سایر تحقیق و پژوهش

مفاهیم اوقات فراغت و تفریح

leisure

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفاهیم اوقات فراغت و تفریح”

مفاهیم اوقات فراغت و تفریح

اسلاید 1: فصل اول مفاهیم اوقات فراغت و تفریحاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: ریشه واژه اوقات فراغتاز نظر لغت شناسی، واژه leisure در انگلیسی برگرفته از واژه لاتین licere به معنای مجاز بودن یا آزاد بودن است. در فرانسه واژه loisir به معنای وقت آزاد است و معنای مشابه license (که در ابتدا به معنای مصونیت از پیگیری قانونی بوده) و liberty دارد که همگی بر انتخاب آزادانه و نبود اجبار دلالت دارند.در یونان قدیم نیز واژه های scole یا scole به معنای اوقات فراغت (leisure) بودند که ریشه واژگان لاتین scob و انگلیسی school یا scholar هستند و ارتباط نزدیک میان اوقات فراغت و تحصیلات را نشان می دهند.شناخت مفهوم اوقات فراغتاوقات فراغت، فقط مفهومی ثابت و مشخص ندارد، بلکه هرکس می تواند مفهومی را از آن استنباط کند، از جمله استفاده از وقت آزاد، شرکت در فعالیت های تفریحی، وضعیت ذهنی آسوده و راحت، سکوت و آرامشی که مردم در برخی محیط ها از جمله محیط طبیعت درک می کنند و مانند اینها.

اسلاید 3: نگرش ها و دیدگاههای مختلف درباره اوقات فراغت1- نگرش کلاسیک به اوقات فراغتدر یونان قدیم، اوقات فراغت دارای برترین ارزش، و کار دارای کمترین ارزش در زندگی بود. ارسطو اوقات فراغت را به صورت وضعیتی که فعالیت با هدف خود فعالیت انجام می گیرد تعریف می کند. آتنیها کار را پست می دانستند و کار برای آنها خسته کننده و یکنواخت بود. اوقات فراغت به عنوان وقت بیکاری و خالیبراساس این نگرش، هنگامیکه مردم درباره اوقات فراغت می اندیشند به عدم انجام دادن کاری فکر می کنند. این نگرش بر چگونگی استفاده از زمان تمرکز می کند و در واقع، چیزی را که نیست تعریف می کند .اوقات فراغت به عنوان نشانه ای از طبقه اجتماعیدیدگاه تورستن وبلن طبقه اوقات فراغت با بررسی تاریخی دوران فئودالیسم، رنسانس و سرمایه داری در اروپا نشان داد که دارا بودن اوقات فراغت و استفاده از آن، یکی از نشانه های بالا بودن طبقه اجتماعی است. ایده وبلن هنوز هم تاحدی قابل اعتناست، در دوران کنونی نیز ثروتمندان وطبقات فرادست اجتماع، به مجموعه وسیع تری از فعالیت های گران قیمت و فاخر اوقات فراغت دسترسی ادارند.

اسلاید 4: اوقات فراغت به عنوان صرف وقت بدون اجبار یا وظیفهاین نگرش، اوقات فراغت را جدا از کار با مسئولیت های مربوط به کار از قبیل سفر، مطالعه با امور اجتماعی می داند. همچنین، زمان اختصاص یافته به فعالیت های ضروری برای ادامه زندگی از قبیل خوردن، خوابیدن با مراقبت از خود را جزء اوقات فراغت بشمار نمی آورد. اوقات فراغت، زمان خالی پس از ضرورت های زندگی است. اوقات فراغت زمان ۲۴ ساعته شبانه روز را که به کار، خواب و سایر ضروریات زندگی اختصاص دارد غنا می بخشد.اوقات فراغت به عنوان فعالیتاوقات فراغت، در نظر گرفتن آن به صورت فعالیتی پویاست که مردم در وقت خالی خود انجام می دهند. براساس نظر جی نش اوقات فراغت معادل ایستایی و سکون نیست، بلکه از طريق عمل و حرکت محقق می شود.اوقات فراغت به عنوان میزان آزادی ادراک شدهششمین نگرش اوقات فراغت بر آزادی ادراک شده و نقش اوقات فراغت در کمک به دستیابی افراد به تکامل فردی تأکید دارد. بر این اساس، اوقات فراغت زمانی وجود دارد که افراد خود را در انتخاب فعالیتی که هم لذت بخش و هم برانگیزنده درونی باشد آزاد بیابند.

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید