معماری و عمرانعلوم مهندسی

معماری پست مدرن

صفحه 1:

صفحه 2:
نام 3 نام خانودگی:

صفحه 3:
VVVVVVY vVvY vvvY w معماری پست مدرن ‎Santo‏ 5 زندگی نامه رابرت ونچوری صفحه ی 6 زندگی نامه چارلز جنکز صفحه ی 7 مضامین سبک پست مدرن صفحه‌ ی 8 پست مدرن صفحه‌ ی 9 شرایط از نظر پست مدرنها صفحه‌ ی 12 تاریخچه صفحه: ی 14 ویژگی های مجتمع صفحه ی 15 زوند. ساخت صفحه ی 24-19 ورودی های الماس شرق صحفه ی 28-25 مشخصات کاربردی پروژه صحفه 29 تجهیزات ساختمانی صحفه ی30 نماهای پروژه صحفه ی33-31

صفحه 4:
ايا يا يا ا يا يا ا ا ا ا م يي حير تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره سو يم بن اك و و ید و ها مر ° VVVVVVVVVVVVVVY ۲۷ a7, 18 19 20 22 23 24 25 27 28 29 30 31 32

صفحه 5:
معماری پست مدا از دهه ی شصت میلادی, موضوع پست مدرن در معماری به صورت یک ‎Saw‏ مهم مطرح شد و انتقادات زیر بنایی به اندیشه ی منطق گرا و تکنومدار معماری مدرن وارد گردید. آغاززگر این جنبش کسی نبود مگر یکی از شاگردان لوی کان نام رابرت ی به نام رابر ‎glad ea‏ "۹ 5

صفحه 6:
رابرت ونجور رابرت ونچوری, معمار, طراح و نظریه پرداز با نفوذ آمریکایی در سال ۱۹۲۵ در فیلادلفیا متولد شد. ازسال ۲۳ تا سال ۱۹۵۰ ونچوری در رشته معماری دانشگاه 08 تحصیل کرد. او در دهه ۱۹۵۰ به عنوان یک طراح در شرکتهای معمار نوگرایی کار کرد. اوهمچنین عضو ‎wool]‏ آمریکایی در رم شد وی در سال ۱۹۶۶ ۲" پیچهدگی و تضاد در معماری

صفحه 7:
چارلزجنکز تاريخ نگار و منتقد معماری, دیگر نظریه پرداز مهم معمارى يست مدرن است. وى :دز سال 7 كتابى به نام زبان معمارى بست مدرن به رشته تحرير در أورد. با اين كتاب روند جديدى را كه ونچوری در معماری آغاز نموده بود نامگذاری کرد و گسترش داد. جنکز در سال 1939 در شهر بالتیمور به دنیا آمد. او نخست در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی ۳ پرداخت و پس از گذراندن اين دوره, در سال 1961 در همان دانشگاه وارد رشته معماری شد و تحت آموزش تاریخنگاران بزرگ معماری,او در سال 1971 موفق به دربافت درجه دکتری از دانشگاه لندن زمينه تثورى و تاريخ معماری گشت. /جنكس از سال 1975 تار1994زاستاصم 3

صفحه 8:
مدرد ۱- تردید در اين باره که هرگونه حقیقت انسانی , بازنمایی عینی و ساده ای از واقعیت است . ۲- توجه و تاکید بر نحوه کاربرد زبان از سوی جوامع برای ساختن واقعیات مورد نظر خود , اینکه جوامع چگونه از زبان برای ایجاد واقعیات استفاده میکنند . ۳ -ترجیح دادن یا اولویت قائل شدن برای بومی محلی, عینی و اخص دربرابر , جهانی , انتزاعی و اعم. 4- تجدید علاقه یا توجه دوباره به روایت داستان و داستان سرایی . ۵ - پذیرش این نکته که توصیف های متعدد و متفاوت از واقعیت را همواره نمی توان به شیوه ای قطعی و نهایی , یعنی عینی و غیر انسانی , در برابر یا علیه یکدیگر به کار رفت

صفحه 9:
يست مدرن 1-تنوع مجموعه عناصر از نظر فرم , اکلکتیسیسم. 2 جستجوی یک سنتز برای حل مسائل واقعی که تمام توقعات و مشخصه های زمان را در برداشته باشد . 3- کوچکترین معبار متدولوژیک , پیروی از مسائل واقعی و ازتخاب روشی که از تفکر و حوصله حاصل میشود

صفحه 10:
طرح موزه ملی لندن ۱۹۸۰ ملراجي نمی ما تساو با خصوصيات مداه 1 - يى نماى سنتى كه سمت یک موزه تاریخی قرار دارد. ۲- یک نماى مدرن كه سمت خيابان و ساختمانهای مدرن قرار دارد ۰ ۳- نمای داخل کوچه که همگون با بافت محلی 10

صفحه 11:
ا ‎iat‏ ‏ا | on a ۲ sit ‏اننا لزنا لاك‎ 5

صفحه 12:
از نظر ب پست مدرنها شرایط زیر فرهنگی ‎elas.‏ ,تاریخی واقتصادی | افرادکه ازآن ساختمان استفاده می ۲-خصوصیات شهری,خیابان,میدان,کوچه مغازه ‎Lail jit‏ اقلیمن:زطوبت:سرما گرماء جنگل,صحرا ‏۴-نحوه زندگی روزمره اهالی ساختمان , نیازهای آنها,پیش زمینه های ذهنی ‎ ‎12

صفحه 13:
۳ حجتحح تجاری الماس شرق

صفحه 14:
در شهر زیارتی مشهدانتهای بلوار خیام شمالی در سال 1380 شروع و در سال 1384 تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است مساحت:زمین؛حدود 25000 مترمریع که درسه؛ضلع آن:خیابان واقع شده است طراح و آرشیتکت مجتمع تجاری الماس شرق مهندس خلیل سهرابیان وی که متولد 1331 مشهد می باشد تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته معماری و شهرسازی در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی تهران گذرانیده و از سال 1350 در اين رشته به فعاليت و مشاوره و طراحى و اجرا مشغول مى باشد 14

صفحه 15:
2 ها ۰ ویژگی های مجتمع: - ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات - وید مرکزی ارتباط دهنده کلیه طبقات - گنبد با معمار سنتی مطابق با فن آوری سازه های نوین به قطر 30 متر - دسترسی بدون پله و آسانسور به تمامی طبقات با استفاده از شیب 9۵3 برای راهروی میانی - آب نمای جامپینگ درون وید مرکزی از جاذبه های دیدنی کشور است - بزرگترین پارکینگ طبقاتی ایران در مجاورت ساختمان اصلی مجتمع قرار دارد

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
RTT

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:
ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای ديد به تمامى طبقات ل

صفحه 26:
ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات

صفحه 27:
ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودي Ss 733

صفحه 28:
ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودی شمالی, ورودي پارکینگ

صفحه 29:
مشخصات کاربردی: زيربناى كل :بالغ بر 104000مترمریع تعداد واحدهاى تجارى: 1104واحد تعداد طبقات: 5طبقه با ارتفاع 50/4 متربرای هرطبقه (بدون احتساب طبقات تاسیساتی) زیربنای اصلی:65000مترمریع زيويتاى باركينك طیقاقی درک طيقه بيه وظرفیت 1400 تصویرشماره 38

صفحه 30:
تجهیزات ساختمانی؛ آب نمای مدرن جامپینگمجهزبه کنترل) (الکترونیکی سیستم پیجینگ و اطلاع رسانی سیستم آسانسور باربر

صفحه 31:
نمای خارجی الماس شرق__ در نمای خارجی اين ۱ سازه,از سنگ در سر در ورودیها و نمای شيشه در دور تا دور سازه و همچنین از نمای فلز در ستون ها و جای جای سازه استفاده شده است و برای پوشش بتنی بعضی از دیوار ها خارجی و ستون ها استفاده شده است 3531

صفحه 32:
ترکیبی از نمای فلزی پروفیل ها و ورق های آلومینیمی و نمای شيشه در طراحی داخلی بیشتر از 9 ۰ ‏فل‎ ol ry ‏صفق‎

صفحه 33:
ابن سارو يذازاى سه حلقه :امت عريتك كفار كه خارجى قرين خلقه:أنست كاملا تخت است -حلقه دوم به صورت یک مپ یا شیب 3درصد که امکان دسترسی به طبقات تر را بدون نیاز به آسانسور و پله است -سومین رینگ که درونی ترین رینگ است که امکان دسترسی به طبقات بالا ب استقادة از بلة:و رم را فراهم.می کنة

صفحه 34:
منایع

صفحه 35:
35

صفحه 36:
36

صفحه 37:
37

صفحه 38:
38

صفحه 39:
39

صفحه 40:
40

صفحه 41:

صفحه 42:
سر /< رابانه و الکترونيك

صفحه 43:

صفحه 44:
افراد را به طبقات مختلف از طریق پله‌های فاصله‌دار و همچنین رمپ برای معلولان را فراهم می‌کند. ارتباط رينكهاى كنار به طبقات بالا و يايين رينكهاى وسط از طريق عا دستكاه کف متمرک (رمپ برقی) و۸ دستگاه آسانسور و رمپ بتنی و پله امکان پذیر شده است. رینگ‌های وسط هم از طریق راهرمها به رینگ درونی مرتیط می‌شوند. ۳ علاجه بر ۸ دستگاه آسانسور نفرير. امكان حمل كالا از طريق عا آسانسور به ظر 2 00فراهم شده است . همچنین ۲ آسانسور پانوراما در وید وسط قرار دارد كه ديد جسیعی از طبقات را در برابر شما قرارمی‌دمد.

صفحه 45:
aS. eI ‏این سازه دارای سه حلقه‎ ‏است» رینگ کنار که‎ ‏خارجی‌ترین حلقه‎ ‏می‌باشد کاملا تفت‎ ‏است و در دو طرف آن‎ ‏واهدهای تجاری قرار دارد.‎ ‏حلقه دوم به صورت یک‎ ‏«مپ یا شیب 1/۳ است‎ ‏که امکان دسترسی به‎ ‏تمام طبقات را بدون نیاز‎ ‏به استفاده از پله و‎ ‏آسانسور و ... فراهم‎ ‏مىكند. در دو طرف اين‎ ‏حلقه هم واحدهاى تجارى‎ ‏قرار دارند.‎

صفحه 46:

صفحه 47:
يج مسير هاى منتهى يه الماس شرق از حرم عطور از ميدان تقى آياد ازنمایشگاه ‎cast‏ از میدان آب ازایستگاه راه آهن از میدان برقا از فرودگاه 8 از چهارراهتادری از ترمیتال

صفحه 48:
مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از حرم عطور از میدان تقی آباد ازنمایشگاه دانمی ...از میدان آب ازايستكاه را آهن © از ميدان برق از فرودگاه از جهارراه تاذرى از ترمیتال

صفحه 49:
مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از حرم مظهر از میدان تقی آباد ازتمايشكاه دائمى ‏ 6 از میدان آب ازایستگاه راه آهن ‏ از ميدان برقا از فرودگاه از چهارراه تادری از ترمیتال

صفحه 50:
يج مسير هاى منتهى يه الماس شرق از حرم عطور 68 از میدان تقی آیاد ازنمایشگاه ‎cast‏ از میدان آب ازایستگاه راه آهن از میدان برقا از فرودگاه از چهارراه نادری از ترمیتال

صفحه 51:
از حرم عطهر ازنمایشگاه دانمی ازایستگاه راه آهن از فرودگاه 8 از ترمینال مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از میدان تقی آباد از میدان آب از ميدان برق از جهارراه تاذرى

صفحه 52:
از حرم مظهر ازنمایشگاه دانمی ازايستكاه راه آهن © از فرودگاه از ترمیتال مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از میدان تقی آباد از میدان آب از ميدان برق از جهارراه تاذرى

صفحه 53:
يج از حرم مطهر ازنمایشگاه دانمی 8 ازایستگاه ‎aT oly‏ از فرودگاه از ترمینال مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از میدان تقی آباد از میدان آب از ميدان برق از جهارراه تاذرى

صفحه 54:
از حرم مطهر ازنمایشگاه دانمی ازایستگاه راه آهنٍ از فرودگاه از ترمینال مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از میدان تقی آباد از میدان آب از ميدان برق از جهارراه تاذرى

صفحه 55:
يج © از حرم مطهر ازنمایشگاه دانمی ازایستگاه راه آهن از فرودگاه از ترمینال مسیر های منتهی ‎oy‏ الماس شرق از میدان تقی آباد از میدان آب از ميدان برق از جهارراه تاذرى

صفحه 56:

صفحه 57:
ودي حاشیه بلوار بهارستان ورودي غربي

صفحه 58:
ودي حاشیه میدان بهارستان ورودي جنوبي

صفحه 59:
5 4 4 : J 3 :

صفحه 60:

صفحه 61:

صفحه 62:
راهرو ورودي اصلي

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:
3 ; 3 3 a %

صفحه 67:
پ برقي دسترسي به طبقات yay

صفحه 68:
2 4 8 3 3 x 5

صفحه 69:

صفحه 70:
فضای نشیمن یک فروشگاه که در مجادرت مسیر هرکتی قرار دارد توانسته کاربری خود را به عنوان نشیمن به خوبی ايفا کند

صفحه 71:

صفحه 72:
1 aera |P§ م الل ۱۳۹

صفحه 73:
ورودي آسانسور

صفحه 74:
26 4 20

صفحه 75:
ان ارتباطي بین وید بيروني و رامپ

صفحه 76:
وید پله برقي

صفحه 77:

صفحه 78:

صفحه 79:

صفحه 80:

صفحه 81:

صفحه 82:

1 نام و نام خانودگی: درس مربوطه: استاد مربوطه: موضوع: 2 فهرست مطالب ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 3 معماری پست مدرن زندگی نامه رابرت ونچوری زندگی نامه چارلز جنکز مضامین سبک پست مدرن پست مدرن شرایط از نظر پست مدرنها تاریخچه ویژگی های مجتمع روند ساخت ورودی های الماس شرق مشخصات کاربردی پروژه تجهیزات ساختمانی نماهای پروژه صفحه ی 5 صفحه ی 6 صفحه ی 7 صفحه ی 8 صفحه ی 9 صفحه ی 12 صفحه ی 14 صفحه ی 15 صفحه ی 24-19 صحفه ی 28-25 صحفه ی29 صحفه ی30 صحفه ی33-31 فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه فحه ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 4 فهرست تصاویر تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره تصویرشماره 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه صفحه معماری پست مدرن از دهه ی شصت میالدی ،موضوع پست مدرن در معماری به صورت یک سبک مهم مطرح شد و انتقادات زیر بنایی به اندیشه ی منطق گرا و تکنومدار معماری مدرن وارد گردید. آغازگر این جنبش کسی نبود مگر یکی از شاگردان لوی کان به نام رابرت ونچوری. 5 تصویرشماره 1 رابرت ونچوری رابرت ونچوری ،معمار ،طراح و نظریه پرداز با نفوذ آمریکایی در سال ۱۹۲۵در فیالدلفیا متولد شد .ازسال ۱۹۴۳تا سال ،۱۹۵۰ونچوری در رشته معماری دانشگاه Princetonتحصیل کرد .او در دهه ۱۹۵۰به عنوان یک طراح در شرکتهای معمار نوگرایی کار کرد .اوهمچنین عضو آکادمی آمریکایی در رم شد وی در سال ” ۱۹۶۶ پیچیدگی و تضاد در معماری ” 6 تصویرشماره 2 چارلزجنکز تاریخ نگار و منتقد معماری ،دیگر نظریه پرداز مهم معماری پست مدرن است .وی در سال 1977کتابی به نام زبان معماری پست مدرن به رشته تحریر در آورد .با این کتاب روند جدیدی را که ونچوری در معماری آغاز نموده بود نامگذاری کرد و گسترش داد. جنکز در سال 1939در شهر بالتیمور به دنیا آمد .او نخست در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت و پس از گذراندن این دوره ،در سال 1961در همان دانشگاه وارد رشته معماری شد و تحت آموزش تاریخنگاران بزرگ معماری،او در سال 1971موفق به دریافت درجه دکتری از دانشگاه لندن در زمینه تئوری و تاریخ معماری گشت. جنکس از سال 1975تا 1994استاد تصویرشماره 3 7 مهمترین مضامین سبک پست مدرن - ۱تردید در این باره که هرگونه حقیقت انسانی ،بازنمایی عینی و ساده ای از واقعیت است . - ۲توجه و تاکید بر نحوه کاربرد زبان از سوی جوامع برای ساختن واقعیات مورد نظر خود ،اینکه جوامع چگونه از زبان برای ایجاد واقعیات استفاده میکنند . - ۳ترجیح دادن یا اولویت قائل شدن برای بومی محلی ،عینی و اخص دربرابر ، جهانی ،انتزاعی و اعم. - 4تجدید عالقه یا توجه دوباره به روایت داستان و داستان سرایی . – ۵پذیرش این نکته که توصیف های متعدد و متفاوت از واقعیت را همواره نمی توان به شیوه ای قطعی و نهایی ،یعنی عینی و غیر انسانی ،در برابر یا علیه یکدیگر به کار رفت 8 پست مدرن -1تنوع مجموعه عناصر از نظر فرم ، اکلکتیسیسم. -2جستجوی یک سنتز برای حل مسائل واقعی که تمام توقعات و مشخصه های زمان را در برداشته باشد . - 3کوچکترین معیار متدولوژیک ،پیروی از مسائل واقعی و انتخاب روشی که از تفکر و حوصله حاصل 9میشود طرح موزه ملی لندن ۱۹۸۰ طراحی نمای ساختمان با خصوصیات محله است: - ۱یک نمای سنتی که سمت یک موزه تاریخی قرار دارد. -۲یک نمای مدرن که سمت خیابان و ساختمانهای مدرن قرار دارد . - ۳نمای داخل کوچه که همگون با بافت محلی است 10 11 تصویرشماره 4 تصویرشماره از نظر پست مدرنها شرایط زیر فرم ساختمان را تعیین می کنند -۱خصوصیات فرهنگی،اجتماعی،تاریخی واقتصادی افرادکه ازآن ساختمان استفاده می کنند. -۲خصوصیات شهری،خیابان،میدان،کوچه مغازه -۳شرایط اقلیمی،رطوبت،سرما،گرما، جنگل،صحرا -۴نحوه زندگی روزمره اهالی ساختمان ،نیازهای آنها،پیش زمینه های ذهنی 12 تصویرشماره 6 تاریخچه: در شهر زیارتی مشهد،انتهای بلوار خیام شمالی در سال 1380شروع و در سال 1384تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است مساحت زمین حدود 25000مترمربع که درسه ضلع آن خیابان واقع شده است طراح و آرشیتکت مجتمع تجاری الماس شرق مهندس خلیل سهرابیان وی که متولد 1331مشهد می باشد تحصیالت دانشگاهی خود را در رشته معماری و شهرسازی در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی تهران گذرانیده و از سال 1350در این رشته به فعالیت و مشاوره و طراحی و اجرا مشغول می باشد 14 ویژگی های مجتمع: ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارایدید به تمامی طبقات وید مرکزی ارتباط دهنده کلیه طبقات گنبد با معمار سنتی مطابق با فن آوری سازه های نوین بهقطر 30متر دسترسی بدون پله و آسانسور به تمامی طبقات با استفاده ازشیب %3برای راهروی میانی آب نمای جامپینگ درون وید مرکزی از جاذبه های دیدنی کشوراست بزرگترین پارکینگ طبقاتی ایران در مجاورت ساختمان اصلیمجتمع قرار دارد 15 بررسی ساَیت انبارهای الماس شرق مجتمع وصال(ملزومات عروس) الماس شرق تصویرشماره 7 16 مجتمع اداری پارکینگ طبقاتی الماس بررسی سایت مجتمع وصال(طال و ملزومات عروس) تقاطع زیر گذر و روگذر میدان خیام تصویرشماره 8 17 مجتمع اداری الماس شرق 18 تصویرشماره 9 روند ساخت 19 تصویرشماره 10 تصویرشماره 11 تصویرشماره 12 تصویرشماره 13 روند ساخت 20 تصویرشماره 14 تصویرشماره 15 تصویرشماره تصویرشماره روند ساخت 21 هجده18 تصویرشماره 19 تصویرشماره 20 تصویرشماره 21 روند ساخت 22 تصویرشماره 22 تصویرشماره 23 تصویرشماره 24 تصویرشماره 25 روند ساخت تصویرشماره 26 23 تصویرشماره 28 تصویرشماره 27 تصویرشماره 29 روند ساخت تصویرشماره 30 24 31 تصویرشماره 32 ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودي شمالي 25 تصویرشماره 33 ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودي جنوبي، ورودي حاشيه ميدان بهارستان تصویرشماره 35 26 ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودي ،غربي ورودي حاشيه بلوار بهارستان 27 تصویرشماره 36 ورودی های چهارگانه وسیع با ویدهای اختصاصی دارای دید به تمامی طبقات ورودی شمالی، ورودي پارکينگ فضاي باز 28 تصویرشماره 37 مشخصات کاربردی: زیربنای کل:بالغ بر104000مترمربع تعداد واحدهای تجاری1104 :واحد تعداد طبقات5 :طبقه با ارتفاع 50/4 متربرای هرطبقه (بدون احتساب طبقات تاسیساتی) زیربنای اصلی65000:مترمربع زیربنای پارکینگ طبقاتی در 5طبقه به ظرفیت 1400 تصویرشماره 38 29 تجهیزات ساختمانی: آب نمای مدرن جامپینگ مجهزبه کنترل( )الکترونیکی سیستم پیجینگ و اطالع رسانی سیستم آسانسور باربر سیستم کف متحرک سیستم کنترل مرکزی سیستم کنترل مرکزی 30 سیستم اعالم حریق سیستم آسانسور نفر بر سیستم آسانسور نفر بر پانورامایی سیستم آنتن مرکزی سیستم پله برقی سیستم برق اضطراری سیستم صوت و تصویر مدار بسته جهت تصویرشماره 39 تبلیغات پخش پیامها و نمای خارجی الماس شرق در نمای خارجی این سازه،از سنگ در سر در ورودیها و نمای شیشه در دور تا دور سازه و همچنین از نمای فلز در ستون ها و جای جای سازه استفاده شده است و برای پوشش بتنی بعضی از دیوار ها خارجی و ستون ها استفاده شده است 31 تصویرشماره 40 نمای گنبدی الماس شرق نمای گنبدی الماس شرق ترکیبی از نمای فلزی پروفیل ها و ورق های آلومینیمی و نمای شیشه در طراحی داخلی بیشتر از 32 سنگ و نمای فلز و تصویرشماره 41 حلقه های الماس شرق این سازه دارای سه حلقه است رینگ کنار که خارجی ترین حلقه استکامال تخت است حلقه دوم به صورت یک رمپ یا شیب3درصد که امکان دسترسی به طبقات باال تر را بدون نیاز به آسانسور و پله است سومین رینگ که درونی ترین رینگاست که امکان دسترسی به طبقات باال با استفاده از پله و رمپ را فراهم می کند 33 تصویرشماره 42 منابع 34 35 36 37 38 39 40 +طبقه 4 +طبقه 3 رايانه و الكترونيك +طبقه 2 تلفن همراه طبقه سومين رينگ كه درونی‌ترين 1+ رينگ است امكان دسترسی افراد را به طبقات مختلف از طريق پله‌های فاصله‌دار و همچنين رمپ برای معلوالن را فراهم می‌كند. ارتباط رينگ‌های كنار به طبقات باال و پايين رينگ‌های وسط از طريق 4دستگاه كف متحرك (رمپ برقي) و 8 دستگاه آسانسور و رمپ بتنی و پله امكان پذير شده است. رينگ‌های وسط هم از طريق راهروها به رينگ درونی مرتبط می‌شوند. عالوه بر 8دستگاه آسانسور نفربر ،امكان حمل كاال از طريق 4آسانسور به ظرفيت ‏ton 2فراهم شده است . همچنين 2آسانسور پانوراما در وید وسط قرار دارد كه ديد وسيعی از طبقات را در برابر شما قرارمی‌دهد. چيني و بلور طبقه همکف اين سازه داراي سه حلقه است ،رينگ كنار كه خارجی‌ترين حلقه می‌باشد كامًال تخت است و در دو طرف آن واحدهای تجاری قرار دارد. حلقه دوم به صورت يك رمپ يا شيب %3است كه امكان دسترسی به تمام طبقات را بدون نياز به استفاده از پله و آسانسور و … فراهم می‌كند .در دو طرف اين حلقه هم واحدهای تجاری قرار دارند. صوت و تصوير صفحه رودي پارکينگ فضاي بازورودي شمالي ودي حاشيه بلوار بهارستان ورودي غربي رودي حاشيه ميدان بهارستان ورودي جنوبي رودي شمالي ورودي پارکينگ فضاي باز پارکينگ طبقاتي مجتمع د مرکزي مجتمع از طبقه منهاي يک راهرو ورودي اصلي ويد مرکزي از بالا اي طبقات از پايين ويد مرکزي يد مرکزي از طبقه منهاي يک اهرو مشرف به ويد مرکزي مپ برقي دسترسي به طبقات اهرو مياني و رامپ برقي فضای نشیمن یک فروشگاه که در مجادرت مسیر حرکتی قرار دارد توانسته کاربری خود را به عنوان نشیمن به خوبی ایفا کند واحدهاي تجاری ه برقي ارتباط طبقات ورودي آسانسور سالن بازار چيني ها کان ارتباطي بين ويد بيروني و رامپ ويد پله برقي

62,000 تومان