سایر تحقیق و پژوهش

مستند سازی و ارجاع دهی

mostanad_sazi_va_erjae_dehi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مستند سازی و ارجاع دهی”

مستند سازی و ارجاع دهی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مستند سازی و ارجاع دهی عباسعلی دانافر2/11/1386

اسلاید 3: « اگر من می توانم دورها را ببینم برای آن است که بر دوش غول ها سوار هستم » گالیله

اسلاید 4: تعریف مستند سازی مستند سازی در واقع بخشی از نوشته ی تحقیقی است که برای دادن اطلاع بیشتر یا اعتبار بخشیدن به نوشته فراهم می شود و جزء ضروری نوشتار به ویژه نوشته تحقیقی است . ارائه مأخذ و منبع در نوشتار نشانگر امانت داری و رعایت اصول نگارش علمی است .در نگارش علمی همان قدر که محتوای مطالب مهم است ، مأخذ، مأخذ نویسی و سند نوشتار مهم تلقی می شود.

اسلاید 5: در آغاز هر تحقیقی ، لازم است پژوهنده نخست با منابع تحقیقی آشنایی حاصل کند و سپس شیوه استفاده از آن منابع و مأخذ را بیاموزد. خورشیدی ، غندالی ، 1378 ، ص 528

اسلاید 6: « دانش طلبان اکنون حس کرده اند که در کار تحقیق ، شناخت مأخذ اهمیت تمام دارد و بدون مراجعه واحا طه کامل به تمام یا دست کم به اکثر ماخذ عمده ، تحقیق در هیچ مسأله ای ممکن نیست.» (زرین کوب 1340 ، 79 )

اسلاید 7: اهمیت مستند سازی استفاده کردن یا سند آوردن از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین بخش در تهیه هرگونه نوشته علمی است . منظور از استناد این است که نویسنده چگونگی استفاده از اندیشه های دیگران را به خواننده معرفی می نماید.

اسلاید 8: مستند نویسی یا ارجاع دهی « مراد از ارجاع دهی ، رجوع دادن خواننده به پاره ای از اطلاعات مربوط به متن نوشتار به خارج از آن است » (نکونام ، 1379 ، ص 41 )

اسلاید 9: فواید ارجاع الف ) محقق با ذکر مأخذ ، اعتبار کار خود را می نمایاند ب) خوانندگان را در خصوص موضوع مورد بحث به آثار دیگران آشنا می سازد.ج) وام اخلاقی خود را به صاحبان آثار ادا می کند (پرهیز از سرقت علمی و رعایت امانت داری علمی) (ستوده ، 1371 ، 498)

اسلاید 10: چرا مستند سازی ؟1 – اندیشه هایی را که به دیگران تعلق دارند مشخص کنید و با ذکر مأخذ نشان دهید که از آن چه کسانی هستند .2 – هر زمان که افکار و اندیشه های شما با چهار چوب فکری انسان دیگری همخوانی دارند با ذکر منبع موارد را مشخص کنید .3 – هر زمان که نظریه ، روش ، یا داده ای را مورد بحث قرار می دهید منبع آن را ذکر کنید تا اگر خواننده خواست اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نماید بداند که به کجا مراجعه کند . ( مک برنی به نقل از سیف ، 1378 ،ص 39 )

اسلاید 11:

اسلاید 12: شیوه ارجاع در پانویس نام ، نام خانوادگی ، نام کتاب ( زیرخط دار یا درشت ) مترجم ، (محل نشر : ناشر ، سال ) ، صفحه مورد استفاده.مثل: جان ، دیویی ، منطق تئوری تحقیق ، ترجمه علی شریعتمداری (تهران ، دانشگاه تهران ، 1369 ) ص 18

اسلاید 13: شیوه ارجاع در پایان نوشتار نوعی سیستم ارجاع دهی و مستند نویسی است که در آن منابع مورد استفاده به ترتیبی که در متن می آیند شماره گذاری شده و در پایان نوشته به ترتیب استفاده در متن نوشتار ارائه می گردد.شیوه پی نوشت دقیقاً مثل پانویس است.

اسلاید 14: شیوه ارجاع در ذیل مطلب یا میان نوشتار این شیوه ارجاع که به ارجاع درون متنی نیز معروف است و به سیستم ها روارد نیز مشهور است . بیشتر محققین از این شیوه مستند سازی استفاده می کنند.در این شیوه پس از نقل مطلب ، نام خانوادگی مؤلف ، تاریخ نشر و شماره صفحه به ترتیب در پزانتز می آید مانند : ( احمدی ، 1373 ،95)

اسلاید 15: فهرست منابع و مأخذ یا کتابنامههر نویسنده یا محقق در پایان نوشتار خود باید کلیه منابع و مأخذی که در تنظیم و تدوین نوشتار خود از آنها استفاده نموده است را در بخشی تحت عنوان فهرست منابع و مأخذ بطور کاملاً دقیق ارائه نماید.

اسلاید 16: تفاوت ارجاع و فهرست منابع (کتابنامه)الف ) ارجاع همانگونه که اشاره شد در ذیل صفحه ، میان نوشتار یا پایان نوشتارمی آید ، اما فهرست منابع فقط در پایان نوشتار می آید.ب ) در ارجاع ، محل دقیق اخذ مطلب مثل شماره ی صفحه ذکر می شود ، ولی در فهرست منابع چنین نیست .ج ) در ارجاع ، اغلب به ذکر مهمترین مشخصات مأخذ اکتفا می شود اما در فهرست منابع ، مشخصات کامل مأخذ می آید. (نکونام ،1379 ،163 )

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید