mamari-Organic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری ارگانیک”

معماری ارگانیک

اسلاید 1: به نام یگانه معمار هستی موضوع: معماری ارگانیک درس: معماری معاصر

اسلاید 2: معماری ارگانیک

اسلاید 3: معماری ارگانیکپدیده معماری ارگانیک را نمی توان به آسانی با وقایع اجتماعی ، فنی یا فرهنگی مرتبط ساخت به ویژه که این پدیده از نظر زمانی یک دوره طولانی را در بر می گیرد .بینش معماری ارگانیک ریشه در فلسفه رمانتیک دارد . رمانتیسم یک جنبش فلسفی ، هنری و ادبی در اواخر قرن هجده و نوزده میلادی در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و امریکا سرایت کرد . این جنبش واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود . رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند . ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر در باره احساس و عواطف بود . در صورتی که برای فلاسفه کلاسیک مانند دکارت ولیبنیتز ، عقل و منطق اهمیت داشت .نکته حائز اهمیت این که اکثر فلاسفه ی رمانتیک شاعر بودند و به تجلیل از طبیعت ، عواطف و تخیل می پرداختند . در حالی که اکثر فلاسفه کلاسیک ریاضی دان بودند .

اسلاید 4: معماری ارگانیک لذا در آثار ادبی هنری کلاسیک میتوان وضوح ، عدم ابهام ، نظم ، تقارن و تناسب را مشاهده کرد . ولی در آثار رمانتیک احساس و هیجان ، ایجاد ابهام وتوهم و مناظر تماشایی طبیعی مورد نظر است. کلاسیک به دنبال سلطه بر طبیعت است در حالی که رمانتیک در پی تحسین طبیعت است . فردریش ویلهم شیلینگ ( 1854-1775 ) ، که یکی از بنیانگذاران مهم فلسفه رمانتیک محسوب می شود ، معتقد بود که طبیعت جزیی از خود انسان است و بین انسان و طبیعت جدایی نیست . برای نظریه پردازان قرن نوزدهم آمریکا ، که به دنبال زیبایی مدرن بودند ، طبیعت تنها مسئله صحیح تلقی می شد . هنرمند می بایست ترکیبی می ساخت که به موازات طبیعت باشد و پروسه حیات و رشد و توسعه را به صورت انتزاعی نشان دهد .

اسلاید 5:

اسلاید 6: معماری ارگانیکرالف والدو امرسون ( 1882-1803 ) نویسنده ، شاعر و کشیش امریکایی ، هنرمندان را تشویق می کرد که از طبیعت الهام بگیرند . وی هنرمندان را برای یافتن رابطه بین فرم و عملکرد در طبیعت هدایت می کرد . او می نویسد : « طبیعت سیستمی از فرم ها و روش های به وجود آوردن را خلق می کند که مستقیما قابل تطبیق در هنر است .هوراتیو گرینو (1879-1814 ) مجسمه ساز و هنرمند آمریکایی ، نظریه زیبایی پیشنهاد میکرد که بر اساس مطالعه دقیق طبیعت بود . « قانون تطبیق پذیری ، قانون زیربنایی طبیعت در تمام ساختارها است ». ساموئل تیلور کولریج ( 1834-1772 ) شاعر، ادیب و فیلسوف انگلیسی ، معتقد بود که « فرم ارگانیک همان گونه که از درون رشد می کند ، شکل میگیرد».

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید