صفحه 1:
معرفی برندگان جوایز ترویج علم ۱۳۹۱
انجمن ترویج علم ایران
صفحه 2:
بع یزه بهمنس یگیب رلیم علمانمروج علم در »>
منطو خیه» ب VFS
* به دلیل سابقه فعالیت داوطلبانه. موثر و مستمر جهت دسترس
پذیر کردن آموزش برای دانشآموزان محروم در مناطق عشایری
کشور تداوم و گستردگی حوزهی فعالیت به چهار تن از معلمان
مناطق عشایری ایران. آقایان:
ae و
نوذر فریدونی»
* رضا مال احمدی
* کریم کاظمی.
* از شاگردان شادروان محمد بهمن بیگی, بنیانگذار آموزش عشایر
oly! بودهاند.
صفحه 3:
جایزه پژوهش ترویج علم
محمد وحیدی متولد سال ۱۳۵۳ شهر راز در خراسان شمالی است.
از سال ۱۳۷۲ با كسب مدرك فوق ديبلم علوم تجربى از مركز تربيت معلم شيهيق
نش 1 ۳ مدارس راهنمايى منطقه
راز و جرگلان در خراسان دشمای پرداخته و سپس تحصیلات خود را در مقاطع
کارشتاتی كار مالي ترش غلو ما adel ac leases Wels las
پی گرفته است.
وی طی دهه هشتاد خورشیدی در همکاری با سازمانهای tae 3 0 علوم
تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش به بررسی تحولات فر
cee ها ماه ی
ی ی تا اسر دس ور ی و
آموزش و پرورش است.
از جمله فعالیتهای پژوهشی وی در حوزههای مرتبط با گسترش اجتماعی علم
میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
صفحه 4:
جوانان, دانشگاه و بحران هویت. معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم.
تحقیقات و فناوری» ۱۳۸۰
فراتحلیل و تدوین نتایج طرح توسعه تحقیقات علوم انسانی» دفتر برنامهریزی
اجتماعی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم» تحقیقات و فناوری» ۱۳۸۲
جایگاه دانشگاه بر گفتارهای سیاسی ایران, دفتر برنامهريزى
اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم. تحقیقات و فناوری, ۱۳۸۲
ملاحظاتی فلسنی در پیرامون نوآذری» مقاله ارائهشده به همایش نوآوریهای
آموزشی, سازمان پژوهش و برنامهریزی fobs ۱۳۸۵
آموزش تکنولوژی بهمثابه آموزش علم. مقاله چاپشده در ویژهنامه پژوهش, شماره
لاسا رمن دوهش وا رتافد رورى امور شم 1۳۸۶
- درب lands پووهشکده مطالعات فرهتكى و اجتماعى وزارت علوم تحقيقات
و فناوری. ۱۳۸۸
كلم كر جامعة: 2ك كر ا كدر كر بقاله تابشد وه وفصانایه مطالعات
مان كتاف در علوم اسان + دوره اول شماره ۳ بان ۱۳۵۸
yes kl Gee ری ۱
ایران, بهعنوان پژوهش برگزیده با موضوع ترویج علم شناخته شده است.
صفحه 5:
«جایزه ویژه رسانه ها و ترویج علم»
صفحه 6:
7
eal svat مقر
صفحه 7:
7 یه
* دکتر اسماعیل میر فخرایی (زاده ۰۱۳۲۵ مجری و تهیه
کننده برنامههای علمی تلویزیون ایرانی است.
فارغ التحصیل رشته لیسانس زیست شناسی از دانشگاه تهران و
رشته رادیو و تلویزیون از دانشگاه ابلینوی جنوبی و فوق لیسانس
ارتباطات در آموزش از همان دانشگاه و دکتری آرتباطات از
استرالیاست
وی کار خود را در سال ۱۳۴۵ به عنوان مجری و تهیه کننده برنامههای
علمی مجموعهای به نام دانش در رادیو و تلویزیون شروع کرد.
* از جمله فعالیت او: ساخت بیش از ۵۰۰ برنامه در زمینه مسائل علمی
است.
* میرفخرایی در کنار فعالیتهای خود به تدربس در دانشگاههای
ایران و خارج از کشور نیز اشتغال دارد.
صفحه 8:
برنامه های مهم دانش در تلویزیون ایران در قبل از انقلاب
اسلامی و برنامه با طبیعت و جمعیت حال آینده. در سالهای
بعد از انقلاب از ساخته های مهم دکتر میرفخرایی که در
تولید و اجرای آن نقش مهمی داشته است.
برنامه "گفتگو (ویژه گفتگو با نخبگان و استادان
tetas ابراء کار سای ار ار اش شراسرى
(رادیو ایران) پخش می شد از برنامه های مهم رادیویی است
که دکتر میرفخرابی در تولید و اجرای آن نقش مهمی داشت.
دکتر میرفخرابی از بنیانگزاران رادیو گفتگو است که در سال
۵ راه اندازی شد و در سه سال اول تاسيس اين راديو
نقش مهمی در تولید و اجرای برنامه های آن داشت.
صفحه 9:
استادفرج الّه صبا
من به روز ۱۳مردادماه ۱۳۱۳شمسی در شهر تبریز به زندگی
سلام گفتهام.
روزنامهنگاری حرفهای من گویا از اواسط سال ۱۳۳۴شمسی از
موسسه و روزنامه اطلاعات شروع شد.
جند ماه بعد خودم را در هيأت تحريريه روزنامه اطلاعات یافتم به
Bala SROs ae ربا Oo
ویراستار مقالات و نوشتههای دیگران و سرانجام مشاور هیات
تحریریه و معاون سردبیر اطلاعات.
صفحه 10:
7 مال بيشتر در مؤسسه اطلاعات بودم بعد از ترك مؤسسه
اطلاعات همراه سردبیر همان روزنامه به مجله هفتگی روشنفکر
رفتم که نوبنیاد بود. حدود یک سال هم سردبیر مجله روشتفکر
برجم
* بعداز انقلاب اسلامی به عنوان ویراستار کتابهای ترجمه شده از زبان
فرانسوی به شرکتهای انتشاراتی «ایران یاد» و «چاپ و نشر بنیاد»
پیوستم. در مجله نوبنیاد « دانستنیها» هم مقالات cole را ترجمه
می کردم.
۶ از کودکی علاقهمند به مقولات علمی بودهام. خوش اقبال بودم که
این فرصتهای کمیاب در زندگی حرفهای من دو بار رخ نمودند: کار
در نشریه گرامی دانشمند و کار در مجله معتبر دانشگر. به نظرم ده
دوازده سالی در مجله «دانشمند» بودم و ترجمه کردم و گزارشها و
مصاحبهها را سروسامانی دادم.
صفحه 11:
۱ ee eee ae
Dy ee enlists i oe jE ole a
آن بود که در یک دانشکده میتوان آموخت.
* بعد از خداحافظی با دانشمند دیگر میدانستم که میتوانم در
نشریهای کار کنم که هم نان زن و بچهام را فراهم آورم و هم شخصا
با ا BO oS a de ee
تکوین و تولد نشریه دانشگر به دوستانی که بنیانگذار آن
yee i) ca se oat pals ار
دانشگر را بر عهده گرفتم» از آن دهها نشریهای که افتخار همکاری با
آنها را داشتهام تنها نسخههای دو نشریه را هنوز در کتابخانه
کوچک خود محفوظ دارم: دانشمند و دانشگر.
صفحه 12:
خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن
وابسته به شورای کتاب کودک
NEAT el alts
بنیانگذار: خانواده موحدی پور - پیشداد محمدی
صفحه 13:
پایگاه اینترنتی : .اج ww.
نشانی الکترونیکی : 2ددت. دمي 60د كتاداهدا. عدكانا
نشانى: خيابان وليعصرء بالاتر از ميدان منيريه؛ خیابان اسدی منش»
كوجه دهستانى » نبش بن بست دومء يلاك ©
تلفن : 6-00668006
صفحه 14:
اهداف و حوزه های فعالیت
توسعه و تجهیز منابع کتابخانه ای
خدمات کتابخانه ای به کودکان » نوجوانان و خانواده ها
خدمات مشاوره ای به آموزگاران مدارس ومهد کودک ها و کلیه
مراکز آموزشی برای توسعه کتابخانه های کودک و نوجوان
ارائه انواع فعالیت های ترویجی
تشکیل دوره های آموزشی کتابداری و ترویج خواندن
تهیه و تدوین منابع آموزشی درباره خواندن و ترویج آن
همکاری با پایگاه اینترنتی کتابک
صفحه 15:
برخی فعالیت های ترویجی و توسعه ای
* برگزاری کارگاه های مجسمه و حجم
* برگزاری کارگاه های سفر به کهکشان
برگزاری برنامه های حیات وحش
برگزاری کارگاه های بازی - ریاضی
* برگزاری کارگاه های بازی و ساخت
* تشکیل کانون های محیط زیست
برگزاری کارگاه های میراث من
* برگزاری کارگاه های هنر و خلاقیت
* برگزاری نمایشگاه هفته سلامت
اجرای پروژه های راه اندازی » مشاوره و تجهیز در 00 کتابخانه و مرکز
* برگزاری 16 دوره کارگاه کتابداری کاربردی با رویکرد کودک محور
* _تدوین و انتشار کتاب
صفحه 16:
صفحه 17:
جایزه نهاد مروج علم
دک و نوجوان و ترویج خواند:
خانه کتابدار یک نهاد فرهنگی است. با ساختار اداری مستقل زیر
نظر شورای GES کودک که در تاریخ ۱۳/۱۳/۱۳۸۲ افتتاح شد. این
ساختمان که مکانی ربا و پر از عشق استاز طرف آقای مهندس
ایوب موحدی پور و خانم ملیحه پیشداد به شورای کتاب کودک
واگذار شد و با برگزاری یک کارگاه ترویج خواندن به طور رسمی کار
خود را شروع کرد.
با توجه به نیازهای جامعه ایران برای گسترش فرهنگ خواندن به
سازمانهای غیردولتی و نهادهای
گذار است.
قصد تعمیق دانش و بینش,
مدنی در این زمینه مهم و
صفحه 18:
خانه کتابدار هدف اصلی خود را گسترش فرهنگ خواندن (خواندن»
coe شنیدن» لمس كردن) بين گروههای سنی کودک و نوجوان
(صفر- شانزده سال) و تربیت کتابداران و مروجان به قصد ترویج
خواندن میداند.
۱- ایجاد زمینه های علاقه مند کردن کودکان نوجوانان» والدین و
pallies af lage
۲- تربیت کتابدار و تقویت نیروی کاردان برای اشاعه فرهنگ
کتابخوانی؛
۳- ایجاد کتابخانه مرجع و مرکز اطلاع رسانی برای ترویج خواندن؛
؟- ارتباط نا داش آموزان و معلمان در تحهت رشد فرهک کتابجوانی
۵ ارتباظ با والدین و کودکای و نوخوانان دارای معلولنت در حهت
رشد فرهتگی؛ 3
۶- مشاوره در زمینه تأسیس, سازماندهی و توسعه کتابخانه های
کودک و نوجوان و کانون های فرهنگی به ویژه در منطقه یازده تهران؛
صفحه 19:
تأسیس ۱۳۸۰ - اصفهان
اعضا خانم ها و آقایان ۵۰ سال به بالا
هدف توانمند سازی از طربق ترویج علم و دانایی
فعالیت ها:
آموزش زبان کاربردی فارسی خواندن و انواع نوشتن
Cn زبان کاربردی انگلیسی
آموزش استفاده از کامپیوتر در سطح ویندوز و اینترنت
گروه خوانی ادبیات جهان و متون کهن فارسی
آشنایی با مفاهیم بهداشت و پیب
آشنایی با مفاهیم زیست محیطی
صفحه 20:
=
اجرای برنامه های هنری (موسیقی - نمایش - نقاشی)
اجرای برنامه های ورزشی از جمله یوگا
بازنویسی آثار ادبی و خاطره نویسی
انحام کردش ها دسته جمت رای شادبا و كلب آکاهی
ها از ی
یران: نیلوفر و مرجان هرندی زاده
بنیان گزار: نفیسه نفیسی
صفحه 21:
a)
استاد د کترمهدی بهزاد
برنده جایزه ترویج علم ۱۳۹۱
انجمن ترویج علم ایران
صفحه 22:
آخرین مدرک تحصیلی. محل و زمان دریافت:
دکترای ریاضی از دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکاء ۱۳۴۴
سوابق استخدامی:
بیش از پنجاه سال تدریس و تحقیق و سازندگی در پنج دانشگاه داخلی و سه دانشگاه
خارجی با شمهای ری ریاف تا اناد صاعی خانشگاه
سمتهای اداری:
رئیش دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و قائم مقام دانشگاهی تازه
تأسیس در استان مازتدران با همکاری دانشگاه هاروارد آمزیکا
مسئوولیتهای افتخاری:
ریاست انجمن ریاضی ایران در چهار دوره. ریاست بخش علوم پایه شورای پژوهشهای
علمى ایران و دبیر کلی فرهنگستان علوم در تیمه ال دهه پنجاه هجری شمسی.
عضوبت » ole موس تشکلهای علمی:
اح راض SEONG ee elles eee aoe (at آنسمی لز كلم
ایران» شورای خانههای ریاضیات ایران. شورای انجمنهای علمی ایران و بنیاد پیشرو
علم و فتاوری در ایران.
صفحه 23:
عضویت در تشکلهای علمی (گذشته و حال):
انجمن ریاضی ايران؛ انجمن آمار ایران. انجمن ترویج علم ایران؛
انجمن رمز ايران» جامعه ریاضی امریکا و انجمن ریاضی آمریکا.
عضویت. مدیریت يا مشاورت در هیأتهای تحریریه مجلات
علمی (گذشته و حال):
بولتن انجمن ریاضی ایران» مجله نشر ریاضیء جورنال نظریه گرافها
(چاپ جان وایلی - آمریکا)
همکاری در تألیف کتاب:
۱۹۷۲ چاآمریکا ۱۳۱۲۲۵۵۱۷۸6۱00 to Graph Theory
۱۹۷۸ جابلمريكا 613015 300 ۱۵5
ریاضیات گسسته دوره پیش دانشگاهی وزارت آموزش و پرورش
نما يشنامه: افسانة بادشاه و رياضيدان
صفحه 24:
همکاری در ترجمة کتاب:
ریاضیات عمومی ترجمه تاماس وفینی
ا و
کمک کنیم کودکان ریاضی بیاموزند.
تألیف یا همکاری در تألیف مقاله به زبان انگلیسی:
بیش از سی و پنج مقاله علمی در بیست و دو مجله مختلف بید
المللی.
صفحه 25:
* بیش از سی و پنج مقاله علمی در بیست و دو مجله مختلف بید
شاگرد اول رشته رباضی دانشسرایعالی در سال ۱۳۲۹ و اعزام به
خارج جهت اخذ درجه دکتری
نخستین رئیس انجمن ریاضی ایران در سال ۱۳۵۰ و ثبت و راه
اندازی فعالیتهای آن
۱۳۵۲۵۲۰ آمریکا در سال تحصنلی cal last | a jap
برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
برئده جابزه كتاب شال دانشگاه تمر:
جهره ماندکار ریاضی ایران در سال ۱۳۸۲
عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
عضو و عضو افتخارى هيأتهاى امنای خانههای ریاضیات شهرهای
نيشابور و تهران
صفحه 26:
ز یه
استاد نمونه دانشگاه شهید بهشتی
* استاد برجسته بنیاد ملّی نخبگان و جایزه سخاوتمندانه علامه طباطبایی در
سال ۱۳۹۰
دارنده عدد اردیشی یک
* نخستین استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۵۳ در بین اعضای هیا
های علمی تمام رشتهها
تأسیس جایزه بهزاد توسط انجمن ریاضی ایران جهت اهداء به برترین مدیران
ریاضی
موافقت وزارت علوم . تحقیقات و فناوری با بینللمللی شدن جایزه بهزاد
Institude of Combinatorics and its sb 2: *
Applications
صفحه 27:
و یه ام
تا ینت تن رابت[ دراو طشان .
قزر اي تست
و iP نوت ابش مت an له oly
aed hgh lhe ats bey د امسا نور
سرا لکوت
(Mees مأ و اي زا hve
ود .مر ياد ول ركست ومو ارده دان ae
کیت ما
ب عماسم اث اوم وطس بيرهت
یی .کل در باب دا ۲
wre? |
Gly Gaal ange saehl>
ایا