سایر آموزش

معرفه و نکره در زبان عربی

marefe_va_nakare_dar_arabi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معرفه و نکره در زبان عربی”

معرفه و نکره در زبان عربی

اسلاید 1: بسم الله الرّحمن الرّحیمدرس اولمعرفه و نکره

اسلاید 2: به کلمه «کتاب» و ترجمه ی آن در عبارت های زیر توجه کنید:إشتریت ُ کتابا.ً کتابی [ یک کتاب] خریدم.أهدیتُ الکتاب. کتاب را هدیه کردم.از ترجمه ی جمله های بالا چه نتیجه ای می گیرید؟

اسلاید 3: بله «کتابا» در عبارت اول اسمی است که بر چیز نامشخص و نامعین به عبارتی ناشناخته دلالت می کند و به این گونه اسم ها اسم نکره می گویند.اما در عبارت دوم «الکتاب» بر کتاب مشخص و معین و شناخته شده دلالت می کند به این گونه اسم ها اسم معرفه می گویند.

اسلاید 4: هر اسمی نکره است مگر این که جزء یکی از انواع معرفه ها قرار بگیرد.

اسلاید 5: انواع معارف1- ضمیر2- اسم اشاره3- اسم موصول4- اسم دارای «ال»5- اسم عَلَم6- معرّف بالاضافة

اسلاید 6: 1- ضمیر: هو ،هي، أنت ، ه، ها ، إیّاک ...2- اسم اشاره: هذا ، هذه ، ذلک، تلک، هؤلاء، أولئک...3- اسم موصول: مَن، ما ، الذّي، الّتي، الّذین، اللاّتي4- اسم دارای «ال» : الکتاب ، المدرسة...5- اسم «عَلَم» : اسم علم همان اسم خاص زبان فارسی است. مانند: الله، عليّ، اصفهان، کارون....6- معرّف بالاضافه: اگر مضاف الیه معرفه باشد مضاف هم معرفه خواهد بود.

اسلاید 7: معارف شش بود مضمر اضافه علم ذواللام موصول و اشاره- کم معرفة في العبارة التالیة؟ اللّهمّ صلِّ علی محمّد و آله الطاهرین.ثلاث2) اربع3) خمس4) ستّفي ايّ العبارة لایوجد نکرة؟ما نطلب منکم الاجتهاد في الامور.2) من ساعدک في الدروس؟3) أحسن الی من علّمک حرفا.4) من یساعدنا في امورنا الهامة؟عیّن انواع المعارف فیما یأتی.الهي وفِّقنی لما تحبّ.- ربّنا أفرِغ علینا صبرا و ثبِّت أقدامَنا و انصُرنا علی القوم الکافرین.

اسلاید 8: چند نکته:1- به 2 طریق می توان اسم نکره را معرفه کرد:الف: با افزودن «ال» به ابتدای آن:«ال»+ اسم نکره = اسم معرفهال+ رجل= الرجلب: اضافه کردن آن به اسم معرفهاسم نکره+ اسم معرفه= اسم معرفهطالب+ العلم= طالب العلم

اسلاید 9: 2- اسم معرب معمولا علامت های زیر را می پذیرد:«ال»: الکتاب ، الرّجل....«تنوین»: کتاباً ، مدرسةٌ بیتٍ«مضاف واقع شدن» کتاب عليّ- معلّمک...توجه: دو علامت از علامت های بالا در یک اسم جمع نمی شوند.الطالب العلم (غ) الطالبٌ(غ) طالبٌ العلم (غ)طالب العلم (ص)

اسلاید 10: نکات ترجمه ای1- در ترجمه اسم نکره «ی» در آخر آن و یا «یک» در ابتدای آن آورده می شود.جاء رجل. مردی [ یک مرد]آمد.اسم الرجل عليّ. اسم مرد علی است.2- هرگاه بعد از اسم اشاره اسم دارای «ال» واقع شود اسم اشاره به صورت مفرد ترجمه می شود.هؤلاء التلامیذ یطالعون. این دانش آموزان مطالعه می کنند.ولی اگر بدون «ال» باشد اسم اشاره با توجه به صیغه ی خود به صورت مفرد، مثنی و یا جمع ترجمه می شود.

اسلاید 11: هؤلاء تلامیذ یطالعون. این ها دانش آموزانی هستند که مطالعه می کنند.پس از پایان این درس می توانم:1- اسم معرفه و انواع آن و اسم نکره را در عبارت تشخیص دهم.2- در تحلیل صرفی اسم به معرفه و نکره بودن آن اشاره کنم.3- اسم نکره و اسم معرفه را درست ترجمه کنم.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید