مدیریت و رهبری

مشاوره: مهارتی لازم در رهبری Mentoring: An Essential Leadership Skill

Mentoring.-An-Essential-Leadership-Skill

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مشاوره: مهارتی لازم در رهبری Mentoring: An Essential Leadership Skill”

مشاوره: مهارتی لازم در رهبری Mentoring: An Essential Leadership Skill

اسلاید 1: مشاوره: مهارتی لازم در رهبریMentoring: An Essential Leadership Skill

اسلاید 2: عنوانمشاوره: مهارتی لازم در رهبرینوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/ اجرا موضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیکم

اسلاید 3: مشاوره از نگاه یک مشاورمشاوره یکی از مهارتهای مهم در رهبری است. علاوه بر مدیریت و ایجاد انگیز در افراد، مهم است که شما بتوانید به یادگیری، رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید. شما می‌توانید این کار را با مشارکت در مشاوره‌ انجام دهید. این کار را می‌توانید در سازمان خود برنامه‌ریزی کنید یا در شبکه‌های تخصصی و عمومی مثل شبکه مشاوره Mind Tools انجام دهید.آیا شما باید نقش مشاور را ایفا کنید؟ قبل از ایجاد ارتباطات مشاوره‌ای لازم است به چه نکاتی توجه نمایید؟ در این بخش ما بایدها و نبایدهای کاری مشاور را تبیین خواهیم نمود و به شما کمک خواهیم کرد تا در مورد اینکه آیا مشاوره راه درستی برای شما هست یا نه تصمیم بگیرید.یک مشاور باشیدمشاوره می‌تواند تجربیات شخصی و حرفه‌ای برای شما به همراه بیاورد. شما می‌توانید مهارتهای رهبری و ارتباطی خود را ارتقا دهید، با دیدگاه‌ها و روشهای تفکر جدیدی آشنا شوید، جایگاه شغلی هود را بهبود بخشید و احساس رضایت شخصی بالایی پیدا کنید.برای بیشتر دانشتن در مورد مزایای مشاوره بخش مشاوره: یک ارتباط مفید برای هر دو طرف را ببینید.آیا مشاوره دادن برای شما مناسب است؟اگر فواید مشاوره را می‌دانید و این موضوع به نظرتان ایده خوبی است باید در مورد اینکه این کار برای شما مناسب است یا نه تصمیم بگیرید. برای بررسی دلایل خود برای مشاوره دادن و اینکه شما در آینده می‌خوهید این گونه فعالیتی داشته باشید یا نه، سؤالت زیر را از خود بپرسید:•آیا مایل هستی دانش و تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذاری؟•آیا دوست داری دیگران را تشویق کرده و در آنها ایجاد انگیزه نمایی؟•آیا مشکی با مورد سؤالات چالشی واقع شدن نداری؟•آیا مایلی در رشد و موفقیت دیگران کمک کنی و سهیم باشی؟•آیا آمادگی صرف وقت خود برای مشاوره در مودر مسائل و اصول معمولی هستی؟•مشاوره دادن چگونه در راستای اهداف شغلی به تو کمک خواهد کرد؟

اسلاید 4: •مشاوره چگونه احساس تو در مورد همکاری و مشارکت را ارتقا خواهد بخشید؟•چه افرادی را برای مشاوره دادن ایده‌آل می‌دانی؟ آیا می‌توانی تخصص و موفقیتهای شخصی خود را برای چنین فردی توضیح دهی؟ آیا مایلی کسی از هما تخصص و مسیر شغلی باشد؟•تمایل داری در چه زمینه‌هایی کمک کنی؟ آیا حوزه‌ای هست نخواهی به آن نزدیک شوی؟دلایل و انگیزه‌های خود را برای مشاوره دادن شفاف کنید. مواجه شدن با یک مشاوره‌گیرنده آینده‌نگر به شما کمک خواهد کرد ظرفیتهای خود را ارزیابی نمایید. به چه مواردی باید توجه کنیداگر می‌خواهید در این زمینه به صورت جهشی پیشرفت نمایید در مورد نکات عملیاتی زیر بیندیشید:•میزان تکرار تعامل: چقدر می‌توانید برای این نوع تعامل (مشاوره) زمان اختصاص دهید؟oآیا می‎توانید هفته‌ای یک‌بار ملاقاتی داشته باشید؟ دوهفته یک‎بار؟ یا ماهی یک‌بار؟oبرای هر ملاقات چقدر وقت صرف خواهید کرد؟ نیم ساعت؟ یک ساعت؟ یا بیشتر؟oآیا تمایل دارید بین جلسات رسمی هم در دسترس باشید؟•روش تعامل: چه روشی را برای ارتباط گرفتن ترجیح می‌دهید؟ ملاقات رودررو، تماس تلفنی یا ارتباط ایمیلی؟ اگر از تماس تلفنی استفاده می‌کنید، چه کسی تماس می‌گیرد؟ آیا هر دوی شما امکان استفاده از تلفن اینترنتی را دارید؟•حین ارتباط: آیا مایلید مدت مشاوره محدود باشد؟ آیا مایلید بازه‌های مشخصی برای مرور جلسات مشاوره در راستای سنجش میزان رضایت طرفین از این جلسات داشته باشید یا ارزیابی غیررسمی را که به مرور مشخص خواهند شد انتخاب می‌کنید؟•مهارت، دانش و تجربه: چه تجربه خاصی را می‌توانید به مشاوره‌گیرنده منتقل کنید؟•محرمانگی: نگاه شما نسبت به اطلاعات محرمانه کسب و کار چیست؟ در مورد روشهایی که می‌توانید در باره مباحث و مفاهیم کلی و موقعیتهای مختلف در عین حفظ محرمانگی صحبت کنید بیندیشید.

اسلاید 5: مرزها کجا هستندهنگامی که مشاوره‌ای را پایه‌ریزی می‌کنید، اطمینان حاصل نمایید که مرزهای مشخصی بین کارهایی که می‌توانید و آنچه نمی‌توانید برای مشاوره‌گیرنده انجام دهید، دارید.سؤالاتی که قبلا ارائه شد می‌تواند در تعریف این مرزها به شما کمک نماید. بعد از این سؤالات وقتی با مشاوره‌گیرنده بالقوه خود مواجه شدید بهتر می‌توانید ذهنیات خود را بشناسید و بفهمید چه می‌خواهید انجام دهید و چه چیزی را نمی‌خواهید انجام دهید.بر مسیر مشاوره مدیریت داشته باشید و آن را به سمتی که لازم می‌دانید و حوزه‌ای که مایلید پوشش دهید هدایت کنید. به عنوان یک راهنمایی کلی، بر تخصص و تجربه خود تمرکز کنید. اگر موضوعی خارج از مهارتها و قابلیتهای شماست مخاطبتان را به مشاور دیگری ارجاع دهید.برای مثال اگر در یک جلسه مربوط به مباحث منابع انسانی به مسئله‌ای در مورد قوانین کار رسیدید، مشاوره‌ گیرنده خود را به یک متخصص فرایندهای اداری یا وکیل معرفی کنید. اگر گفتگوهای پیرامون مسائل کاری به مسائل شخصی و خانوادگی کشیده شد مخاطب شما نیازمند مشاوره تخصصی بایک روانشناس یا روان‌درمان است.به عنوان یک مشاور، شما می‌توانید به امین و راهنمای مشاوره‌گیرنده خود تبدیل شوید. ممکن است مخاطبتان برای هر مسئله‌ای در موضوعات مختلف به عنوان سنگ صبور به شما مراجعه کند. شما باید به خوبی روش برخورد با این شرایط مشکل و مباحث خارج از موضوع را بدانید.نکات کلیدیقبل از شروع به مشاوره دادن، مهم است که در مورد دلایل خود برای مشاوره دادن، نکات عملیاتی موجود در این کار و پشتیبانیهای مورد نیاز این فرایند فکر کنید. اگر تصمیم به مشاوره گرفتید و مشاوره را برای خود مفید دیدید، انرژی و زمانی که برای این کار می‌گذارید ممکن است بسیار زیاد شده و از آنچه انتظار ان را داشتید به شدت تجاوز نماید.

اسلاید 6: ابزارهای مرتبطرهبری کاریزماتیک Charismatic Leadershipقدرت خبرگی (رهبری پیشتاز) Winning Expert Powerسبک های رهبری Leadership Stylesمزایامشاوره یکی از مهارتهای مهم در رهبری است. علاوه بر مدیریت و ایجاد انگیز در افراد، مهم است که شما بتوانید به یادگیری، رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید.مشاوره می‌تواند تجربیات شخصی و حرفه‌ای برای شما به همراه بیاورد. شما می‌توانید مهارتهای رهبری و ارتباطی خود را ارتقا دهید، با دیدگاه‌ها و روشهای تفکر جدیدی آشنا شوید، جایگاه شغلی هود را بهبود بخشید و احساس رضایت شخصی بالایی پیدا کنید.تعاملات مشاوره‎ای می‌توان مجب غنای تجربیات شود. شما می‌تواند مهارتهای، رهبری، ارتباطی و مشارکتی خود را در راستای ارتقای شغلی خود بهبود بخشید.مشاوره همچنین می‌تواند یک دید کلی بسیار خوب نسبت به رضایت افراد در شما ایجاد کند که بتوانید نوع کمک خود به یادگیری و رشد افراد در سطوح فردی و حرفه‌ای آنها را تشخیص دهید.کاربردهامشاوره یکی از مهارتهای مهم در رهبری است. علاوه بر مدیریت و ایجاد انگیز در افراد، مهم است که شما بتوانید به یادگیری، رشد و اثربخش بودن افراد تیم کمک کنید. شما می‌توانید این کار را با مشارکت در مشاوره‌ انجام دهید. این کار را می‌توانید در سازمان خود برنامه‌ریزی کنید یا در شبکه‌های تخصصی و عمومی انجام دهید. این ابزار بایدها و نبایدهای کاری مشاور را تبیین کرده و به شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه آیا مشاوره راه درستی برای شما هست یا نه تصمیم بگیرید.دلایل و انگیزه‌های خود را برای مشاوره دادن شفاف کنید. مواجه شدن با یک مشاوره‌گیرنده آینده‌نگر به شما کمک خواهد کرد ظرفیتهای خود را ارزیابی نمایید.معایب

اسلاید 7: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 8: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان