پزشکی و سلامت بیماری‌ها

معاینات و اختلالات بینایی

moaaayenat-va-ekhtelalate-binaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معاینات و اختلالات بینایی”

معاینات و اختلالات بینایی

اسلاید 1: معاینات و اختلالات بینایی

اسلاید 2: بینائی:-اختلالات بینائی بر وابستگی و کیفیت زندگی فرد موثر است.-دو سوم افراد مبتلا به اختلالات چشمی را سالمندان تشکیل می دهند.-جوانان بیشتر در معرض تروماها چشم قرار دارند.-اغلب بیماران چشم بصورت سرپایی درمان می شوند.-پرستاران نقش مراقبتی در هر سه سطح پیشگیری را دارند.

اسلاید 3:

اسلاید 4: -چشم در اوربیت است و توسط عضلات، بافت چربی و همبند پوشیده شده.-اوربیت از سه طرف توسط سینوس ها احاطه شده است.-پلک ها، از عضلات صاف و مخطط تشکیل شده است.-بطور طبیعی لبه پلک فوقانی عنبیه را می پوشاند. -لبه پلک دارای غدد میبومین، پونکتای فوقانی و تحتانی و مژه ها است.

اسلاید 5:

اسلاید 6:

اسلاید 7: قرنیه: ساختمان شفاف و بدون عروقی است. ضخامت قرنیه نیم تا یک میلی متر است.پنج لایه: اپی تلیوم، غشای بومن، استروما، غشا دسمه و اندتلیوم است.

اسلاید 8: -زلالیه تولید شده توسط اجسام مژگان از اتاق خلفی به اتاق قدامی جریان می یابد و از طریق شبکه ترابکولر و کانال شلم در اتاق قدامی تخلیه می شود.- فشار طبیعی چشم 10 تا 21 میلی متر جیوه است. -اتاق قدامی، بین عنبیه و قرنیه است.-اتاق خلفی، بین زجاجیه و عنبیه است.

اسلاید 9: -ملتحمه، غشای موکوسی است که عمل محافظت در برابر محیط و تغذیه را بر عهده دارد.- ملتحمه: بولبار و پلکی- صلبیه، بافت متراکم فیبری است که پنج ششم ناحیه خلفی چشم را در بر می گیرد.-رنگ صلبیه در افراد متفاوت و بیماری ها فرق می کند.- محل اتصال قرنیه و ملتحمه را لیمبوس می گویند.

اسلاید 10:

اسلاید 11: اشک:

اسلاید 12: -وجود اشک برای سلامتی چشم اهمیت اساسی دارد(چربی، آب و موکوس). -وجود اشک وابسته به محرک رفلکسی یا عاطفی است.

اسلاید 13: -یوه آ: مجموع عنبیه، اجسام مژگان و مشیمیه - عنبیه، بخش رنگی چشم و دارای عروق فراوان- عنبیه، تحت تاثیر سیستم عصبی اتونومیک - عدسی، پشت مردمک و عنبیه است و توسط رشته های زنولا به اجسام مژگانی وصل است.- عمل اصل عدسی تطابق است که با افزایش سن کاهش می یابد.-مشیمیه، یک بافت عروق بین شبکیه و صلبیه است.

اسلاید 14: -زجاجیه، در بزرگترین اتاق چشم است و توسط کلاژن به شبکیه وصل می شود.

39,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید