صفحه 1:
صفحه 2:
در تصاویر قبلی چه چیزهایی مشاهده کردید؟ .
‘a
. "؟ارچ آیا این چیزها با ارزش هستند؟
صفحه 3:
میراث- ارث- هر چیزی که از گذشتگان و نياکان به ما رسیده باشد.
صفحه 4:
اعتقادات. دستاوردهای علمی -
=
.
و هنرى و فرهنكى, زبان و- ١
7 7
صفحه 5:
ايران جایگاه تمدن های کهن و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشری است. دارای
= میراث فرهنگی بسیار زیاد است که بخشی از آن در موزه ها نگهداری می شود.
a ON آثار باستانى و كنجينه هاى هنرى ايران» به دست بعضى
كشورهاء به ويزه فرانسه: انكليس و آمريكا به غارت رفت.
ما باید برای حفظ و معرفی این آثار, برنامه ريزى و تلاش كافى را بكنيم, تا بتو
را به خوبی به آیند گان بسپاریم.
میراث فرهنگی به همه مردم یک کشور متعلق است. پس همه باید در حفظ آن بکوشند.
صفحه 6:
صفحه 7:
جه كسانى كلؤشته را مطالعه می کنند؟
علم تاریخ,یعنی مطالعه:زندگی انسان ها در گذشته.
صفحه 8:
به کسانی که درباره زندگی انسان ها و رویدادهایی که در گذشته اتفاق افتاده
=
=
OLS هاء نوشته ها یا کتیبه هاء ابزارها و وسایل زندگی بناهاء سکه هاء سلاخ ها
سنگ نگاره ها و هد حبز », که از گذشته باقی مانده.
A 3
a
مورخان در کار خود از يافته ها و نتایج مطالعات «باستان شناسان» نیز استفاده می کنند.
صفحه 9:
با مشاهده ویرانه ها و خرابه ها پا مطالعه منابع تاریخی حدس می زنند که در یک منطقه
آثار تاریخی وجود دارد. سپس به جستجو و حفاری در آن منطقه می پردازند.
صفحه 10:
آنها در هر مرحله از ابزار خاصی استفاده می کنند.
صفحه 11:
با حوصله UT موجود
۳ ۱ ۱
ند و هنگامی که خاک را لایه برداری می
و فیلم تهیه می کنند.
كنيد به هر اث
شيئى كه برخورد مى كنند همان موقع از آن ع عكى
صفحه 12:
مورخان معمولاً کار خود را با پرسش هایی درباره گذشته ( اشخاض, رویدادهای یک دوره
زمانی ) آغاز می کنند.
سپس به تحقیق درباره آن پرسش می پردازند تا پاسخ های احتمالی آن را پیدا کنند.
=
صفحه 13:
در همه کشورها برای حفظ و نگهداری آثار تاریخی با ارزش و میراث فرهنگی,
مکان هایی به نام موزه وجود دارد.
موزه ها انواع گوناگونی دارند. در کشور ما نیز موزه های گوناگونی در شهرهای
مختلف تأسیس شده است.
= Rs»
ده درس tc) ااا
۳
صفحه 14:
صفحه 15:
دم ار
3
3
Se
صفحه 16:
2
يكى از اهداف مهم اين وزارتخانه. معرفى فرهنك و تمدن كرانبهاى ايرانى - اسلامى
كشورمان است.
اين وزارتخانه فعاليت هاى مختلفى را در زمينه حفظ و احياى ميراث طبيعى و
فرهنكى و صنايع دستى کشور انجام مى دهد.
همه ما نيز بايد با شناخت و معرفی فرهنگ مادی و معنوی پر بار خویش و .
حمایت از آن. به اين وظیفه کمک نماییم. ¥
۳
صفحه 17: