در این پاورپوینت ابتدا به شرح واژه هتل پرداخته و تاریخچۀ صنعت هنل‌داری در دنیا و ایران مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و سپس انواع مکان‌های اقامتی بخصوص هتل‌ها از جنبه‌های گوناگون آورده شده است. بخشی از متن: در حدود سال‌های ۱۸۰۰ م. واژگان «هتل»، «قهوه‌خانه‌» و… همه تقریباً برای انتقال یک مفهوم به کار می‌رفتند. از سال ۱۸۲۰ م. واژه «هتل» به عنوان اصطلاحی برای توضیح افرادی به کار می‌رفت که توقف شب‌خواب در مکانی دارند و در مقابل مبلغی که هزینه می‌کردند از امکانات غذایی و رفاهی آن مکان استفاده می‌کردند. تا اواخر دهه ۴۰، هتل‌های کوچک بین‌المللی عمدتاً در سوییس و انگلستان بودند. در سال ۱۹۴۸ م. دولت آمریکا تقاضای خود را مبنی بر ساخت هتل در آمریکای لاتین به شرکت‌های هتل‌سازی اعلام کرد تا از این طریق اقتصاد کشور را بهبود بخشد. کونراد هیلتون در سال ۱۹۴۸ م. اولین هتل بین المللی خود را در سَن‌خوان راه اندازی کرد. هتل‌های بین‌المللی هیلتون که امروزه دفتر مرکزی آن در انگلستان است، در سال ۱۹۹۱، بالغ بر ۵۰۷۹۹ اتاق در ۱۵۱ هتل خارج از آمریکا به خود اختصاص داده است.

milad

39 صفحه
802 بازدید
28 بهمن 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
بزسی زیت وا[ ‎Cid‏

صفحه 3:
برسی ریت واه 1۳ ‏اقامتی را‎ colo, ‏به مفهوم کارونسراء مسافرخاله. مهم‎

صفحه 4:
‎ara‏ فلل و9 ‎WA JA CSAC‏

صفحه 5:
رتچ هتل 9 هتل‌داری در دنا آمروزه سفر راهى برای دور شدن از خانه خلق کرده است. در این راستا پیوند نزدیکی میان رشد امکانات» تسهیلات و توسعه شیوه‌های حمل و نقل به وجود آمده است: تا نیمه‌های قرن ‎۱٩‏ میلادی» سفر منحصر په جاده‌های داخل مرزها بود. خواه سفر تجاری» خواه سفر تفریحی. در کشورهایاروپلیی برای پاسخگویی به این خواسته مسافران؛ مهمانپذیرها در راههای اصلی و نزدیک به شهرهای مهم ضاخته شدند. قرن‌هاست در اروپا شغل مسافرخانه‌داری رواج دارد.

صفحه 6:
تارتچه هتل و هتل‌داری در دنا از هنگامی که روم فتح شد. مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیرها یکی پس از دیگری ساخته می‌شدند و در مقابل پلی که از مشتریان دریافت می‌کردند. غذا و نوشیدنی و وسایل سرگرمی و راحتی ایشان را فراهم می‌آوردند. با انحطاط امپراتوری روم در حدود سال ۵۰۰ م. به دلیل مشکلات» سال‌ها با فقدان تجارت و بازرگلنی روبهرو بودند. در لين دوره. کلیسا پذیرای مسافران بود. در قرن ۱۵ م. مسافرخانه‌ها بار دیگر در كشورهاى اروبليى بسيارى. به ويه الكلستان و فرانسه توسعه يافت. تدريجاً در قرون هفده و هجده ميلادىء اين مسافرخاندها كسترش يافتند به طورى كه برخى از آنها بين و امکانات خود را افزايش دادند.

صفحه 7:
ترتچه هتل و هل‌داری در دنا با روی کار آمدن خطوط راه‌آهن, حنود سال ۱۸۲۵ م. در انگلستان» سرنوشت مسافرخانهها مهمور شد. از مدت زمان سفر کاسته شد و مهمان‌پذیرهای بسیاری رو یه فراموشی رفتند چرا که مسیرها تفیبر کرده بود؛ لین فراموشی تا اوايل قرن بیست ادامه داشت تا این که موتورسواران و دوچرخه‌سواران به کمک مسافرخانه‌ها آمدند. هتل‌ها نيز از قلب مسافرخانهها بیرون آمدند. شاید تنها با یک تفییر ساده اسمی! واه هتل حلقه فریبنده‌ای در خود داشت. در کشور فرانسه. هتل محل اقامت افراد سرمایه‌دار و ثروتمند بود. البته برخی از ساختمان‌های عمومی هم هتل نامیده می‌شدند. مانند ضرایخانه‌ها و

صفحه 8:
تارتچه هتل و هتل‌داری در دنا Hilton در حدود سال‌های ۱۸۰۰ م. واژگان «هتل». «قهوه‌خانه» و... همه تقریباًبرای انتقال یک مفهوم به کار می‌رفتند. از سال ۱۸۲۰ م. «هتل» به عنوان اصطلاحی برای توضیح افرادی به کار می‌رفت که توقف شب‌خواب در مکلنی داند و در مقلیل مبلفی که هزینه می‌کردند از امکانات غتلیی و رفاهی آن مکان استفاده می‌کردند. تا اواخر دهه ۰۴۰ هتل‌های کوچک بین‌المللی عمدتاً در سوییس و انگلستان بودند. در سال ۱۹۴۸ م. دیلت آمریکا تقاضای خود را مبنی بر ساخت هتل در آمریکای لاتین به شرکت‌های هتل‌سازی اعلام کرد تا از لين طریق اقتصاد کشور را هبودبخشد کونرد هیتون در سال ۱۹۴۸ م. اولين هتل بين المللى خود را در شن‌خوان راه انفازى کرد. هتل‌های بینالمللی هیلتون که امروزه دفتر مرکزی آن در انگلستان است. در سال 1۹۹۱ بالغ بر ۵۰۷9۹ اتاق در ۱۵۱ هتل خارج از آمریکا به خود اختصاص داده است. اه از

صفحه 9:
تارتچه هتل و هتل‌داری در دنا از دیگر پیشکامان صنعت هتل‌داری و ساخت هتل‌های زنجیرهای می‌توان به «ارنست هاندرسون» بنیانگنار هتل‌های زنجیره‌ای «شرایتون» اشره رد لین و هتل زنجیر‌ای تا ده ۶۰ و روی كار آمدن هتلهاى زنجيرهاى “هيات” تنها رقيبان بازار يودند. هر جا که لین دو هتل ساخته می‌شدند. خطوط هوليى ايلات متحده هم ديده موشد. يكى ديكر از عوامل كسترش هتلهاء توسعه و كشايش متلهاى استاندارد در جاده‌ا و بزرگره‌ها توسط «کمونس ویلسون»» بنیانگذار هتل‌های زنجیره‌ای «هلیدی» بود كه امروزة از بزركترين هتلهاى زنجيرهلى در دنيا است. وى بر لين بار بود که هتل می‌بیست راحت.تمیزءهمره با امکنات مقرون به صرفه و بدون افراط كرابى باشد و فضاى ياركيتك به اندازه کافیبزرگ باشد. جد عر ‎v‏ ۷ ‎LS HYALT‏ Sheraton Holiday Inn

صفحه 10:
ay دای در دا

صفحه 11:
تارتچه هتل و هتل‌داری در دنا کاندامینیوم یا هتل با مالکیت مشترک از ایتکارات جدید صنعت هتلداری است. این دسته از هتل‌ها به جای ‎GBI‏ ‏مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها هستند. هتل توسط فردی که صاحب اصلی آن است به دست افراد دیگر سپرده می‌شود تا به گردشگران اجازه داده شود فرد در زمان مشخصی از سال و یا با پرداخت هزینه‌های کمتری در یک بازه مشخص از سال حق دارد از آن استفاده کند. سود حاصله در پایان هر سال میان شرکا به نسبت تقسیم می‌شود تایم شرینگ نوعی خاص از هتل‌های کاندمینیوم است. در ابتدا در کشورهای اروپلیی و هم زمان با راهاندازی اولین هتل کاندامینیوم آغاز به کار کرد. بايد متذكر شويم که هتل‌ها روزبروز گام به سوی زنجیره‌ای شدن می‌نهند و در اين مین بهلحاظ اقتصادی ‎JE‏ براى هتل‌هایی که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند. باقی نمی‌ماند. حق استفاده از پسوندها و پیشوندهای «زنجیره‌ای»» «بین‌المللی» و «ملی» به صاحبان هتل‌ها و متل‌ها داده می‌شود در عوض صاحب هتل متعهد مىشود هتل خود را با استانداردهای همان گروه یعنی هتل‌های زنجیره‌ای؛ تطبیق دهد. قیمت اتاق‌ها هم می‌بایست هماهنگ باشد. در پایان این هتل‌ها هم درصدی از درآمد کل خود را با شرکت دارنده نام قسمت می‌کنند.

صفحه 12:
‎apap‏ هتل و هتل‌داری در د ‏هنوز چندتلیی هتل استثنایی و فوق‌لعاده وجود دارند که جادوی یک دوره تاریخی کهن را در خود حفظ کرده و نگاشته‌اند و هم اکنون نیز به خاطر خدمت‌رسانی و راحتى فوق‌العاده مسافران با تجربه زیادی را به خود جذب می‌کنند. برخی از ‏آن‌ها از اینکه دارای تاریخی صد ساله یا بیشتر هستند. بر خود می‌بالند و هنوز هم رسای جمهور و سلاطین دنا در آنجا اقامت می‌کنند. نخستین هتل از هتل‌های لوکس خاورمیلنه در نیمه دوم سال ۱۸۰۰ میلادی و در امتداد راه‌هلیی که توسط خطوط ریلی و كشتىهاى بخار باز مىشدندء سر برافراشت و از نخستین پیش قدمان صنعت جهانگردی کسانی هم چون توماس کوک ابا بر روی مناطق فلسطین و مصر تمرکز کردند و از این طریق به تحریک حس شیفتگی و رضايتمندى ارويابيان در منطقه برداختند. اغلب امور سياسى و اقتصادى جهان در رستای استحکام اهميت هتلها با يكديكر تركيب مى شوند تا به طور يكسان و مشابه به خدمت جهانكردان و سياستمداران ببردازئد. ‎

صفحه 13:
‎Cs aly)‏ آازیتن دز طعت قتلدازى ان _ ‏انسراها و اقامتكادهاى بينراهى ‎rh gb SF plea ‏اسان ‌خانه‌های خوبی بر‎ od. ‏و راسازی و ساختان‌های واسته به آنبه دست فراود اينكه در زمان امراى محلى ألبويه و امین و سلچوقین را‌هایجدیدی يد آمد و براى أسايش كارواتيان» كارواتسرلفاين ناخته شد يكى لز مهوترين أنها عرباط جاهه» .يا «رباط ماهى» خوائده مى شود رياط ماهى در ‏هار يولنى در جاده شعربار است. مىتوان بررونقترين ده ‎i, ba‏ كلسم قل ‎Sal Bde coke‏ رد که ۲۵۰ باق دشته و مل ‏از ‎lh‏ ین کار را حای کارونسراها می‌دانست. همت لو در ساخت کارانسراها به حدی بود که گفته شده است او ۱۹۹ ‏سراسر ايران ساخت و ازاينروست كه امروزه بيشتر كاروانسراها ‎ ‏كاروانسراى عباسى را بر خود دارد.

صفحه 14:
طعت قتلدازى مدزن دز ايزان در عهد ناصرى أولين ميعمانخلنه به سبك امروزى در شهر قزوین بای مت سقرلى خارجى و در مسير تهران حداث شد که تام وسای تجهيزات اقامتى را به سبك ارويليى و رايكان در اختيار ميهمانان خارجى قرار موداد. لين ميهمان خلنه علاومبر ارائه امكاناتى ماتند قم و كاغذ و كفش و شانه و مسواكه تسهيلاتى مثل راهدارخانه و تلكرافخاته و يستخانه تيز داشته از كاروتسراهلى بينراه كد اولين مدل هتل در ايان ‎Sic‏ پرداخت و سپس اولین هتل وا در کنر کافه تدری به همان نام تأسيس كرد. بدتدريج ديكر ميعمانخانههاى مدرن نيز هر تهران احناث شنط همانند هتل فردوسى كه در سال 151 أغازيدكار كرد لين هتل ‎clea‏ ‏دقيق كلمه خدمات هظدارى نوين رايا سالنهاى زيبا و رستوران هلى مجلل به ميهمانان عرضه مىكرد. هوزمان هثل دربند در شمال تهران در سال 112 و تيز هتل يا ميعمانخانه كجسر در مير جالو راصسر أغازيةكار 86 ‎peal‏ سال ‎WWE‏ ‏۲ انا شد که مبناى ساخت هتليهاى ‎dine‏ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 15:
لسکا 9 _ مبادى اوليك ا

صفحه 16:
اسکان و مبادی ‎Cl dll‏ مباخث ذيل برگرفته از کاب منشور حقوق اسکان توشته ار ردان و جعی دیگر از تویسندگان میبشد پیش از هرچیز لازم به ذکر است که اسکان و ایجاد آسایش اولیهبرای افراد بسته به فرهنگ‌های مختلف انواع كوناكونى دارد. آنجه ما به دنبال آن هستیم فصل مشستركى ميان این عادات انسانی است که برای اکنریت افراد صدق می‌کند. در طراحی اجتماع های محلی, لزوم برداختن به ۳ فضای داخلی و خارجی آنهاچقدر! ”ا آيا از حريم شخصی شان لت:می‌برند؟ زندگی روزانه فرد و خانوادهااش نکته‌ای قابل توجه است. ذکر پرسش هایی از اين دست دارای اهمیت هستند. ایا فضای عمومی برای معاشرت بزرگسالان یا کودکان وجود درد ‎LT ۷‏ تسهیلات اجتماعی مناسب از قبیل مراکز خرید. خدمات بهداشتی, مراکز فرهنگی و توریستی و.. در اختیار ساکنین قرار دارد؟ اصول مقدماتی برای منشور حقوق اسکان ۱ مقیاس بشری معیاری اسکانی است که بر مبنای مفهوم اسان به متلبه هینتی جسمانی, با نیازهای کارکردی مشخص و نیز به منلیه عاملی بالقوه و وجودی معنوی تعریف شده است: هدف همه اسکان ها باید تامین محیط هایی باشد که برترین نیروهای بالقوه جسمانی و معنوی انسان را در جایگاه فردی مستقل برانگیز ۲ در زمانه ی تغبیرات شتابان» یکی از اصول بنیادین اسکان, احترام به تجارب هر انسان در هر فرهنگ ‏ ۲ به طورکلی, همه اسکان های بشری باید با توجه به طبیعت و در جهت استفاده از منابع پایان ناپذیر طراحی و ساخته شوند. ۴ از اصول اولیه تمامی اسکان های انسانی؛ توازن است؛ که به معنی تنوع و تناسب بين خصوصى و همكانى؛ كوج و بزرگ قدیمی و جدید. شلوغ و خلوت قلمداد میشود.

صفحه 17:
اسکان و مبادی ‎Cl dll‏ مباخث ذيل برگرفته از کاب منشور حقوق اسکان توشته ار ردان و جعی دیگر از تویسندگان میبشد جایگاه سنت: اغلب کشورهای درحال توسعه دارای سنت دیرمان بناهای بومی هستند. هرچند شرایط و شیوه های زندگی درحال تفیبر است و فناوری دست در کار تغییر جهان است وجمعیت رو به فزونی میرود. در سنن بناهای بومی هر منطقه درس ها و حقایق مهمی وجود دارد که اغلب به آنها توجهی نمی‌شود ” انماى داخلى و بيرونى هر واحد مسكونى بايد بازتاب معاصر ارزشس هاى فرهتكى و الكوهاى زندكى ساكنان احتمالى أن باشد. انازه هر واحد مسکونی و9 هر یاه مايقل بلي بايد بنا بر فيازهاى ‎KY‏ 9 0 دسترسی مستقیم به اساسی و کلی هر فضای سبز یا حباط و ۳ oa as gy Kats ‏متهم‎ 8 Be se Yi, is ginal toe Ta, a _< Vy v هر واحد مسکونی بلید دست کم از ۲طرف به هوا ‎ae‏ _ نور واحس فضا و زمان محيط ذل انكيزى را قراهم ” ورودى بايد حس دعوت کنندگی داشته باشد. نجره ها و دراد تزدیکی محوطهعمومی, در طبقههسک با ای آن. اد 3 طوری طراحی شود که امنيت كافى را براى ساكنان فراهم أورند

صفحه 18:
مباخث ذيل برگرفته از کاب منشور حقوق اسکان توشته ار ردان و جعی دیگر از تویسندگان میبشد ۲ هر واحد سکونی باید تسهیلات پایه ای سازگار با سلامت و استانداردهای بهداشتی را داشتهباشد دریاچه پوشش کیاهی عمده که دز مجاورت. ‎wpe 1S]‏ مسکونی قرار دزن طراحی ‎eg se aes‏ v ” طراحی وحدهای سکونی بید کمترین وابستگی را به روش های مکانیکی محافظت اقلیمی اسکان و مبادی ‎Cl dll‏ خدمات و امکانات رفاهی عمومی راشه شده در ینک مجموعه مسکونی باید مکمل مناسبی برای خدمات ارائه شده در هر واحد باشد. راه های دسترسی. چه خبابان باشد جه بياده رو ويا ورودی آسانسوردر پلیه ریزی هویت و شخصیت و حس مالکیت مجموعه مسکونی اهمیت اساسی دارد.

صفحه 19:
لزرسى الواح مكاعقاى اقامتى

صفحه 20:
مکان اقامتی به مجموعه‌ای از ساختمان‌های گوناگون اطلاق می‌شود که برای اجاره کوتاه مدت آماده‌سازی شد‌اند این مکان‌ها بیشتر مورد استفاده مسافران قرار می‌گيرند. هتل از شناخته شده‌ترین مکان‌های اقامتی مسافرتی به حساب میآ گونه‌ای دیگر از مکان‌های اجاره‌ای» برای اقامست طولانی‌تسر افراد طراحی شد‌اند. آسایشگاه و خوابگاه و مسافرخانه از لين دسته‌ند. اگرچه بیشتر مکان‌های اقامتی جنبه تفریحی یا اقامت اختیاری دارند ما برخی مانند بیمارستان و زندان کاربردهای خاص دارند.اقامتگاه‌ها بسته به مساحت؛ سبک, خدمات و شخصیتشان به دسته‌های گوناگونی تقسیم شده است. ر گذشته کاروانسراها به صورت سنتی مکان‌های اقامتی به حساب می‌آمده‌ند. برسی انواء مکان‌های اقامللی

صفحه 21:
برسی انواء مکان‌های اقامللی هثل با مهمانتانت نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کواه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات قامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می‌گيرند. هتل‌ها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق می‌رسد. علاوه بر اتاق‌ها و سوئیت‌های اقامتی هتل‌ها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران» استخر شناء کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونه‌هایی از امکانات هتل‌ها هستند. هتل‌هاء ساختمان‌هایی هستند که در ازای دریافت هزینه. خدمات اقامتی خود رایه مسافران ارلئه می‌دهند؛ هتل‌ها ستاره» رتبه بندی می‌شوند.

صفحه 22:
نوعی مکان اقامتی اجاره‌ای است. هل آپارتمن‌ها دارای واحد ییا سونیت‌های مستقلی هستند که همانند اتأق‌ها و سوئیت‌های یک هتل به مسافران اجاره داده می‌شوند. لین واحدهای مستقل به صورت مبله و دارای امانات استندارد لازم برای خواب. نظافت, سركرمى و آشيزى هستند. همانند هتل» هتل أبارتمان نيز داراى سرويس است. .يه اين معنا كه اتاقها در فواصل زمائى منظم (معمولاً روزانه) نظافت مىشوند. اصلیترین تفاوت این نوع مکان اقامتى با هتل در نوع اتاء بهطوری که در هتسل آپارتمان علاوه بر امكانات اتاق در هتل؛ بخشی از مساحت اتاق بهصورت یک آشپزخلنه کوچک با امکانات و وسایل پخت و پز و ظروف وجود دارد که در واقع حالت یک سوییت کوچک را دارد که میتواند بدون اتاق خواب مجزا و بمضا دارای یک یا دو ‎Bb‏ خواب هم باشد. که طبیعتا در لین حللت هم مساحت آن از اتقهای استاندارد هتل بیشتر است و هم تعداد نفرات بیشتری که معمولا اعضای یک خانواده یا یک گروه دوستانه هستند میتوانند در آن اقامت کنند هتل آپارتمانها عمدتا از امکانات جانبی کمتری نسبت به هتلها برخوردارند و در درجه بندی هتلی, ستارهاى به آنها تعلق نميكيرد. آن است؛ برس انواع مكان فى اقامتى.

صفحه 23:
هس با متل متل تلفيقى است از دو وازه1 1/1010 واع10] و اساساً ماهيت بين راهى داشته و معمولاً خارج از شسهرها قرار دار. در تعریف متل می‌توان گفت که «هتلی است که در ن مسافران می‌توانند با خودروى شسخصى وارد ثسده و حتسى خودرو را مقابسل در اتاق خود پارک نمایند» یکی از مشخصدهاى اصلى متلها عدم وجود للبى در أنهاست جرا كه ميهمانان به مجرد وارد شدن به متل بدون ناز به بياده شدن كليد اناق خود را لز رسبشن دريافت نموده و مستقيماً به سمت اتاق خود رانندكى مىنمايند. متل اقامتكاهى است در جادههاى كرانداى و كوهستائى و جنكلى و بيابانى كه توقفكاه أن غالبا در یدرس مسافران است. در يسيارى كشورها در حاشيمها و جادههاى كمربتدى شهرها براى مسافرانى كه با وسيله شخصی مسافت طولانی را طى مىكتند: واخدهاى اقامتى ايجاد م نمايند. اين واحدهاى اقامتى معمولاً به صورت واحدهاى يك يا دو طبقه می‌باشد که درای تا تلويزيون, يخجال و امكانات تهيه چای و قهوه می‌باشد بعضی از متلهادرای تجهیزات گسترده‌تری هستند و بعضی سادهمیباشند در حولی لین متل‌ها معمولاًسویرمارکت. رستوران و پمپ بنزین ايجاد مى شود ما مسافران بتوانند مايحتاج خود را تأمینتماند. هزین اقامت در لين واحدهلى اقامتى به دليل لين كه خدمات كستردهاى ارلئه نم دهتد مناسب تراز هتلها است. جايكاه راهسراها معمولاً در كنار بزركرادها و جاده هاست برعكس مهمانخانهها که بیشتر در هسته‌های شهری قراردارند درهاى راهسراها معمولاً روبه بیرون و به جاده باز می‌شود درحالیکه درها در یک مهمانخانه معمولاً به یک راهرو باز می‌شود. برس انواع مكان فى اقامتى.

صفحه 24:
برس انواع مكان فى اقامتى. كاروانسرا مضماسرا مضمانيدير ييشينه راهسراهابه شيوه ستتى به زمانهاى ‏ مهمانسرا ساختمانى درخارج شهر يا در كنار جاده است كه براى ‏ درواقع همان حالت مسافرخانهياى قديم دورمورس دو كاروانسراها را مرتوان. 2 مسافران در خكم مكانى اقامتى يا جایی براییافتن غذا و نوشیدنی را دارند و از حذاقل امكانات برخوردارتد.و نياكان راهسراهاى نوين دانست. است. مهمانسراها در اروباء آأسيا و أمريكاى شمللى يافت مىشوند. ‏ خدمات در آنها فقط به ارلثه اتاق براى اقامتكاههايى بعضا در حد هتل دو ستاره هستند كه بيشتر تحت 2 خواب و بدون امکانات هتلی میباشد پوشش سازمانها و ادارات دونتی هستند و در مواردی ‏ ودر واقع نوعى خوابكاه محسوب بهطور اختصاصی در اختیار پرسنل زیر مجموعه من . ميشوند. سازمان قرار ميكيرند.

صفحه 25:
هاسل هاستل‌ها در ولفع اتاق‌هایی عمومی هستند که هر تخت آن به یک نفر اجاره داده می‌شود. آشبزخانه و سرویس‌های بهداشتی و حمام نیز خارج از اأق‌ها بوده و بین اتأق‌ها مشترک است. هاستل از نظر اقتصادی بسیار مقرون بهصرفه میباشد. البته هر یک از هاستل‌ها چند اتاق اختصاصی دارند که مح ی ت‌های معمولی گران‌تر است. اتاق هاستل‌ها ین دو تا هشت نيز كرم كردن أن را در اختيارتان قرار مىدهد. برسی انواء مکان‌های اقامتی توابگاه با للبه توعى مكان اقامتى است كه معمولاً براى اقامت كروه بزرگی از افراد مرتبط با هم یا هم‌صنف طراحی می‌شود. خوابگه‌ها در داتشكادهاء کاج‌ها: مدرسه‌های شباه‌وزی روج بیشتری دارن.ادکان‌های نظامسیء مجتم‌های ورزشسی, اذارات و شركتهاى بزرك نيسز ي#طور معمول دارلى امكانات اقامتى و خوابكاهى هستند

صفحه 26:
برسی انواء مکان‌های ويلا به ساختمانی گفته می‌شود که در تعریف امروزه از چهار طرف به بیرون تما داشته باشد و معمواً ن را در اطراف شهرها می‌سازند. معمولا در آنها کلیه امکانات رفاهی یسک خانسه مسکونی وجود دارد ولسی هیچگونه خدمات هتلی در آنها ارلئه نمیشود و افرادى كه در اين مکانها اقامت میکنند در واقع آنیا را برای مدت معینی از صاحبخانه کرایه میکنند. محلی ارزا ت تعریسف ده که با اسستفاده از کانکس-های پیش ساخته فلزی یا چوبی, چادر و موارد مشاه بسا امکانات و تجهیزات لازم و مورد نیاز مسافر احداث مسی شود. علاوه بر آمن در محل تاسیسات کمپینگه خوایگاه‌های گروهی» سرویس های بهداشتی مناسب و سایر خدمات ضروری به منظوررفاه و آسایش و بیتوته مسافران با توجه به شرايط آب و هوایی و اقلیم مناطق مختلف ایجاد می گردد.

صفحه 27:
برسی انواء مکان‌های اقامللی 2 ۲ ازده‌گاه‌های بوانان اردوكاه جوانان» محلى است براى تمرين تعاون و همكارى بين جوانان: واكذارى مسئوليت هاى خرد براى اذاره اردوكاه به جوانان كه آنان را برای مشاغل آتی آماده سازد. زندگی جمعی در اردوگاه موجب همسان سازی فکری و نزدیکی فرهنگ های مختلف می شود. وجود محل های بازی و ورزش در اين واحد قامتی از ویژگی های این نوع تاسیسات گردشگری است. معمولاً هر مهمان دارای یک تخت است که در یک اناق مششترك با تعداد ديكرى از ميهمانان قرار كرفتداست. معمولاً امكانات بهداشتی (حمام و توالت) و نیز آشپزخانه در بیرون از اأقها قرر دارند و به صورت اشتراکی مورد استفادهقرارمیگیرند. زاترشرا نوعی مکان اقامتی است که بیشتر در نزدیکی امامزادهها و آماکن مذهبی بنا می‌شود. شهرهای مذهبی مانند مشهد و قم دارای تعداد زیادی زاثر سرا هستند. زاثرسراها ممکن است همانند هتل دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های مجزا باشند. اما معمولاً جون مورد استفاده كروهى كاروائهاى زيارتى قرار مىكيرند داراى خوايكاههاى كروهى با تختخواب يا بدون تختخواب هستند.

صفحه 28:
برسی انواء مکان‌های اقامللی آبایتگاه ‎ali‏ ‏آسایشگاه مکلنی است که برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت افرادی که نیازجه شله. ساختمان‌هایی چهبی است که اتفاقا اولین نمونه‌های آن نیز در آلپ ساخته مراقبت دارند طراحی شده‌اند. آسایشگاه‌ها معمولاً دارای پرستاره پزشک و امکانات ‏ شد و بعدها در دیگر مناطق کوهستانی نیز مورد توجه و ساخت قرار گرفت. در فصل بهداشتی و پزشکی هستند. زمستان اين اقامتكادهاء پذیرای اسکی بازان بسیاری می‌شود البته در فصول دیگر سال نیز کوهنوردان» دوندگان طبیعت و ... نیز در این کلب‌ها اقامت می‌کنند. نوعی مکان اقامتی برای اجاره کوتاه مدت است که در آمریکاء کاناداه برخی کشورهای اروپایی و نيز در استراليا نيوزلند رواج ذارد. معمولاً اين مكانهاء خانههاى شخصى افراد هستند كه يكى دو اتاق آنها به مسافران اجاره داذه مىشود. صاحبخانه در تقش میزبان» علاوه بر تأمینن امکانات خواب و بهداشتی, صبحانه میهمانان را نیز هید می‌کند.

صفحه 29:
اقامتگاه بومگرزدی این مکانهای اقامتی در مناطقی قرار درد که پیشتر طبیعی و بکر داشته و از هیاهوی فضاهای شهری بهدور واحدهای اقامتی آن بیشتر بهصورت کلبهها یا خانهههای روستایی بوده وبه شکل کاملا سنتی ساخته شدهاند. حتی در در برخی موارد فاقد تخت برای خوابیدن هستند و حالت کف خواب دارند. فضای درونی اتاقها و تا حدودی بیرونی آنها تداعی کننده طبیمت و سنت رلیج در آن منطقه است و در کل محیطی مناسب برای آرامش و تمدد اعصاب بهشمارمیروند. Coy) ریزورت در واقع هتلی است با هدف فراهم کردن شرایسط تفرسح و سرگرمی مسافران, این هتل‌ها مجموعمی کاملی از خدمات را ارلئه داده و در آن از شما به مانند افراد خاص پذیرایسی می‌شود. ریزورت‌ها به ویژسه در مناطسق ‎ble‏ محبوب‌ترین و بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند بلیط هواپیمایشان را یه قصد سفری آرامش‌بخش تهید کرده و کمی استراحت کنند. أشنت برس انواء مکال‌های اقامی

صفحه 30:
برسی انواء مکان‌های CMON es ‎id‏ 2 © ع لبن هلها به اطي سبك ‎GAP 9 G3hore‏ منحصر به فردشان معروفند و مساحت آنها نيز از هتل‌ها کوچک‌تر است. بازديد از اين هتلها به ماتند يك موزه خود می‌تواند هدف اقامت مسافران باشد. هتل بین ‏المللی لالمی کندوان و سرای عامری‌ها از جمله هتل بوتیک‌های ایران است. ‏سرای عامری‌ها کاشان هتل بینالمللی لاله کندوان ‎

صفحه 31:
دزیه‌بندی فللها ‎JI‏ نز ‎CUA‏

صفحه 32:
درجه‌بندی ‎JE jl LC®‏ کیفیت تازبخجه رتبهبندى هتل از كجا آغاز شد به عنوان مروری بر تاریخچه رتبه بندی هتل ها باید به سال های ۱۹۷۹ برگردیم که رنبه بندی برای اولین بار در کشور های آلمان و اتریش صورت می گرفت. طبقه بندی رسمی اما توسط انجمن رستوران و هتل های آلمان که با نام‌۵۳۱0)3۸] شناخته می شود آغاز شد. لین دسته‌بندی بصورت رسمی در سال ۱۹۹۶ به کار گرفته شد و معار اصلی رتبه بندی در پیش از ۸۰ درصد هتل‌های دنیا شد. ستازت‌گذازی هتل‌ها بز چه اساسی می اند برای رتبه بندی هتل ها ۳۰ روش مختلف وجود درد که البته معیار بین الملی در سیستم دسته بندی هتل ها استفاده از ستارهبرای تعیین و کیف خدمات در رتبه بندى هتل مد نظر قرار مى كيرد. البته در برخى از كشور هاى ارويليى نيز روش معيار ربته بندى بر اساس حروف است؛ مثلا 8/8 و که بیشتر در يونان رايج است. به عنوان مثالى ديكر در بريتائيا نيز سيستم رتبه بندی بر اساس سیستم۳01۷۳0-) است. در کشور آلمان نیز درجه بندی هتل ها به چند گروه تقسیم می شوند: توریست کلاس (یک ستارة): استاندارد كلاس (دو ‎ost‏ كامفورت كلاش (سه‌ستاره),01355) ۲۱۳5۴ (چهارستاره) و 21355) ۱0۳۷لا] (پنج‌ستارم). تعدادی از هتل‌ها مثل هتل آپارتمان؛ متل‌ها و... اصلا در مقوله ستاره قرار نمى كيرند و به نوعى ديكر امتيازبندى مى شوند. هدف ‎CW? LOC id CSA jl‏ *_ ایجاد راه کار هایی برای جلوگیری از بروز سلایق مختلف در ساخت وسازهای صنمت هتل داری *_ کمک به مسافران وگردشگران برای آشنایی وشناخت کافی محلی که قصد اقامت در آن *_ محک زدن استاندارها وسیستم در شرایط واقعی برای این که بازخورد نسبت به آن ها مشخص شود. اند

صفحه 33:
درجه‌بندی هتل‌ها از تظر کیفیت الواع ‎CSA)‏ فللها [. بز ساس مساقت عرض معبر حداقل مساحت درجه هتل ‎pod‏ ۰ متر مربح ۱ ستاره ‎eye‏ ۰ متر مربع ۲ ستاره ۲ متر ۰ متر مربع ۳ ستاره ۴ متر ۰ متر مربع ۴ ستاره ۶ متر ۰ متر مربع ۵ ستاره

صفحه 34:
الواع ‎CSA)‏ فللها ۲ بز ابساسن مدت اقامكت *_ هتل ترانزیت: مهمانان برای یک روز و حتی کمتر از آن حضور دارند و مانند هتل های اطراف فرودگاه ها هستند. * هتل پاسیون: هتلی است که مهمانان پس از عقد قرارداد اجاره در مدت یک ماه در آن حضور دارند. *_ هتل نیمه باسيون: لين هتل داراى هر دو خصوصيت عنوان شده در دو مورد قبلى است و ميهمان مى تواند مدت اقامتش را بر اساس نياز خود تعيين كند. نلز, يز ساس مكارع6 هتل های مرکز شهر هتل های حومه شهر هتل های تفریحی هتل های فرودگاهی متل ها درجه‌بندی هتل‌ها از تظر کیفیت

صفحه 35:
درجه‌بندی للها از نكر كيفين ‎Iai‏ ربهبندی هتل‌ها ‏۴ بز البباس داد سلازه‌ضها ‏*_هتل ۱ ستاره: هتل های یک ستاره در معمولی‌ترین سطح ممکن خدمات قرار دارند. عموماً چهار اتقق خواب دارند و خدمات ارائه شده در آن‌ها مواردی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و قلبل کنترل در اتاقهاست. همجنين بر اساس مکان آنها یک تعریف محلی برای سرو صبحانه و البته با توجه به ظرفیت هثل نیز انجام می‌شود. خدمات هتل‌های یک ستاره باید دارای حداقل سطح کیفی در بخش‌های مختلف باشد و حداقل ۷۵ درصد از اتاق‌ها دارای حمام با امکانات اختصاصی باشند. ‎ ‎

صفحه 36:
‎Iai‏ ربهبندی هتل‌ها ‏۴ بز اساس تعداد ستارزكها ‏هتل ۲ ستاره: یکی هلیی که باعث ایجاد تفاوت هتل ۲ ستاره با هتل های ۱ ستاره می شود تمیزی و راحتی فضای کلی و داشتن دکوراسیونی منظم و هماهنگ در فضای کلی هتل است. هت‌های ۲ ستاره ملزم به رعليت كامل اصول خلنه دارى در ارائه خدمات خود هستند و تمام اتاق ها بليد داراى قفسه لباس, تلويزيون و مبلمان با ت باشند. همجنين پرسنل استخدام شده برای مجموعه آموزش دیده باشند.هتل های دو ستاره معمولا دوللی چهار طبقه هستند. در تردیکی جانبه های زان قیمت قرر می کیرند. ‎jes a Gt Bb CHE‏ هستند ما لوكس و كران ‎aly Aa a‏ ترين امكانات در آنه در نظرگرفته مى شود بيشتر هتل هلى دو ستاره رستوران تدارند اما معمولا در جليى قرار مى كيرند كه اطراف َن رستوران هلي ما قيمت مناسب بيدا مى شود. در هتل هلى ؟ ستاره سرويس هلى خدمت رسانى به أتاق نيز وجود دارد وه عنوان بيك بسته بهداشتىء از حوله و صابون هاى با كيفيت براى مسافران استفاده مىكتند سرويس دهى در هر وعده غذليى بليد فراهم باشد و در بعضى مواردممکن است استخر شنا و برخى امكانات ديكر تيز دراختبار مسافر قرار بكيرد. ‎ ‎ ‎ ‏درجه‌بندی للها از نكر كيفين ‎ ‎

صفحه 37:
الواع ‎CSA)‏ فللها عا. بز اساس نداد سلازه‌ضا هتل ۳ ستاره: در مقایسه با هتل های ۲ و ۱ ستاره؛ کامل تر است و باید خدمات را بطور کامل به مسافر ارلئه دهند. مسولا هتل های ۳ ستاره رای چشم ندز و نات زیبایی هستن و لمكانات كسترده ای دارند بل مثال مى توانيم به ورودى آنها تيز اشاره كنيم كه معمولا يزركتر انست و طراحى هلینجلب درد تفت و لسول. غات عار درل ‎le ofa is‏ نت و پذیرش آنها در ۲۴ ساعت شبانه روز فعال استء در هتل های سه ساره سمولا شخصى يرلى حمل جمدان هاى مسافران وجوذ تنارد لين هتل ها معمولا فاصله. زياد تا مراكز خريد منطقه يا جاذبه هاى كردشكرى كران قيمت ندارند. رستوران هتل هاى سه ستارفدر ‎gla‏ متوسط ست .فشاى اناق ها تيز يزرك و راحت است و فضای هل دارای سکوت و آرمش باایی است‌نور افی,فشای نشیمن و دكوراسيون جذاب نيز از ديككر مواردى است كه مى تون به نا شاه کر مبلمان با كيفيت. سيستم مركزى تهويه. سيستم هاى كرمايشى و سرمايشى. اتاق هاى فرش شده وبا كيفيت و تشك هابى مناسب نيز در اين هتلها قابل مشاهده أستد ااندى خدمات ويزه از قبيل اتاق ملاقات و يارك اتومبيل توسط مستخدم. درجه‌بندی للها از نكر كيفين

صفحه 38:
‎Iai‏ ربهبندی هتل‌ها ‏۴ بز اساسع تعداد سلازه‌ضا ‏هتل > ستاره: معیار تفاوت هتل های > ستاره تنها در خدمات ارلئه شده نیست. بلکه بلید دارای اصالت و هویتی خاص ‎la gu ah‏ و رفاه مشتريان هدف اصلى كاركتان ااست و تنها لز ‎al‏ آموزش ديده در كادر خود استفاده مى كتند. خدمات ارائه شده در هتلهلى ؟ ستاره داراى تنوع بيشترى است و يكى از مهمترين أآنها مديريت تخصصى و دران است‌اصول خانه داری و تشافت در هتل های ۲ ستاره ‎pol alas‏ در تئینورودی و قضای حتل از آثر هتری خاصی استفاده می‌شود. در این حتل ها فردی بای حمل کردن چمنان‌های سافران مشخص شده است و آنها را تا تلق‌هایشان همراهی می‌کند.امکنات نها از نو ‎GET‏ ‏كرفته تا فضا و مبلمان بايد از درجه متوسطاء بالائر باشند هميش از كلهاى طببعى و تازه در تزثين فضا استفاده مى شود و كيفيت مبلمان و فرش هلى بكار رفته در هتلهاى ؟ ستاره بسبار ‎oats cul lle‏ فضاهاى عمومى و فضای سبزء جسم اندازهاى زيباء بذيرش سريع و كارآمد و كاركتان متعهد با .يونيفرم هاى خاص نيز از ديكر مود موجود در این هتل هاست. ‎ ‎ ‎ ‎ ‏درجه‌بندی للها از نكر كيفين ‎ ‎

صفحه 39:
‎Iai‏ ربهبندی هتل‌ها ‏۴ بز اساس داد ستازه‌ضا ‏هتل ۵ ستاره: هتل‌های ۵ ستارهبهترین و لوکس‌ترین نوغ هتل‌ها ‎Gl‏ و سیر هاییکار رفته در هتل های ۵ ستارهباید کاملامطلبق با ‎le pass yah lll ea ad‏ مات وود دشن حت‌های ۵ ستاره در دیف او ارثه خدمات و سطح کیفیت قرا دارند و طراحی معمارى و دكوراسيون آنها بليد در حدى باشد كه لين برتری را به خو نشان دهد. ‎yp anal sy igh gigs gal‏ مزال سره داراى بيش از ‎٠١١‏ اتاق است وه غير اريك ورودى زيب بل دارلى اناق مهمان یز ‎ag ld sl‏ در هتل های ۵ ستره با آثر هنری خاص تزتین شدهاست و فرش هلین با ‎ga las dip cat‏ كيد اب هل را توت .بذيرش أن نيز داراى فضليى مناسب است و بسيار منظم به فعاليت م يردازد. هتل هاى 3 ستاره داراى نكهباتي و سرويس 76 ساعته نيز هستند. هر استخدام كارندان. حتما از نيروهاى آموزش ديده شده استفاده مى شود و رعايت ادب در برابر مسافران از الزامات كار آنهاست. حتى در تزثين اتا ها از بليد ؟ تلفن وجود داشته باشد یکی در ‎JS‏ یکی در حمم و دیگری روی میزر همچتین نی ها دوب در روز مرب و نظافت مى شوند ‎ ‎ ‎ ‎ ‏جات نیز استفادهمی‌شود. در اناق ‎ ‏درجه‌بندی للها از نكر كيفين ‎ ‎

39,000 تومان