سایرتحقیق و پژوهش

معرفی سازمان صنعت،معدن وتجارت

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
۷سا ختار سیاست گذاری و مدیریت بخش تولد تغییرات و تحولات بسیاری رو برو بوده است. از سال 1285 هك وزارت تجارت در ایران تاسیس شد تا سال 1390 که وزارت صنعت, معدن و تجارت ۲ شکل کنونی خود درآمد. بارها دو حوزه تولید و بازرگانی در کنار هم و به صورت مجزا در ساختار اقتصادی کشور نقش ایفا نموده اند. برای نمونه در سال 1316 هجری خورشیدی وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن وجود داشته اند که در سال 1320 با ادغام آنها وزارت بازرگانی, پيشه و هنر تاسیس شد. پس از آن در سال 1334 مجددا وزارت خانه های صنایع و معادن و بازرگانی از هم جدا شدند که اين موضوع بارها و بنا ن مان اتفاق افتاده است.

صفحه 5:
بخش صنعت, معدن و تجارت بزرگترین بخش اقتصادي کشور بوده و پيچيدگي و تنوع موضوعات آن بسیار زیاد است. اين ش تعامل گسترده اي با سایر بخش ‎gla‏ جامعه دارد و مي‌تواند يكي از بهترین پیشران هاي ایران اسلامي باشد. بنابراین ي درست و دقیق از وضع موجود و آینده و كارهايي که باید در اين بخش انجام شوند, بسیار مهم استٍ

صفحه 6:
در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ايران وزارت تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی, حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت, معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی, سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری, پشتیبانی, برنامه ریزی عملیاتی, نظارت, پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت, معدن و ی را بر عهده دارد

صفحه 7:
توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در حول" سازمان توسعه تجارت در حوزه صادرات و واردات کشور, سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حوزه های حمایتی, بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالاها و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی, واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی, مسئولیت اجرای سیاست های تعیین شده از سوی وزارت می باشند. سازمان های استانی نیز با برقراری ارتباط نزدیک تر با واحدهای صنعتی, معدنی و بازرگانی اجرای برنامه و تعیین شده در سطوح استانی را برعهده دارند

صفحه 8:
در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت, معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی, حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 1 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت, معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی, سازمانی و استانی است.

صفحه 9:

صفحه 10:
1- تدوین و ابلاغ راهبردهای توسعه صنعتی, معدنی و۳ اهداف, سیاست ‎ily‏ برنامة,هاه آفتاندردها» نظامها. آبين نامه ها وصوابظ کلی,بختن طأق ضتفت. معدن و تجارت هماهنگ باسیاست های کلان کشور با جلب مشارکت تشکلها و سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد مرتبط و نظارت براجرا و تحقق آنها. 2- تعیین سیاستهای توسعه صادرات غیرنفتی, محصولات صنعتی, فرآورده ‎sb‏ معدنی و خدمات فنی و مهندسی و تجاری و تنظیم و اجرای مقررات مربوط به حمایت های صادراتی. تسهیل فرایند تولید و تجارت داخلی و خارجی.

صفحه 11:

صفحه 12:
6 نامه راهبردي صنعت, معدن و تجارت, به ‎ol‏ ها پرداخته کم نظیر است. رویکرد ویژه‌اين برنامه در مشار كي از الگوي علّي و نگرش سامانه هاي چند عاملي و توجه كافي به اجرايي بودن و شدن. از مختصات منحصر بفرد این برنامه است. سوق دادن نظام برنامه ريزي به سوي این رویکردها, نه فقط منبعث از جذابیت هاي آن, بلکه یک گزینه منطقي و عقلايي, اما هميشه, مغفول بوده است؛ غفلت مورد اشاره, تاکنون هزینه هاي گزافي را در بي داشته و برنامه هاي بدون استفاده زيادي را در قفسه‌ها تشانده است. البقه مهاجرت از نظام برنامه ريزي گسسته به یکپارچه و پیوسته؛ فارخ از دشواري ها و چالش ‎sls‏ همم

صفحه 13:
- هم راستايي با الگوي اسلامي-ايراني پیشرفت - تحول در روش طراحي و محتواي برنامه راهبردي - مشارکت در طراحي برنامه و طراحي و اجراي همزمان.

صفحه 14:

صفحه 15:
۱ چا =e 1 a ‏كارتس شور مشرقي‎ اراس سیم معاون امور صتايع و معادن [ 1 mans] Se Se 1 (eee) | ] ‏مج هرت‎ | ee Cee] اس تسا ات تا سح 11 سازمان حب ا کار گزین ‎Be‏ 1 كا كزين [xe ere | [=== eae Ee ‏وسایط هلبم ععروی‎ ly, لها کارتتی الور اتصی ب ورگ -] NO BRN) A ‏ال یی‎ | معاون امور بوتام» ريزئ توسعه و فتآورى 1 یف ديه + تبرت یزیر تومعة عع و معدل کار سول پیش یی و ون | | ‎mater nates‏ Seer as aa ‏#رضعت‎ Bee 1 : سس سس

صفحه 16:
oo 8 اهداف سازمان صنعء عدن و تجارت استان -انجام اقدامات لازم جهت شناسايي نياز ها و امكانات بالقوه صنعتي استان. -تشویق مردم به سرمایه گذاري در طرح هاي مورد نیاز استان با رعایت توزیع جغرافيايي صحیح و عادلانه با هماهنگي واحدهاي ذیربط. -شناسايي تشویق و حمایت از مخترعین و مبتکرین منطقه. -تمدید و ابطال جواز تاسیس توليدي و صنعتي بر اساس اختیارات تفوبض شده. ۱ خراسار -بروسی و.ضدور اجازه جوسعهحقیین خط ومحل واعوذاي موجود بر :اساسن:اصيازات قويص:شيده.

صفحه 17:
-رسيدكي به مشكلات عمومي كاركاه ها و كارخانجات انتا 296 با سازمانها و ادارات محلي و اقدام به موقع به منظور رفع مشكل مذکور. -اظهار نظر كارشناسي در خصوص ورود کارشناسان خارجي به منظور راه اندازي و تعمییر ماشین آلان و همچنین همكاري با گمرک استان در

صفحه 18:

صفحه 19:
- برنامه کمک به تحقیقات فنی در بخش غیردولتی - کشک برنافه :طزاجن وراه اندازی شبگه جلن تحقیقات و ضعت و نعدن در استان - برنامه مطالعاتی به منظور پشتیبانی از اجرا و عملیاتی شدن ماده ۵ برنامه چهارم کشور در ارتقاء بهره وری برنامه توسعه مدیریت دانش در بخش صنعت و معدن پشتیبانی کننده از اجرا مطالعات مورد نیاز واحدها و سازمانهای تحت پوشش وزارت صنایع ومعاد دوين طرح جامع توسعه فناوری در استان

صفحه 20:

صفحه 21:
سازمان صنعت معدن و تجارت نقش عمده و وسيعي در پیشرفت صنایع و صنعت گران استان دارد.این نهاد با برنامه ريزي اهداف راهبردي بلند مدت و کوتاه مدت زمینه هاي مناسب براي ایجاد اشتغال جدید و پیشرفت صنایع در بخش هاي مختلف را بوجود مي آورد.

صفحه 22:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان