آموزشسایرتحقیق و پژوهش

مطالعه موثر

صفحه 1:
39 0 دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشتده ممندسی صنایو

صفحه 2:
اهداف: ۴ دلایل مختلف مطالعه را شناسایی نمایید. * شیوه های مختلفی را برای مطالعه به کار گیرید. * شیوه مطالعه مناسب با نیازهایتان را انتخاب نمایید. زمانی را که صرف مطالعه می گردد. کاهش دهید. * میزان درک مطالب و به خاطر آوردن آنها را افزایش دهید.

صفحه 3:
عناوین مطالب: * مطالعه مؤثر چرا می خوانید؟ * مطالعه فعال * مطالعه انفعالی * اولویت بندی اطلاعات ۴ روشهای مختلف مطالعه - مطالعه سطحی - مطالعه چسته گریخته - بررسی اجمالی - مطالعه با جستجو - مطالعه پذیرشی * مروری بر مطالعه فعال

صفحه 4:
مطالعه مؤثر: مطالعه مؤثر مهارت مهمى است كه به تمام مطالعات دانشگاهی شما منفعت می بخشد. *از شما انتظار می رود که بیشتر وقت خود را برای یافتن اطلاعاتی جهت کار خود سیری نمایید. این یعنی: *مطالعه برای مقاله نویسی *مطالعه برای گزارش نویسی * مطالعه برای آموزش دهی *مطالعه برای اعمال تجدیدنظر *مطالعه برای درک مطلب

صفحه 5:
مهار تهابى كه بايد بياموزيد: * خود مطالعه به تنهایی * اولویت بندی اطلاعاتی که یافت می کنید. * ثبت ‎ul 90 9 Sudo‏ اطلاعات. 1M et A ut ‏امم‎

صفحه 6:
چرا می خوانید؟ * ما به دلایل مختلف و با منظورهای متفاوتی به خواندن نیاز داریم. * خواندنی که شما برای مطالعاتتان انجام می دهید. اغلب با مطالعه سرگرم کننده تفاوت دارد. شاید مهمترین تفاوت آن در نحوه کار با موضوعات باشد. شما صفمه اول یک رمان را باز می کنید و از اول تا به آخر می خوانید. در صورتی که شما ممکن است تنها به يك فصل بخصوص از یک کتاب تخصصی مراجعه نمایید یا تنها به دتبال نمودارها و یا اطلاعات جدولها باشید.

صفحه 7:
چرا اینها متفاوتند؟ "این دو روش مطالعه متناسب با نیازهای متفاوتی می باشند. زمانی که برای سرگرمی و در اوقات فراغت چیزی را می خوانید. اغلب نیازی ‎oy‏ انجام کاری نمی باشد. شما تنها می خواهید که لذت ببرید و وقت خود را بگذرانید. خواندن مطالعاتی نه تنها باید شما را از دانشی مطلع گرداند. بلکه مساله مهمتر این است که شما نیازمند ‎wel‏ خواهید بود که این دانش را زمان نوشتن یک مقاله و یا شرکت در یک کار آموزشی به کار گیرید.

صفحه 8:
دلیل اینکه شما جزئیات یک رمان را به خاطر نمی آورید. این است که شما آتن را به صورت انفعالی v خوانده اید. به عبارت دیگر شما با دنبال کردن یک رشته نخ باریک زمان خود را گذرانیده اید و لحظات خالی خود را پر کرده اید. شما به کتاب اجازه داده اید تادر دنبال كردن داستان شما را هدایت کند. واضح است که تأثیر چنین روشی تنها محدود به زمان مطالعه است.

صفحه 9:
مطالعه فعال -ره-)) *مطالعه فعال در موقعیتی است که شما واقعاً به دنبال مطلبی از آن متن هستید. در درون اطلاعات کلی رشته خاصی را جستجو می کنید. *چگونه من می توانم مطالعه اثربخش تری داشته باشم؟ *کدام یک از مهارتهای مطالعه را بايد در خود تقویت کنم؟ ‎ute‏ همه خواندن همین است؟ ‏*آیا نیاز است که هر چیزی را بخوانم؟

صفحه 10:
اهداف مطالعه: اگر شما هدف از مطالعه را که شامل سوالاتی است که بايد به انها پاسخ داده شود. بدانيد به صورت مؤثرترى مطالعه خواهيد كرد.

صفحه 11:
اولویت بندی اطلاعات: * اهداف مطالعه به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که می خوانید. اولویت بندی نمایید. * شما باید تنها اطلاعاتی را بخوانید که برای پاسخگویی به سوالاتی نظیر موارد زیر لازم باشند: * چه چیزی از نظر مرکزیت داشتن متناسب است؟ ۴ چه چیزی به طور جزیی متناسب است؟ ۴ چه ‎GH?‏ نامربوط است؟

صفحه 12:
مطالعه همراه با یک قلم: زمانی که شما مشغول خواندن برای مطالعات خود هستید. نياز به اين خواهید داشت که مطالبی را پادداشت کنید. تا به این ترتیب اطلاعاتی را که هم در درازمدت و هم در کوتاه مدت به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.ازهم جدا کنید. بنابراین بسیار ضروری است که با داشتن یک قلم در دست شروع به خواندن كنيد و فعالانه یادداشتهایی را در مورد آتجه مى خوانيد بنويسيد.

صفحه 13:
روشهای مختلف مطالعه (۱): ۷"مطالعه سطهی (و یا جسته گریخته) مطالعه سطحی یعنی حرکت در درون متن به سرعت و انتخابگری: شاید با سرعتی دو با سه برابر سرعت مطالعه معمولی. هدف اصلی دریافتن این است که متن یا کتاب چقدر می تواند مفید باشد اين روش شامل نگاه به فهرست. عنوان فصلها؛ مقدمه و پاراگرافهای درون آتن همچنین نگاه سطحی ‎oy‏ مطالب اصلی با مطالعه سطر اول هر پاراگراف است. مطالعه سطحی به شما کمک می کند تا دیدگاهی نسبت به نحوه سازماندهی کتاب. آهنگ و نوع نوشتار آن بدست آورید. یا آنچه را که قبلاً خوانده اید مرور کنید و حافظه خود را فعال نمایید.

صفحه 14:
روشهای مختلف مطالعه (۲): "برس اجمالی بررسی اجمالی زمانی استفاده می گردد که شما به درستی می دانید که به دنبال چه مطلبی می گردید. به عنوان مثال زمانی که در یک دفترچه تلفن به دنبال شماره تلفنی می گردید اسمی را که به دنبال آتن هستید. پیدا می کنید و سپس در متن مقابل آتن شماره و یا زمان را می یایید.

صفحه 15:
روشهای مختلف مطالعه (۳): ”مطالعه با مستهو اين روش مطالعه زمائى استفاده مى كردد كه به دنيال وازه های کلیدی و عباراتی می گردید که به شما کمک می کنند تا اطلاعات خاصی را مکانیابی کنید. به یک فهرست نگاه کنید تا جای واه های کلیدی و عبارات را پیدا کنید. سپس نگاه خود را درون متن حرکت دهید تا زمانی که واژه ها و يا عبارات مورد علاقه خود را پیدا کنید. به واه ها و عباراتی که ارتباط نزدیکی با موضوع ندارند. تنها یک نگاه گذرا بیفکنید. فراموش نکنید که واه های کلیدی نویسنده ممکن است با شما تفاوت داشته باشند. پس انعطاف پذیر باشید.

صفحه 16:
روشهای مختلف مطالعه (۴): ”مطالعه يذيرشى ابن روش مطالعه زمانى استفاده می گردد که شما نیازمند یک درک کلی از مطلب هستید و یا می خواهید که درستی آتچه که نوشته شده است را دریابید. همچنین ممکن است که این روش برای غنى سازى فكر شما و يا بران يختن ن شما براى ايذكة خلاقانة ثر و می کنید. به زمانی ‎je‏ دارید تا از نزدیک متن را مورد توجه قرار دهید. با اين نوع تمرين مطالعه می توانید بدون اینکه بر سطح درک خود تاثیری بگذارید. سرعت مطالعه خود را افزایش دهید.

صفحه 17:
این گونه های مفتلف مطالعه را بار ديكر كه مشغول مطالعه در کتابفانه و یا در منزل هستید. امتمان کنید. در مورد دلیل مطالعه فود فکر کنید و تکنیکی را که با خواسته های شما تناسب بیشتری دارد, به كار بكيريد.

صفحه 18:
خلاصه خواندن مطالعه موّتر هر مطلب. چیزی بیش از مطالعه آتن به سادگی و با سرعت بیشتر می باشد. شما اگر از خود بیرسید که چرا مطالعه می کنید و استراتژی مناسب با آن نیاز را به کار گیرید. در زمان صرفه جویی خواهید کرد. این فرآیند همچنین به شما کمک خواهد کرد تا مطالب بیشتری را از متنی که می خوانید بیاموزید. یک نقطه تمرکز شفاف را ارائه دهید و بنابراین میزان درک خود از مطالب و جمع بندی آنها را بالا ببرید.

صفحه 19:
مروری بر مطالعه فعال *منظور خود را از مطالعه تعیین نمایید. *سوالاتی را در مورد متن بپرسید. چرا می خوانید؟دقیقاً ‎oy‏ دنبال چه چیزی می گردید؟ *یک روش مطالعه را که خواسته های شما را منعکس می کند. به کار بگیرید. *روش مندانه عمل کنید. *برای دوره های زمانی زیادی, به مطالعه تنها اکتفا نکنید. *اطلاعات را اولویت بندی نمایید. * انعطاف پذیر باشید.

صفحه 20:
محیط مطالعه: *مطمئن باشید که نور کافی وجود دارد. ولی از ایجاد تابش خیره کننده خودداری نمایید. * مطالعه زمانى به بهترين نحو انجام مى كيرد كه نور از بالا و يا از روى يكى از شانه ها بتابد و به سمت شما منعکس نگردد. نور محیط اطراف در مقابل منطقه مطالعه نباید زننده باشد. *موقعیت و وضعیت راحتی برای مطالعه داشته باشید تا کوفتگی بدن و فشار روحی را کاهش دهید. این کار شما را قادر می سازد تا به طور اثربخش تر و در صورت لزوم برای مدت زمان بیشتری کار کنید.

62,000 تومان