oganik

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری ارگانیک”

معماری ارگانیک

اسلاید 1: به نام يگانه خالق هستيIn The Name Of God

اسلاید 2: ....اي آفتاب حسن برون آ، دمي ز ابر !!!

اسلاید 3: Welcome To A.T.A PicturesArchitectur . Technology . Association a_t_a_ir@yahoo.com

اسلاید 4: ارگانيك فضايي كه قلب طبيعت درآن مي تپد معمار بايستي يك پيامبر باشد...آري، يك پيامبر به معناي واقعي كلمه.....اگر او قادر نباشد حداقل ده سال جلوتر را ببيند ، نمي توان او را يك معمار ناميد.فرانك لوييد رايت

اسلاید 5: سخني در آغاز در اواخر قرن 19و اوايل قرن 20 جامعه بشري دستخوش تغييرات به سزايي در زمينه هاي علمي فرهنگي سياسي اقتصادي و هنري گشت كه ريشه آن به حوادث قرن 14 و 15 ميلادي يعني پايان تاريك قرون وسطي و سلطه كليسا و آغاز جنبش رنسانس در اروپا برمي گردد. جنبش رنسانس در شهر فلورانس در شمال كشور ايتاليا آغاز گرديد و سپس فرانسه اسپانيا آلمان و ساير مناطق اروپاي غربي گسترش يافت.

اسلاید 6: مشخصات رنسانس 1.آغاز دين پيرايي

اسلاید 7: 2. علم مداري دانشمنداني چون نيكولاس كپرنيك، يوهانس كپلر ،گاليه، نيوتن و...نشان دادند پندارهاي جهان سنت در قرون وسطا لزوما صحيح و مقدس نيست جهان پيرامون ما اسرار آميز و نامكشوف نيست و با كمك علم و قوانين رياضي و اصول تجربي مي توان به مكاشفه و مطالعه اين جهان پرداخت و اصول و ضوابط آن را شناخت.

اسلاید 8: مدرنيسم در فرانسه پايه گذار فلسفه مدرن رنه دكارت بود . دكارت با جمله معروف خود من مي انديشم پس هستم كل فلسفه و جهانبيني دنياي سنت را زير سوال برد .

اسلاید 9: پيدايش تكنولوژي درقرن 18ميلادي باتبديل انرژي حرارتي به انرژي جنبشي كه توسط اختراع جيمز وات يعني همان ماشين بخار صورت گرفت ضمينه ساز انقلاب صنعتي و توسعه بي حد و اندازه توان و نيروي بشري گشت

اسلاید 10: از اولين آثار اين دوران ميتوان به پل رودخانه سورن قصر بلورين و برج معروف ايفل اشاره كرد.

اسلاید 11: مكتب شيكاگو زادگاه معماري ارگانيك اولين مهندس مطرح در اين مكتب ويليام لي بارون جني بود كه در سال 1868 كتابي با عنوان اصول و عمل در معماري را تحرير كردكه اين نسخه جز‌ء اولين مدارك معماري مدرن به شمار مي آيد. شركت آدلر و ساليوان ديگر شركت مهم در مكتب شيكاگو محسوب مي شد كه لويي ساليوان معروف ترين معمار اين سبك يكي از مديران اين شركت بود. وي براي اولين بار شعار فرم تابع عملكرد را كه از شعارهاي محوري معماري مدرن است مطرح كرد.

اسلاید 12: سالیوان نيز اعتقاد بسيار زياد به فرم هاي طبيعي داشت .وي تابعيت فرم را در برابر عملكردي مي ديد كه در پرسه رشد و حركت طبيعي بود. در مدرسه باهاس والتر گروپيوس نيز فرم تابع عملكرد را شعار خود مي دانست ولي فرمي كه تابع عملكرد تكنولوژي و ماشين است نه طبيعت

اسلاید 13: و اما رايت .... فرانك لوييد رايت اولين تجربه حرفه اي خود را در دفتر آدلروساليوان كسب كرد البته رايت مقيد به اين مكتب باقي نماند و پس از جدا شدن از آدلر و ساليوان با اجراي خانه روبي (1909)بنيان گذار سبكي از معماري شد كه وي را به شهرت جهاني رساند.

اسلاید 14: (..... بله، نسل امروز خانه را به عنوان ماشيني كه در آن زندگي مي كند در نظر مي گيرد، آيا با توجه به همين طرز فكر، قلب نيز فقط يك تلمبه’ تخليه تلقي مي شود؟) فرانك لوييد رايت ايده اي براي طراحي ويلاي ساووا(خانه ماشيني است براي زندگي) كوربوزيه

اسلاید 15: خانه هاي اوليه رايت به خانه هاي مرغزاري معروف هستندكه غالبا در حومه شيكاگو ساخته شده اند و در تلفيق و هماهنگي با دشت هاي مسطح و سر سبز اين نواحي طراحي شده اند.

اسلاید 16: نقطه اوج و نيز پايان اين خانه ها (خانه روبي) بود كه در 1908 - 1909 در شيكاگو ساخته شد كه حاصل كار يك بناي چند وجهي است كه در اين حال با بامهاي جسورانه به صورت طره پيش آمده اند و تسلط خطوط افقي به گونه اي هماهنگ تداوم دارد

اسلاید 17: در دهه بسيتم قرن بيستم كه به تدريج ايده هاي رايت در ساختمانهايش شكل مي گرفت در اروپا و امريكا تكنولوژي به سرعت در حال پيش رفت بود و در زمينه معماري ، از نظر تئوري و اجرايي بسيار مشهود و بارز بود .

اسلاید 18:  اصول معماري ارگانيك رايت در 20 مي 1953 معماري ارگانيك را در 9 عبارت بدين گونه تعريف مي كند. 1.طبيعت:فقط شامل محيط اطراف مانند جنگل، ابر، دريا و ...نمي شود بلكه شامل داخل بناو اجزاء و مصالح آن نيز مي باشد. 2. ارگانيك:به معاي همگوني و تلفيق اجزاء نسبت به كل و كل نسبت به جزء است. 3.فرم تابع عملكرد: عملكرد صرف صحيح نيست بلكه تلفيق فرم و عملكرد و استفاده از خلاقيت طراح در رابطه با عملكرد ضروري است. 4.لطافت :خلاقيت طراح بايد مصالح و سازه سخت را به صورت فرم هاي دلپذير و انساني شكل دهد.يعني مكانيك بنا بايد در اختيار انسان باشد نه بالعكس. 5.سنت :تبعيت از سنت اساس معماري ارگانيك است ولي تقليد هرگز. 6.تزئينات: بخش جدا ناپذير از معماري. رابطه تزئينات به معماري همانند گل ها به شاخه بوته ها است. 7. روح:چيزي نيست كه به بنا القاع شود بلكه بايد در درون آن وجود داشته باشد و از داخل به خارج گسترش يابد. 8 .بعد سوم : بر خلاف اعتقاد عمومي بعد سوم عرض نيست بلكه ضخامت و عمق است. 9. فضا: عنصري است كه بايد درحال گسترش باشد. فضا يك شالوده پنهاني است كه تمام ريتم هاي ساختمان بايد از آن منبعث شوند و در آن جريان داشته باشند.

اسلاید 19: تكنولوژي+طبيعت+خلاقيت= خانه آبشار شاهكار معماري ارگانيك و رايت را مي توان در خانه كافن (خانه آبشار) درپيلسيلوانيا (1937) ديدكه به بهترين شكل ممكن عقايد رايت را در مورد معماري ارگانيك نشان مي دهد . اين بنا نمادي از مخدوش كردن مرز بين ساخت بشر و طبيعت زنده است.

اسلاید 20: موارد طراحي و اجرايي خانه آبشار 1.حداقل دخالت در محيط. 2. تلفيق حجم بنا با محيط طبيعي به گونه اي كه هر يك مكمل ديگري باشد. 3. ايجاد فضاي خارجي بين ساختمان و محيط. 4.تلفيق فضاي داخل با خارج. 5. نصب پنجره هاي سرتاسري و از بين بردن گوشه هاي اتاق. 6.استفاده از مصالح طبيعي مانند صخره ها و گياهان چه در داخل چه در خارج بنا. 7.نمايش مصالح به همان گونه كه هستند. 8 .استمرار نمايش مصالح از داخل به خارج بنا.

اسلاید 21:

اسلاید 22:

اسلاید 23: به گفته رايت:هيچ بنايي بر روي تپه وجود ندارد!!!اين بنا برآمده و جزئي از محيط اطرافش است و به آن تعلق دارد اين خانه و تپه با هم زندگي مي كنند و خوشحالي هر يك به لحاظ وجود ديگري است.

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26: ساير آثار اگر خانه آبشار راه حل آرماني رايت براي زندگي در محيط روستايي است، ساختمان اداري شركت شيميايي اس.سي جانسون، در ويسكانسين، ارئه دهنده تفكر وي در چگونگي كار در شهر است.اين بنا نيز همانند ساير ساختمانهاي شهري وي يك بناي مركز گرا و فاقد هر نوع برخورد بصري با دنياي خارج است.

اسلاید 27: رايت در اواخر عمر خود آخرين يادگارش را به جهان معماري معرفي كرد .موزه گوگنهايم در 1943 واقع در بروكلين شهر نيويورك طراحي شد اما ساخت آن تا سال 1959 به طول انجاميد .

اسلاید 28: اين حلزون سفيد بيرون جهيده كم ارتفاع نسبت به بناهاي اطرافش شديدا بيگانه است شكل پذيري يكدست اين بنا نوعي كنايه و استهزا نسبت به حالت مكعب هاي صنعت زده كلان شهر نيويورك مي باشد .

اسلاید 29:

اسلاید 30:

اسلاید 31: هانس شارون نيز كوشش داشت كه نيازهاي عملكردي را به فرم هاي معماري تبديل كند. او در سال 1932 خانه اشمينكه را بايك اسكلت فلزي طراحي كرد. كه اشكال چند گوشه آن با گوشه هاي گرد شده احساس بي وزني و شناور بودن را القا مي كند.

اسلاید 32: تالار كنسرت ويل هارمونيك برلين نقطه اوج كارهاي شارون است

اسلاید 33: در همين سالها معمار جواني به نام آلوار آلتو ميراث دار رايت در فلاند شد. وي به معماري ارگانيك يك نظم منطقي بخشید او طراح قرفه فلاند در نمايشگاه جهاني نيويورك 1939 بود و توانست فارغ از هرگونه ابهامي بيان معماري خويش را به نمايش گذارد.

اسلاید 34: از ديگر آثار وي خوابگاه دانشگاه ام.آي.تي در كمبريج ماساچوست بود كه نماي اصلي آن مركب از چند انحنا براي اشراف بيشتر اتاقها به رودخانه بود. شهرداري سايناتسالو از بهترين كارهاي ارگانيك آلتو مي باشد كه تركيب حاوي پيامهايي چون ابهام ، پيچيدگي، انرژي ، حماسه ، انس و آرامش است.

اسلاید 35: توجه بيشتر رايت به طبيعت بي نظم و بكر است اما در ژاپن نگرشي به وجود آمد كه توانست طبيعت را به نظم در بياورد.

اسلاید 36: تادائو آندو معماري از سرزمين آفتاب سوزان

اسلاید 37: معماري او بينشي از انسان و طبيعت را نشان ميدهد كه مسلما مضمون اصلي معماري قرون جديد است .

اسلاید 38: او طبيعت را به مجموعه اي از عناصر يعني نور ،آسمان و آب محدود نمود و طي يك روند مشخص آنها را به عناصر معماري تبديل مي ساخت.

اسلاید 39: نقطه حركت آندو از يك مجموعه علائم بصري است كه در طبيعت و فضاي بيرون وجود دارد . غروب خورشيد ، اقيانوس ، درختان سبز و برف نمونه هايي از اين علائم هستند .

اسلاید 40: تفكري به قداست آفتاب يكي از آثار بي نظيرآندو كليساي نور واقع در اوزاكا است كه در سال 1989 ساخت آن به پايان رسيد. اين حجم بر اساس تابش نور خورشيد و محيط شهري اطرافش ساخته شده است .

اسلاید 41: شخصي كه وارد بنا مي شود بايد 180 درجه بچرخد تا وارد سالن اصلي شود . كف اين سالن شيب دار است كه به وسيله پله هاي كم ارتفاع به ديواري كه پنجره سليبي شكل بر آن حك شده است منتحي مي شود .كف ونيمكت هاي آن از الوارهاي كم ارزشي ساخته شده است تا با سطح زبر و ناصافشان هويت بي پيرايه و با صداقت فضا را مورد تاكيد

اسلاید 42:

اسلاید 43: هر چند معماري ارگانيك رايت بر خلاف كارهاي ميس و كوربوزيه صورتي جهاني و همگاني به خود نگرفت اما تاثيرات بسيار شگرفي در پيش برد معماري دوران مدرن داشت.

اسلاید 44: با تجربه اي كه در دوران مدرن از معماري ارگانيك به جاي مانده است مي توان براي جلوگيري از مشكلات زيست محيطي تلاش كرد كه لازمه آن مطالعه و تحقيق در مورد روند شكل گيري و تكامل اين نوع معماري مي باشد. كه مطالب و تصاوير موجود در اين پروژه نمونه كوچكي از اين نوع مطالعات مي باشد.

اسلاید 45: منابع 1.از زمان تا معماري/ت.منوچهر مزيني/مركز مطالعات شهرسازي/چ.هفتم/1376 2.مباني و مفاهيم در معماري معاصر غرب/ن.وحيدقباديان/دفتر پژوهشهاي فرهنگي/چ.سوم/1384 3.فضا،زمان،معماري/ت.منوچهر مزيني/انتشارات علمي فرهنگي/چ.دوم/1364 4.معماري و شهر سازي در قرن /ت.لادن اعتضادي/دانشگاه شهيد بهشتي/چ.اول/1381 5.از رمانتيك تا كيهاني/ن.ميثم آهنگر/فن آوران همدان/چ.اول/1384 6.تادائو آندو/ت.حميد محمدي/معماري و شهرسازي/چ.دوم/1384 7.تاريخ تمدن ويل دورانت/ج.15و16/ت.ابوطالب صارمي/اقبال/چ/دوم1353 8.تاريخ تمدن/ن. دكتر علي شريعتي /ج.2/مجموعه آثار شهيد دكتر علي شريعتي12/چ.پنجم 1359 9.تاريخ علم كمبريج/ت.حسن افشار/نشر مركز/چ.دوم 1369 10.پارك تكنولوژي همدان/مهندس رضا عرياني نژاد/پ.دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان/1378 11.مركز فرهنگي گردشگري مهر باگا/مهندس ليلا فريدنيا/ پ.دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان/1385

اسلاید 46: زندگي صحنه يكتاي هنرمندي ماست هر كسي نغمه خود خوانَد واز صحنه رَود صحنه پيوسته بجاست خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد...

اسلاید 47: تهيه كنندگان: گلناز ترابی نسرین سلیمانیپاییز 92

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید