سایرتحقیق و پژوهش

معنای تحقیق

صفحه 1:
ان اللذال عير مابقو متي عير مابانفسهم se

صفحه 2:
ve SegrOON a OOS SN eo CRE IESE ere) ‏جستجوى حقيقت أورده شده است‎ تعاريف بعمل آمده از تحقيق و يزوهش فراوانند - تحقیق به روش علمی را مجموعه مقررات و قواعدی دانسته اند که جستجو برای بافتن حفلیق مربوط به یک موضوع را نشار 5 دهد ۳ ‏ا‎ et ia ‏تحقيق عملى منظم است كه در نتيجه آن ياسخ هائى براى سوالات‎ - ‏مندرج در موضوع تحقيق بدست خواهد أمد‎

صفحه 3:
* ان دیوئی معتقد است:" ‎sr Ucoe any‏ 00 ا ‎Cor‏ ا ا ا ‎Pernt‏ ‏سح د و سيت ا ا 1ن تك تردید دارد و نمی تواند در مقابل آن ساکت بماند."

صفحه 4:
* بنابراين اين نقطه أغازين در انجام هركونه يزوهش يا تحقیقی بسیار مهم است و نقش آموزش افراد برای مسئله ل ‎Te‏ ا 5ل تا ضرورت يرسش در هنكام تدريس براى فراكير بيشتر مطرح شود و از او خواسته شود تا ذهن خود را برای طرح سوالات ‎Oe |e ere‏ ا ]<> | ‎ror‏ © 1 تحقیق و پیشرفت در او ارتقاء یابد.

صفحه 5:
مساله 2 اا ا ا ارت او کر ‎EY cor‏ د كت ل 2 7 ‎PCa‏ ‏كيفى جريان كارها و بازده سيستم مى كردد ا لك ‎Ry oe)‏ 00

صفحه 6:
و ۱ مرحله آن احساس باید به صورت ۰۰۰۳ ۰.۰ " در آید و بیان شود بدیهی است لین پرسش از مسائل روزمره تا مباحث و فرضیات پیچیده |۱9 ee ‏ال ل ا ا ا‎ Co شود [live rene Ln eco Ce Stl cen SYS aye as ‏عملی شما ممکن است تحقیقی ,نبادی یا "برد را در نظر بگیرید‎

صفحه 7:
روش های پیداکردن مساله ۱ ‎ae Oe Te aa‏ 0 - بلزرسی > واقعه بحرانی - بروز شکایت و انتقاد

صفحه 8:
روش هاى بيداكردن مساله 5 ‎oole =‏ 9,5 ا = ۳ *؟ مقايسه آمار ادوارى اا م * مقایسه با شاخص ها

صفحه 9:
روش های پیداکردن مساله اا <.. مصاحبه افراد کلیدی 7 مصاحبه گروهی مصاحبه ‎ad‏ ۳

صفحه 10:
‎Tey)‏ ل يك ‏* استفاده از تجارب * استنتاج از نظريه ها و فرضيه ها ‏* استفاده از متون درسى و مجالات تخصصى ‎10

صفحه 11:
روش هاى يبداكردن مساله ا ‎dea‏ ‏ا 0 > مطالة عورد ا موارة * پایش یا کنترل گلوگاه (نقاط کلیدی) ۳ با 00

صفحه 12:
نمونه تصور نمائيد صبح زود قصد داريد به محل كار خودعازم شويد.اتومبيل شما روشن نمى شود. (احساس وجود ‎Pe Mayan WS anes oa Pea ee (Bares‏ بیابید.بنابرلین به جستجو می پردازید تا مشکل اصلی که ب ‎Oe ee eat eo‏ مجدد آن به رفع مشکل پرداخته وبا زدن استارت مجددو روشن شدن خودرو موضوع را پایان یافته تلقی می کنید. ©

صفحه 13:
نمونه ها و 7 روشن نشدن خودرو به هنگام صبح له - دلایل بالقوه برای روشن نشدن خودرو کدامند؟ انجام بررسى عينى از موتور و تجهيزات برقى أن ‎DE ee)‏ 0 ل بررسی علل روشن نشدن خودرو 9

صفحه 14:
Ages ۳ vee D(a Wire] pur ‏ا ل‎ NUR ELS] PCR VPRO US Fd ۳ ES) ‏ا‎ eR coor ‏شويد براى اين كار نياز به كواهينامه رانندكى داريد. ( احساس‎ ‏وجود مشکل ) راه حل چیست؟ به مطالعه و جستجو می پردازید.از‎ ‏ل ل ال‎ olan ‏و تا ر را راو سس رس موی‎ ‏مورد لزوم برای ثبت نام واخذگواهینامه را بدست‎ ‏ان‎ rs So Seed ton SS eter Pr 0 2 ‏ل‎ ie os 0

صفحه 15:
نمونه ها * مشکل : - نداشتن كواهينامه براى رانندكى پرسش : چگونه می توان گواهینمةرنندگی دریافت کرد مدارک مورد نیازیرای دریافت آن کدامند ‎ce UN Ree Sey a‏ << عنوان : - بررسى نحوه دريافت كواهينامه رانندكى as

صفحه 16:
5 NCL RS aon ‏ا‎ ا ا اظهار 3 9( در پروتز مشکلاتی را برای نشستن آنها در خانه ( عدم امکان نشستن به صورت دو یا چهار زلنو) بوجود آورده است.ضمن اینکه ی مستقیم قرار داده و امکان چرخش آن به هنگام نشستن وجود نداردو این باعث دغدغه خاطر 1 ا ‎es EMS) Se‏ 9 نصب می گردد اقدام به حل مسئله می نمائید. ©

صفحه 17:
نمونه ها ۵ - افزایش دانشجویان غیر بومی در استان فارس پرسش : ات ا ا ل ‎PW eYNC ar Fein Cae‏ ۱ ‎a BOL Dy te cate a‏ * عنوان : 7 بررسی چالشها و پیامدهای افزایش دانشجویان غیر بومی در فارس 0

صفحه 18:
تجزیه و تحلیل مساله * روش های نموداری شناسایی عوامل ایجاد کننده ‎hoes‏ ردان ‎ea oor ie‏ - نمودار شش کلمه ای a

صفحه 19:

صفحه 20:
لنت

صفحه 21:
| 00 a CA Tea OT io Ct Nn ‏تس زر‎ a ene ‏*چرا؟ برطارر۶‎ eq

صفحه 22:
۱ : ‏معیارهای اولویت مسأله عبارتند از‎ * 7 مناسبت - اجتناب از دوباره كارى ارتباط مستقیم 59 - اهميت زمانى ۳ > هزینه - فایده

صفحه 23:
عنوان تحقیق * در هنكام نوشتن عنوان بايد خصوصياتى كه براى يك عنوان خوب برشمرده مى شونددر نظر كرفت . اين موارد عبارتند از -از كلمات كوتاه . رسا ودر حد امكان از يك زبان استفاده شود ا ا 0 عبارات مختلفی باشند پرهیز شود. در تحقیقات ‎cond‏ بیان مکان و زمان تحقیق در عنوان ضرورت دارد. ‎CL Cio‏ | ‎af FSIS aC esi We Sn) te Wl‏ شود. عنوان را غیر سوالی مطرح نمائید. - از کلمات مناسب ومطلوب استفاده شود. هه

صفحه 24:
در بیان مسئله نکات زیر آورده می شود: *؟ اطلاعات زمينه اى ا 0 - نحوه بروز يا وقوع - وسعت و شدت ‎eee 0‏ 00 -- نحوه برخورد فعلی با مشکل فواید پژوهش -- چه نتایجی از حل مشکل انتظار می رود ‎Sei‏

صفحه 25:
ا لك | ‎rts ke ee as Races eee ioc!‏ عنوان ماخذ اطلاعات مورد مراجعه قرار می گیرد کتابهای مرجع معمولا به گونه ای تالیف می شهند که هر کسی می تولند اطلاعات مورد نياز خود را به راحتى و سرعت در أنها بيدا كند. مرن ماج فرشیتررسی عبات إن نظرات افراد متخصص و صاحب نظران منابع منتشر شده i

صفحه 26:
۱۳ se erly.) مراجع غیر ادواری اك 520006 نت دانشنامه ها تا - كتاب فرهنگ ها 5 ادوارى مثل رورنالها دستنامه ها 0 درسنامه ها - پایان نامه ها دستور نامه ها > گزارش های فنی و گزارش تحقیق سالنامه ها 553 اطلس ها — پروانه های ثبت اختراعات نشان نامه ها حص ‎bee‏ سركذشت نامه ها نت 0 Pee ‏كا‎

صفحه 27:
2 ۳ 1 ۹

صفحه 28:
اهداف بررسى هدف پژوهش به ما می گوید به کجا می خواهیم برسیم ‎ne)‏ 0 1 - از بطن مسأله استخراج شده باشند - واقع بینانه باشند - قابل دسترس باشند - قابل اندازه گیری یا سنجش باشند لحت

صفحه 29:
انواع اهداف * هدف كلى ا ا ا 0 (ويزه - اختصاصى) تقسيم كرد ) الل ا 0 از پژوهش برای چیست؟)

صفحه 30:
og 2 2201 * برأورد بودجه و زمان لازم براى اجراى طرح * ارزيابى طرح 5 كت متغيرها 0 شیوه ‎Fle‏ داده‌ها 50

صفحه 31:
خصوصیات و 00 اهداف ویژه 0 Reet SS rece * داراى زبان علمى * استفاده از افعال 000 مقلیسه» محاسبه و...

صفحه 32:
1

صفحه 33:
فرضيه فرضیه حدسی است علمی که محقق برای نتیجه تحقیق خود می زند. فرضیه نشان می دهد که چرا یک یا چند عامل » عوامل دیگر تحت تأثير قرار مى دهند. فرضیه تحقیق ریک حدس علمی یا پیش داوری دانست که بوسیا 7 موردآزمایش قرار می گیرد 1 3 به عبارت دیگر فرضیه را راه حل پیشنهادی محقق برای مسئله Bat Ie vow ng Wee Ser CSC EWES) هه

صفحه 34:
بیان فرضیه * گاهی اوقات از یک فرمول برای بیان فرضیه استفاده ‎ROSS Far Cer Weed a? CO COROT‏ جنين و جنان خواهد 6" © محقق أكدرفا ' فكد ‎gen Ay‏ فرضيه را دارد نه انبات al

صفحه 35:
بيان فرضيه 1 2 ‏ا ل ا ل‎ eee ey ‏مى يردازد. به طور متداول اين بيان به سه شكل صورت‎ ‏خواهد كرفت‎ * بررسی رابطه علت و معلولی بین دو یا چند متفیر بررسی همبستگی و شدت آن بین دو پا چند متغیر * بررسى و مقايسه ميزان تفاوت تاثير يك يا جند متغير بر يك يا جند متغير حت

صفحه 36:
‎CGI Over WEIS‏ ل ا ل ل مى شود نيازى به ارلئه فرضيات نسبت و از سؤالات مهم براى رسيدن به اهداف استفاده مى شود. ‏معمولا می خواهیم خصوصیت (یا خصوصیاتی) را در گروه مورد مطالعه دعي رد اک ره سر اراک برش رو ال و کنند؟ ‎0 Bees YC eat Cee ‎Sei re Si ‏ل‎ We Scurry Pet oer Canny acer WaPo ‏مورد ارتباط دو متغیر اظهار نظر کنیم.‎ ‎ee

صفحه 37:
در مطالعات تحليلى ما فرضيه داريم: * فرضيه عبارتى است كه ارتباط دو متغير را بيان. مى كند و ممكن است به يكى از صورت هاى زير بيان شود: - فرضيه دوطرفه الي ا در صورتى كه ما جهت ارتباط دو متغير را نمى ذانيم يا نمى توانيم آن را حدس بزنيم. ع ‎ca) Pty‏ ا 0 00 ۳ معمولا در أزمون فرضيه در أمار اين فرض را استفاده می کنیم. در طرح پژوهشی ما معمولاًوقتی فرضیه ای را مطرح ‎ny [Pe SI eee Caren IM ic a svar‏ 1 ا ‎Se‏

صفحه 38:
رت اما در مطالعات توصیفی: * ممکن اس فقط یک و با ند متفس دافته باشیم: اطلاعات ما به 3 نیست که بتوانیم آزمون فرضیه انجام دهیم و در مورد ارتباط دو متغیر اظهار نظر کنیم. معمولاً می خواهیم خصوصیت (یا خصوصیاتی) را در گروه مورد یرس را ای راد ‎KOS GIGI‏ یا عمل می کنند؟ * در اينجا براى بيان منظور از سئوالات يزوهشى استفاده مى كنيم. لحت

صفحه 39:
سوّالات و فرضیات ۳ 1 * هدف تحلیلی حت فرضیه تعیین میانگین فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال تهرانی میانگین فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال تهرانی چقدر است؟ 2110 eR Bete eT eee ‏پرفشاری خون با میزان درآمد در افراد بالای ۳۰ سال تهرانی ارتباط دارد.‎ پرفشاری خون در افراد پردرآمد بالای ۳۰ سال تهرانی بیشتر است. : )22

صفحه 40:
1 گزارش- موردي و 1 ۱ پر روي سایر موچودات

صفحه 41:
ل ‎reo Nar a‏ ا للك اک ی ‎Ee SS SHV; ay‏ ‎Cres eRe eee aD) ‎clio, ۰‏ ار ‎A AZORES OR‏ خاص را با بررسی و مقایسه دو گروه یا بیشتر بر اساس متغیرهای ۱ مشاهدی ‎١‏ مطالعه تجربی : تأثیر مداخله بر روی یک گروه در مقایسه با كروه شاهد اندازه كيرى مى شود. ‎cad

صفحه 42:
روس بررسی متغیرها

صفحه 43:
متغيرها "۱9 ١ ‏سنجش قرار مى كيرند‎ * به عبارت دیگر متغیر مشخصه یک فرد. چیز پدیده مورد نظراست که : -قابل ‎Sine‏ گیری ‎Ce)‏ ‏و می تولند مقادیر مختلفی بپذیرد لذن

صفحه 44:
۳ ان نا ال ا ‎ee We‏ كل عنصر مورد نظر را تعريف نظرى يا تئورى مى نمايد. به عبارت ديكر تعريف يك مفهوم بوسيله مفاهيم ديكر كه معمولا از سل ۱ ارائه مى شود. ل ا ل ا لت م أست. ين

صفحه 45:
۳ * تعاریف عملی که به طور مشخص بر عهده محقق قرار دارد محقق آنجه را كه از اين عنصر در اين تحقيق خاص مد نظر دارد بيان مى كند. ا ل ۱ تعيين كردن عمليات و معيارهاى تجربى كه براى لندازه كيرى ‎Se Re Pas te cced‏ Coc)

صفحه 46:
۳ ‎el Diner pee eke pias‏ ار مهمترين أنها عبارتند از: 1 ‏- دقيق و مشخص باشند - قابليت اندازه كيرى داشته باشند ‎66

صفحه 47:
انواع متغير ها 50 ‏اا ا‎ egve ry ‏بدیهی است لین متفیر همچون تقسیم بندی معمول در اعداد به‎ Frere ‏ا ا ل‎ CON UE IE CaO COE Se IE VOR) ‏پیوسته مقادیر کسری را هم می پذیرد ولی گسسته اين امکان‎ ۳0 00_١7 ‏20ل‎ می شود. متثیر مرگب: متفیری را که از ترکیب دو یا چند متفیر به وجود مى أيد مى نامند.

صفحه 48:
انواع متغير ها ( از لحاظ نقش ) متغير مستقل : آن متغيرى است كه محقق تاثير أن را بر ساير 9----- ا تما ‎vey Se ena es]‏ متغیر وابسته : آن متفیری است که متغیر مستقل بر روی آن اثر | اثر یک یا چند عامل بوجود آمده است . Coc)

صفحه 49:
انواع متغير ها ۱ ene ere Red cee rene ‏روى جوامع انسانى برخى متغيرهاى وابسته به جمعيت حضور‎ 5 ‏دارند که سنجش آنها به نحوی مورد استفاده ما‎ ‏ل ل لي لت‎ Mae ce oc Sead AES (50 SoS Eqidge yigy CSL dyg US 0 anos’ متغير مداخلة كر(مخدوس او متفبيرى است كه اير روى رابطه علت معلولی بین دو یا چند متغیر تاثیر می گذارد و باعث قوى يا ضعيف شدن رابطه بين متغيرها از حد واقعى انها مى شود. لح

صفحه 50:
ا ا 9 اس اسه : اين مقياس شامل يك يا حند كروه با طبقه است كه نر يدن جا هس ماود أمايين ‎ters) token Wag‏ وجود ۱ هر گروه پا طبقه شماره ای در نظر گرفته ها ی تا " کد" با شناسائی دارند. apts rl alee alles gly SS aS ia ae ae oh as eee ee Re aed ‏ای و را‎ AIS ‏ا ل لت‎ نردبان قرار كرفته اند. كت

صفحه 51:
ا ا ا اح ا ‎PaaS Daley epee Voy‏ مساوی در نظر گرفته شده است. اما صفر در این مقیاس فقدان خاصيت مورد نظر اندازه كيرى نيست. اختلاف مساوى بين هرجفت از اعداد نمايانكر اختلاف مشابه در خصوصيت مورد ‎y\ ee]‏ ا ل © مقياس نسبتى: در لين مقياس خصوصيت اضافى أن است كه صفر دليلى براى فقدان خاصيت مورد اندازه كيرى است و در نتيجه نسبت بين اعداد در اين مقياس همان نسبت مقدار خاصیت مورد اندازه گیری است.

صفحه 52:
مقیاس خوب * یک مقیاس خوب باید دارای ویژگیهای زیر باشد علمی : بر گرفته ومتناسب با اصول علمی باشد - جامع : بتواند تمام موارد متغیررا شامل شود - مناسب : برای اندازه گیری آن متغیر باشد - قوى : تلاش شود قويترين مقياس باشد غیر قابل جمع : رده های مشترک نداشته باشد - رده هاى كافى : موردى را فراموش نكرده باشيم - رده هاى تعريف ششده : كروهها و رده هاى أن تعريف شده باشند - عملی : قابلیت انجام داشته باشد

صفحه 53:
حامعه مور د مطالعه

صفحه 54:
جامعه مورد مطالعه * جامعه مورد مطالعه » جمعيتى است كه مطالعه بر روی آن انجام می شود * لزوما" این جامعه انسانها نیستند بلکه می تولند پدیده ها ء اشیا و موجودات زنده باشند. a

صفحه 55:
نمونه گیری ا ل ا ا ا ‎G peeeer‏ ا ا ا ‎Rion WES) SORES‏ * متداول ترین روش های نمونه گیری عبارتند از: ۱ Sei

صفحه 56:
نمونه كيرى احتمالى نمونه كيرى ساده تصادفى نمونه گیری منظم نمونه گیری طبقه ای نمونه گیری خوشه ای ‎a‏ و ‏لت

صفحه 57:
نمونه گیری غیر احتمالی م * نمونه گیری سهمیه ای * نمونه كيرى قضاوتى * مهمترين مشكا : جمع آوری اطلاعات است

صفحه 58:
جم أرري و هري تيل امئان

صفحه 59:
روش های جمع آوری اطلاعات سمشاهده مصاحبه هه

صفحه 60:
۳0 هاى يردازش اطلاعات paler) r-CLEA pa geen INE VRE FOE Pep N) سه فراولنى مورد نياز براى تغيير داده هاء فراولنى مطلق » نسبى و تجمعى 530 ‎see‏ ی اب ا ۱ ‎SEAS SC ‏ا ل‎ ONT BS ‏تا‎ lien pS ‏داده هلیی که به روش کیفی گردآوری می شود به دسته بندی + خلاصه ‎Sees eC eee Ted‏ ‏م6

صفحه 61:
آزمونهای آماری ا ل ا ل ‎ies‏ 201 اتکی * جداول و نمودارها | رگرسیون

صفحه 62:
مالاحظات اخلاقى * مالاحظات اخلاقى به مجموعه قواعد و دستورالعمل ظلنى الكألطق مس نويه لله ركه مكار بكاوسيري آزر امكان بروز أاسيب به ديكران بايد مورد توجه قرار ‎ge‏ ل ل 2 05 ‎ial‏ ل 0 لكت

صفحه 63:
گستره اخلاق در پژوهش 9 رضایت آگاهانه دوسلیین سلم ؟ء کودکان رازداری سس ای انز رای بات * _ ژن درمانی کارآزمایی بالينى * جنین كت ‎٩‏ پیوند دسترسى اطلاعات (مالكيت داده ها) وه

صفحه 64:
اصول جهاركانه اخلاق * چهار اصل کلیدی برای راهنمایی در تصمیمگیریهای اخلاقی: -احترام به فرد و اختياراو ‎AS ea Baad‏ رک < سودمندی و و مت - عدم ضرررسانی ‎ANCA CoOe‏ كفك ات ‎«justice»‏ oo

صفحه 65:
۳ OED RCS محدودیت های تجقیق لن دسته از عواملی هتسند که در مسیرجمع آوری اطلاعات و کسب نتایج مطلوب مانع ایجاد می 5 = محوديتهاودر اختيار محقق - محدوديتهاىخايج از لمختيار تحقيق وه

صفحه 66:

صفحه 67:
cee eS 00-00 epe 1۱ ee a CESS 0 OL ce ‏مجريان » تاريخ اجرا‎ فهرست * لاه یاجک رس ۲۱۵۰ ۲۰۰ کلم شام ‎ENE ya‏ روش 935 ‎me‏ ry ‏ان ا‎ lls learnt ‏مرروبررسی های قبلی » اهداف‎

صفحه 68:
گزارش تحقیق 0008 ‎ple pea‏ ل ا ل ‎Roel‏ ‏ا ا ا ا ا ان قوت و ضعف تحقيق » محدوديت هاو مشكلاتى كه در گردآوری وجود داشته است » اشاره کردن یا مقایسه نتیجه این تحقیق با مطالعات دیگران و نتیجه گیری نهائی رت

صفحه 69:
پیشنهادات الت 0 قدردانى وه

صفحه 70:
0 5 قية وا ۲ زا 000 5 مقدمه مواد وروشها ‎esr Co eas)‏ فهرست مراجع eo

صفحه 71:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان