پزشکی و سلامت بیماری‌ها

مسمومیت و سومصرف مواد برای پستاران

poisoning2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
در این پاورپوینت به تعریف سم، مسمومیت ،تشخیص های پرستاری مربوط به آن و مراقبت های پرستاری آن ، و انواع مسمومیت می پردازیم. تمام مطالب به کار رفته در این پاورپوینت از منابع معتبر و به روز گرفته شده است و در طراحی و دیزاین اسلاید ها کمال دقت به کار رفته است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
363 بازدید, 1 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مسمومیت و سومصرف مواد برای پستاران”

مسمومیت و سومصرف مواد برای پستاران

اسلاید 1: مسمومیت و سوءمصرف مواد

اسلاید 2: اهدافمسمومیتداروییتعریف سم تشخیص هایپرستاریمسمومیت با سموم دفع آفاتمسمومیت بامواد مخدراپیدمیولوژیمسمومیتمسمومیت بانیش حشراتمراقبت هایپرستاری

اسلاید 3: مقدمهسم به هر ماده ای که هنگام مصرف ، استنشاق ، تزریق یا جذب از طریق پوست برای بدن مضر باشد گفته میشود(1)مسمومیت از مهمترین فوریتهای پزشکی و جزء شایعترین علل مراجعه به مراکز درمانی بوده و 15تا 20درصد این مراجعـات را شامـل میشـود(2و3) سالانه بیش از یک میلیون نفـر در جهـان به دلیـل مسمومیـت فـوت میشوند کـه طبـق گزارش سازمان بهداشت جهانی، 90درصد آن در کشورهای در حال توسعه رخ میدهد (4و5). در ایران، همگام با سایر کشورهای در حال توسعه، مواجهه با سموم از مهمترین علل بیماریهای حاد پزشکی محسوب میگردد.(1) و سومین علت مرگ و میر میباشد(6).ترکیبات دارویی ، سموم دفع آفات و نیش حشرات شایعترین علل مسمومیت در ایران است(6)بطور کلی هرگاه مقدار سم وارده به بدن به اندازه ای با شد که بتواند اختلال در کار ارگانهای حیاتی ایجاد کند بیمار دچار مسمومیت میشود.

اسلاید 4: الگوی شیوع مسمومیت در کشور ها و مناطق دنیا متفاوت است(8و9) و این سطح دسترسی به انواع مواد مسموم کننده در نقاط مختلف دنیا را نشان می دهد(10)اوپیوئید ها و ضد افسردگی در انگلستان (بریتانیا) (11)؛ آرامبخش - خواب آور و ضد جنون ها در ژاپن (12)؛ اوپیوئید ها ، بنزودیازپین ها و ضد افسردگی در ایالات متحده (13)؛ ضد افسردگی و ضد درد در ترکیه (14)؛ و ضد درد و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و به دنبال آن ضد تشنج و ضد فشار خون در عربستان سعودی (15) بیشترین موادی هستند که ایجاد مسمومیت میکننددر ایران به جز مسمومیت در اثر ترکیبات دارویی که شایعترین علت مسمومیت در تمام مناطق است الگوی شیوع مسمومیت در نواحی مختلف متفاوت است. به طوری که در شمال ایران شیوع مسمومیت با سموم دفع آفات و در جنوب مسمومیت در اثر نیش حشرات در مرکز و غرب مسمومیت با مونو اکسید کربن و در شرق ایران مسمومیت با اوپیوئیدها بیشتر از سایر نواحی می باشد.(6)اپیدمیولوژی

25,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید