چوبی مشخص می گردند. پرسنل هنگام مأموریت های خارج از استان از لباس چه رنگ و فرمتی استفاده خواهند کرد ( به تفکیک آقاین و خانمها) لوله ها و وسایل هرکدام با چه رنگی مشخص می شوند و هر رنگ به چه معنیست لی اوت (layout) ساختمان ها، فضاهای اداری و کارگاهی و شوفاژخانه ها و . . . می بایست در این دستورالعمل مشخص شده و علامت گذاری مناسبی روی آن انجام بگیرد ( مثلا مناطق کدبندی شوند یا . . . ) جای جعبه های کمک های اولیه، کپسول های اطفای حریق و سایر وسایل و تجهیزات ایمنی و بهداشتی و همچنین راه های خروج اضطراری می بایست در همین دستورالعمل مشخص شده و به نحو مؤثری به کلیه کسانی که ذینفع این موضوع هستند اطلاع رسانی گردد. فرمت گزارش دهی ها

اسلاید 21: دستورالعمل آموزش و فرهنگ سازی (این دستورالعمل می بایست نشان دهد که ما چگونه نظام آراستگی را ملکه ذهن تک تک افراد مجموعه و یا حتی تمامی ذینفعان مان می کنیم.) در این دستورالعمل موارد زیر تشریح می گردد:چه آموزش هایی توسط چه مدرسینی به چه گروه هایی ارائه می گردد.چه بروشورهایی با چه هدفی در چه جلساتی تهیه و توزیع گردد.از چه بنرها و پوسترهایی در چه اماکنی استفاده می گردد.چه مسابقاتی برای کدام گروه ها با چه نوع جوایزی برگزاری گردد.خانواده ها به چه اشکالی با این موضوع درگیر خواهند شد.بازدیدهای تصادفی توسط چه کسانی و چگونه طرح ریزی می گردند.کارمند باانضباط هفته چگونه انتخاب می گردد و چه جایزه ای برای وی در نظر گرفته شود.چه تشویق ها و تنبیه هایی در شرکت ما می تواند برای این موضوع تعریف و اجرا گردد.

اسلاید 22: دستورالعمل پایش و ارزیابی ( این دستورالعمل می بایست روش های پایش و ارزیابی نظام آراستگی را مشخص نماید) در این دستورالعمل، موارد زیر تشریح می گردد:چک لیست ارزیابی و نحوه امتیاز دهیفواصل ارزیابیمدت هر ارزیابینحوه گزارش دهینحوه پیگیری تا مرحله رفع مغایرت ها

اسلاید 23: نظامنامه نظام آراستگی محیط کاراین سند شامل موارد زیر است: معرفی شرکت معرفی نظام آراستگی تشریح نظام آراستگی و اهداف آن در شرکت ساختار تیم های اجرائی، کمیته راهبری و شرح وظایف آنها ساختار مستندات

اسلاید 24: دستور العمل بهبود مستمراین دستور العمل شامل موارد زیر است: تعریف کایزن (بهبود مستمر) در شرکت نحوه تهیه و تکمیل فرم کایزن نحوه ارائه پیشنهادات کایزنی نحوه بررسی پیشنهادات کایزنی نحوه ارائه پاداش کایزنی نحوه ثبت کایزن ها در شرکت و تحلیل های مربوطه نحوه اطلاع رسانی های داخلی و خارجی

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27: یونس قره داغیبا تشکر از توجه و همراهی شمابهبود، رشد و تعالی شما را آرزومندمyounesmanager@yahoo.com09144029074

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید