علوم مهندسی معماری و عمران

معماری شیوه اصفهانی

mamari-es

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاورپوینت حاضر شامل مطالبی در توضیح معماری سبک اصفهانی است که برگرفته از کتاب های مختلف می‌باشد و از نقشه ها و تصاویر زیادی در آن استفاده شده است که ابنیه ساخته شده به این شیوه را بطور کامل پوشش می‌دهد. همچنین سعی شده تا از متن های طولانی در آن پرهیز شده و بیشتر کلید واژه ها مورد استفاده قرار گیرد. این پاورپوینت از گرافیک مناسبی برخوردار است و می‌تواند برای دروسی نظیر آشنایی با معماری اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
488 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معماری شیوه اصفهانی”

معماری شیوه اصفهانی

اسلاید 1: معماری شیوۀ اصفهانی

اسلاید 2: شیوۀ اصفهانی

اسلاید 3: کلّیاتی دربارۀ

اسلاید 4: سال تولّد: 978 هجری قمریدر سنّ 5 سالگی نمایندۀ سلطنت در منطقۀ خراسان شد.نزد خان خانم (مادر علیقلی خان شاملو) در هرات بزرگ شد.دارای نبوغ زیادی در خوشنویسی بود.از بُعد روانشناسی، فردی بسیار پیچیده و دارای تضادّ شخصیتی بود.علاوه بر زبان پارسی، به زبان آذری و گرجی نیز مسلّط بود.به دستور او، مرشد قلی خان کشته شد و دورۀ سلطنت او آغاز گردید.سال و محلّ وفات: 1038 هجری قمری در شهر مازندرانجسد او را در امامزاده حبیب ابن موسی، حوالی کاشان دفن کردند.در اوج قدرت با لباس های متفاوت در میان مردم ظاهر می شد تا به مشکلات ایشان آگاه شود.زندگی نامۀ شاه عبّاس صفوی

اسلاید 5: دورۀ سلطنت شاه عبّاس را می توان موزۀ معماری سلسلۀ صفوی دانست.لقب «کبیر» را اروپائیان به خاطر فعّالیت های وسیع و شایسته اش به او نسبت دادند.در دورۀ او جهانگردانی نظیر پیترو دولاواله، توماس هربرت، دن گارسیادو، سیلوا فیگوئرا و... از اصفهان بازدید کردند و لقب نصف جهان را به آن نسبت دادند.مردم دارای آزادی مذهبی بودند امنیت کامل در کشور حکم فرما بود.علاوه بر بناهای مهمّ ساخته شده در اصفهان، فعالیت های معماریش در شهرهایی مانند کرمان، همدان، مشهد و... نیز انجام می شد.اوّلین حکومت یکپارچه و ملّیانتخاب مذهب تشیّع به عنوان مذهب اصلی کشورایجاد سبک های اصیل در هنرهای نسّاجی، نگارگری و قالی بافیهنر نقّاشی به عنوان هنری مجزّا از خط معرّفی شد.هنرهای صحّافی، تجلید، شیشه گری و فلزکاری در این دوره شکل گرفت.همسنگ شدن تزئینات با معماریبعد از مرگ شاه عبّاس، میزان فعّالیت معماری کم رنگ تر شد.اصفهان در سال 1006 هجری قمری به پایتختی برگزیده شد.رویدادها و تغییرات در دورۀ شاه عبّاس کبیر

59,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید