صفحه 1:
صفحه 2:
منظور از حق ؟
صفحه 3:
5
0 .
عيوب 34
0 انسان ها از ابتدای خلقت و تولد دارای حقوق طبیعی میشو
9 4
© 5
sy
صفحه 4:
آیا don انسان ها صرف نظر از قوم. نژاد. زبان» اعتقادات. ثروت. فقر
و ... دارای حقوق طبیعی هستند؟ چرا؟
صفحه 5:
سپس به مدرسه می رویم و آنجا نیز هر روز با معلمان و همکلاسی هایمان ارتباط داریم.
وقتی بزر گتر می شویم. ازدواج می کنیم. صاحب فرزند می شویم. با همسر و فرز:
زندگی می کنیم. 9
در محله يا شهر و روستا برای رفع نیازهای مادی و معنوی خود از دیگران کمک می گیریم.
صفحه 6:
بنابراین ما در روابطی که به طور دائم با یکدیگر داریم. از حقوقی برخوردار می شویم.
صفحه 7:
هر فردی تبعهً یک کشور است.
قوق 1 نیت آن شور داشته باشند.
تبعه يكد كشور بودن موجب مى شود افراد حقوقى بر مبناى قوانين آن كشور
تبعه: تعلق به یک کشور داشتن
و اطاعت از قوانین آن کشور
صفحه 8:
صفحه 9:
هر فرد حق دارد نام و نام خانوادگی و شناسنامه داشته باشد.
۷۶۱3
صفحه 10:
پدر و مادر برای من نام خوبی انتخاب کرده اند.
* ۴ براى من شناسنامه كرفته است.
صفحه 11:
فرزندان حق دارند از محبت و توجه پدر و مادر برخوردار باشند.
ل
صفحه 12:
يدر و مادرم مرا دوست دارند و به من محبت می کنند.
وقتی بیمار می شوم امکانات درمان برایم فراهم می DUS
ا و
وقتی احساس ناراحتی می کنم. اعضای خانواده به حرف هایم
كوش می دهند و به من کمک می کنند.
ما از اینکه با هم هستیم خوشحالیم.
صفحه 13:
همه حق دارند پاسواد شوند و تحصیل کنند و استعدادهای خود را شکوفا کنند.
صفحه 14:
پدر و مادر برای تربیت من تلاش می کنند و به من آداب و مهارت های زندگی را
می آموزند. ۱
آنها مرا به مدرسه می فرستند تا تحصیل کنم و فرد مفیدی برای کشورم باشم.
صفحه 15:
همه افراد حق دارند غذاء لباس و مسکن مناسب داشته باشند. ( در حد توان مالی خانواده)
خانواده وسایل زندگی مرا فراهم می کند تا به خوبی رشد کنم.
صفحه 16:
ل ل
صفحه 17:
۱ 97
هیچ کس حق ندارد دیگری را مسخره کند یا به او صدمه بزند.
از نظر اسلام مسخره کردن و تهدید کردن و ناسزا گفتن, گناه بزرگی است.
صفحه 18:
=
هر دانش آموز حق دارد در مدرسه. به اندازه سایر دانش آموزان مورد توجه واقع شود
و تبعیضی بین او و دیگران وجود نداشته باشد.
صفحه 19:
هر دانش آموز حق دارد نظرش را درباره مشکلات درسی
یا روش های آموزشی در مدرسه. موّدبانه و محترمانه بیان کند.
صفحه 20:
I
هیچ کس نباید در مدرسه مورد تنبیه بدنی
صفحه 21:
مسئولان و معلمان مدرسه ما با همه دانش آموزان با اخلاق نیکو و
مهربانی و عدالت رفتار می کنند.
صفحه 22:
صفحه 23:
هر فرد حق دارد در محیطی سالم. تمیز و پاک زندگی کند.
صفحه 24:
هیچ کس حق ندارد به اموال عمومی, مانند وسایل حمل و نقل عمومی خسارت وارد کند.
صفحه 25:
هر فرد حق دارد از خدمات مناسب پزشکی و بهداشتی استفاده کند.
صفحه 26:
هیچ کشوری حق ندارد مردم کشورهای دیگر را از داشتن سلامت و خدمات
بهداشتی و درمانی. محروم کند.
صفحه 27:
همه حق دارند اگر کسی کار اشتباه پا خطرناکی در جامعه انجام داد. به او
تذکر دهند و با روشی صحیحء وی را از آن کار باز دارند.
صفحه 28:
همه حق دارند در کوچه و خیابان امنیت داشته باشند.
صفحه 29:
در کشور ما موسساتی وجود دارند که با همکاری مردم برای بهداشت و سلامتیء
آموزش و امنیت مردم تلاش می کنند.