کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

معماری سرويس گرا و سيستم های مديريت فرايند كسب و كار

صفحه 1:

صفحه 2:
۱ 3 راد ی بت سس( Service Oriented ‏متا هام۸‎ and ai =z FN KNIT ‏حسین مرادی‎ gmail.com business Process Management Tle My

صفحه 3:
‎ ٩‏ آتربخشی و کارایی تناژمان کسب جایگاه مناسب در بین رقبا ‎semen nec ib‏ ۳ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏ات ‏فرموله کردن سیستم های ۰

صفحه 4:
"برای رسیدن ۲ بهبود سازمان باید از ابزارهای توانمندساز ‎reser ce)‏ | ا رن 11 5 ی باشد؟ 4 Porter oar eer Caer een ۱ rs ۶ شاید جواب دهید از جدیدترین ها !؟

صفحه 5:
87 Ee) | به افزایش بهره‌وری می‌شود؟ ۱ لا به تقوبت مزبت رقابتى مىشود؟ 6 نه! Co چوا؟ ‎ee Sree err irc ig cls‏ ‎eren]‏ ا ‎Seem SIKU eyo‏ ل 00 ا 0 عملكرد سازمان است.

صفحه 6:
سعه ee / ۱ / S De cee titers tee ۳ (Peck oP ‏اس‎ Drak of Glope oF Phieou oF ‏مه مس ماه ون‎

صفحه 7:
eel ok طراحی مناسب معماری سازمانی به صورتی زا ۰ فرایند معماري سازماني گذر از ‎toe‏ ‏موحود به وضع

صفحه 8:
۹/۱9 a> (How) eerie Cree ele aaa (When) ‏ل‎ 2 ees (Where) ‏درا جه مكانى‎ ۵ ات افزادى ‎(Who)‏ ‏۶ وباچه هدفی 0۷۳۷ © داده شود تا سازمان به اهداف تعيين شده در طرح كلان ‏

صفحه 9:
3 = ‎o)‏ ا ل

صفحه 10:
PS) IS) eee ‏ا‎ ery اسه جنبه اصلی معماری سازمانی از نظر معماران نرم افزار انتظارات مدیران ارشد از سیستم های نرم افزاری ‎Se‏

صفحه 11:

صفحه 12:
720 ‎ae .‏ ات ایند کسب و کار ۶ ورودی (درخواست کارکنان» همکاران تجاری, بازار مشتریان و ..) ‏© خروجى (اظلاعاتء ارائه خدمات يا محصولات و ...) ‎ayo‏ )= ای از ف ماك تنك دس تر يكديكر براى مشترى يا بازار ارزش ايجاد مى كند) ‏نم سمه ِ لك ‎Manufacturing

صفحه 13:
فرایندهای کسب ‎ear)‏ ا ‎Ue nese osmpremra ey (eee Nery eas.)‏ 00 شا قاض اسنافرورمتابة قدر كد تاس © هدف مديريت كردش اطلاعات”- © رساندن اطلاعات كنا سسب ابه افران مناسب و در زمان ]90 2 ل ا را ا 6 ‎Rew Osment heer ee‏ 1 1د ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏* مدف مدیریت گردش اسناد و ‎eters Sie

صفحه 14:
پا را تا ات ۶ فرابندهای درون سازمانی در بالاترین سطح Rec ets OOS POI coe rr kes Cee eon ‏فرايندهاى درون سازمانى در بايين ترين سطح‎ © ‎Se 0 50 2 ie Poapneccs) 7‏ رار رز ا ‎

صفحه 15:

صفحه 16:
New Product Development تسج ‎R&D Manufacturing | Sales| Customer‏ 1-7 Order Fulfillment

صفحه 17:
Interstate ‏موم‎ 7 Receive tt Gate Information Contact and Inform Retail Comprate Appropriate Request ‘Gate Information Contact Provider Tap Requester (Customer) Tap Systems Coordinator (Project Manager)

صفحه 18:
‘Senior management develops strategic vision Strategy Level ions Management deploys resources and realises the strategic SION Bi cinocs Procos Level Coord ممم مم5 ‎Employees efficiently impiemen-‏ implement the manage- tation ment's directions Level ‎Process Automated‏ سا ‎one Docu‏ ‎a Data- Net. ‏مس هس‎ Kees 8 pees ‏اساي ۰ نينا‎ ‎IT-Systems support course of processes ‎‘Outcomes match Geet eer ead exnertations ‎

صفحه 19:
20 اجرا كرد؟ a چون محور اصلی مدلسازی در تحلیل شی گرا با توسعه ول ‎ee‏ ۳ (منابع اطلاعاتى» ترش ز دارد.

صفحه 20:
‎TOs Sion eid‏ لت اه ‏۶ عدم یکپارچه سازی آسان با سایر سیستم ها ‎5 0 ene tren ‎

صفحه 21:
. ۳ هن ‎Veal‏ ۷ لاب و ات ‎{Oe‏ ‏سس ‎el‏ سس جم ات( ۳ ‎| ‎| ۱6 ‏ع‎ 8 2 & J Lor ‎ete lw ‏یی‎ ‎۲ ‎Css ‎ ‎ ‎

صفحه 22:

صفحه 23:
2 نج or) 2 = ryt) 0

صفحه 24:
1990s Early 2000s ۰ ۰ ۰ ۰ Reuse through Reuse through Reuse through — Reuse through early function-oriented object-oriented —_ distributed object service orientation Programming programming (class technologies and (reuse of web (sub-routine and reuse) component based services) function reuse) architectures (CORBA/DCOMIDCE and component.

صفحه 25:
= clos ‏یس‎ #در رويكردهاى مختلف ‎er percent‏ جاى آين عناصر با هم عوض مى شود

صفحه 26:
جح اس سس لب نرم افزارى Paradigm Development 13۳۷16۵-0۵۳1 ۵0۳۵ ۵-۵۲1۲ 0 ty ree eee \ objects (data ‏دع زوه امصطءع7 عع زط0 لعغناطمعوزم 3 يت‎ وی یت ۱۲ سس ومتصصهءومعه أهممععميع ‎rocedures‏ سل ممه

صفحه 27:
Statements or ‏سس‎ procedure calls |" Procedure Procedure | Procedure 2———»} Statgfhents or calls | préeeture calls ها ) ‎Statements or_"]-* i‏ ل تین ‎seoee ture calls ea‏ | ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
An object (Data) ع_ع «د ‎Object)‏ أ ‎ ‎ ‎ ‎Messages ‎Mega eS ‎ ‎Objects. ‎(Data) ‎ ‎ ‎A class ‎Method 1 Method 2 ‎Method N ‎ ‎Messages ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 29:
Service 1 Service 2—_| Requests Service N__|

صفحه 30:
Ss eS ‏مس , , داد(‎ مصرف سرویس از ارائه سرویس

صفحه 31:
0 zal oan 1 nplementation ‏دو لي‎ ‏ا‎ 553 O سرويس برآورد سفارش مشترى © عناصر تشكيل دهنده يك سرويس رابط سرویس (1۳06۲۲۵66 56۳۷۱۵) تعریف هویت یک سرویس و نحوه فراخوانی آن ‎JEMENtation) wos ps wile ols ©‏ 6 one ied = 6 طراحی و دستکاری این له رت

صفحه 32:
۱۳۳ TERS ‏رل‎ ۰ دلال سرويس (رجيسترى) © يك جزء اختيارى سرویس دهنده بت سر ‎Reise rents‏ © مصرفةة#كتنده سرويس ‎Service 1 = 2‏ © دريافت مشخصات و ادرس ‎requests‏ ‏سرويس از دلال ‎

صفحه 33:
2-000 هذا ..ى 0

صفحه 34:
6 ame» Seo that dos 2" Sere Descotion wth Location (WSDL and UR)

صفحه 35:
> 5 سرویس گرا © تقسيم عملكرد سيستم به سرويس هاى مجزا (loosely COUPIING) be rsp Kw Grd ign © ‏خودمختار بودن (310]011017701015) سرويس ها‎ © © استقلال سرويس هااز يروتكل و يلتفر ا بودن سرویس ها

صفحه 36:
interface Service 0 Service implementation G2PvIcations

صفحه 37:
وی های تمام وکا (در افت سرویس از ماشی) .. ‏انسان‎ Jems), 1 ‏سرویس مر‎ # Ges ol ۶ سرویس های برون سازمانی ‎ee eC NO y= ihe‏ ا

صفحه 38:
Human-aided Service ‏سرویس نیمه خودکار‎ ‘Automatic Service ‏سرویس تمام خودکار‎ Presentation Tier ASP.NET Laptop — Workstation Bussiness Logic Tier a Data Access Tier

صفحه 39:
From 10 2 ۳۱۳۱۵۲۱۵۸ ۵ = Build to last = Prolonged development cycles = Application silos = Tightly coupled + Object oriented i ‏سس‎ Ce a eek (Oe as)

صفحه 40:

صفحه 41:
Simple SOA سس ‎al‏ ‏سین مه سده ابر يفك سوه مه ‎(en oe‏ تسه مه مسج

صفحه 42:
Multi-Level SOA — مس “000 7 متا وت ‎١‏ سس العم 5 وت 3 يننا

صفحه 43:

صفحه 44:
ey 2918 9900 ۳

صفحه 45:
Package 1 Source: [IBM SOA] Enterprise Components] Services Atomic Services] peomponents 00 37 Application Enisting Application Resaurces Bujapow so1niag

صفحه 46:
3 f= = ‏قراب‎ ‏كرا‎ ‏فت‎ ‏باخ‎ - ro, = en J)

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:
۶ افراد << = ۹ سیستم مدیریت فرآیند کار ‎eS BS‏ ‎[ee reste rece aid‏ ل 0 ا 00

صفحه 50:
Operate Deploy Porta Repository Execute 3 [EngineiServer] ۱ Se ee

صفحه 51:
لا // CE eae ‏ا‎ 2 94 1 |

صفحه 52:
ree = RO dl ‏ما‎ PA. ard 4 ee ‏لت‎ You're

صفحه 53:
© مثلا درخواست خريد خودرو از طرف مشترى ا ۱ تك ا 0 © ادامديك فرايند كسب وكار © مثلاً تاييد امكان تحويل خودرو به مشر وا را ار

صفحه 54:

صفحه 55:
Home (My & Group Tasks) (3 [priority [status | Assignee(s) Expiration Date | ی ی ی لم 03:37 12/23/04 ‎AM‏ 29105 2/23/00 ‎AM‏ 12/23/4626 ی 1 54 6ه ويم 1/2 51 06:43 12/22 1 06:15 12/22 ام 5م07 ايم 12/2 5 07:28 قنا/12/22 إل #ممدز ‎joocper ()‏ ‎joocper (U)‏ ‎joooper (U)‏ ‎joocper ()‏ ‎joooper (U)‏ ‎joocper (U)‏ ‎jooerer ()‏ ‎jeocper (U)‏ ‎joocper (U)‏ jooeper (UY) joocper (U) ASSIGNED ASSIGNED. ASSIGNED ASSIGNED ASSIGNED. ASSIGNED ASSIGNED ASSIGNED. ASSIGNED ASSIGNED ASSIGNED. ASSIGNED 3 3 Expense Approval for Emily Expance Approval for Sally Expense Approval for Tom Hiking Aporoval for ev ti Agproval for rad Hiring Approval far ‏قن‎ ‎۳ ‎Honiter ‎PO Aaproval for Laptop 0 Aporoval for Projector Vocation Approval for Jin Vacation Approval for Sect

صفحه 56:
Home > Task Details (Hiring Approval for Dev Engineer } Priority: 3 Creator: bpeladmin Escalate ۳۳ ‏لوو‎ Created: 12/22/04 05:37 PM Modified: 12/22/04 06:04 PM Acquirer: Modifier: jcooper Hiring Approval for Dev Engineer Position: [Dev Engineer Salary: [80000 Comments: [Add [jcooper] Job Description attached -- pl check if itis adequate [stein] Please attach resume as well [cooper] Resume attached

صفحه 57:

صفحه 58:
(As of 672tyod 24:08 Fm ‏لع‎ ORACLE BPEL Console Reference 16: Speli/acaineztatauly/ Travelon 0/203 مسد 3 مه ۳+ تم

صفحه 59:
Fee se Fa ‏ل ا ا لت ا‎ Ch) Cei ‏شناسایی گلوگاه ها با توجه,به گزارشات سیستم,و‎ 6 د و زرا را حل در سيشتم هاى ‎BPM‏ = ‎oe 1‏ پیاده سازی سرویس ها .

صفحه 60:

صفحه 61:
با تشکر

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان