صفحه 1:
مشاوره: مهارتی لازم در رهبری
Mentoring: An Essential
Leadership Skill
MGE“ls
صفحه 2:
صفحه 3:
مشاوره از نگاه یک مشاور
مشاوزه یکی از مهارتهای مهم در رهبری است. علاوه بر مدیریت. و ایجاد انگیز در افراد. مهم است که شما
بتوانید به یادگیری, رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید. شما میتوانید اين کار را با مشارکت در مشاوره
انجام دهید. اين کار را میتوانید در سازمان خود برنامریزی کنید با در شبکههای تخصصی و عمومی مثل
شبكه مشاوره 10015 1160 انجام دهید.
ور ا
بخش ما بایدها و نیایدهای کاری مشاور را نبیین خواهیم نمود و یه شما کمک خواهیم کرد تا در مورد
ee ee اسار
يق مشاور ياشيد
اوره مىتواند تجربيات شخصى و حرفداى براى شما به همراه بياورد. شما مىتوانيد مهارتهاى رهبرى و
ارتباطى خود را ارتقا دهيد, با ديدكادها و روشهاى تفكر جديدى آشنا شويد, جايكاه شغلى هود رأ بهبود بخشيد و
احساس رضايت شخصى بالابى بيدا كنيد.
برای بیشتر دانشتن در مورد مزاياى مشاوره يخش مشاوره: يك ارتباط مفيد يراى هر دو طرف را ببينيد.
آيا مشاوره دادن براى شما مناسب است؟
أكر فوايد مشاوره را مئدانيد و اين موضوع يه نظرتان ايده خوبى اسث بايد در مورد ايتكه اين كار براى شما
مناسب اسث يا نه تصميم بكيريد. براى بررسى دلايل خود يراى مشاوره دادن و ايتكه شما در آينده مىخوهيد
این گونه فعالیتی داشته باشید یا نه. سوالت زیر را از خود بپرسید:
*آيا مایل هستی دانش و تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذاری؟
0 دوست دازی دیگران را تشویق کرده و در آنها ایجاد انگیزه تمایی؟
»آيا مشكى با مورد سؤالات جالشى واقع شدن ندارى؟
*آیا مایلی در رشد و موفقیت دیگران کمک کنی و سهیم باشی؟
آمادگی صرف وقت خود برای مشاوره در مودر مسائل و اصول معمولی هستی؟
*مشاوره دادن چگونه در راستای اهداف شغلی به تو کمک خواهد کرد؟
صفحه 4:
*مشاوره چگونه احساس نو در مورد همکاری ie ارتفا خواهد بخشید؟
«چه افرادی را برای مشاوره دادن ایدهآل میدانی؟ آیا میتوانی نخصص و موففیتهای شخصی خود را برای
cule ا 0" هما تخصص و مسير شغلى پاشد؟
*تمایل داری در چه ژهینهابی کمک کنی؟ أيا عوزجات هست تخواهى + أن تردق بكوف؟
دلايل و انكيزههاى خود را برای مشاوره دادن شفاف كنيد. مواجه شدن با يك مشاورهكيرنده آيندهنكر به شما
کمک خواهد کرد ظرفیتهای خود را ارزيابى نمابيد.
به جه مواردى بايد توجه كنيد
اكر مى خواهيد در اين زمينه يه صورت جهشى بيشرفت تمابيد در مورد نكات عملياتى زير بينديشيد؛
*ميزان تكرار تعامل: جقدر مىتوانيد براى اين نوع تعامل (مشاوره) زمان اختصاص دهيد؟
ليا ميتولنيد هفتهاويكمار ملافاتوداشته ياشيد؟ دوهفته يكبار؟ يا ماهريكمار؟
۵براوهر ملافاتچقدر وفتصرفخواهید کرد؟ نیم ساعک یکساعیک یا ee
۵یا تمابلدارید بینجلساتوسمیهم در دسترس باشید؟
*روش تعامل: چه روشی را پرای ارتباط گرفتن ترجیج میدهید؟ ملاقات رودررو. تماسن تلفنی با ارتباط
ایمیلی؟ اگر از تماس تلفنی استفاده میکنید. چه کسی تماس میگیرد؟ آیا هر دوی شما امکان استفاده از
تلفن اینترنتی را دارید؟
+ اما با ahi میت مشاوری محدود باشدة آنا بابليد بازعهاق مجهي براق عرور علينات منقافية
در راستای سنجش میزان رضایت ظرفین از این جلسات داشته باشید یا ارزیابی غیررسمی را که به مرور
مشخص خواهند شد انتخاب میکنید
*مهارت, داتش و تجربه: چه تجوبه خاصی را میتوانید به مشاورهگیرنده منتقل کنید؟
*محرمانگی: تگاه شما نسبت به اطلاعات محرمانه کسب و کار چیست؟ در مورد روشهایی که میتوانید در
باره مباحث و مفاهیم کلی و موقعیتهای مختلف در عین حفظ محرمانگی صحبت کنید بیندیشید.
صفحه 5:
رزها کجا هستند
هگمی کم مشا ءاد رايا ٠ن يد اسم إن حاصل یه که مروهای مطخصی من کارهایی که
میتوانید و آنچه نمیتوانید برای مشاورهگیرنده انجام دهید. دارید.
سوالاتی که قیلا ارائه شد میتواند در تعریف این مرزها به شما کمک نماید. بعد از اين سوالات وقتی با
مشاورهگیرنده بالقوه خود مواجه شدید بهتر میتوانید ذهنیات خود را بشناسید و بفهمید چه میخواهید انجام
دهید و چه چیزی را نمیخواهید انجام دهید.
بر مسیر مشاوره مدیریت داشته باشید و آن را به سمتی که لازم میدانید و حوزهای که مایلید پوشش دهید
هدایت کنید. به عنوان یک راهنمابی کلی, بر تخصص و نجربه خود تمرکز کنید. اگر موضوعی خارج از مهارنها و
قابلینهای شماست مخاطبتان را به مشاور دیگری ارجاع دهید.
برای مثال اگر در یک جلسه مربوط به مباحث منابع انسانی به مسئلهای در مورد قوانین کار رسیدید. مشاوره
گیرنده خود را به یک متخصص فرایندهای اداری یا وکیل معرفی کنید. اگر گفتگوهای پیرامون مسائل کاری به
مسائل شخصى و خانوادكى كشيده شد مخاطب نما بازمند مشاوره تخصصى عليك روسناس با رون جرمان
به عنوان یک مشاور, شما میتوانید به امین و راهنمای مشاورهگیرنده خود تبدیل شوید. ممکن است مخاطبتان
برای هر مسئلهای در موضوعات مختلف به عنوان سنك صبور به شما مراجعه كند. شما بايد به خوبی روش
برخورد با اين شرايط مشكل و مباحث خارج از موضوع را بذانيد.
ols كليدى
قبل از شروع يه مشاوره ذادن: مهم است كه در مورد دلايل خود يراق مشاوره دادن. تكات عملياتي موجود در
اين كار و بشتيبانيهاى مورد نياز اين فرايند فكر كنيد. اكر تصميم به مشاوره كرفتيد و مشاوره را براى خود
مفید دیدید. اثوثرى و زمانى كه براى اين كار م ىكذاريد ممكن است بسيار زياد شده و از آنجه انتظار ان را
داشتيد به شدت تجاوز تمايد.
صفحه 6:
معايب_ ]
خ رهبری کاریزماتیک ۱6۵06750 6۵۳5۵۱
> قدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) ۳۵۷/6۲ ۵6۲۲ Winning
> سبک های رهبری 50/۱65 ۱۵206750
مشاوره یکی از مهارتهای مهم در رهبری است. علاوه بر مدیریت و ایجاد انگیز در افراد. مهم است که شما
بتوانید به یادگیری, رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید.
مشاوره میتواند تجربیات شخصی و حرفهای برای شما به همراه بیاورد. شما میتوانید مهارتهای رهبری و
ارتباطی خود را ارتقا دهید. با دیدگاهها و روشهای تفکر جدیدی آشنا شوید, جایگاه شغلی هود را بهبود بخشید
و احساس رضایت شخصی lay WIL کنید.
تعاملات مشاورهای میتوان مجب غنای تجرییات شود. شما میتواند مهارتهای, رهبری, ارتباطی و مشارکتی
خود را در راستای ارتقای شغلی خود بهبود بخشید
مشاوره همچنین میتواند یک دید کلی بسیار خوب نسبت به رضایت افراد در شما ایجاد کند که بتوانید نوع
کمک خود به یادگیری و رشد افراد در سطوح فردی و حرفهای آنها را تشخیص دهید.
لا
مشاوره يكى از مهارتهاى مهم در رهبرى است. علاوه بر مديريت و ايجاد انكيز در افراد. مهم است كه شما
بتوانید به یادگیری, رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید. شما میتوانید اين کار را با مشارکت در مشاوره
انجام دهید. این کار را میتوانید در سازمان خود برنامهریزی کنید یا در شبکههای تخصصی و عمومی انجام
دهید.
oul ابزار بایدها و نبایدهای کاری مشاور ۳ تبیین کرده و به شما کمک میکند تا در مورد اينکه آیا مشاوره راه
درستی برای شما هست با نه تصمیم
دلبل و انگیژههای خود را برای متاوزه داد فتفاق کنیف, مواجه StH, بابک wits politi نگ نما
کمک خواهد کرد ظرفیتهای خود را ارزیابی نمایید.
صفحه 7:
منابع مورد
2 Lo)
Siti Cian)
Ca)
TORK لوم
صفحه 8:
برای کسب اطلاعات بیشتر به
وبسایت امجیتولز مراجعه
ee
۱6۵۲ 5