سایر تحقیق و پژوهش

معیارهای انتخاب عنوان پژوهش

onvane_pajoohesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “معیارهای انتخاب عنوان پژوهش”

معیارهای انتخاب عنوان پژوهش

اسلاید 1: معیارهای انتخاب عنوان پژوهش 1- مناسبت (اولویت داشتن ) (وسعت بالاتر – حوزه کاری)2- اجتناب از دوباره کاری 3- قابلیت اجرا و نیروهای انسانی –تجهیزات –منابع مالی)4- مقبولیت سیاسی (حمایت مدیران ) 5- کاربرد داشتن ( قابلیت بکار گیری نتایج و توصیه ها)6- فوریت نیاز به داده ها 7-مقبولیت اخلاقی

اسلاید 2: اهداف پژوهش اهداف یک پروژه تحقیقاتی خلاصه آنچه را که بایستی با انجام مطالعه به آن دست یافت را بازگو کرد . 1- هدف کلی : آنچه را که مطالعه بطور کلی بدان دست خواهد یافت را مطرح می کند . 2- اهداف جزیی یا اختصاصی یا ویژه ابعاد گوناگون مسئله (بیان مسئله عنوان شده ) و عوامل کلیدی متاثر کننده یا ایجاد کننده آن را به صورت سیستماتیک بیان می کند .

اسلاید 3: ادامه:3- هدف کاربردی – کاربرد نتایج مطالعه را بیان می کند .فرضیه : پیشگویی رابطه یک یا چند عامل با مسئله مورد مطالعه می باشد که قابل آزمون آماری است .

اسلاید 4: روش مطالعه 1- انتخاب متغیرها 2- انتخاب نوع مطالعه 3- انتخاب روش جمع آوری داده ها 4- نمونه گیری 5- برنامه ریزی برای جمع آوری داده ها 6- برنامه ریزی برای جمع آوری داده ها 7- برنامه ریزی برای تجزیه و تحلیل داده ها 8- آزمون مقدماتی

اسلاید 5: متغیرها :متغیر چیست ؟ متغیر عبارت است از مشخصه یک فرد چیز یا پدیده که قابل اندازه گیری بوده و می تواند مقادیر مختلفی را بپذیرد . انواع متغیر : 1- کمی : بصورت عددی اندازه گیری شوند (مانند سن – قد وزن – فشار خون –)الف- گسسته –ب- پیوسته 2- کیفی : بصورت طبقه بندی اندازه گیری می شوند : اسمی 0 زن – مرد – قرمز – آبی

اسلاید 6: ادامه: رتبه ای : خوب – بد – متوسط متغیر پیوسته –معیاری است که می تواند بین دو مقدار خود تمامی اعداد حقیقی ممکن را اختیار کندمتغیر رتبه ای – متغیر های عدد را می توان طبقه بندی نموده بصورت رتبه هایی از کم یا زیاد رتبه بندی نمود . متغیر 1- وابسته – متغیری که مسئله مورد مطالعه را توصیف نموده یا آنرا اندازه گیری می کند بنام متغییر وابسته

اسلاید 7: ادامه :2- مستقل – متغیرهایی که برای توصیف یا اندازه گیری عواملی که در ایجاد مسئله مورد تحقیق دخالت یا نقش دارد بنام متغیرهای مستقل نامیده می شود . 3- مخدوش کننده – متغیری که هم با مسئله مورد مطالعه و هم با علت احتمالی آن وابستگی یا ارتباط دارد یک متغیر مخدوش کننده بالقوه است .

اسلاید 8: ادامه :متغیرهای زمینه ای : متغیرهای زمینه ای مثل جنس- سن - میزان تحصیلات – وضعیت اجتماعی و اقتصادی و وضعیت تأهل و مذهب تقریباً در تمامی تحقیقات وجود دارند .

اسلاید 9: انواع مطالعات 1- مطالعه غیر مداخله ای 2- مداخله مداخله ای 1- مطالعات غیر مداخله ای ( مشاهدا ای ) 1- مطالعات اکتشافی 2- مطالعات توصیفی 3- مطالعات مقایسه ای ( تحلیلی ) مطالعات مقطعی – بصورت سرشماری یا مقایسه ای انجام می شوند .

اسلاید 10: ادامه: مطالعات مقطعی مقایسه ای ( تحلیلی ) 1- مطالعات هم گروهی 2- مطالعات مورد – شاهدی 3- مطالعات مقطعی – مقایسه ای

اسلاید 11: 2- مطالعات مداخله ای 1- مطالعات تجربی ( رابطه علیت را به اثبات می رساند )2- مطالعات شبه تجربی ( نیمه تجربی ) – حداقل فاقد یکی از شرایط مطالعه تجربی است . فاقد گروه کنترل یا تقسیم بندی تصادفی است . مشخصات مطالعه تجربی1- مداخله 2- گروه کنترل 3- تقسیم بندی تصادفی

اسلاید 12: اعتماد و اعتبار اعتبار – یعنی واقعی بودن نتایج اعتماد – اگر محقق دیگری تحقیق را با روش مشابه و در همان شرایط تکرار نماید نتایج مشابهی بدست می آورد . ( قابلیت تکرار )

اسلاید 13: عواملی که اعتبار تحقیق را کاهش می دهد 1- عوامل مخدوش کننده 2- عوامل مربوط به زمان تحقیق 3- خارج شدن افراد از گروه های مختلف مطالعه 4- تقسیم انتخابی ( سو گیری ) افراد به گروه های مختلف 5- ابزار گرد آوری داده ها 6- غیر قابل اعتماد بودن ابزارهای گرد آوری داده ها 7- اثر هارتون ( اثر مورد توجه بودن )

اسلاید 14: روشها یی برای پیشگیری از کاهش اعتبار 1- گروه شاهد 2- تقسیم بندی تصادفی افراد به گروه های مختلف 3- اندازه گیری قبل و بعد 4- طراحی دقیق مطالعه و پیش آزمون ابزار گرد آوری داده ها 5- کاهش اثر هارتون – عادت دادن افراد به مورد مشاهده 6- آگاهی از وقایع محیطی

اسلاید 15: نمونه گیری 1- احتمالی 2- غیر احتمالی الف – نمونه گیری آسان ب – نمونه گیری سهمیه ای

اسلاید 16: ادامه :1- احتمالی الف - نمونه گیری تصادفی ساده ب- نمونه گیری تصادفی منظم (سمپاتیک ) ج – نمونه گیری تصادفی طبقه ای د – نمونه گیری تصادفی خوشه ای ه – نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید