پزشکی و سلامت بیماری‌ها

معاینات انجام شده روی بیماری با علایم درد ساق پای چپ

moayene

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معاینات انجام شده روی بیماری با علایم درد ساق پای چپ”

معاینات انجام شده روی بیماری با علایم درد ساق پای چپ

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: شکایت اصلی بیمار: درد ساق پای چپتاریخچه بیماری فعلی:بیمار پسر 13 ساله اهل و ساکن ساری که در تاریخ دوم مهرماه دچار درد ساق پای چپ شده که درد شب ها بیمار را از خواب بیدارو ماهیت التهابی داشته و اوایل به مسکن پاسخ دراماتیک داده است. تب و تعریق نداشته، علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی نداشته،علائم ادراری ندارد،کاهش اشتها و وزن نداشته،سابقه تروما و مسافرت اخیر نداشته است. در تاریخ یازده مهرماه به علت تشدید درد و تورم و اریتم و گرمی در قسمت یک سوم فوقانی ساق پا به بیمارستان ساری مراجعه و درمورد بیمار آزمایشات ، گرافی ، اسکن استخوان و ام آر آی درخواست می شود و درمان با آنتی بیوتیک تزریقی سفازولین(51گرم هر 8ساعت) شروع میشود.در طول مدت بستری تورم اریتم کاهش یافته ولی درد و لنگش همچنان باقی بوده است.همچنین بیمار تب نداشته است.طی مشاوره ارتوپدی در بیمارستان ساری توصیه به انجام بیوپسی شده که با رضایت شخصی والدین مرخص و به این مرکز مراجعه کرده است.

اسلاید 3: تاریخچه بیماریهای قبلی:فرزند سوم .ترم .حاصل سزارین. سابقه ی بستری ندارد.رشدوتکامل نرمال. واکسیناسیون کامل. داروهای در حال مصرف:شربت ایبوپروفن موقع دردحساسیت به غذا و دارو ندارد.سوابق فامیلی:پدر و مادر غیر منسوب هستند. نیست.ill toxic در معاینه بیمار Vs:BP:110/80 PR=100 RR=20 T37

اسلاید 4: راش و اسکار جلدی ندارد.TM دوطرف اریتم ندارد.اریتم اگزودا و آفت در دهان ندارد.PND ته حلق ندارد.LAP گردنی ندارد.S1 و S2 مسموع است.اریتمی و سوفل ندارد.سمع ریه clear و قرینه است.معاینه شکم نرم است.دیستانسیون ندارد و ارگانو مگالی ندارد.شاهدی دال بر وجود تورشن بیضه و فتق اینگوینال وجود ندارد.درمعاینه اندام تحتانی چپ درد وتورم وتندرس در قسمت میانی و تحتانی ساق با بدون اریتم.حرکات مفاصل مچ پا و زانو طبیعی. پای راست معاینه نرمال

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11:

اسلاید 12: سیر بیماری: در طی بستری 7روزه در این مرکز بیمار تحت درمان با کلیندامایسین 470 میلی گرم هر6ساعت می باشد.در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب میباشد.تندرس قسمت میانی وتحتانی ساق پا ندارد. در روز اول بستری اندازه دور ساق پای چپ 28و راست 26 سانتیمتر بود که اکنون پای چپ به 27 کاهش یافته است.درطی بستری فقط 1نوبت تب 38درجه داشته که با قرص استامینوفن برطرف شد.

اسلاید 13: لیست مشکلات بیمار:پسر 13 ساله با درد ساق پای چپ و لنگش ازحدود سه هفته قبل بدون علائم سیستمیک و تب و بدون سابقه تروما.علائم ادراری و عفونت تنفسی فوقانی نداشته.در معاینه تورم و تندرنس یک سوم میانی و تحتانی ساق پا.

اسلاید 14: تشخیص افتراقی:1- استئومیلیت 2- تروما3- بدخیمی ها(خوشخیم و بدخیم)

اسلاید 15: با تشکر از حسن توجه شما

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید