تاریخ و بیوگرافیعلوم انسانی و علوم اجتماعیسایرتحقیق و پژوهش

معرفی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز

صفحه 1:

صفحه 2:
& ات کته ‎a‏ 9

صفحه 3:

صفحه 4:
با هدف تربیت نیروهای کارشناس به منظور انجام خدمات بهداشتی در دستگاه های اجرلیی بهداشتی با رشته های مدیریت خدمات بهداشتی و درملنی(مقاطع کارشناسی, کارشناسی ارشد. دکترای تخصصی). فناوری اطلاعات سلامت(مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. دکترای تخصصی)». انفورماتیک پزشکی و اقتصاد سلامت در مقطع کارشناسی ارشد و مدیریت اطلاعات سلامت در مقطع دکتری فعالیت می نملید وبه منظور تامین نیازهای تخصصی و پژوهشی در سطح دانشگاه ها و ساپر موسسات بهداشتی و درملنی کشوربه پذیرش دانشجو در رشته های فوق, اقدام

صفحه 5:
در سال ۱۳۶۸ دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی به عنوان بخشی از دانشکده داشت شروعبه کار نمود. لین دانشکده در همان سال در رشته مدارک پزشکی و در سأل ۱۳۷۴ در رشته اداره امور بیمارستان ها اقدام‌به پذیرش دانشجو نمود. رشته اداره آمور بیمارستان ها در سال ۱۳۷۸ به مدیربت خدمات بهداشتی درملنی و رشته مدار 5 پزشکی در سال ۱۳۸۸ به فناوری اطلاعات سلامت تغییر نام یافت.

صفحه 6:
۲ ال ۱۳۸۰رشته های مدارک پزشکی و مدیربت خدمات بهداشتی درهانی [ داشکده بهداشت جدا و دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی‌به طور مستقل 00] ‏گردید. لین دانشکده در سال ۱۳۸۴ مجوز پذیرش دانشجوی کار‎ ٩ آرشد در رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درملنی و در سال ۱۳۹۰ نیز مجوز پذپرش دانشجو در مقاطع دکترای تخصصی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درملتی را اخذ نمود. همچنین در سال ۱۳۹۵ توسط این دانشکده مجوز پذبرش دانشجو در مقطع دکترای مدیریت اطلاعات سلامت و سلامت در بلابا اخذ كرديد.

صفحه 7:

صفحه 8:
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی لستاد تسمام 2 ** ۱ دانشیار ۸ استادیار ** ۲ مربی غیر هیتت علمی فناوری اطلاعات سلامت ** ۳ دانشیار ۲ استادیار ** ۲مربی غیرهیئت علمی

صفحه 9:
۴ مدیریت خدمات بهداشتی و درملنی( مقاطع کارشناسی. کارشناسی ارشد. دکترای تخصصی) و اقتصاد سلامت( در مقطع کارشناسی ارشد ) ** فناوری اطلاعات سلامت(مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ودکترای تخصصی). * انفورماتیک پزشکی(مقطع کارشناسی ارشد ) * سلامت در بلایا (مقطع دکتری)

صفحه 10:
درحال حاضر دانشجو در مقطع کارشناسی. دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۷ دانشجو دکترا در دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی مشغول به تحصیل می باشند.

صفحه 11:
0 58 4 و اسلرويريرت واطلا 006 10 7

صفحه 12:
دانشکده مدیریت دارای زیر بنلیی حدود ۱۵۰۰ مترمربع » دارای کلاس هاى درس. سالن کنفرانس. اتاق پراتیک. کلاس کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد. اتاق مخصوص دانشجویان دکترا. کلاس کامپیوتر و اینتینت (با ۱۶۰دستگاه کامپیوتر)به انضمام امکانات آموزشی مختلف و کتابخانه می باشد.

صفحه 13:
۷ ‏و‎ loinc th 2 @

صفحه 14:
ai ni RIN yt a BN one ed ‏وا هت و الا سال لس‎

صفحه 15:

صفحه 16:
27 Py 3 2 WA 0200 A 5

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
هدف از تربیت دانشجویان کارشناسی مدبریت خدمات بهداشتی و درمانی » تأمین نیروی انسانی توانمند برای پذیرش مسئولیت های اداری و اجرابی واحدهای بهداشتی و درملنیبه منظور افزلیش کارلیی و اثربخشی و ارنقا کیفیت خدمات سازمان هایی است که عهده دار سلامت جامعه اند. سوت

صفحه 20:
تدارک یک برنامه آموزشی مطلوب برای تربیت مدیرلنی توانمند است که بتوانند: با کسب دانش نظری و عملی و فراگیری مهارت های ادراکی. انسانی و فنی در زمینه اداره موسسات بهداشتی و درملنی .توانلیی تشخیص پویلیی و پیچیدگی سازمان ها را پیدا نموده و تا حد نوان نیازهای معقول زیردستان را ارضا نمایند. 00

صفحه 21:
شرت هن از طراحی ساختمان تا برنامه ربزی برای ابجاد. اداره. توسعه و احتمالا تعطیلی یک بیمارستان نیازمند بهره گیری از اندبشه متخصصان ت در زمینه های زیر می باشد: 00 حسابداری, مدیریت مالی, مدبریت اختصاصی واحدهای مختلف بیمار ۱ استانداردهای بیمارستانی. کاربرد کامپیوتر در مدیریت بیمارستان, روابط درون بخشی و برون بخشی بیمارستان. سازمان و مدیریت بهداشت و درمان در ایران» اصول خدمات بهداشتی. ارزیابی مراقبتهای بهداشتی و درمانی و برنامه ریزی و مدیربت استراتژیک در نظام بهداشتی و درمانی و کلیاتی درباره داروسازی» پرستاری. پزشکی و بهداشت بیمارستان.

صفحه 22:
با توجهبه اينکه عضو حیات بخش هر سازمان. مدیربت ّن است و بسیاری از صاحب نظران علت موفقیت و شکست سازمان ها را در تفاوت شیوه مدبربت آن ها می دانند. بنابرلین برنلمه های آموزشی رشته مدیریت بهداشت و درمان. دانشجوبان را برای رشد شخصی و فردی, احراز شایستگی اجتماعی و حرفه ای و ایجاد مهارت هلیی جهت اداره آبنده سازمان هلیی که تامین سلامي دارند. آماده می سازد.

صفحه 23:
و ‎Wa 97 SLE Bop) 2)‏ تعداد کل واحد های درسی این دوره ۱۳۰ واحد به شرح ذيل می باشد: دروس عمومی ۲۲ واحد ۲ دروس پایه ۵۰ واحد دروس اختصاصی ۳۸ واحد "3 دروس اختصاصی اختیاری ۴ واحد کار آموزی در عرصه ۱۶ واحد

صفحه 24:
شرت هن امروزمبه رغم ن که در تعدادی از رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی . پرستاری و ماملییبا تعداد قلبل توجهی فارغ التحصیل مازاد نیرو روبه رو هستیم. در کل ساختار مدیرینی نظام بهداشت و درمان کشور از وزارتخلنه گرفته تا دانشگاه هاى علوم پزشکی . شبکه های بهداشتی . درملنی و بیمارستان هالبه فارغ التحصیلان لین رشته در هر سه مقطع کارشناسی . کارشناسی ارشد و دکترا نیازمند است . همچنین فارغ التحصیلان لین رشته می توانند در هلال احمر . سازمان های تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی فعالیت کنند . ‎a‏ 2

صفحه 25:
59 2 ور : 7۳ دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درملنی عی توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع باللتر. رشته ‎Cb Seg le‏ را انتخاب نما بند:

صفحه 26:
آموزش بهداشت آموزش پزشکی اپیدمیولوژی اقتصاد بهداشت انفورماتیک پزشکی ارزیابی فناوری سلامت رفاه اجتماعی آمار زیستی ساير گرایش های مدیریت(دولتی.بازرگانی؛ زیست فناوری پزشکی سلامت سالمندی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی فناوری اطلاعات سلامت مدیریت خدمات بهداشتی درمانی مهندسی بهداشت محیط مدیریت توانبخشی او تکنولوژی پزشکی صنعتیء بیمه» اقتصاد نظری و..

صفحه 27:
آموزش بهداشت و ارتقای سلامت سلامت در بلایا و فوریت ها آموزش پزشکی سلامت و رفاه اجتماعی اپیدمیولوژی ‎oak‏ ‏اقتصاد سلامت سیاستگذاری سلامت انفورماتیک پزشکی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

صفحه 28:
معرفی رشته فناوری اطلاعات

صفحه 29:
تب زر ‎anatomy‏ ‏11313 ار یبیل زر تدارا Epidemiolo ین بر بزررید۱1 HIT men should know : Health Information Management Healthcare Management IT | Management Soft ware ‏ار‎ ‎0 Network Data base Web Design ۱ AT Terminolo ay

صفحه 30:
Dw ‏و‎ ۹9 We VT ea) Health information Technology (BSc) ‏فارغ التحصیلان این مقطع قادر خواهند بود تصدی و مدیربت بخش فناوری اطلاعات سلامت را‎ ‏در کلیه موسسات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عهده گرفته و در زمینه ایجاد و اداره‎ ‏سیستم های اطلاعات سلامت با استفاده از فناوری اطلاعات. ایفای نقش نمایند.‎ این رشته در آمریکا در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته وجود دارد.

صفحه 31:
رسالت این رشته عبارت است از تربیت افراد کار آزموده ای که بتوانند: تصدی و مدیریت بخش فناوری اطلاعات سلامت مشتمل بر جمع آوری و پردازش داده ها ( سازماندهی. طبقه بندی و محاسبات آماری ) و ذخیره سازی. بازیلبی اطلاعات. تحلیل شاخص ‎cle‏ بهداشتی. مشارکت در کارشناسی. طراحی و پیاده سازی نظام اطلاعات پیمارستانی را بر عهده گیرند.

صفحه 32:
Ca hte 9 ‏ال‎ & در ده سال آینده دلنش آموختگان لین رشته. نیروی مورد نیاز غللب مراکز بهداشتی درملنی را در کشور تامین نموده و از نظر استانداردهای مدیریت اطلاعات در مقایسه‌با کشورهای منطقه بالاترین رتبه را کسب خواهند نمود.

صفحه 33:
Ne 69) ‏رل سر‎ 200006 (breeds 9 هدف کلی لین برنامه عبارت است از تربیت افراد کارآمدی که بتوانند در زمینه های زیر فعالیت داشته باشند: سرپرستی بخشهای مدیربت اطلاعات سلامت و فناوری اطلاعات سلامت مشتمل بر جمع آوری و پردازش داده ها ( سازماندهی. طبقه بندی و محاسبات آماری ) و ذخیره سازی و بازیلبی اطلاعات. نامین اطلاعات مورد نیاز به منظور بهره برداری های آموزشی. پژوهشی. خدماتی و آماری مرتبط به رشته های مختلف پزشکی. بکارگیری فناوری

صفحه 34:
اطلاعات در حوزه مدیریت اطلاعات سلامت. تامین اطلاعات مورد نیاز جهت دفاع از حقوق بیمار. مراجعه کننده. موسسات و کارکنان بهداشتی درملنی از طریق حفظ مستندات اطلاعات مراقبت بهداشتی نقش های دانش آموختگان در نظام بهداشتی: دانش آموختگان این دوره دارای نقش خدماتی. آموزشی, مدبریتی و پژوهشی می باشند.

صفحه 35:
1 ne 18 599 وظايف آموزشى : الف- آموزش كاركنان مرتبط با بخش فناورى اطلاعات سلامت - آموزش کارکنان جدید در زمینه روند گردش آمور در بخش فناوری اطلاعات سلامت

صفحه 36:
لذ سس ج- تحلیل شاخص های آمار بیمارستانی ( مرگ و میر. بیماری. مللی و ...) و ارلئه به مدیران مربوط و کاربران د- ارائه اطلاعات پزشکی به کاربران مجاز با رعایت موازین قانونی ۴ ۳ ۰- اجرای مصوبات مربوط به خدمات ماشینی اطلاعات سلامت ی- مشارکت در طراحی فرم های اطلاعات سلامت وظایف مدیریتی الف - مدیریت بخش فناوری اطلاعات سلامت وظایف پژوهشی آلف - انجام پژوهشهای کاربردی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بهداشت و درمان ب- مشارکت در طراحی و جمع آوری اطلاعات پژوهشی در حوزه بهداشت و درمان

صفحه 37:
تعداد کل واحد های درسی این دوره ۱۳۰ واحد به شرح ذیل می باشد: ۲ دروس عمومی ۲۲ واحد دروس اختصاصی ‎٩۲‏ واحد کار آنوزی در عرصه ۱۶ واحد

صفحه 38:
هر چند رشته های فناوری اطلاعات سلامت و انفورماتیک پزشکی رشته های جدیدی در کشور محسوب عی شهند. انتظار ی رود که در آینده و با رشد روز افزون استفاده از فناوری اطلاعات در سبستم های سلامت. نیاز به متخصصین این رشته ها روز به روز بیشتر و بیشتر گردد .

صفحه 39:
۱- دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی . ۳- سازمان ها و مراکز بهداشتی درمانی . ۳- بخش خصوصی ‏

صفحه 40:
Ne 69) ‏رل سر‎ 200006 (breeds 9 هدف از تربیت دانش آموختگان در این رشته. توانمند سازی آن ها در زمینه سیاست گذاری. برنامه ریزی و بهبود توسعه ی امور اقتصادی نظام بهداشتی و درمانی است. فارغ التحصیلان قادربه اتخاذ سیاست ها و تدابیر مالی و اقتصادی و نیز صرفه جویی در مراکز بهداشتی و درمانی و آینده نگری و برنامه ریزی های آتی برای نظام سلامت خواهند بود .

صفحه 41:
رشته ای جدید محسوب می شود که با استفاده از فناوری اطلاعات در ذخیره سازی» بازیابی داده ها و استفاده بهینه از تحلیل اطلاعات. به تصمیم گیری جهت حل مشکلات و ار تقاء سیستم های بهداشت و درمان می پردازد. این علم ارتباط نزدیکی بین علوم پایه پزّشکی و تکنولوژی جدید کامپیوتر. مخابرات و ارتباطات برقرار می کند .

صفحه 42:
ی .۶ شو رز 0 ا ا ا ل 0

صفحه 43:

صفحه 44:
99 © 18 بت« الا از مقام ها و افتخارات علمی -بژوهشی. هنرى و ورزشى کسب شده توسط دانشجویان دانشکده مدیربت و اطلاع رسانی پزشکی شیراز در سال های اخیر

صفحه 45:
۷ v ¥ v v v 3 7 "7 7 7 7 7 نفر اول آزمون دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال۸۸ نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎۸٩‏ ‏تفر دوم آزمون کارشناسی ارشد آموزش پزشکی در سال ‎٩۰‏ تفر اول آزمون کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت در سال ‎٩۱‏ تفر دوم آزمون کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی در سال ‎٩۱‏ تفر دوم آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎٩۱‏ ‏8 2 دکتری تخصصی مذیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎٩۲‏ ‏نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎AY‏ ‏نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎٩۳‏ ‏نفر اول آزمون کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات سلامت در سال ‎٩۳‏ نفر اول و دوم آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال ‎٩۳‏ ‏نفر دوم آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال 48 نفرچهارم آزمون دکتری مدیریت اطلاعات سلامت در سال ‎٩۵‏

صفحه 46:
‎call (2)‏ واطلارع 7 ربا ‎ ‏کسب ۶ رتبه برتر در المپیاد . ‎ ‏1 دانشجوی نمونه در سطح کشوری و دانشگاهی ‏# تشر ۸۰ مقاله. ۵ جلدکتاب و۳۰ پایان نامه در سال ۹۵. ‎2 ——— Esvcanoan 7-73 ‎> — as ‎

صفحه 47:
ie oe: uy 1 ‏و‎ aye ‏میت و‎ ۷ 62) رمینه احکام در سال ‎٩۳‏ کسب مقام دوم # کسب مقام دوم در زمینه ترتیل در سال ‎٩۳‏ * کسب مقام اول در زمینه ی تهیه ی محتوای فرهنگی سال ‎٩۲‏ * کسب مقام اول در زمینه ی راه اندازی و تجهیز کانون قرآن سال ‎٩۱‏ ‏کسب مقام برتر در زمینه ی رعایت پوشش سال ‎٩۲‏ ‏اره قرآن و عترت درسال ‎٩۴‏ ۰ کسب مقام اول در پیست و یکمین جشتوا ۵ کسب مقام برتر کشوری در هشتمین جشنواره فرهنگی فیلم کوتاه. تناتر ۳ 5 مقام اول در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت درسال ‎٩۵‏ ‏کریم و احکام در سال ۹۶ ‎١‏ نم ول در رشته ترجمه و تفسیر قر ‎٩ ۲‏ مقام در رشته ی قرائت و ترجعه ‏» انتشار نشریه الکترونیکی قرآنی توسط دانشکده مدیریت ‎ ‏نمایشنامه خوانی و نکارگ

صفحه 48:

صفحه 49:
7 وم وشات 00 ‎Bho‏ ‏لطا رسال سل سار ‎a‏ ‎i‏ رت ‎OTT a)‏ ‎ ‎

صفحه 50:
يس #مقام دوم تیمی فوتبال بین دانشگاهی در سال ۹۵ * مقام سوم کاراته بین دانشگاهی در سال ‎٩۵‏ * مقام اول تیمی فوتسال دانشگاه مقام دوم دو و میدانی مقام دوم کیوکوشین ۹ #* مقام دوم تکواندو دانشگاه * مقام اول شنا دانشگاه * آقاى سعيد حاتمى: عضو تيم ملى. قهرمان كشورى و مربى بين المللى در رشته ‎(oj) oj ,40mma)‏

صفحه 51:

صفحه 52:
he ۱ 69) Wa 97 SLE Bop) ترجمه: محمد رضا امير اسماء ابد براتم دکتر محمدرضا محقق, دکتر محسن زارع | گردآوری: دکتر زهرا کاوسی, دکتر محمد عرب. = دکتر رامین روانگرد و دکتر رحیم استوار

صفحه 53:
حاکمیت خدمات بالینی ترجمه: دکتر آرش رشیدیان, دکتر رامین روانگرد, دکتر زینب معین فر, دکتر سحر افتخاری

صفحه 54:
VA We ‏واسلرويررءت واطلا‎ 9 در محترم نعمت ال با ارجمند ایتالو ترجمه: دکتر نیلوفر ماسوری و دکن 5 ۲ ۳

صفحه 55:
تالیف و ترجمه: دکتر سودابه وطن خواه. پیوند باستانی, دکتر محمود بیگلر. داود مصطفایی. مریم مرتضوی. دکتر بهروز هاشمی 8 امول و مار هي رای وفوارق. رن کر تالیف و ترجمه: دکتر سودابه وطن خواه. پیوند باستاني

صفحه 56:
مه 6 1 3 را وا رورت و اطاع سا ‎(eg,‏ = - ویراستار: پیوند باستانی تالیف و ترجمه: دکتر حمید رواقی, دکتر پیوند باستاني

صفحه 57:
Dw ‏و‎ ۹9 We VT ea) و تالیف و ترجمه:دکتر سودابه وطن خواه. ساناز سهرابی ‎NS‏ زاده. پیوند باستانی مبنای جامعه گردآورندگان : دکتر رکسانا شریفیان. فریبا فرهمندٍ

صفحه 58:
ی تاليف : افسانه دانیالی» دکتر عل ‎es.‏ افسانه دانبلی- دکتر علی ‎OY‏

صفحه 59:
گردآوری و تالیف: دکتر امبد براتی. محمد خمرنی؛ احمد صادقی, فاطمه ستوده زاده

صفحه 60:
3 (ea

صفحه 61:

صفحه 62:
آدرس : شیراز - خیابان قصر الدشت- حد فاصل سه راه فلسطین و چهار راه ملاصدرا - کوچه ۲۹- ساختمان الماس تلفن:۷۹/ ۰۷۱-۳۲۳۴۰۷۷۴ کد پستی : ۷۱۳۳۶-۵۴۳۶۱ 4 نمابر: ۰۷۱-۳۲۳۴۰۰۳۹ http://mgsch.sums.ac.ir/presentation.html

معرفی دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی شیراز دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی شیراز با هدف تربیت نیروهای کارشناس ب ه منظور انجام خدمات بهداشتی در دستگاه های اجرایی بهداشتی با رشته های م دیریت خدمات بهداشتی و درمانی(مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارش د ،دک ترای تخصص ی)، فناوری اطالعات سالمت(مقاطع کارشناسی و کارشناس ی ارش د ،دكتراي تخصص ي)، انفورماتیک پزشکی و اقتصاد سالمت در مقطع کارشناسی ارش د و م دیریت اطالعات سالمت در مقطع دکتری فعالیت می نماید و به منظور تامین نیازهای تخصصی و پژوهشی در سطح دانشگاه ها و سایر موسسات بهداشتی و درمانی کشور به پ رشته های فوق ،اقدام می نماید. ذیرش دانشجو در تاریخچه در سال 1368دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی به عنوان بخشی از دانش كده بهداش ت شروع به کار نمود .این دانشکده در همان سال در رش ته م دارک پزش کی و در سال 1374در رشته اداره امور بیمارستان ها اقدام به پذیرش دانشجو نمود .رشته اداره امور بیمارس تان ها در سال 1378به مديريت خدمات بهداشتي درماني و رشته م دارک پزش کی در سال 1388ب ه فناوری اطالعات سالمت تغيير نام یافت. در سال 1380رشته های مدارک پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از دانشکده بهداشت جدا و دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی به طور مستقل تاسیس گردید. این دانشکده در سال 1384مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و در سال 1390نیز مجوز پذیرش دانشجو در مقاطع دک ترای تخصصی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی را اخذ نمود .همچنین در سال 1395 توسط این دانشکده مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکترای مدیریت اطالعات سالمت و سالمت در بالیا اخذ گردید. اعضای گروه آموزشی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی استاد تمام 2 1 دانشيار 8 استادیار 2 مربی غیر هیئت علمی اعضای گروه آموزشی رشته فناوری اطالعات سالمت 3 دانشيار 2 استادیار 4 مربی غیرهیئت علمی دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی شیراز با 4گروه آموزش ی در 5 رشته شامل: مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی( مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارش د ،دک ترای تخصصی) و اقتصاد سالمت( در مقطع کارشناسی ارشد ) فناوری اطالعات سالمت(مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ودکترای تخصصی)، انفورماتیک پزشکی(مقطع کارشناسی ارشد ) سالمت در بالیا (مقطع دکتری) درحال حاضر 168دانشجو در مقط ع کارشناس ی 75 ،دانشجو در مقط ع کارشناسی ارشد و 17دانشجو دکترا در دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی مشغول به تحصیل می باشند. ساختمان و امکانات دانشکده دانشکده مدیریت دارای زیر بنایی حدود 1500مترمربع ،دارای کالس های درس ،سالن کنفرانس ،ات اق پراتی ک ،کالس ک ار ب رای دانشجویان کارشناسی ارشد ،اتاق مخصوص دانشجویان دک ترا ،کالس ک امپیوتر و اینترنت ( با 160دستگاه کامپیوتر) به انضمام امکانات آموزشی مختل ف و کتابخانه می باشد. اتاق پراتیک سالن مطالعه سالن کامپیوتر کتابخانه بخش پایان نامه معرفی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی هدف از تربيت دانشجويان كارشناسي مديريت خدمات بهداشتي و درماني ، تأمين نيروي انساني توانمند براي پذيرش مسئوليت هاي اداري و اجرايي واحدهاي بهداشتي و درماني به منظور افزايش كارايي و اثربخشي و ارتقا كيفيت خدمات سازمان هايي است كه عهده دار سالمت جامعه اند. چشم انداز رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی : تدارك يك برنامه آموزشي مطلوب براي تربيت مديراني توانمند اس ت كه بتوانند: با كسب دانش نظري و عملي و فراگيري مهارت هاي ادراكي ،انساني و فني در زمينه اداره مؤسسات بهداشتي و درماني ،توانایی تشخيص پويايي و پيچيدگي سازمان ها را پيدا نموده و تا حد توان نيازهاي معقول زيردستان را ارضا نمايند. از طراحي ساختمان تا برنامه ريزي براي ايجاد ،اداره ،توسعه و احتماال تعطيلی يك بيمارستان نيازمند بهره گيري از انديشه متخصصان رشته مديريت در زمينه های زیر می باشد: اقتصاد ،حسابداري ،مديريت مالي ،مديريت اختصاصي واحدهاي مختلف بيمارستاني، استانداردهاي بيمارستاني ،كاربرد كامپیوتر در مديريت بيمارستان ،روابط درون بخشي و برون بخشي بيمارستان ،سازمان و مديريت بهداشت و درمان در ايران ،اصول خدمات بهداشتي ،ارزيابي مراقبتهاي بهداشتي و درماني و برنامه ريزي و مديريت استراتژيك در نظام بهداشتي و درماني و كلياتي درباره داروسازي ،پرستاري ،پزشكي و بهداشت بيمارستان. رسالت رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی با توجه به اينكه عضو حيات بخش هر سازمان ،مديريت آن است و بسياري از صاحب نظران علت موفقيت و شكست سازمان ها را در تفاوت شيوه م ديريت آن ها مي دانند ،بنابراين برنامه هاي آموزشي رشته مديريت بهداشت و درمان ،دانشجويان را براي رشد شخصي و فردي ،احراز شايس تگي اجتماعي و حرف ه اي و ايجاد مهارت هايي جهت اداره آينده سازمان هايي كه تامين سالمت جامعه را به عه ده دارند ،آماده مي سازد. تعداد واحدهای درسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی تعداد کل واحد های درسی این دوره 130واحد به شرح ذیل می باشد: ‏ دروس عمومی 22واحد ‏ دروس اختصاصی 38واحد ‏ دروس پایه 50واحد ‏ دروس اختصاصی اختیاری 4واحد ‏ کارآموزی در عرصه 16واحد فرصت هاي شغلي رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی امروزه به رغم آن كه در تعدادي از رشته هاي علوم پزشكي مانند پزشكي ،پرس تاري و مامايي با تعداد قابل توجهي فارغ التحصيل مازاد نيرو روبه رو هستيم ،در كل ساختار مديريتي نظام بهداشت و درمان كشور از وزارتخانه گرفته ت ا دانش گاه هاي عل وم پزشكي ،شبكه هاي بهداشتي ،درماني و بيمارستان ها به فارغ التحصيالن اين رشته در هر سه مقطع كارشناسي ،كارشناسي ارشد و دكترا نيازمند است .همچنين ف ارغ التحصيالن اين رشته مي توانند در هالل احمر ،سازمان هاي ت سازمان بيمه خدمات درماني فعاليت كنند . امين اجتماعي و آینده تحصیلی رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی می توانن د برای ادامه تحصیل در مقاطع باالتر ،رشته های ذی ل را انتخ اب نمایند: رشته های کارشناسی ارشد آموزش بهداشت زیست فناوری پزشکی آموزش پزشکی سالمت سالمندی اپیدمیولوژی کتابداری و اطالع رسانی پزشکی اقتصاد بهداشت فناوری اطالعات سالمت انفورماتیک پزشکی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی ارزیابی فناوری سالمت مهندسی بهداشت محیط رفاه اجتماعی مدیریت توانبخشی آمار زیستی نانو تکنولوژی پزشکی سایر گرایش های مدیریت(دولتی،بازرگانی ،صنعتی ،بیمه) ،اقتصاد نظری و... رشته های دکترای تخصصی ()PHD آموزش بهداشت و ارتقای سالمت سالمت در بالیا و فوریت ها آموزش پزشکی سالمت و رفاه اجتماعی اپیدمیولوژی سالمند شناسی اقتصاد سالمت سیاستگذاری سالمت انفورماتیک پزشکی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی معرفی رشته فناوری اطالعات سالمت HIT men should know : Computer & IT sciences Medical & Health sciences Soft ware programin g Network Data base Web Design IT Terminolo gy Human anatomy Management sciences Health Information Management (HIM) Healthcare Management IT Management Huma physiology Human illnesses Epidemiolo gy Medical Terminolo gy تعریف رشته فناوری اطالعات سالمت : كارشناسي پيوسته رشته فناوري اطالعات سالمت (Health information Technology ).BSc فارغ التحصيالن اين مقطع قادر خواهند بود تصدي و مديريت بخش فناوري اطالعات سالمت را در كليه موسسات ارائه خدمات بهداشتي و درماني به عهده گرفته و در زمينه ايجاد و اداره سيستم هاي اطالعات سالمت با استفاده از فناوري اطالعات ،ايفاي نقش نمايند. تاريخچه رشته اين رشته در آمريكا در مقاطع كارداني و كارشناسي به صورت پيوسته و ناپيوسته وجود دارد. رسالت رشته فناوری اطالعات سالمت رسالت اين رشته عبارت است از تربيت افراد كارآزموده اي كه بتوانند: تصدي و مديريت بخش فناوري اطالعات سالمت مشتمل بر جمع آوري و پردازش داده ها ( سازماندهي ،طبقه بندي و محاسبات آماري ) و ذخيره سازي ،بازيابي اطالعات ،تحليل شاخص هاي بهداشتي ،مشاركت در كارشناسي ،طراحي و پياده سازي نظ بیمارستانی را بر عهده گيرند. ام اطالعات چشم انداز رشته فناوری اطالعات سالمت : در ده سال آينده دانش آموختگان اين رشته ،نيروي مورد نياز غالب مراكز بهداشتي درماني را در كش ور ت امين نم وده و از نظر اس تانداردهاي مديريت اطالعات در مقايسه با كشورهاي منطقه باالترين رتبه را كسب خواهند نمود. اهداف كلي رشته فناوری اطالعات سالمت : هدف كلي اين برنامه عبارت است از تربيت افراد كارآمدي كه بتوانند در زمينه های زير فعاليت داشته باشند: سرپرستی بخشهای مدیریت اطالعات سالمت و فناوري اطالعات سالمت مشتمل بر جمع آوري و پردازش داده ها ( سازماندهي ،طبقه بندي و محاسبات آماري ) و ذخ يره سازي و بازيابي اطالعات ،تامين اطالعات مورد نياز به منظور بهره برداري هاي آموزشي ،پژوهشي ،خدماتي و آماري مرتبط به رشته هاي مختلف پزشكي ،بكارگيري فناوري اطالعات در حوزه مديريت اطالعات سالمت ،تامين اطالعات م ورد نياز جهت دف اع از حقوق بيمار ،مراجعه كننده ،موسسات و كاركن ان بهداش تي درماني از طريق حف ظ مستندات اطالعات مراقبت بهداشتي . نقش های دانش آموختگان در نظام بهداشتی: دانش آموختگان این دوره دارای نقش خدماتی ،آموزشی ،مدیریتی و پژوهشی می باشند. وظایف حرفه ای دانش آموختگان رشته فناوری اطالعات سالمت: وظایف آموزشی : الف -آموزش کارکنان مرتبط با بخش فناوری اطالعات سالمت ب -آموزش کارکنان جدید در زمینه روند گردش امور در بخش فناوری اطالعات سالمت ج -تحلیل شاخص های آمار بیمارستانی ( مرگ و میر ،بیماری ،مالی و )...و ارائ ه ب ه م دیران مرب وط و کاربران مجاز د -ارائه اطالعات پزشکی به کاربران مجاز با رعایت موازین قانونی ه -اجرای مصوبات مربوط به خدمات ماشینی اطالعات سالمت ی -مشارکت در طراحی فرم های اطالعات سالمت وظایف مدیریتی الف -مدیریت بخش فناوری اطالعات سالمت وظایف پژوهشی الف -انجام پژوهشهای کاربردی در حوزه سیستم های اطالعاتی بهداشت و درمان ب -مشارکت در طراحی و جمع آوری اطالعات پژوهشی در حوزه بهداشت و درمان تعداد واحدهای درسی: تعداد کل واحد های درسی این دوره 130واحد به شرح ذیل می باشد: دروس عمومی 22واحد دروس اختصاصی 92واحد کارآموزی در عرصه 16واحد هر چند رشته های فناوری اطالعات سالمت و انفورماتی ک پزش کی رش ته های جدیدی در کشور محسوب می شوند ،انتظار می رود که در آین ده و با رشد روز افزون استفاده از فناوری اطالعات در سیستم های سالمت ،نیاز به متخصصین این رشته ها روز به روز بیشتر و بیشتر گردد . متخصصین فناوری اطالعات سالمت در ح وزه س المت می توانن د در س ه بخش مشغول به کار شوند: -1دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی . -2سازمان ها و مراکز بهداشتی درمانی . -3بخش خصوصی . معرفی رشته اقتصاد سالمت هدف از تربیت دانش آموختگان در این رشته ،توانمند سازی آن ها در زمینه سیاست گذاری ،برنامه ریزی و بهبود توسعه ی امور اقتصادی نظام بهداشتی و درمانی است .فارغ التحصیالن قادر به اتخاذ سیاست ها و تدابیر مالی و اقتصادی و نیز صرفه جویی در مراکز بهداشتی و درمانی و آینده نگری و برنامه ریزی های آتی برای نظام سالمت خواهند بود . معرفی رشته انفورماتیک پزشکی رشته ای جدید محسوب می شود که با استفاده از فناوری اطالعات در ذخیره سازی، بازیابی داده ها و استفاده بهینه از تحلیل اطالعات ،به تصمیم گیری جهت حل مش کالت و ارتقاء سیستم های بهداشت و درمان می پردازد .این علم ارتباط نزدیکی بین علوم پایه پزشکی و تکنولوژی جدید کامپیوتر ،مخابرات و ارتباطات برقرار می کند . مقام ها و افتخارات علمی-پژوهشی ،هنری و ورزشی کسب شده توسط دانشجویان دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی شیراز در سال های اخیر رتبه هاي برتر پذيرفت ه ش دگان در آزم ون هاي ورودي دوره هاي تحصيالت تكميلي ،كارشناسي ارشد و دکتری ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ نفر اول آزمون دکتری مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال88 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال89 نفر دوم آزمون کارشناسی ارشد آموزش پزشکی در سال 90 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد فناوری اطالعات سالمت در سال 91 نفر دوم آزمون کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی در سال 91 نفر دوم آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال 91 نفر اول آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال 92 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال92 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال93 نفر اول آزمون کارشناسی ارشد فناوری اطالعات سالمت در سال 93 نفر اول و دوم آزمون دکتری تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در سال93 نفر دوم آزمون دكتري تخصصي مديريت خدمات بهداشتي و درماني در سال 95 نفرچهارم آزمون دكتري مديريت اطالعات سالمت در سال 95 مقام های علمی-پژوهشی کسب شده * کسب 6رتبه برتر در المپیاد . * 9دانشجوی نمونه در سطح کشوری و دانشگاهی . * انتشار 80مقاله 5 ،جلدکتاب و 30پایان نامه در سال .95 مقام های فرهنگی کسب شده: * كسب مقام دوم در زمينه احكام در سال 93 * كسب مقام دوم در زمينه ترتيل در سال 93 * کسب مقام اول در زمینه ی تهیه ی محتوای فرهنگی سال. 92 * کسب مقام اول در زمینه ی راه اندازی و تجهیز کانون قرآن سال 91 * کسب مقام برتر در زمینه ی رعایت پوشش سال. 92 * کسب مقام اول در بيست و يكمين جشنواره قرآن و عترت درسال 94 * کسب مقام برتر كشوري در هشتمين جشنواره فرهنگي فيلم كوتاه ،تئاتر ،نمايشنامه خواني و نگارگري در سال 95 ‏ کسب مقام اول در بيست و دومين جشنواره قرآن و عترت درسال 95 كسب مقام اول در رشته ترجمه و تفسير قرآن كريم و احكام در سال 96 * کسب مقام در رشته ی قرائت و ترجمه . * انتشار نشریه الکترونیکی قرآنی توسط دانشکده مدیریت . معاونت فرهنگی معاونت فرهنگی مقام های ورزشی کسب شده: *مقام دوم تيمي فوتبال بين دانشگاهي در سال 95 * مقام سوم كاراته بين دانشگاهي در سال 95 * مقام اول تیمی فوتسال دانشگاه * مقام دوم دو و میدانی * مقام دوم کیوکوشین * مقام دوم تکواندو دانشگاه * مقام اول شنا دانشگاه * آقای سعید حاتمی :عضو تیم ملی ،قهرمان کشوری و مربی بین المللی در رشته (mmaمبارزات آزاد) کتاب های تالیف و ترجمه شده توسط اساتید دانشکده مدیریت و اطالع رساني پزشکی پایش و ارزشیابی منابع انسانی بخش سالمت ترجمه :محمد رضا امیر اسماعیلی ،دکتر امید براتی، دکتر محمدرضا محقق ،دکتر محسن زارع نظام های بیمه سالمت گردآوری :دکتر زهرا کاوسی ،دکتر محمد عرب، دکتر رامین روانگرد و دکتر رحیم استوار حاکمیت خدمات بالینی ترجمه :دکتر آرش رشیدیان ،دکتر رامین روانگرد، دکتر زینب معین فر ،دکتر سحر افتخاری بیمارستان چه نوع سازمانی است و چگونه کار می کند؟ ترجمه :دکتر محمد عرب ،دکتر رامین روانگرد ،دکتر رحیم استار و دکتر زهرا کاوسی طبقه بندی بیماری ها و وضعیت های کلینیکی و بهداشتی براساس ICD10-CM تالیف :دکتر محترم نعمت الهی و رویا ارجمند اینالو مدیریت اطالعات بهداشتی با رویکردی به آمار و اپیدمیولوژی ترجمه :دکتر نیلوفر ماسوری و دکتر رکسانا شریفیان راهنمای کاربردی مدیریت استراتژیک در سازمان تالیف و ترجمه :دکتر سودابه وطن خواه ،پیوند باستانی ،دکتر محمود بیگلر ،داود مصطفایی ،مریم مرتضوی ،دکتر بهروز هاشمی اصول و مهارت های کاربردی برقراری ارتباط در محیط کار تالیف و ترجمه :دکتر سودابه وطن خواه ،پیوند باستانی جهانی شدن خدمات سالمت ویراستار :پیوند باستانی راهنمای کاربردی ارزیابی اقتصادی مداخالت سالمت تالیف و ترجمه :دکتر حمید رواقی ،دکتر پیوند باستانی تجارب کاربردی در :مدیریت آموزشی بر مبنای جامعه تالیف و ترجمه:دکتر سودابه وطن خواه ،ساناز سهرابی زاده ،پیوند باستانی کتاب تمرین طبقه بندی بین المللی بیماری ها گردآورندگان :دکتر رکسانا شریفیان ،فریبا فرهمند مدیریت بخش مدارک پزشکی تالیف :افسانه دانیالی ،دکتر علی کشتکاران رویکرد شناخت و پیشگیری از خطای پزشکی گردآوری و تالیف :دکتر امید براتی ،محمد خمرنیا ،احمد صادقی ،فاطمه ستوده زاده انتشار مجله مدیریت و انفورماتیک سالمت جهت آشنایی بیشتر با مقاالت علمی اساتید این دانشکده می توانید به : مراجعه فرماییدGoogle Scholar لینک های زیر در http://scholar.google.com/citations?user=U-NiF1UAAAAJ& hl=en http://scholar.google.com/citations?user=HbsFqYAAAAAJ& hl=en دانشکده مدیریت و اطالع رسانی پزشکی شیراز آدرس :شيراز – خيابان قصر الدشت -حد فاصل سه راه فلسطين و چهار راه مالصدرا – كوچه -29ساختمان الماس تلفن071-32340774 /79: كد پستي 71336-54361 : نمابر071-32340039 : اطالعات بيشتر در سايت اينترنتي ‏http://mgsch.sums.ac.ir/presentation.html

51,000 تومان