صفحه 1:
ee al& به نام
In The Name Of God
صفحه 2:
1 epurr lists! |!
صفحه 3:
eran
3
.م
ees
yer 5 I 7 مس
000
صفحه 4:
5011
eosin 00
ا اا ا ال cele
0000
صفحه 5:
0 ۳
در اواخر قررن ٩1و اوایل قررن ۲۰ جامعه بشری دستخوش تغییررات به سزرایی در
م ا اليا ل ل
eee eda) اا و
ارويا برمى كردد.
Stet d ا ا ل 0
اسيانيا آلمان و سايس مناطق اروياى غربى كسترش يافت.
ی
111200100
صفحه 6:
مشخصات رنسانس
١ غاز دين بيرابى
صفحه 7:
Peon
ROC ne Pde TESA SRL TES Cn Sie FAT aE noe
پندارهای جهان سنت در قرون وسطا لزوما صحیح و مقدس نیست جهان پیرامون ما اسرار
9 DEB Ye Sire ST rece Lone we erly
Rove oa PAE Eee Eee ee eee tery
صفحه 8:
مدرئيسم
00 ااا اا ee Pen ee)
٠ انديشم يس هستم كل فلسفه و جهانبينى دنياى سنت را زيى سوال برد
صفحه 9:
|
درقرن 8/ميلادى باتبديل انرذى حررارتى به انرذى جنبشى كه توسط اختراع جيمن وات
Ca Tee Treo اا FS
توان و نیمروی بشری گشت
صفحه 10:
از اولین آثار این دوران میتوان به پل رودخانه سورن قصر بلورین و برج معروف ایفل اشاره
3S
صفحه 11:
320017
tient ore م ل ا ا ل ۱
ee rae eed م ا 00
آید.
CROP Ate ane Se OR Tae ۱۱|
محروف تررین معمار این سبک یکی از مدیرران این. شرکت بود. وی بررای اولین بار شعار فرع تابع
عملكرد را كه از شعارهاى محورى معمارى مدرن است مطح كررد.
صفحه 12:
۱7۳ ee IS eae Ter al el Ser a RO aloe
an meyer eee me
در مدرسه باهاس والتى كروييوس نين ضرم تابع عملكرد را شعار نود مى دانست ولى ضرمى
كه تابع عملكرد تكنولوى و ماشين است نه طبيعت
صفحه 13:
Sens OE Hie EIS ET PEC ee re)
eal eee eb heeds Pee ele tee ect enon]
روبى (1601 )بنيان كذار سبكى از معمارى شد كه وى را به شهرت جهانى رساند.
۱۳
صفحه 14:
1
(خانه ماشينى است بسراى زندكى )
(..... بل ل را به عنوان ماشینی که در آن زندگی
TES ee eta ee eee
ل ۹[
صفحه 15:
خانه هاى اوليه رايت به خانه هاى مرغزارى معروف هستندكه غالبا در حومه شيكاكو
ا ا ا ا 0
اند.
صفحه 16:
partes 1 PU EmOn NA sears PU ل ا
Co ا FCO
این حال با بامهاي جسورانه به صورت طره پیش آمده اند و تسلط خطوط
reer penetra tap] ۱[
صفحه 17:
در دهه بسیتم قررن بیستم که به تدریج ایده های رایت در ساختمانهایش شکل می گرفت در
ع م م ا ل ا ل
eee SEL win ae er)
صفحه 18:
0 erie
۱ Un) R To)
مطبیعت :فتط شامل محیط اطرراف مانند جنگلء ابره دریا و ...نمی شود بلکه شامل داخل بناو اجزاء و مصالح آن 1
نیز ميباشد.
ا رگانیک:به مهای همگونی و تلفیق اجزاء نسبت به کل و کل سبت به جزء است. .2
ere eee RE ا ES]
Sees a ea ey
ده عب قمر اح بليد مصالع و سازه سخت را ه صورت فر هایدپير و انسانی کل دهد
Rata
[۱ ERIE ee Pe ۳
Reval 7
eS ne Sere toe St er Re Serre Denver an er ee ee
وعمق است.
م by CER oe TeEey ES Che Eels |
0 ED orn eee CTT eer}
صفحه 19:
9 Wragg Per Pe
[۱۳ - ا Pe ee ed
ديدكه به بهترين شكل ممكن عقايد رايت را در مورد معمارى اركانيك نشان مى دهد )11107(
اين بنا نمادى از مخدوش كردن مررز بين ساخت بشس
صفحه 20:
موارد طبراحی و اجرایی خانه آبشار
1 .حداقل دخالت در محيط.
2. تلفيق حجم بنا با محيط طبيعى به كونه الى كه هر يك مكمل ديكرى باشد.
3. ایجاد فضای خارجی بین ساختمان و محیط.
4.تلفيق فضاى داخل با خارج.
5 نصب پنجره های سرتاسری و از بین ببردن گوشه های اتاق.
1 DeLee SEIT re nce weds te T Er CCmi)
7-نمايش مصالح به همان كونه كه هستند.
8 .استمرار نمايش مصالح از داخل به خارج بنا.
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
به كنته رايت:هيج بنايى بس روى تيه وجود ندارد!! !اين بنا ب رآمده و جررئى از محيط
wee ا ا ل الل 0
eal 00
صفحه 24:
صفحه 25:
۷ 7
AAA
1 و
——
صفحه 26:
cm
اگم خانه آبشار راه حل آرمانی رایت بای زندگی در محیط روستایی استء ساختمان اداری
nee TCI 7
شهم است.این بنا نیز همانند سایرر ساختمانهای شهرری وی یک بنای مرکنن گرا و فاقد هر نوع
برخورد بصرى با دنياى خارج است.
صفحه 27:
۱ ieee gL
Brea ells nei ل ا
انجاميد .
صفحه 28:
۱9 as لا
pee oe شدیدا
1 bear NOEL ا ROM NCCNY RTI ord
ROE eres RODS herent on
صفحه 29:
صفحه 30:
صفحه 31:
CSA CPD eS Le SL Oe I SOL OSes aeRO Dereely
او در سال ۱۹۳۲ خانه اشمینکه را بایک اسکلت فلری طراحی کرد. که اشکال چند گوشه آن
[۳ Sy ee esse rn ا
صفحه 32:
تالار کنسرت ویل هارمونیک برلین تقطه اوج کارهای شارون است
صفحه 33:
| IE reve Peo er neers)
2 COLEUS Eells Inver Tin eFC TS CEs Wi See
Pere es ere Ti Sette Ena Se Te)
eae
اه ۳12 لا
صفحه 34:
از ديك آثار وى خوابكاه دانشكاه امآى.تى در كمبريج ماساجوست بود كه نماى اصلى آن
1
ey ا ee OCS SR ele eel Se
ca ا Ted
< ..
صفحه 35:
توجه بيشت رايت به طبيعت بى نظم و بك است اما در ثاين نكرشى به وجود آمد كه توانست
طبیعت را به نظم در بیاورد.
صفحه 36:
تادائو ۳
معمارى از سرزمين آفتاب سوزان
صفحه 37:
| معماری او بینشی از انسان و طبیعت را نشان میدهد که مسلما مضمون اصلی معماری قررون
roma ese
صفحه 38:
1 ب eer Tee te noes ron ey
[۳ cece Creasy ine rd
صفحه 39:
نقطه حركت آندو از يك مجموعه علائم بصرى است كه در طبيعت و فضاى بيرون وجود
ا ل ا لي ا
صفحه 40:
0 ed
| ee
re eRe tate Ie ok orcas Eee OE as ator) Toone Tce ا
صفحه 41:
RECEP Rens RU Sere Ra LC CRP SES Cape?
ل Oe Tee Re en er ee ces Roce Be eter]
eS) phen eet eee ee eTOn Nee Oe os
تك gaia | ol eee a2")
را مورد:قاکیفا
صفحه 42:
صفحه 43:
هر چند معماری ار گانیک رایت بر خلاف کارهای میس و کوربوزیه صورتی جهانی و
ا ا 1۱۳
داشت.
صفحه 44:
با تجربه ای که در دوران مدرن از معماری ار گانیک به جای مانده است می توان بای
9 eL eee
rea SE CRSe ee SCTE NCCE eM Cn ST STS
EelCn roel Otel Peete ese ene err te
صفحه 45:
sha
SAV pe ects an Ieee Tee ا
AY, Pe TE REN nA SOS fe Ieee 2سمبانى و مفاهيم در
ee Se STs)
4معماری و شهر سازی در قررن /ت.لادن اعت
0 EEA Te eee Ie.
آوران همدان/چ.اول /۱۳۸4
ا
۷تاريخ تمدن ویل دورانت/ج.۱۵ و۱۱ /ت.ابوطالب صارمی/اقبال/چ/دوم ۱۳۵۳
ااا ا ااا ما ااا
۱
۰ .پا رک تکنولوژی همدان/مهندس رضا عریانی نراد /پ.دانشگاه آآزاد اسلامی واحد همدان/۱۳۷۸
ل اا ا ينا
صفحه 46:
زندگی صحنه یکتای هنمندی ماست
|
eed Oe TCC Beg 0[
صفحه 47:
le
i
عد