صفحه 1:
سم الله الرحمن الرحيم
ای نام تو بهترین سر آغاز...
مطالبی در مورد روشهای تحقیق
احمد شربت اوغلی .
عضو هيئت علمی دانشکد مدیریت و اقتصاد
دانشگاه صنعتی شریف
صفحه 2:
فهرست مطالب
۰ مقدمه
نکاتی در مورد اخلاق پژوهشی
٠ فرآيند تحقيق در مديريت
٠ نكاتى ببرامون تدوين و انتشار مقاله هاى علمى
صفحه 3:
بسم الله الرحمن الرحيم
Research Ethics
اخلاق پژوهشی
خشت اول چون نهد معمار کج
صفحه 4:
اصول اخلاقی در پژوهش
Ethics are norms or standards of ۰
behavior that guide moral
choices about our behavior and
our relationships with others.
۰ اصول اخلاقی؛ معبارها و هنجار های رفتاری هستند که
انتخاب های اخلاقی را در ارتباط با رفتار و روابط مان
با دیگران هدایت می کنند.
صفحه 5:
آیا می توان اخلاق را تعلیم داد؟
Can ethics
be taught?
Teddy
Roosevelt
said, “To
صفحه 6:
Types of Ethical Violations
فریب دادن شرکت کنندگان
fecal batty
اجتناب از مسولیت های
قيمت هاى غير واق
قانونى ee عاق غير واهمى
صفحه 7:
یک مزیت رقابتی است
رابطه مستقیمی بین اخلاق سازمانی و موفقیت و بقاء یک
سازمان وجود دارد.
مشتریان و سهامداران بیشتر تمایل به خرید و سرمایه
گذاری در شرکت هابی را دارند که صداقت» درستی» و
اصول اخلاقی را رعایت می کنند.
شرکت هایی که بدرستی عمل می کنند باعث رشد انگیزش
کارکنان خود و بالارفتن بهره وری آنان می شوند.
صفحه 8:
اخلاق تجاری یک مزیت رقابتی است
Business Ethics: A Corporate Advantage
۰ درصورت صدمه دیدن نام و شهرت یک سازمان
شهرت و آبروی یک سازمان را تضمین می نماید.
- سازمانهای بین المللی مشوق های فراوانی برای شرکت
هایی که ازاصول اخلاقی متابعت می کنند فر آهم
آورده است. و بالعکس شرکت هایی که ازاصول
اخلاقی عدول می کنند از تجارت جهانی طرد می
شوند.
صفحه 9:
رابطه مستقیمي بین ادراک فساد در سازمانما ومزیت فابتی در بازار وجود دارد
tionship botwook
Global Competi
‘orporate Corruption Perceptions and
eness — 2006
ass ۰
Se, ۰
۰
°
مود ۳ 6 7 © : ۰
ee 8
5 رت ل
Bo ° ۰ ی 8 ۰
۰ oe *
© «© °
دود 5
۰
a ضريب همبستكى ore
1 30 10 OE 10
Corruption Perceptions Index
Lower values for CPI means less corruption. Similarly, lower GCI values means more cornpetative
اوه دی هب0 هه موی فاد ۵۵06۵۸0۲۳ موه هه روط تمد
den see luau serra iy amend bm 8, ODDO, مرهج هی رس هل 6 :3006 :6 هلاس0
Global Competetiveness Index
صفحه 10:
A paragraph from a student's
paper:
* “The innovation process is divided
into two broad modes of thinking:
“Divergent” and “Convergent”. The
“Divergent” mode lies at the heart of
the Strategic Innovation approach. It
is open-ended, exploratory, and
inquisitive, deploying non-traditional,
creative thinking and future visioning
techniques. It includes “exploratory”
consumer/customer insight research,
qualitative exploration of
industry/market trends, and
صفحه 11:
تفه اف ۵۵ 6 8 بات ی ۲۵ ۶ ۰ 2۲ ٩ 8 ٩ 8 ٩ 8 لس
copied and pasted from the following
document without providing the
reference:
* Source: "Innovation Briefing 07-
07: The Innovation Audit -
Understanding Your Innovation
Performance," see
www.intervista-institute.com/.../
Diverging%20and%20Converging
pdf
, accessed July 23, 2009.
صفحه 12:
023
ای نگ به هت مایا ادا
eee rs
eee era
[7 Tires,
Eee
مایا رگن لب عقوت در و
را میا رف نگ تسد رم
prec rere
bs مین و
شاي لجتي ىلاب 0[
|
erie eerie من شا هد
PGW @ +
وان جا تا اده
tira
صفحه 13:
وه
سدق ها
> هه ها هتم ۲6/۲ خص م۱ 0 هت عه عقب ام صو اطهط ۱۳۵ 62 + O)
روم ميزه له
8 لها رد با هی هد که زر رده دی دروخب دا
en که ان ها همگي مور با( ار ) سه و
Nl gam J pk ممراء ها عیدوت ریا یر مدب
مار ان شاه هیر کارت ای سر گرد
hi Sify Sa il a aa ip 5 a lh
1 3 tes ed
5.000.000 | ناتسريد نياع
3.000.000) ۳3
0 sla
40.000.000 gala on
1.000.000 Liss
)برع :هی هس کار رنه دی فرح ge
قراز داوم که اي ها هی ورد نس( ال مار )هس و درک
yee ls Je اه وی وت ایا هیر برد
درک ای تناها هراد ات میتی نامه زیمت فانصا گرد
ان دما اعدا هر وهای مد میاه ضیف بر
اذ طرق مدارك ابن وقد فاتشفقض سار ده
17
3.000.000)
$0,000.00
1.000-000
صفحه 14:
MEHR
صفحه 15:
Why do students plagiarize? They tell
كلا ٠-٠
* | didn’t know | was plagiarizing
—I don’t really understand the
concepts of academic honesty and
plagiarism
| didn’t think | could do a good job on
my own
—I’m not confident that my research
and writing skills are as developed
as they should be
Gow: Oud Ode Ortieg bob, “Ortxny 3 Reseach Pyper.” Pardo Owersty. COOS
صفحه 16:
‘Why do students plagiarize?
They telCus....
* | didn’t have time
—I have a heavy workload at school,
a part-time job, responsibilities at
home
* | was under a lot of pressure
— School is very competitive and |
need top marks to get into college
or university
* | thought | could get away with it
ChOES OL ONS OStUAENES IQ. ore, coe
صفحه 17:
بسم الله الرحمن الرحيم
جكونه مى توانيم اخلاق يزوهشى را در ابران
ار تقاء دهيم؟
صفحه 18:
7 رطخلاة تمه 00 Looks yt 1
صفحه 19:
ایجاد منشوراخلاق پژوهشی در دانشگاهها و موْسسات آموزشی و پژوهشی
Code of Ethics Link
http://www.virginia.edu/statementofpurpose/uet
hice! html #7 وت
http://www. howard.edu/policy/codeofethics.pdf
http://policies.usc.edu/policies/USC_Code_of_Eth
105 2004. pdf
http://vpf-web. harvard.edu/ofs/procurement/pro_
con.shtml
۳ اخلق تن 1.htm
http://ethics.iit.edu/iitcode/code6.1.html
۳ ale ea
0
http://www.ethics.uillinois.edu/policies/code.cfm
a تک
University
Name
University of
Virginia
Howard
University
University of
Southern
California
Harvard
University
Cornell
University
Illinois
Institute of
Technology
Concordia
University
University of
Illinois
Narth Western
صفحه 20:
برخی از نکات ذکر شده در پیش نویس منشور
اخلاق پژوهشی دانشگاه صنعتی شر یف
صفحه 21:
نکاتی که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد
صداقت در پژوهش : پژوهشگر بايد در كليه مراحل
تحقیق اعم از جمع آوری » پرورش و اراثه نتایج از
دروغگویی و فریبکاری پرهیز کند.
منظور از صداقت فقط گفتن حقیقت نیست ؛ بلکه آن
است که همه داده ها و بافته های پژوهش را به طور
کامل و شفاف بیان نماید و اطلاعات مورد نیاز را بدون
پیشداوری » برای تفکر و تصمیم گیری افراد در اختیار
آنان قرار دهد .
صفحه 22:
نكاتى كه بايد مورد توجه پژوهشگران قرار گیره
(ادامه)
۰ سرقت داده ها : انتحال با سرقت ادبی زمانی اتفاق می
افتد که پژوهشکر از الفاظ نظرات » کنته هاء داده ها با
آمار دیگران استفاده نماید» بدون آن که به این عمل
اقرار و با مبع و ماخذ مطالب را ذکر کند.
صفحه 23:
نکاتی که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیره
(ادامه)
۰ زینت داده ها: تحریف و دستکاری در داده ها به نحوی
که برای رسیدن به نتبجه مورد نظر محقق مناسب تر
باشد.
۰ جعل داده ها: جعل داده های خام پژوهشی استناده
از آمارها و ارقام ساختگی و آزمایشها؛ گزارشها
ومطالب غیر واقعی.
صفحه 24:
نکاتی که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیره
(ادامه)
۰ عدم پیش داوری : پژوهشگر باید در کلیه مراحل تحقیق
بی طرفانه به حل مسائل علمی بپردازد و از دخالت
دادن پیش فرض ها و تمایلات خود و دیگران در هر
شکلی بر هیز نماید.
٠ همچنین شهامت کافی درطرح نتایج واقعی را داشته
باشد و فشار ها و جهت گیری ها بر او تأثیری نگذارند.
صفحه 25:
نکاتی که باید مورد توجه پژوهشکران قرار گیرد
(ادامه)
۰ رعایت حقوق دیگران در پژوهش گروهی: پژوهشکر
باید از ابتدای کار» کلیه اهداف منافع و خطرات
احتمالی در تحقیق را بصورت شفاف به همکاران و
مشارکت کنندگان در پژوهش تفهیم نماید.
٠ همچنین بر اساس میزان همکاری حقوق مادی و معنوی
افراد را لحاظ نموده و طبق مقررات اسامی آنها را نیز
در گزارش نهایی تحقیق ذکرکند .
صفحه 26:
ارلثه دروسو عنلبع آموزشیهر حور دلخلاق .2
۳
9
صفحه 27:
University of Delaware Research
Ethics Workshop
“The students put their
ethics to the test in small-
group discussion sessions
led by 24 graduate student
facilitators. The facilitators
presented their groups with
a series of conundrums,
including problems
attributing authorship on
research publications,
plagiarism and handling
research results that go
against the interests of the
research sponsor.”
Source: see http://www.udel.edu/PR/UDaily/2007/jul/ethics072006.html, Accessed October 27, 2006.
صفحه 28:
Some universities such as M.lI.T.
offer free courses on research
ethics.
For example, "Reasonable
Conduct in Science
OpenCourseWare: MIT's Free
Graduate Level Class on
Scientific Research Ethics,"
http://educhoices. org/articles/Re
asonable Conduct in Science Op
enCourseWare MITs Free Gradua
te_Level_Class_on_Scientific_Rese
arch Ethics.html
, accessed July 27, 2009.
صفحه 29:
OSRE Main Entry Page
سمینا رخا( ق وهی( بسیاوعموم آ ز اسلس)
صفحه 30:
چگونه از تقلب دوری کنیم
Module 1.4 Avoid Plagiarism
4.4 Avoid plagiarism
ste
]
او هم faites roe وم و hn en one tates, nn, ong
"het me sip ery eon ae hynny in ysl tn
fret smn nein sn es a moe eo on, ج
ib se ose har eo ماه مور onan nt oes sake مطصت ماس
le sca i bh sath he rd paso, Seana te pt ess.
igen pect papain hoe sae ence ay el tae ser ists mw ae cee
ار ری یت وم وب ea
ter
Ponte
1 Cu Ue peers rae رسيا yur cous
“ingen alg cantante Comba i hens the cc pte, tinea hat
‘eat iy oars pgm Tove he! scan te enc ws eds jou Soke et aes
Research Ethics
a سوس
tine
0 ee cy
ats mene ie
یت
etm en ce
OpenSeminar
صفحه 31:
e-Assignment: Question
FB مع لومم ممع | 1.4 Avoid Plagiarism | Plecincal
"a hs paper, investigate the sarsvabiity’of mobile wireless communication newois in the event ofbace eaion (BS) fale. A survivable
retion is modeled a a muhenatical oplnuzation problem a which the objective eo maninze he total aout of blocked tate. We apply
که عم rlxaton as a soho approach and analyze the esperinent ress in temas of the blocking ae, cence tte, and CPU tine The
ests shove hat he fotal cll loch rate (CBR) ie umich less sensve tothe cll locking probabiiy (CBP) tnesold ofeach BS wen the
loads it, rather than heavy, terfore, the mare trafic loaded, the les the service rate wil vary." اك وشم لت اسك و3 قلسي متسر
Pes
Rests show thatthe total call Mocking ate (CBR) isnot a
feb rather than تج
sensitive to the cll Mocking probity (CEP) heshold of each BS when the load
‘Question 1
Deere ee aan?
Cre
۳
sabe
و
صفحه 32:
e-Assignment: Answer
response
85 was incomnect
"ts paper, هه ما مه رت of motile witless comumuication networks i he event of base station (BS) fle, A swvivable
etok ie modeled asa mathenatical opbinzation problem a which the objecve isto miunize the otal amcuutof blocked tafe. We apply
Lagraugea eosin as 2 soktion approach aud amhze the expert rests ferns ofthe blockng ale, savice ae, aud CPU tne. The
rents sow tht te toa eal book rate (CBR) i uch Jess sasvefo هدن لت ما probably (CBP) threshold of each BS when the load
‘sb ler than heavy; therefore the mote Wai loaded, theless te service ae Wi Vag?” a Ra ain ab ae
طساو coronas ser ae Ca Bei,
Pagel
‘Ralls show ta! heft call blocking rate (CBB) it nota sexsive to the ell loch probably (CEP) tues که each BS whe the loads
Aik, atest heey
Common: nv ene age ht rsp, bem wag soda ato Ch and in ann di, i bon ga ide,
Baim |
صفحه 33:
منابع آموزشی دانشگاهها در مورد اخلاق پژوهشی
Illinois Institute of fechnology, Center for the Study
of Ethics in the Professions at IIT:
http://ethics.iit.edu/resources/researchethics.html,
accessed July 27, 2009.
McMaster University in Canada has Useful Research
Ethics Links & Resources:
http://www.mcmaster.ca/ors/ethics/info_links.htm,
accessed July 27, 2009.
Research Ethics Program at University of California
at San Diego:
nth p-//#enics:Ucsd-edu/resources/resources-miscondu
ct.
» accessed July 27, 2009.
Online Ethics Center at the National Academy of
Engineering has links to various Engineering Codes
of penis | in English for review and adopt
ae 5 116 0001
3 00 0 27, 2009.
lethcod
صفحه 34:
خة ما سا اب-2 6 ع سل محر
8
Eat View Favorites Tod Hep
=O RBG
صقت مهاسيس | a 20 0
مص ميدضت عست د عدم ميت مسجدم ادا
MIT acacemic integrity: introduction
‘You are a student atthe Massachusetts Instiute of Tecnology because of your demonstrated
| because ef your potential to mak 2 sierifieartcertraution fe human
thought and keabledge. ae MIT, you willbe g ven Unusuel eppartuniiss to da recesres are
wc schetersrg tht wil advance knowiedgei Yeu fs sta). You 0 aos
many challenges
fs the world becomes more comps, sclentsts and sngineers, a5 well as humanists, sccial
Shiennets, achitecs and planners, need to be aals te communicate winat they brew bath to
arn other and to tae pule, One cf MIT's goals to graduate ariel ate men ane svomen Who
Selhhe able ta take thai expetia inta the ward andcemmun cate iraffedively Bung Your
Seademic ile st HIT, you wil be reaured to complete assignmants based an oral communcsbon
{She wintng, some ct which wilrequire researen a lbrenes and laerstones anc accassing
اه
] antcinates thet you wil pursue your stueies with purnose and integrity. The camerstane ot
Scholatehip fall eden de splnar 2 honesty MIT enpaxce that you sll aperoach exons ng
‘you de hare hangstly = whether sulving a math aroblem, witha = rasearch er cticel paper. or
{wating 3a exam
Some af you may be coming tram educational systems where rules of acedemicintegity were
not leary denned or enfrces. others may be stucyng tthe United States fr the frst ome, To
Snoure tht al MET students understand the high acadomic standards of tha Institute, wa ake
Brezared fis handbook to hola guide you whan vou sparoach tie researcs ahd wr taal
‘our courses will demand ef you
‘Ths hancoak autines important information you ill naed to know about ersecty
jacknawiedaing your sources when you write 3 report, research naaer, trical essay, or postion
Baper. Te alsa provides guidaliias for collaboration 0 assigrmorts afd for wing wii al
Computer code, te dees not address al seu raat وما فا your work act, espedaly
troduction
Academic Totegrity at MIT
Doing Oriuinal Work at MIT
lations of academic integrity
Examples
Consequences
ting Sources
‘what and why?
Using the Internet
Eloctronie Sources
Facts and Statistics
Stvle Guides
voiding Plagi
what It 1s
Quoting
Paraphrasing
Choosing Whether to Quote or
Paraplrase
writing Code
stlaboration
صفحه 35:
۳
4 نا - لها ۵ ۵ Pas Yonme Qe © 8 ف - © - د
هه هلاس تال ard لهس
سس . | سا
مص مه موادم موم
HR - Harvard Ethics Training in Human Research
jin to HETHR
Alor muster alia HET nor le the ating Onesie aig fr Hard ee proves lect
Registered Users without HUID
sinatra OUD ااذه سجس gay
تس Cos Sat
USM Cork 617) 86200 Ibsen
New Users without HUID
تور یت ار لاتم ga mist gi تلا هه
hase comraostaning te ones resmch seas posse
revue rai car eee Raga be
صفحه 36:
وبگاه اخلاق عملی و حرفه ای
Practical and Profesional Ethics
WELCOME
صفحه 37:
سازمانها و دانشگاههای عضو ویگاه اخلاق عملی و حرفه ای
‘ass itp Ferrera gpeet eres Nnlgaond 51 ١
‘Current Institutional Members
‘STU Cente for Bics and Teckaslogy, Delt Univesny of Technclogy 200 entre fr Bice nd Taino?
Amencan Assocaten of Uaversty Preftssors sraecan Asnvintin f Unive Pee
“Appied Biss lstinas, St. Petersburg Coleg azote hi اناد
“Associaton for Moray and Bice at Newonan, Uisersay of Mlssoun-Re‘la
“Bence state dor ane
BGeXpeneace Progam, Bevslng Green State Univessiy saesereace Paras
‘The Bue Cross and Bive Shield ef Fonda Cee for Ets, Pub Poly and th Profsscas, Uarersey of Nora
Flonda center er Esc, Pubic Soler apd Ue Profs
‘Bowen H. McCoy Famiy Cee fr Ethics x Socery. Stanford Univers, 2wan 2. مسد ميان Center
“brady Feograe a Bice ané Cave Lée, Nonwestem Uairecsgy, oral exer
(Center for Bioethics and Heath Lave, University of Parbvegh center eter and Ment Lav
‘Center for Bioethics and Himanies, Ueivers of Colorado, ceats fs iowthce a #باسعسة
(Center for BavroomenalPilosophy, Uairessty of Mor Teas center Hnvicsumentl ls
(Coane for Bice, vein College uur or Bsus
Center for Biics, Emory Uneersy eater er Ese
(Centr for Bics, Univers of Michian, center ما
جام سيت اسه مستحطات عدا مامت ولا ماگ بویت ,راتحم ودع Centr for Eics and Corporate
(Center for Eis sn Leadkrstp, St Edward's University, conor stern deny
(Center for Ethics and Leaceatp, Elona متا of Technology
(Center for Etcs and Pubic Senne, Univers of Mists مه ای هی مسب میت
(Center for Etcs and Techuslogy, Georgia ملاح of Tectnalogy, coer for tthice an Techoclegy
(Center for Ethics Science end Techaslogy, Unversty of Calforts, San Diego conte fx sticsin ions and
ام
‘Centr fr Bice, LopolaThivestgChieage میت be tee
(Coat for Ethics Béacanin, Porch Univetsiny ain fr ier Baoan
(Center for Lisranse, Mesdine and Heath Care Prefessons, مج Coleze
‘Coane for Feaicl sl Peefessienal Bice, Calon State UkivsySacrntto Geers Pose snd
(Center for Fotessional sad Axvoled Fics, Unwersty of Noth Cesona st Charote center for Profs)
صفحه 38:
لیجاد مود کز علمی- پسژوهشیبیایمطلاه .3
لخلاقحرفدلی
صفحه 39:
مرکز مطالعات nal در دانشگاه بر کلی
85١8 B+ nw Gras | وج و ههبج سیسی سدع[
University of Caormia
Berkeley
Center for
RESPONSIBLE
BUSINESS
Atom
صفحه 40:
مرکز مطالعات اخلاق حرفه اي در انستیتو تکنولوزی ابلی نویز
سدق - ممق ١ه 0 Biv مسا عه عط امرش forthe سات ).له
p FCULTY Sra ALUM Visions ماو مود سر و موسر
Center for the Study of f Ethics in the با
EP Professions at HT
Le aed mae
es
steered
تست Introduction to CSEP : Tae Center for the Study af Ethics in the
Professions (CSEP) atthe Ilinois Institute of Technology was
ی cstelshed n 1976 forte purpose of romosng educston and
ee ia a 7 ی
صفحه 41:
مرکز اخلاق دانشگاه ترونتو کانادا
Rotman
a new way to think Home About olman SiteMap Contact Us Vol T Home
ered
eee
Presta ۹ Eon)
قمع معدم > [ae
Cees
تا
وم
Cee
وی
es
ect
۱ eer rs es
ease ee
Cente a the Rotman Schoo of Management Our mandate isto
0
rey eer cee ا
دم
Cre eens
۱ دظا وماعميا جه ب مموممو
0 ل of four O°
es
uy تا
Caan
صفحه 42:
مرکز ارزش های انسانی دانشگاه پرینستون
و ما |
م ”لكوي
ablisied in 2990 through the gonerasty of aurance
Zz سيم بلس وص ل el oes
oa pa csp ee,
and ae له یه میتی ی
> 5
‘Wary نكم
reople عدون سدييينة
Seminars, Thursday, Octber 16,2008 ی
دس beets ae Dee tation تیم
تسم Peter de Mameffe / Arizona State University ne
00 جيم Commentators £
Programs 301 Marx Hall, Fr
or Room, 4: 00
Drug Addiction and Personal Autonomy Fallowshige ا
porinuisifars Hall Doug Husak / Rutgers University
سا ویو وا
Human Values
Princeton, ججوقه لك owl 2, Roberton Hal
Eye ae lene
صفحه 43:
مرکز مطالعات اخلاق در دانشگاه استانفورد
Ging رت
Calor Coens
wae
banc:
ترتع
23
سس اس وس ره هه
مم تدصت بسكم - ممصم ميت - ومن
STANFORD CE
Home Programs & actos Grants & Awards» Partnerships
“ne Stanford Center on Ethi's pomstesvesasrch teaching and public debate onthe ndsmertal moral issues
ofeurtmes.As nome sore ofthe leasing wefesionsl seneclen busing, la, madiing,educaton, and
fnaineonng,Sinfod a ungue oppstuntes to certoute fe pst breaking erscpi =r wok braving on
these sbangins the Cenler sims advance te fundetonal hwo, moral essoning kills snd sot
Corniments necessary io adcrese وه باه
] arks wih alo Stnfous schools - Lay, Business, Medici, Education, Engineering, Eath
Sciences, Hunariise & Stonces, afd wih athor fli Stanford nstiions,cueh ae th suo at
| amasieal Etits, 1 1 1 1 1
5
Dakar | ood مس و 16۱۳9۳9 0 مر
] tne queretbnewsieter eral sonla/ aces, please eartaet ne ANSooae
Latest اميد
“Au Evening wth Coban Ti
Clickee fo ead socutiis event
Pro Bono Professors Website
‘lek hao for mo intrabon
‘lek nat read an acle on ees and uth nae itWos at Santo
صفحه 44:
معط زسياستهاممؤثر در سطح دلنشكلد ويا .4
موسسه آموزشی-بژوهشیرلها جیلیا صو [لخلاق
بسزوهشی
صفحه 45:
اعمال سیاستهای قاط و مؤثْر برای مقابله با عدول از
اخلاق پژوهشی
۰ ۸00۳۵۲ 0۷106۲ ۲1۱65511۲۵5 0خ ۲
plagiarism: Some schools expel
students from university for
committing proven plagiarism. For
example, in Rutgers University’s
Policies on Plagiarism we read:
“Plagiarism is a serious academic
offense and students are responsible
for educating themselves about
it. Every year, students are expelled
from Rutgers University for
committing plagiarism,” (see
http: معا ociology.camden.rutgers.edu/c
urriculu m/plagiarism. htm
صفحه 46:
3 - مد
ابلاغ و ترويج سياستهاى مربوط به اخلاق بزوهشى
Communicate the university policies on plagiarism:
The university policies regarding academic ethics
will need to be clearly communicated to all students
meetings, تا سید رس at their orientation meetings,
in classes, and more important of all, by dedicating a
web-page to academic research ethics and
plagiarism. Many universities have dedicated web-
ages for academic ethics. The following is only a
‘ew examples:
* The University of Melbourne Policy and Procedures
for Academic Misconduct:
http://academichonesty.unimelb.edu.au/policy.html,
accessed July 28, 2009.
+ Oregon State University’s Student Conduct and
Community Policy:
http://oregonstate.edu/admin/stucon/plag.htm,
accessed July 28, 2009.
+ Brandies University Policy Regarding Academic
P| ism:
صفحه 47:
الزامی نمودن درس اصول نگارش برای کلیه دانشجویان
* Require a mandatory writing
course for all students: Harvard
University has a required
expository writing course for
every Harvard student since
1872! (see
http://isites.harvard.edu/icb/icb.
do?keyword=k24101
, accessed July 28, 2009). The
following is a description of this
course which is referred to as
“the most intensive classes you
صفحه 48:
Harvard University expository
writing course
“Description
۰ The Harvard College Writing Program
requires all entering freshmen to take at
least one course (Expos 20) and
occasionally an introductory course, (Expos
10). An Expos course is ‘...one of the most
intensive classes you will take at Harvard.
In no other class will you get to concentrate
directly on the craft of composing and
revising ideas, and rarely will you receive as
much personal attention from an instructor
as you do in Expos.’” (see
pag ۰
, accessed July 28, 2009).
صفحه 49:
ماعم ل يسياستهاوهؤثر فسوسطاسلتيد بسولى. 5
alte با تقلبو عدم رعلسلخلاقبزومشى
صفحه 50:
Faculty-Level Initiatives to
Prevent Plagiarism
Include a plagiarism statement in the
course syllabuses: Including a clearly
stated and enforceable “plagiarism
statement,” has a powerful deterrent
effect.
Explain faculty policy on plagiarism: Clear
communication of the faculty’s policy
regarding plagiarism in the first session of
the course, demonstrates the seriousness
of the issue.
Provide the students with educational
resources: to increase students’
awareness about plagiarism there are
many informative resources that can be
included in the course syllabuses.
صفحه 51:
ادغام پاراگراف تقلب در طرح درس
Plagiarism Paragraph
* The following sample Plagiarism
Paragraph is posted by:
* Office of Academic Judiciary
College of Arts & Sciences
E3310 Melville Library
SUNY at Stony Brook
Stony Brook, NY 11794-3351
Source:
http://naples.cc.sunysb.edu/CAS/ajc.n
sf/pages/syltabus
, accessed July 27, 2009.
صفحه 52:
Plagiarism Paragraph
lagiarism is simply the use of others’ words and/or
leas without clearly acknowledging their source. As
students, you are learning about other people’s ideas
in your course exter youu instructors’ lectures, in-
class discussions, and when doing your own research.
When you incorporate those words and ideas into
your own work, it is of the utmost importance that
you give credit where it is due. Plagiarism,
intentional or unintentional, is considered academic
dishonesty and all instances will be reported to the
Academic Judiciary. To avoid plagiarism, you must
give the original author credit whenever you use
another person’s ideas, opinions, drawings, or
theories as well as any facts or any other pieces of
information that are not common knowledge.
Additionally Suotations of another person’s actual
spoken or written words; or a close paraphrasing of
another person’s spoken or written words must also
be referenced. Accurately citing all sources and
putting direct quotations - of even a few key words -
in quotation marks are required. For further
information on plagiarism and the policies regarding
academic dishonesty go to the Academic Judiciary
website at http://naples.cc.sunysb.edu/CAS/ajc.nsf."
صفحه 53:
ارائه منابع آموزشی به دانشجویان درمورد اخلاق پژوهشی
Report of Academic Dishonesty:
* Source:
http://naples.cc.sunysb.edu/CAS/ajcfo
rms.nsf/report
, accessed July 27, 2009.
Tips for Preventing Dishonesty:
+ http://naples.cc.sunysb.edu/CAS/ajc.n
stipageshtips
, accessed July 27, 2009.
Plagiarism Detection:
http://naples.cc.sunysb.edu/CAS/ajc.n
كت
, accessed July 27, 2009.
Indiana University Writing Tutorial
Services:
صفحه 54:
منابع آموزشی برای نحوه نگارش مقاله های پژوهشی
University of North Carolina’s Writing Center has
extensive free resources on writing and deals with
issues such as standards for citations, plagiarism,
etc. (see,
http://www.unc.edu/depts/wcweb/handouts/,
accessed July 28, 2009).
Purdue University Writing Center has dedicated
material on Plagiarism: See
سس سس سس وقوه 28 ب[[ 26220568
Accessed July 28, 2009.
Harvard University Writing Center has a section on
Citations and Plagiarism; see
://isites., 2 ich/j
groupid=icb.tabgroup:
, Accessed July 28, 2009.1 will be delighted to
collaborate with you and other faculty members on
these issues. Thanks again for your comments and
kind attention.Best regards,Ahmad Sharbatoghlie
صفحه 55:
Research
in Business
روش تحقیق در مدیربت
صفحه 56:
Exhibit 1-8 Characteristics of Good Research
تو جیه نتایج تحقیق
صفحه 57:
بسم الله الرحمن الرحيم
ف رآيند تحقيق در مديريت
The Research Process
صفحه 58:
۳ وی Reseach
oe opt 1-2
صفحه 59:
:51006 1
Clarifying the Research
Question
روشن نمودن سوال تحقیق
صفحه 60:
Clarifying the Research Question
slid lao. شن
۱
Management- 06 1 *
۰ سلسه مراتب سوال دحقیق research question
نا مساله ی مدیریت آغاز hierarchy begins
۷ شود with management “a
می سوت. dilemma
صفحه 61:
Exhibit 3-2 Management-Research Ques
ierarchy
تصمیم مدیریت راه حل پیشنهادی مطابق یافته
Management هاى تحقيق كدام است!
Decision
سوال سنجش برای بدست آوردن اطلاعات
امعمع ددع چه بپرسیم یا مشاهده کنیم؟
Questions
سوال بررسی براى انتخاب بهترين راه حل به
2036 جه اطلاعاتى فياز داريم؟
What is the recommended couse of
action, given the research findings?
What should be asked or observed to obtain the
information the manager needs?
‘What does the manager need to know to choose the
best alternative from the available courses of action?
سوال تحقيق
Research
Question(s)
What plausible courses of action are available to ee
management to correct the problem or take advantage یی ne a چه را
of the opportunity, and which should be considered? وجود دارد؟
سوال مدیریت
چطور عارضه ها را Management How can managerent eiminete the negative SyMPIOTS?
كور 2 9 ‘Question How can management fully capitalize on an opportunity?
Sant oni!
مسئله مدیریت
جه عار ضه ها Management What symptoms cause management concern? What
چه عارضه هابی Dilemma environmental stimuli raise management interest?
وجود دارند؟
صفحه 62:
Management Dilemma
معضل مدیریت معمولا اثرات یک مشکل واقعی است. ۰
برای مثال:
افزایش خروج اجاره نشین ها از یک مجتمع آپارتمانی -
کاهش فروش -
افزایش استعفای پرسنل یک رستوران -
افزایش تعداد شکابات در مورد خدمات بعد از فروش -
صفحه 63:
The Management Question
۰ برای پیشبرد فرایند تحقیق» معضل مدیریت می بایستی
به سوال مدیریت تبدیل شود.
- برای کاهش استعفای کار کنان چه باید کرد؟
- برای افزايش سکونت مستاجرین و کاهش خروج آنها چه
بايد كرد؟
- براى كاهش هزينه ها جه بايد كرد؟
صفحه 64:
The Nature of the Management Question
اين سوال مديريتى را در نظر بگیرید: "چگونه می توانیم سود دهی شرکت را با لا ۰
§“«
ببريمة
- اين سوال مشخص نمى كند كه جه نوع تحقيقى بايست انجام شود.
- طبیعتی عمومی دارد.
- راه حل یا عمل خاصی را توصیه نمی کند.
٠ این سوال را باید با پرسیدن "زیر سوال" های بیشتر از طریق جستجوی دلایل
مشخص تر کرد:
- "چگونه می توان حساب های بدهکاری را بهبود داد؟"
- "چگونه می توان هزینه ها را کاهش داد؟*
* اين كونه کاوش های عمیق را نمی توان بدون تعامل بین محقق و مدير انجام داد.
صفحه 65:
Management Question: Exploration
٠ برای تبین سوال مدیریت می بایستی مطالعه اکتشافی نموه
co 9 1) Seed (Focus Group) 35 io 09 5 بك ٠
کار کنان می توان تشکیل داد.
۰ مطالعه اکتشافی معمولابا جستجوی داده های منتشر شده
(Secondary Data) 37 50( 994+
۰ همچنین ممکن است از نظرات متخصصین نیز استفاده نمود.
صفحه 66:
The Research Question
۰ زمانی که محقق بتواند سوال مدیریت را بصورت واضح
بیان کند» این سوال می بایست به سوال تحقیق ترجمه
شود.
۰ سوال تحقیق ممکن است بیش از یک سوال باشد.
صفحه 67:
The Research Question: An
Example
یاو و
sMindWriter مثال
سوال مديريت: ۰
جكونه مى توانيم شكايات بعد از فروش را كاهش دهيم؟ -
٠ سوالات تحقيق:
LT - بايد تغييراتى در محصول خود ايجاد كنيم؟
- آيا بايد از سرويس حمل و نقل هوايى استفاده كنيم؟
LT - بايد مراكز تعمير شهرى جهت تكميل يا جايكزينى مراكز
تعمير موجود تاسيس كنيم؟
صفحه 68:
Measurement Questions
پسرسنرهاءاندلند گسیری
در نظر خواهی ها» سوالات اندازه گیری سوال هابی
هستند که از پاسخ دهندگان پر سیده می شود.
دو نوع سوال اندازه گیری وجود دارد.
- از پیش طراحی شده: توسط محققین قبلی تدوین و آزمایش
شده است.
- سوالات سفارشی: مخصوصا برای پروژه طراحی شده اند.
صفحه 69:
طرح پژوهشی
Stage 9
Research
صفحه 70:
Exhibit 4-7 CPM Schedule
Final check of background records
Conduct
Client exploratory \
interviews, interviews \
Complete 0 Code data \
questionnaire interviewing and analyze\, Write Mest
ون وت ور
۳9 SS ora
mien 6 ی Complete executive -_
questionnaire | executives
8
0
‘Arrange executive
appointments:
Milestones: Critical Path:
عومجمویو
3. Proposal aparoval
7 Interviews completed Time to Completion:
9 Final report completed __40 working days.
صفحه 71:
:Stage 3
Designing the Research
Project
طراحی پروژه تحقیق
صفحه 72:
ning the Research Project
<i
Desig
=
صفحه 73:
Research Design
طراحی تحقبق برنامه کار (0۱60۲۱۲۱۲) برای رسید به ۰
اهداف تحقیق و فراهم کردن دانش لازم جهت پاسخ
دادن به معضل تحقیق است.
۰ از متد هاء تکنیک هاء رویهها و پروتکل های متعددی
(مانند مصاحبه» پرسشنامه» تحلیل میدانی» و غیره ) مى
توان استفاده کرد.
صفحه 74:
Sampling Design
‘ulate
قدم دیگر در برنامه ریزی تحقیق تعبین جامعه آماری و مشخص کردن نمونه
های مورد نیاز است.
آمار (5لا26۱5)تمامی عناصر در یک جمعیت (000۱۱۵110۳) را تشکیل
می دهد.
يك 4505 (SAMPIE) 52955 از موارد» شر کت کننده هاء رخداد هاء یا
اطلاعات ثبت شده است که بخشی از جامعه آماری را تشکیل می دهد.
صفحه 75:
Pilot Testing
لیشبدهنها 1
یک آزمایش راهنماء
جهت تشخیص نقاط ضعف طراحی و ابزارها انجام می شود. ۰
۰ تعداد بیشماری نظرخواهی را با شناسایی سوال های کیج کننده» ناشیانه و
آزار دهنده از شکست نحات داده است.
٠ ممکن است چند بار تکرار شود تا سوال هاء ابزارها ی روبه ها تصحيح
صفحه 76:
4 5]206:
Data Collection
جمع آوری داده ها
صفحه 77:
Data Collection
جمع آمیودادد ها
نمونه ابزارهای جمع آوری داده ها
Questionnaires پرسش نامه ها ۰
512۱005۲0260 ۲6515 تست های استاندارد ۰
0۵56۳۷۵۲۱۵8۵1 ۴۵۲۳5 فرم های مشاهده ۰
۱۵00۲۵۲۵۲۷ یادداشت های آزمایشگاهی ۰
notes
صفحه 78:
‘Stage 5
Data Analysis and
Interpretation
تحلیل و تفسبر دادهها
صفحه 79:
Data Analysis and Interpretation
تحلیلو تفسیرداده ها
Qeductoy dota t7 wocayeuble size
کاهش داده ها به حجم قابل مدیریت
دجامو ص2 كداورصاديه0)
خلاصه سازى
Dovkiey Por potters
يافتن الكوها
۱
به کارگیری تکنیک های آماری
Ht
صفحه 80:
Stage 6 Reporting the
Results
گزارش نتایج تحقیق
صفحه 81:
the Re یا لس سس
حاوی تمامی 3
مطالبی است که
برای اجرای
مجدد پروژه
زر لازم است.
استراتژی های اجرا
صفحه 82:
نکاتی پیرامون
تدوین و انتشار مقاله های علمی
صفحه 83:
انواع مقاله
۰ مقاله های مروری Poe سین ۰
۰ مقاله های پژوهشی و میج ۰
۰ گرد آوری سوت Onlevted *
* نقد و بررسی Reviews 6 *
۰ مطالعه موردی Reports 6 ون ۰
٠ كزارش بيشرفت كار ا
3 0 Papers
٠ مقاله هاى مفهومى
صفحه 84:
اجزاء معمول در مقاله های علمی
عنوان (معمولا منعکس کننده مندر جات مقاله و حاوی
کلیدواژه ها)
نام نشانی» درجه تحصیلی» محل کار و سمت
نویسنده/نویسندگان
چکیده (معمولا چکیده راهنما یا چکیده ساختار یافته)
کلیدواژه ها (جهت افزایش دسترس پذبری مقاله در هنگام
جستجو)
مقدمه (زمینه سازی برای آغاز بحث اصلی و معرفی
مقدماتی پژوهش)
ادامه ...
صفحه 85:
اجزاء معمول در مقاله های علمی-پژوهشی
بیان مسئله (اشاره به مشکلی که زمینه ساز اجرای پژوهش
شده است)
تبیین هدف / اهداف پژوهش
پوس / پرسشهای پژوهش و گاهی فرضیه / فرضیه های
۳ پژوهش» مرور نوشتارها و تشریح مبانی نظری مرتبط
با موضوع
ei پروزه 2 ی تبیین ضرورت اجرا و ویژگیهای
cata
صفحه 86:
اجزاء معمول در مقاله های علمی (ادامه)
٠ تشریج روش شناسی مورد استفاده و تبیین رویکرد مقاله
۰ ابزار کر دآوری داده هاء روش نمونه گیری و ابزار تحلیل
ده
٠ توصیف ویژگیهای جامعه پژوهش و مشخصات نمونه گرفته
شده از آن
* تبیین محدوده و محدودیتهای پژوهش
۰ ارائه یافته های توصیفی و تحلیلی (معمولا همراه با جدول
و نمودار)
صفحه 87:
اجزاء معمول در مقاله های علمی(ادامه)
۰ بحث و نتیجه گیری (پاسخگویی به پرسشهای پژوهش و
تامین هدف)
* پیشنهاد /پیشنهادهایی برای پژوهشهای بعدی
٠ تقدير و تشکر (ذکر نام افراد با موسساتی که در مقاله
مشارکت داشته اند)
٠ منابع مورد استفاده و گاهی ذ کر منابعی برای مطالعه
پیوستها (مثل واژه نامه تخصصی, متن پرسشنامه یا معرفی
نویسندگان)
صفحه 88:
پنج نکته کلیدی قبل از ارسال
مقاله به مجله
بررسى سطح و ضريب تاثير مجله مورد نظر بر اساس فهرستهاى موجود از
جمله فهرست آى اس آى
رعایت دقیق قواعد نگارش و مراحل ارسال مقاله بر اساس دستور العمل
منتشر شده توسط محله
آشنایی با روش و فرایند داوری مقاله در مجله مورد نظر
دقت در نظرات داوران و تدوین پاسخ مناسب به نظر آنان دررفع نقایص
مقاله و نه توجیه آنچه وجود دارد
آشنایی با چگونگی ارسال دوباره متن اصلاح شده
صفحه 89:
Science Gateway:
High Impact Factor Journals
ضریب تاثیر
http://www.sciencegateway.org/rank/
St 7 |
صفحه 90:
ی متس شتآ سس سل ایس رس
موی او[ 0
Fle لصاح میا elo
۵ - ۵ 9 - +
Scene Gateyey~bunalard exdome وم
science gateway
Literature Tools Catalous Protocols Jobs Events Resources Rank ‘Reference
EE igh trmpact rournats Most cited authors
صم ]یسم Neurosoences Economics & Business
لعفا Agneutture bstetnes & Gynecoloay Envirornment/Ecology
Agrenomy Oceenogranhy Eeosciences
‘aleray Ophthalmology Inmunsioay
لب مرو بر
20500007 & Horphology Organic Chemistry Neuroscience
eas, ‘anesthesiology Paontology lant Sciences
aula ‘Appied Linguistics Parasitology مس
دتم ‘sppled ۲۵۵ همه atnoloay
Belgium ان Inteligence Physics
Brat ‘Astronomy & Astrophysics Prystes- Flu & Plasmas
Canada Business Pant Sciences Most cited/ igh
china Chemical Engineering Poitcal Science Impact Institutions
Denmark Chemisty aye
Enolond Condensed-Matter Physics ممه Mutidcipinary Fields
France Crminciogy & Penology Seaeiogy great St
one Grystalography Sol Science Chemistry
Germany Semegraahy Seca Computer science
Hong Kong Bera ات اس
India Deveoprental Biology Statics & Provabity مس
— ما Substance abuse 0
سب Economics surgery ا
ee Eucation/Edueational Research Urology & Nephrology وفع سيا
Electrical & Electronic Eng ‘Veterinary Sciences Neurosci & Behavior اسب
صفحه 91:
GORE سس یت ال ne ee
هی اد ادطهص موسر
Fle صرح میا Took elo
۰
3 oe [@imizan-munaoronediy ean ates. | 5 سا ه و
سس سس 0
7595955 / 5 90155 war's new 1 عقا ةك 2000
- 0ك 12 بعتت اما paper
سم سوه نوی سره
Journals Ranked by Impact Business
امن میرن هم
seve 6 | م20 a و (coke cekne) د
Fr ig op + | Beat Manage Jounal | —Aamin Scene ovat | — adm. Seren ova oS
سنت 2 oon ern OP yew peri
rege momentos | 5 — eat ianaga Rev | و | Aad Manage Rev
مه on 8 eis عاك العام
معد ممم 3-1 وس | aaa Waneoe-Jounat | — Jour ot Waking
Seen tne at cas “aa
مه وه | ی اد
coma tes 5 | Wain Science Quatt | Waving Scions | — Saloni manage J.
at 2
5-1 وم | ال | ا
eae ae eon san)
ance 7-1 Business Sud] —Jouratotuanagenent | I Niteing Reveaca
commas a ent ms
دس 8 Journal of Retailing J. Consumer Research Journal of Wenagement
صفحه 92:
en
7 3
ط سا - ۵ ۵۰ 6 tom سدم |0 ها ها - O=- O
لافيت
SCIENCE
MASTER JOURNAL LIST
ese mma teh ae ری
SOURNAL LIST 9 © PUBLICATION
Seah Tome “ BocuMENTS
‘ero nual etn and
| و
earn noe | ۳
Sven Caton ndovEspanded سوه وهاه تم
ce 3 Sue Fumteaten 2b
e038) Te Tomon Slee Scial Since Con nde
۵ متام Dalavece. Te Jounal Sloan Sure
FIREFOX ADD-ON © ات
Journal Uste | Joumat Evaluation Scope Hotes 0
serch the UL fam our
JOURNAL LISTS FOR SEARCHABLE DATABASES
۳3 1 ۱10
صفحه 93:
Eee eee
He ae ny Proms Teck Hep
Ow - © - A O| P= xr © B-S Bis
ss Bsn meres clas C= Ei rere YOe ee
ممم مس واي SCIENCE
ome مهو و 0 7 comacr us Sia Seach 9
JOURNAL SEARCH
| ۲ ۱
صفحه 94:
1۳۲۳ ee
با ی اه و 3
ها - 8 و ۵۰ 6 یلا سدم | © ها ها - © Om
اولع قارو صا سد سف ع الس sates Bhp
‘Thomason Reuters Master Jounal List JOURNAL LIST 5
Search tat MANAGEMENT
‘Total jomale fund: 167
1. ACADEMY OF MANAGEMENT JOURNAL
aout
ISS 0007-4273
ACAD MANAGEMENT, PACE UNIV, PO BOX 3020, 235 ELM 2D, BRIARCLIFF MANOR, USA, NY, 10510-8020
1. Social Seisaves Centon lade
2 Curent Connie. Socal & Behatorl Soennee
2. ACADEMY OF MANAGEMENT LEARNING & EDUCATION
IESE. 1557-2605
ACAD MANAGEMENT, PACE UNIV, PO BOX 3020, 235 ELM ED, PRIARCLIFF MANOR, USA NY, 10580-8020
1. Social Sciences CuatioTadex
2 Cunent Contents - Social & Betsmaral Senses
3, ACADEMY OF MANAGEMENT PERSPECTIVES
Quarry
15517 1358-5000
ACAD MANAGEMENT, FACE UNIV, PO BOX 3020, 235 BLM RD, BRIARCLIFF MANOR, USA, NY, 10510-8020
|. Social Scenes Custom سای
2 Caneae Conte - Social & Bebra Senses
4. ACADEMY OF MANAGEMENT REVIEW a
Alcs 9
صفحه 95:
فهرست منابع
غلا مرضا خاکی؛ روش تحقیق با رویکرد به پایان نامه نویسی؛ انتشارات مرکز تحقیقات علمی کشور؛ ۰۱۳۷۸
فرم درخواست بررسی طرح تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد در شورای دانشکده, دانشگاه امام صادق؛ ۱۳۸۷
پرسشنامه طرح پژوهشی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری (پيشنهاد موضوع پایان نامه دانشگاه تهران»
دانشکده مدیریت» ۱۳۸۷.
فرم طرح تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس؛ ۱۳۸۷.
قفرم اد و درخواست تصویب طرح پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی, دانشکده
مديريت و حسابداريى: ۰۱۳۸۷
فرم هاى يايان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه صنعتی شریف دانشکده مدیریت و اقتصاد ۰۱۳۸۷
اوما سکاران؛ روشهای تحقیق درمدیریت ترجمه دکتر محمد صائبی و دکتر محمود شیرازی؛ مزسسه عالی آموزش
و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی» تهران»۱۳۸6.
منصوریان؛ یزدان. (۱۳۸۲) کارگاه آموزشی مهارتهای تدوین و انتشار مقاله های علمی به ز
حری عباس. (۱۳۸۵) آیین نگارش علمی. تهران: نیهاد کتابخانه های عمومی کشور.
حری, عباس و شاهبداغی» اعظم. (۱۳۸۵). شیوه های استناد در نگارشهای علمی: رهنمودهای بین المللی. تهران:
انتشارات دانشگاه تهران.
راولی ؛ جنیفر . (۱۳۷6). " نمایه سازی و چکیده نویسی " . ترجمه جعفر مهراد. تهران
انقلاب اسلامی.
سالاری؛ محمود و حسن آبادی, ابوالفضل. (۱۳۸۳) شناسایی و تحلیل پیش نیازهای دستیابی به مهارت سواد
اطلاعاتی. مجموعه مقالات همایش ۱ و ۲ خرداد ۱۳۸۲ مشهد/ به کوشش رحمت له فتاحی. ص.۷-۱۱6٩) مشهد:
سازمان کتابخانه هاء موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی.
میرحسین طباطبایی لطفی, نکاتی پیرامون تدوین و انتشار مقاله های علمی, دانشکده مدیریت و اقتصاده دانشگاه
مان کنر
Donald R. Cooper and Pamela S. Schindler, 2009, Business +
Research Methods, 10th Edition, Irwin McGraw-Hill.
: سازمان مدارک فرهنگی
صفحه 96:
!با تشکر
الحمدلله رب العالمین
تمام مدح ها متعلق به خداست
صفحه 97:
بسم الله الرحمن الرحيم
بيشنهاد طرح
Research Proposal
صفحه 98:
( cost oxeseds
صفحه 99:
The Research Proposal
هدفاز پسيشنهاد تسحقية
رن
صفحه 100:
Exhibit 4-3 Proposal Development
Manager describes
probiem and states the
management question. They
disagree
Manager and researcher
cisouss the proposal and!
Clarity and redefine the
problem and objectives
ofthe project.
Researcher translates
Not
accepted
Accepted
reviews
proposal
صفحه 101:
Exhibit 4-4
Proposal Complexity
25g et Ogio pte
‘Complexity
Management proposals
Internal Exploratory Large-scale
study study
External Exploratory contract ‘Small-scale Large-scale contract
research contract research
Government-sponsored research
‘Academic proposals Research term paper Master's thesis
صفحه 102:
Exhibit 4-5 Modules
ماجوله
See ae او
نت | م | مه | سه | سه | سه
ٍ- بس | سة | سة | سه | | سه | سمه | سه | mem
ست | سه ع | مه | نه | مه | ص | سمه | ص | سس | ree.
0-9 | مه 2
elelelele ۳
۳ ۱ ست | عم | مه | سه | مه | من | سه
wpe 2 اه
- ِ بت | م | سه ب | مه امس ا
ae ae 7 تسس وج
ست | سه | سه | سه | سه
ele le [ele Te Te z
we | من | من | من | ele
Sposa 7 v le
جح z vile
5 vle
9 2 2
صفحه 103:
Researcher Qualifications
ارو باب یچس الیش عفق
صفحه 104:
Exhibit 4-6 Sample Proposed
Eterna |
A Salaries
1. Research director, Jason Henry $ 4,000
2. Associate 10 hours 1,000
3. Research assistants (2) 300 hours 6,000
4, Secretarial (1) 100 hours 1,200
Subtotal $12,200
B. Other costs
5, Employee services and benefits
6. Travel $ 2,500
7. Office supplies 100
8. Telephone 800
9. Rent
10. Other equipment
11. Publication and storage costs 400
Subtotal $3,500
C. Total of direct costs $15,700
D. Overhead support 5,480
E. Total funding requested
صفحه 105:
بسم الله الرحمن الرحيم
Research Design: An Overview
مروری بر طراحی تحقیق
صفحه 106:
مبزان, ساخله بزوهشكو
Peay
Peeper ery
+ دستکاری و يا کنترل
وبا شبیه سازی
:يرهش مديريت برنامه ريزي: 4059630 صفعه 080
صفحه 107:
بسم الله الرحمن الرحيم
پژوهش داده های دست دوم
Secondary Data Searches
صفحه 108:
داده های دست دوم
Secondary Data Sources
۰ داده های موجود را داده های دست دوم می خوانيم.
مانند:!
- نشربه های آماری
- اطلاعات انتشار یافته و با نافته و موجود در داخل با خارج
از سازمان
- بایگاههای اطلاعاتی بدید آمده در تحقبق های پیشین
- اسناد کتابخانه ای
صفحه 109:
تست
منابع دست اول
سح
بادداشتها
وديا
نامه ها
سیب
مصاحبه ها
سس
سخنرانيها
صفحه 110:
چراباید پیشینه موضوع را بکاویم؟
* پیشینه کاوی خوب بما اطمینان می دهد که:۱
- متغيير های مهمی که احتمالا بر موقعیت مشکل آفرین اثر
می گذارند در بررسی منظور گردند.
- بیان مساً له را می قوان با دقت و روشنی بیشتری صورت
داد.
- برای کشف آنچه پیشتر آشکارشده است تلاش بیهوده
- مسا له تحت بررسی در چشم جامعه علمی متناسب و با
اهمیت تلقی می شود.
صفحه 111:
روش اجرای مرورادبیات
مشکلا
rel terwoe ۳ ایا فقو
استفاده از کتب برای عبارات مرتبط
امسج حا وطا ]
استفاده از عبارات براى جستجو
ودج ببس7جصدجد locdelevew
أنبيين و مرور منابع دست دوم
اه ی uche oP ewh source غك
ارزیابی ارزش هر منبع
صفحه 112:
بسم الله الرحمن الرحيم
aM: Research
صفحه 113:
Seah nese أ 2
ob coms bel te kvel oP awarruess.
Dhot's why we ceed cew teckarques:
rare — متا ببس و
سا روا سا ام ام تاره نی ور
ماهبا" حول
اغلب چیزهایی که گفتار و کردار ما را تحت تاثیر خود قرار می دهند در سطحی عمیق
تر از آگاهی ما اتفاق می افتند. به همین دلیل ما تکنیک هایی لازم داریم که:
دانش پنهان را توسط آنها بدست آوریم
اطلاعاتی را از افراد بدست آوریم که خود "نمی دانند که می دانند*
جری زالتمان
صفحه 114:
انواع تحقیقات کیفی
(Focus Groups) 35 poio gla 09 5
مصاحبه هاى عميق با افراد (1]015)
مصاحبه هاى كروهى (Group Interviews)
مطالعات موردى (51100165 0356)
(Observation) custo
(Ethnography) كونه شناسى
وغيره
صفحه 115:
The Roots of Qualitative Research
صفحه 116:
استفاده از نمونه گیری غیر احتمالی در تحقیقات کیفی
| مد oo ۱
صفحه 117:
بسم الله الرحمن الرحيم
Experiments
طرح های تجربی
صفحه 118:
What is Experimentation?
3 آزملیشک هچب
٠ چرا بعضی از رویدادها تحت شرایطی خاص بوقوع می
پیوندند؟
پژوهشهایی که بدین سئوال پاسخ می دهند پژوهشهای
علی نام دارند.
در پژوهشهای آزمايشگاهي محقق با تغییر سیستماتیک
متغیبرها ی مستقل تا ثیر آنهارا روی متغییر وابسته
مشاهده می کند.
صفحه 119:
Conducting an Experiment
فتخابو امور نسموهنش رکسکسنند گانسد جح دس Select cord
صفحه 120:
Validity i in Experimentation
(A ah) ike y
به میزان تعمیم ي به میزان اعتماد
پذبری ناج یک مطالعه على به ما به نتایج علی اشاره دارد
ساير مردم؛ رویدادهاء و با | (یعنی موجب متغییر
ها می پردازد ۹
صفحه 121:
Threats to Internal Validity
خطراتوارشه بسه رولییلاعتبار)ز ریت منک
ی
اثر افت (کاهش تعداد آزمودنی ها)
(در گروههای کنتل و تجربی
ینش ناجور و ناههمسان آزمودنی ها
تغيبر سوالات درطول آزمایش»
برای گروه های کنترل و تجربی
تغییر مشاهده کننده گان و با
.مصاحبه کننده گان
صفحه 122:
مثال: مدير بخش فروش فرآورده
هاى لبنى مى خواهد اثرات
فروش (یکی بخر دوتا ببر) را در
مورد پنیر بسته بندی شده خود
ايد
كنتر td تلربخجه: روينادهاياعيلمليهه)
(متغير هاومستقل ولبستدائر سيكسناره
406 صفمه 19
ارم سکاران+ روش عاي تقو در مدیریت: چاپ سوم: ترجمه دکتر سصد صالی؛دکتر سعمو le Ape ng. آموزش و پژوهش مدریت و بر
صفحه 123:
رگرسیون آماری (باز کشت آماری)!
متغير مستقل متغیر وابسته
اجراى كاربندى (آموزش كاركنان)
توانایی فروش
کارمندان
پس آزمون
ot اتف
ره هاي یک
را برگشت با
ome آماری می
Employee ID] #] ۱۴] ۱۵| ۲۱] ۲٩ ۳۶| ۵۵ [ ۶۱۱ ۶۳ ۸۴
8۳0066560761 *[ ١١ !| ۲۱ ۲۱ ۲[ ۴۱ ۵[ 8 ۶
Posttest score @[ ۶۱ ۴۱ ۱[ ۸۱ ۲۲| ۲۱ ۴۲| "| | م
(00 aia OP ys in oe
eae a ge NE جاب سرب 6رجمة تكتر اسه سانب دكتر سسصوة ليوازاي: توسسد عالي أعرزان ويز:
صفحه 124:
Additional Threats to Internal Validity
خطرانشیگر وارده بسه رولییللعتبار) دلخلی
سب ۵
on آزمایش اطلاعات کاربندی را به [
بدانند که در اين گروه هستند
fly تلاش کنند
وقتى كه كاربندى جذاب
باشد و فقط كروه آزمایش
آنرا دریافت کنند . در این
صفحه 125:
خطرات وارده به روایی (اعتبار) خارجی
Threats to External Validity
* روایی بیرونی درجه تعمیم پذیری یافته ها به
سای موقعیت ها است.
۰ اگر موقعیت آزمایش با موقعیتی که يافته ها را مى
خواهیم به آنها تعمیم بدهیم تفاوت داشته باشد؛ تهدیدی
برای روایی بیرونی به شمارمی رود.
* تهدید دیگر گزیدن آزمودنی هاست.
صفحه 126:
بسم الله الرحمن الرحيم
Measurement
اندازه گیری
صفحه 127:
صفحه 128:
Measurement
چد چیز واندلند کسیر ومیسود؟
متغییر هایی که در پژوهش بکار می روند به بد یده ها و
خصائص تقسیم می شوند:
پدیده (6015ز00): آنچه وجود دارد» مانند میز» انسان»
اتوموبیل
خصائص (۳۲۵۳۵۲۲۱65): مشخصه های پدیده ها می باشند»
مانند قد» وزن» خوشحال راضی
ما خصائص بدیده ها را اندازه می گیریم نه خود بدیده هارا.
صفحه 129:
متغیرها را چگونه اندازه می گیرند؟
آنچه می تواند بوسیله ابزاری تعریف و به صورت عملی اندازه کیری
شود» هیچ مشکل اندازه گیری ندارد.
- اندازه گیری طول وعرض میز
هنگامی که وارد قلمرو احساسات شخصىء نگرشها و ادرلکها می
شويم اندازه كيرى متغبيرها بسيار مشكل مى شود.
- مفاهیم انتزاعی مانند انگیزش, علاقمندی» و رضایت.
برای اندازه گیری متغیبر ها با ید آنها را عملیاتی کنیم. مثال:
عملياتى كردن تشنگی
صفحه 130:
Levels of Measurement
سطوحاندازد کسیر وهقیاسها:
حقیاسهاولسمی
٠ سئوالى طرح كنيد كه در آن
دسته (طبقه) پاسخ دهنده
مشخص گردد:
صفحه 131:
درمقیاس اسمی اعداد با نشانه ها برای طبقه
بندی اشیاء یا مشاهدات بکار می روند.
٠ وقتی یک مجموعه از اشیاء را بتوان به طبقاتی
تقسیم کرد که جامع (بعنی شامل تمام موارد) و
۲ باشند (یعنی هیچ موردی در بیش از یک
طبقه قرار نگیرد) مقیاس اسمی اندازه گیری
حاصل می شود.۲
ضعيف ترين سطح اندازه گیری مقیاس اسمی
است.
##دكتر مهدي ايران نزاد باريزيء روشهاي تحقيق درعلوم اجتماعيء جاب دوم؛ نشر میرن 0662
صفحه 132:
سطوح انداز ه كير 1S
مقیاس های ترتیبی
اختلاف بین خصائص افراد
قابل رتبه بندی است.
٠ سئوالی طرح كنيد كه در آن
ترتيب (رتبه) پاسخ دهنده
مشخص كردد:
صفحه 133:
Ordinal Scales
حقیاسهاوتسیتیبی
متغییر ها را بطریقی طبقه Ree رين
بندی می کند که تفاوتهای
کیفی آنها دربین گروهیا eed
مشخص می شود.۱ 2111
مثال: رضایت مشتری یم
Lies Characteristics
See ee of nominal scale }
plus an | میرف |
indication of
order
0 صفحه EO og 9 Shan as محمد شيرازي؛ موسسه عاش أموزش و tan ne 5am Sng Se 9 Bla 211d Bol
صفحه 134:
سطوح اندازه گیری:
مقیاس فاصله ای
اختلاف بین خصائص افراد ۲
قابل اندازه گیری است.
٠ سئوالی طرح کنید که در آن
فاصله بين طبقات متغيير مشخص
كردد:
صفحه 135:
Interval Scales
حقیاسفاصلملی
۰ مقیاس فاصله ای نه تنها
قادراست افراد رابا توجه به
گروهبندی کند و رتبه ها را
درون گروهها مشخص سازد»
بلكه قادر است مقدار اين
تفاوت را اندازه كيرى كند.
مثال: دماسنج
صفحه 136:
سطوح اندازه گیری:
مقباس های نت
صفحه 137:
Ratio Scales
۰ متغییرهایی که نقاط صفر در آنها
قابل تشخیص است.
مثال:
" وزن
٠ قد
۰ تعداد بجه ها
Characteristics of -
previous scales plus
an absolute zero
point
صفحه 138:
بسم الله الرحمن الرحيم
Questionnaires and Instruments
بر سشنامه
صفحه 139:
رهنمود هایی برای طراحی پرسشنامه:
اصول نگارش
اساسی ترین اصول نگارش عبارتند از:
ا.محتوا و هدف هر پرسش
۲.زبان و واژه پردازی پرسشنامه
۳.نوع و شکل ظاهری پرسشها
صفحه 140:
ل لس
۱
Question Content
تیلیبسئولل
:در طراحی محتوای یک سئوال به این نکات باید توجه کرد
آیا این سئوال باید پرسیده شود؟
سا
_- ليسي
آيا سئوال داراى يوشش صحيحى است؟
آیا مشارکت کننده می تواند به سئوال بشکلی که (
پرسیده شده است پاسخ دهد؟
آيا مشاركت کننده می خواهد که به این سئوال بشکلی که ۱6
پرسیده شده است پاسخ دهد؟
صفحه 141:
نوع و شکل ظاهری پرسنها
منظور از نوع پرسشها باز با بسته بودن آنها است.
٠ برسشهاى باز به پاسخ دهنده اجازه می دهد هر گونه كه
مایل است جواب دهد.
۰ پرسشهای بسته از پاسخ دهنده می خواهد از ميان كزينه
هایی که پژو هشکر ارائه می کند یکی را بر گزیند.
صفحه 142:
پرسشهای دو وجهی
پرسشهایی را گویند که احتمالا دو پاسخ دارند.
۰ مثال: آیا نکرمی کنید بازارخوبی برای اين فر آورده
وجود دارد و خوب فروش خواهد رفت؟
صفحه 143:
پرسشهای مبهم
۰ به پرسشهایی اطلاق می شود که پاسخ دهنده معنای
آنها را بدرستی درک نکند.
٠ مثال: تاجه حد فكرمى كنيد كه خوشحاليد؟
- آيا منظور خوشحالى از محيط كار است يا رضايت اززندكى
روزمره؟
صفحه 144:
پرسشهای مبتنی بر یادآوری گذشته
۰ به پرسشهایی اطلاق می شود که پاسخ دهنده را بر آن
وا می دارد که تجربه هایی از گذشته خود را که برایش
روشن نيستند به بادآورد.
٠ مثال: از فردى كه در سازمانى سى سال سابقه خدمت
دارد مى برسندجه زمانى كار را در فلان واحد آغاز
كرد و جه مدت طول كشيد؟
صفحه 145:
پرسشهای هدایت کننده
" پرسشها نباید به گونه ای نگاشته شوند که پاسخ دهنده را
به دادن پاسخهایی هدایت کنند که مورد نظر
پژوهشگراست.
۰ مثال: آبا فکر نمی کنید در این روزها که حزینه زندگی
رو به افزايش است بايد به حقوق کارکنان افزايش های
چشمگیری تعلق گیرد؟
صفحه 146:
مطلوبیت اجتماعی
پرسشها را نباید به گونه ای نوشت که پاسخ هایی توام با
پذیرندگی و مطلوییت اجتماعی را طلب کند.
مثال: آبا به نظر شما افر اد سالخورده را باید از کار
بر کنار کرد؟
- این سوال پاسخ فه را در پی دارد.
- سئوال بهتر: نگهداری کارکنان برتریها و کاستیهایی دارد. به
نظر شما سازمانها باید تا جه میزان با ادامه خدمت این گونه
افراد موافقیت کنند؟
صفحه 147:
طول پرسش
۰ پرسش های کوتاه و ساده برتر از پرسشهای طولانی
fi
۰ بطور کلی هر سئوال پرسشنامه نباید از پیست واژه
تجاوز کند.
صفحه 148:
تقدم و تاخرپرسشها
ترتیب تقدم و SU سئوالات باید به گونه ای باشد که پاسخ
دهنده از پرسشهای کلی به خاص و جزیی و نیز از پرسشهای
ساده به دشوار پیش رود.
پیشروی کلی به جزئى bso lw (Funnel Approach)
است که ابتدا پرسنهایی که ماهیت عام درباره سازمان دارند
مطرح می شوند و سپس پرسشهای دقیقتر و ویژه درباره شغل یا
بخش و نظایر آن.
پرسشهای آسان نی زآنهایی هستند که به تفکرفراوان نیازندارند.
صفحه 149:
ترتيب سئوالات حساس و سئوالات باز
۰ سئوالات حساس و باز را در آخر پرسشنامه بگذارید.
۰ مثال: اگر سئوالات حساس مانند نوع اعتیاد و میزان
در آمده در اول قرار بگیرند» پاسخ دهندگان ممکن است
عکس العمل بدی در برابر آنها داشته باشند و احتمالاً
پاسخ ندهند.
صفحه 150:
Guidelines for Question Sequencing
دهنماوتسوتیبسئود ات
ات حالب !|
ُوالات ساده در انتدا
سوالات حساس دا
مُوالات طبقه دندی بعدا
زار س موضوعات
صفحه 151:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
Sampling
نمونه برداری
صفحه 152:
جامعه آماری» چهار جوب آماری
به کل
گروه افراد» وقایع با جیزهایی اشاره دار که
محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها جامعه آماری
بپردازد.
چهارچوب آماری
فهرستی ازهمه اعضای جامعه
آماری است که بین آن گروه نمونه انتخاب
می شود. 7
مجموعه کوچکی از جامعه
آماری است مشتمل بربرخی ازاعضاء که
ازجامعه آماری انتخاب شده اند.
مثال: تمام كارمندان يك سازمان )
صفحه 153:
رابطه گروه نمونه با جامعه آماری
7 (میلنکینگروه نمینه)
fae 0 (لتعولفعبارکرود
Cite ای
نمينه)
و نمينه)
ee برآورد
صفحه 154:
۰ Why Sample?
جرا بايد نمينه كبروكنية
صفحه 155:
When Is A Census Appropriate?
8 ects
Stem
peace
صفحه 156:
نمونه برداری احتمالی:
نمونه برداری تصادفی ساده
(Simple Random Sample)
۰ در طرح نمونه برداری تصادفی ساده اعضای جامعه
آماری شانس برابری برای انتخاب شدن دارند.
صفحه 157:
نمونه برداری تصادفی طبقه ای
Stratified Random Sampling
٠ | 7 cae نمونه بردارى تصادفى مستلزم
1 طبقه بندی و سپس انتخاب
گروه نمونه 300 تصادفی آزمودنی هاست.
۳۵0 5۵100۱9 کسر نمونه 0.1
توضع کارمندان دریک سازمن دولتی
درصد مدیران 4% 12
درصد متخصصین 79 21
درصد کار گران ماهر 15% | 45
درصد کار گران نیمه ماهر 30% | 0و
درصد كار كران ساده 44% | 132
چم 6 | 300
صفحه 158:
نمونه برداری خوشه ای
Cluster Sampling
۰ برای نمونه گیری خوشه ای ابتدا گروههای بزرگی را
انتخاب می کنیم و بعد از اين گروهها با نمونه گیری
تصادفی ساده با طبقه بندی شده نمونه می گیریم.
صفحه 159:
نمونه برداری خوشه ای
Cluster Sampling
مرحله اول: i
.١ منطقه شهری را که باید مورد بررسی قرار داد از روی نقشه
معین و حدود آن معلوم می شود.
۲ منطقه به نواحی تقسیم می شود.
۳._ یک نمونه تصادفی ساده با به طریق سیستماتیک از نواحی
انتخاب می شود.
مرحله دوم:
۴ تمام خانوارهای مقیم در هریک ازنواحی انتخاب شده فهرست
شده و شماره بندی می شوند.
۵ یک نمونه تصادفی ساده با به طور سیستماتیک از واحد های
خانوار در هریک از نواحی انتخاب شده» انتخاب می شوند.
صفحه 160:
نمونه بردارى خوث
9 ری خوشه ای
Cluster, Sampling
مهي م ظو| ۵ وه
a 2 a ee هم
صفحه 161:
Nonprobability Sampling Methods
روشهائنمينه بردليوغير لحملل
Purse Gane
نمونه های هدفدار
Que
نمونه های سهمیه ای
نمونه های کلوله برفی