سایر تحقیق و پژوهش

مصرف تخم مرغ

Tokhme_morgh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مصرف تخم مرغ”

مصرف تخم مرغ

اسلاید 1: داود پورطالبی مشاور تغذیه ورژیم درمانیهر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز

اسلاید 2: سرانه مصرف تخم مرغایران

اسلاید 3: شهرستان زرندیه رتبه اول دراستان مرکزی درتولید تخم مرغ رابه خود اختصاص داده است.

اسلاید 4: 93/7%93/7%84/5%76%74/3%ارزش بیولوژیکیتخم مرغ یکی از کاملترین، ارزانترین و فراوان ترین غذاهای پروتئینی است که بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه اقشار جامعه می تواند داشته باشد. ولی به دلیل غیر علمی و باورهای اشتباه از مصرف مناسب این فرآورده مغذی خودداری می شود

اسلاید 5:

اسلاید 6: يك عدد تخم مرغ متوسط 76 كيلوكالری انرژی دارد و مصرف روزانه يك عدد تخم مرغ، 3 درصد نياز انرژی يك مرد بالغ و 4 درصد نياز انرژی يك زن بالغ را تأمين می كند.

اسلاید 7: مصرف تخم مرغ در دو گروه از افراد كه نياز به پروتئين بيشتری در برنامه غذايی روزانه دارند، بيشتر لازم است: 1-در ورزشكاران كه نياز به افزايش عضلات دارند . 2-در كودكان و نوجوانان كه در سن رشد هستند. براي كودكان از 9 ماهگي تا 1 سالگی: يك زرده كامل تخم مرغ يك روز در ميان و از 2 سالگی به بعد براساس ميل كودك 6-5 تخم مرغ در هفته مجاز است.  افراد بالغ نيز مجاز به مصرف 4-3 عدد تخم مرغ در هفته هستند. حتی در افرادی كه كلسترول خونشان بالاست نبايستی مصرف تخم مرغ را قطع كرد .

اسلاید 8: اجزای غذایی تقریبی یک تخم مرغ بزرگ 60گرمی

اسلاید 9: اجزای غذایی تقریبی یک تخم مرغ بزرگ 60گرمی

اسلاید 10: اجزای غذایی تقریبی یک تخم مرغ بزرگ 60گرمی

اسلاید 11:

اسلاید 12: سهم برخی از مواد مغذی تخم مرغ از کل رژیم غذایی روزانه

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15:

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18: رشته Ropey از سفیده تخم مرغ که لنگر زرده در مرکز سفید ضخیم در محل آنها نه عیوب و نه جنین آغاز بیشتر برجسته chalazae تخم مرغ تازه

اسلاید 19: چگونه تخم مرغ سالم را تشخیص دهیم ؟ ابتدا قدري محلول12% آب و نمك درست كنيد.. سپس تخم مرغها را در اين محلول قرار دهيد. تخم مرغ خيلی تازه و سالم در ته ظرف بصورت عمودی می ايستد، اما تخم مرغ سالم ولی كمی كهنه در قسمتهای ميانی آب معلق می ماند و تخم مرغهايی كه در سطح آب بصورت افقی قرار می گيرند فاسد هستند.

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: آویدینسفیده تخم مرغ دارای آویدین می باشد که آنتا گونیست بیوتین می باشد ودسترسی به آن را کاهش می دهد. پختن تخم مرغ باعث دناتوره شدن آویدین واز بین رفتن اثرات ان می شود.

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35:

اسلاید 36: Egg ProteinNutrient DenseLifestyleEgg ProteinVit-MinLuteinA Lifetime of Health BenefitsEgg ProteinCholineEgg ProteinVit-MinEgg ProteinCholineSatietyLow-CalNutritionConvenienceAffordable

اسلاید 37: پرهیز از خوردن تخم مرغ درسالمنداناز آن جائیکه به سالمندانی که دارای چربی خون یا فشار خون بالا می باشند توصیه می گردد.مصرف تخم مرغ را کاهش دهند،سالمندان سالم نیز اغلب ازخوردن تخم مرغ به خصوص زرده آن پرهیز می کنند وآن را یک غذای سنگین ونامناسب می دانند.درحالی که تخم مرغ یک منبع بسیار خوب پروتئین است به خصوص درمواقعی که سالمندان به مشکلات دندانی ویا مشکلال تهیه وپخت گوشت وحبوبات ،از این منبع پروتئینی کمتر استفاده می نمایند.اهمیت ویژه ای دارد.سالمندان سالم باید هفته ای 3تخم مرغ بخورند.توجه نمایند که هضم تخم مرغ آب پز راحت تر از نیمرو می باشد که دارای روغن است.

اسلاید 38:

اسلاید 39: Age-Related Macular DegenerationAMD

اسلاید 40: Lutein & Atherosclerosis

اسلاید 41: مشخصات تخم مرغ سالم1. پوسته باید بدون ترک ،تمیز وعاری از هر گونه آلودگی باشد.2.محتویات تخم مرغ باید فاقد بوی تعفن وعلائم فساد باشد.3.دربسته دارای مشخصات تولید کننده وتاریخ تولید ودر داخل یخچال با برودت صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری وعرضه شود.

اسلاید 42: شخصات تخم مرغ تازه*اتاقک هوایی کوچک می باشد.سفیده غلیظ ورقیق کاملا از یکدیگر قابل تفکیک می باشد.زرده کاملا گرد،کروی ودرمرکز تخم مرغ قرار دارد.سفیده دارای ظاهری ابری وغیر شفاف

اسلاید 43: مشخصات تخم مرغ کهنهنسبت سفیده غلیظ به سفیده رقیق کاهش می یابد.ضخامت غشای زرده کم وزرده خاصیت محکم وایستادگی خود را از دست داده اوپهن می شود.اتاقک هوایی بزرگ می شود.(وجود اتاقک هوایی بزرگ ،علامت از دست دادن رطوبت داخلی ونگهداری طولانی مدت است)سفیده شفاف نشانه کهنگی تخم مرغ می باشد.پوسته خارجی تخم مرغ های کهنه ،کدر وبد رنگ می باشد.

اسلاید 44: مشخصات تخم مرغ فاسدنسبت سفیده غلیظ به سفیده رقیق کاهش می یابد.ضخامت غشای زرده کم وزرده خاصیت محکم وایستادگی خود را از دست داده اوپهن می شود.اتاقک هوایی بزرگ می شود.(وجود اتاقک هوایی بزرگ ،علامت از دست دادن رطوبت داخلی ونگهداری طولانی مدت است)سفیده شفاف نشانه کهنگی تخم مرغ می باشد.پوسته خارجی تخم مرغ های کهنه ،کدر وبد رنگ می باشد.

اسلاید 45: در کشور ما متاسفانه قانون مناسبی برای عرضه تخم مرغ وجود ندارد که لازم است سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت این قانون را به اجرا بگذارند تا تخم مرغ غیر از یخچال عرضه نشود.

اسلاید 46: تخم مرغها را در ظروف در بسته در یخچال نگهداری کنند و از شستن تخم مرغ تا هنگام مصرف خودداری کنند. زیرا پوسته تخم مرغ دارای 11 هزار منفذ است که با شستن، آلودگیها به داخل وارد می شودخشك نمودن پوست تخم مرغ اهميت زيادی در نگهداری آن دارد زيرا رطوبت زياد موجب فساد اين ماده غذايی مي گردد. هيچ وقت تخم مرغ را دركنار سبزيها و ميوه ها قرار ندهيد زيرا رطوبت موجود در سبزيها ،موجب فساد تخم مرغ می گردد.

اسلاید 47: لوتئین یک رنگدانه زرد است که به طور طبیعی در زرده تخم مرغ ، هویج و ذرت یافت می شود و از بروز بیماری استحاله لکه زردچشم پیشگیری می کند .این بیماری دومین علت مهم نا بینایی در جهان به شمار می رود در انسان ماده آنتی اکسیدان لوتئین در لکه زرد یافت می شود . لکه زرد مرکز بسیار حساسی در شبکیه چشم است که چشم به کمک آن جزئیات تصاویر را می بیند . در انسان ماده آنتی اکسیدان لوتئین در لکه زرد یافت می شود . لکه زرد مرکز بسیار حساسی در شبکیه چشم است که چشم به کمک آن جزئیات تصاویر را می بیند . لوتئین پرتو های

اسلاید 48: برتری تخم مرغ بر اساس رنگ پوسته آن : نژادهای مختلف مرغ، تخم مرغ هایی به رنگ های سفید، کرم، زرد تا قهوه ای تولید می کنند. لازم به ذکر است رنگ پوسته تخم مرغ هیچ تفاوتی در مواد مغذی آن ایجاد نمی کند. ولی در هر فرهنگی یک رنگ خاص از پوسته نسبت به رنگ های دیگر طرفداران بیشتری دارد. در آمریکا، معمولاً رنگ پوسته سفید برتری دارد، به دلیل این تصور غلط که تخم مرغهای سفید از تخم مرغ های قهوه ای خالص ترند. در انگلستان، این تصور دقیقا برعکس است. چون مردم تصور می کنند که تخم مرغ قهوه ای روشن، کامل تر و حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به تخم مرغ سفید می باشد

اسلاید 49: +تخم مرغ+ماهیتخم مرغ+پیازتخم مرغ+خرما

اسلاید 50: Dویتامین18

اسلاید 51: Caسفیده:2زرده22کل تخم مرغ26

اسلاید 52: ایران

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید