مفاهیم بنیادی حسابداری وگزارشگری مالی در شهرداری های ایران / شامل 37 اسلاید

ppt.ir

صفحه 1:

صفحه 2:
درس : حسابداری دولتی پیشرفته موضوع ارائه : مفاهیم بنیادی حسابداری و گزارشگری مالی در شهرداریهای ایران أستان : عع ارائه دهندگان : ۲۷۷۴

صفحه 3:
۲ ۳۳۳۳۳ جوامع هرچه به سمت دموکراسی پیش می روند کارلیی ولثر بخشی حکومت های مرکزی ومحلی وجلب اعتماد شهروندان اهمیت بیشتری می یابد.وآنها نیز به سازمان های حرفه ای تبدیل می گردند که باید خود را دربرابر طیف وسیعی ازذی نفعان ياسخكو بدانند.درجنين شرايطئ از حسايدارى انتظار مى رود كه تضويرى ازعملكرد دولت های مرکزی ومحلی وسازمان های تابعه درقللب گزارش های واقعی ومنصفانه به ذی نفعان داخلی وخارجی ارایه دهد. مروری بر ادبیات نظری حسابداری وگزارشگری شهرداری ها نشان دهنده این وآقعیت می باشد که مفهوم مسئولیت پاسخ گهیی عمومی دربیانیه ها جایگاه برجسته ای به خود اختصاص داده است.مطالعه مبلنی نظری حسابداری وگزارشگری مللی,بررسی تطبیقی بیائیه های مقهومی واستانداردهای حسابداری الگوی مناسبی را ازچگونگی تحول درنظام حسابداری وگزارشگری مللی شهرداری ها ارلیه می دهد.

صفحه 4:
در شرایط کنونی هدف حسابداری دولتی از تخصیص منابع و جلوگیری از سوء استفاده از منابع به سمت گزارش دهی و پاسخگوبی به ذی نفعان داخلی و بیرش حسابداری تعهدی در گزارشدهی دولتی خارجی رفته است. بالاخص با این مسئله نمود بیشتری پیدا کرده است.

صفحه 5:
به علت ناکارا بودن نظام حسابداری وگزارشگری مللی شهرداری هااضرورت وجود نظامی به عنوان بيك سیستم اطلاعلتی برای مدبریت.تصمیم گیری وپاسخگویی شهرداری ها غیرقابل انکار است.ازطرفی داشتن معیار ومبنایی برای نظام حسابداری وگزارشگری که ازپشتولنه علمی و قلبل پذیرش ازطرف مراجع حرفه ای برخوردار باشد ازضروریات یک نظام مناسب می باشد. بنابراین هدف اصلی. تدوین مبلنی نظری ‎de bg yo‏ حوزه های کلیدی حسابداری وگزارشگری مللی شهرداری ها مبتنی برمطالعات انجام شده برای دستیابی به چارچوبی مشخص می باشد.

صفحه 6:
این مجموعه برمبنای بررسی تطبیقی مبلنی نظری حاکم برسیستم های حسابداری شهرداریها ازیک سو و بررسی قوانین ومقررات مللی و محاسباتی و ویژگی های محیطی حاکم بر فعالیت های غیر بازرگانی شهرداریها ازدیگر سو صورت گرفته است. بدین ترتیب که ابتدا مفاهیم بنیادی حسابداری وگزارشگری مللی نهاد های بخش عمومی ازبیانیه های مفهومی هیأّت های استانداردهای حسابداری استخراج و سپس با لحاظ نمودن الزامات محیطی وقانونی حاکم برشهرداری و تحلیل ‎asl‏ مبانی نظری حسابداری وگزارشگری شهرداریهاارائه می گردد.

صفحه 7:
فعالیت های شهر داری ها به دو دسته کلی تقسیم می شود: دسته اول فعالیت هایی که برای تحقتق هدف های اصلی انجام شده.منابع موردنیاز برای انجام آنها عمدتا ازطریق مالیات با عوارض عمومی تامین وکسری لن نیز ازطریق استقراض تأمین می گردداین فعالیت ها به فعالیت های حاکمیتی و غیر بازرگانی موسوم است. دسته دوم فعالیت هلیی است که برای تحقق بخشیدن به هدف های شهرداری انجام شده و منابع مللی برای تأمین آنها ازطریق دریافت تمام يا قسمتی ازبهای تمام شده کالا وخدمات حاصل از انجام این فعالیت هاتأمین می شود. مبانی نظری حسابداری وگزارشگری مالی این مجموعه به فعالیت های غیربازرگانی وحاکمیتی محدود خواهد بود ومژسسات وابسته به شهرداری که با اصول بازرگانی اداره مين قتوندازنظر گزارشگری,مالی تايم انتتالتارهای عضو سازمای حتابرسی,می ,باشند.

صفحه 8:
۱ با بررسی قانون اساسی و دیگر قوانین حاکم بر کشور ویژگیهای محیط کنترلی زیر در مورد فعالیتهای غیر بازرگانی برقرار است: ۱-شکل نمایندگی شهرداریها وتفکیک وتوزیع قدرت درچارچوب استقرارشورای شهر برای تصویب مقررات وانجام وظایف نظارتی وانتخاب شهردار ۲-ساختاریکپارچه شهرداریبه عنوان یک واحد گزارشگر و دربرگیرنده فعالیت های مناطق شهرداریها ۳-حاکم نبودن روابط داوطلبانه درتأمین منابع مالی مورد نیاز برای انجام فعالیت ها ۴نبود رابطه مبادله ای بین عوارض قلبل پرداخت وخدمات دریافتی به وسیله شهروندان ۵-تنظیم وکنترل بودجه وارایه گزارش های بودجه ای نظیر تفریغ بودجه ۶-نگهداری حساب وگزارش وضعیت منلبع مللی به صورت جداگلنه وبا استفاده ازروشهای مناسب خسابداری براق ایفای مسئولیت پاستخگونی عللی درجهت «دن تعیین شده = 7

صفحه 9:
شهروندان * نمایندگان قانونی ونهادهای نظارتی مستقل * دولت و واحدهای تابعه " سرمایه گذاران واعتباردهندگان " مدیران ومقامات ارشد اجرایی

صفحه 10:
اين نیازهای اطلاعاتی اصولاًبرپایه دورویکرد اساسی شامل اطلاعات مورد نیاز برای ایفا و ارزبلبی مسئولیت پاسخگویی عمومی و اطلاعات مورد نیازبرای تصمیم گیری شناسایی ومعرفی شده است.چارچوب نظری مبتنی برتصمیم گیری: سودمندی اطلاعات را درمرکزثقل حسابداری وگزارشگری مالی قرار می دهد در حالیکه چارچوب نظری مبتنی برمسئولیت پاسخگویی برسودمندی سیستم حسابداری و گزارشگری مللی در برقراری جریان منصفانه اطلاعات بین دوطرف پاسخگو وپاسخ خواهتأکید می کند.

صفحه 11:
نیازهای اطلاعلتی ذی ‎ii‏ استفاده کننده ازگزارشهای مللی شهرداری ها را می توان درقللب یک طبقه بندی مناسب و با محوریت مسئولیت پاسخگویی وپیامدهای ن وسودمندی ان درتصمیم گیری به شرح زیر شناسایی ومعرفی نمود: ارزیابی وضعیت وشرایط مالی میزان دستیابی به هدف های برنامه ها .پروژه ها حصول اطمینان درمورد مصرف کارا واثربخش منابع ارزیابی میزان وشرایط بدهی های بلندمدت عمومی وتوانایی بازپرداخت آنها حفظ وحراست از دارایی های سرمایه ای واستفاده صحیح از آنها بهای تمام شده کالا و خدمات مورد استفاده رعایت حقوق بین دوره ای از طرب بودجه متوازن نیازهای اطلاعاتی برای تصمیم گیری های اقتصادی . سیا

صفحه 12:
در نهادهای بزرگ بخش عمومی نظیر شهرداریها صاحبان حق از طریق انتخابات. قدرت رابه نمایندگان منتخب انتقال می دهند تا از جللب آنها در مورد تحصیل منابع مللی ومصرف صحیح.کاراواثربخش آنها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.مستولیت پاسخگویی حکومت ها را ملزم می کند که به شهروندان خود درقبال اعمللی که انجام می دهند پاسخگو باشند. به همین دلیل مسئولیت پاسخگویی مستلزم دسترسی آزاد به اطلاعاتشفافیت و فراهم نمودن اطلاعات برای مجلس وشهروندان خواهدبود و اين مفهوم سنگ بنای گزارشگری مالی آنهاست.

صفحه 13:
1 2 ١-بليد‏ اطلاعلتی فراهم شود که شهرداری ها در ایغای مسئولیت پاسخگویی مللی حاکم بر تحصیل منابع مالی به شرح موارد زیر یاری دهد: 7 درآمد ها و سایر منابع مالی دوره مالی بر طبق مجوز های قانونی تحصیل شده است 7 میزان درآمد ها و سایر متلبع مللى .محل تأمین آنها همراه با تعیین سهم هر یک از آنها از مجموع درآمدها و سایر منابع مالی در دوره مالی مورد گزارش 7 مقایسه درآمدها و سایر منلبع تحقق یافته دوره با درآمد ها و سایر منلبع مللی پیش بینی شده در بودجه مصوب سالانه و نسبت به دوره مالی قبل 7 درآمد های تحقق يافته دوره مللی جاری برای بهای خدمات ارلیه شده در اين دوره کافی بوده است.

صفحه 14:
۲- بلید اطلاعاتی فراهم نمایدکه مسئولیت پاسخگویی مللی حاکم بر مصرف منلبع مالی جه شرح موارد زير ايفا نموده :جه ذئ 'نفعان. استفاده كننده از كزارش هاى مللى نيز كمك كندة * هزینه ها و پرداخت ها با رعلیت قوانین و مقررات وحدود اعتبارات مصوب تسین وافته آفوام قنفه زاشد. * میزان هزینه ها و پرداخت ها طبق طبقه بندی ها ی بودجه ای مربوط .همراه با تعیین سهم هر یک از آنهاء از مجموع هزینه ها و پرداخت های دوره مالی مورد گزارش * مقایسه هزینه ها و پرداخت هابا اعتبارات مصوب و تخصیص يافته دوره مالی و افشای هر گونه انحراف با اهمیت از بودجه مصوب سالانه * مصرف هر منبع مالی در محل قانونی و یا ت شمودر يودجه ۳ 1

صفحه 15:
۳- گزارشگری مالی باید اطلاعاتی ارایه نماید که شهرداری ها بتوانتد زمینه ایفای مسئولیت عملیاتی حاکم بر مصرف منابع مللی را به شرح موارد زیر فراهم نموده و استفاده کننده را قادر سازد تا ضمن آگاهی از میزان تحقق موارد » مسئولیت مذکور را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهند : < منابع به صورت کارا .اثر بخش و با صرفه اقتصادی مصرف شده است. * مقایسه عملیات واقعی برنامه ها . فعالیت ها . طرح ها . و پروثه ها با عملیات پیش بینی شده در بودجه سالانه و موافقت نامه های متبادله . به منظور تعیین میزان دست یابی به هدف های برنامه ها . فعالیت ها ء طرح ها و پروژه ها < بهای تمام شده خدما ‎al‏ شدهادر ذوره:طاليج:را محاسية و ورن تسا ‎ ‎14 ‎

صفحه 16:
15 ۴- بلید اطلاعلتی فراهم نملید تا وضعیت مللی و نتلیج عملیات را به شرح موارد زیر گزارش نمایند و ذی نفعان بتوانند این وضعیت مالی و نتایج عملیات را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهند: دارلیی های جاری و غیر جاری . بدهی های جاری و غیر جاری و تغییر در خللص دارایی های شهرداری ها را منعکس ‎OS‏ دارلیی های جاری . بدهی های جاری و تغییر در خالص دارایی های منابع مالی تخصیص يافته برای تحقق هدف های معین را گزارش نمایید * درآمد . هزینه و مازادیا کسری دوره مللی را در مورد هر یک از فعالیت های حاکمیتی و فعالیت های بازرگانی نشان دهد * توانلیی شهرداری ها در ایفای تعهدات احتمللی و باز پرداخت بدهی های بلند مدت عمومی و سر رسید شده را منعکس نموده ۰ وضعیت تغییرات در بدهی های بلند مدت را گزارش نماید نحوه تأمین مالی شهرداری را منعکس نموده و راه های تأمين وجه نقد مورد نياز را كزارش كند وضعیت وجوه املنی ۰ نظیر سپرده های دریافتی از پیمانکران و طرف های قررداد با شهرداری را نشان دهد وضعیت دارایی های سرمایه ای زیر بنایی را گزارش نموده و تغیبرات ناشی از تحصیل با دارایی ها و خروج از جریان استفاده در دوره مالی را نشان دهد.

صفحه 17:
ه- بايد اطلاعاتی فراهم کند که ذی نفعان استفاده کننده را در اتخاذ تصمیم های اقتصادی . سیاسی و اجتماعی در زمینه های زیر یاری دهد: * در تأمین منلبع مللی از طریق خرید اوراق مشارکت و اعطای وام به شهرداری ها مشارکت نمایند * در اعطای کمک های بلاعوض و هدایا مشارکت کنند در طرح های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری های مشترک با شهرداری ها مشارکت نمایند مبنایی برای قضاوت آگاهلنه جهت شرکت در انتخابات اعضای شورای شهر فرا نمایند 16

صفحه 18:
ویزکیهایکیفی اطلاعاتگزارش هی ماب ۰۰۰۰۰۰۰ ویژگی های کیفی اطلاعات مندرج درگزارش های مللی با مقاصد عمومی ویژگی هایی ویژگی هایی که موجب سودمندی اطلاعات برای ذی نفعان و تحقق اهداف گزارشگری مالی . ارتقای سطح مسئولیت پاسخگویی . تخصیص منلبع و تصمیمات اقتصادی . سیاسی و اجتماعی می گردد. جزئیات در مورد ویژگی های کیفی که به وسیله هیّت های استانداردهای حسابداری بخش دولتی وبخش خصوصی مورد پذیرش قرارگرفتهءکم وبیش وبا لحاظ نمودن طبع وماهیت ویژگیهای محیطی فعالیت های شهرداریها ورعلیت مبلنی قانونی مربوط وانجام تعدیلات لازم.می تولند درمورد اطلاعات مللی مندرج درگزارشهای مللی شهرداریها نی زکاربرد داشته باشد. ویژگی های کیفی اولیه مانند مربوط بودن,قلبل اتکابودن,قلبل فهم بودن وقلبل مقایسه بر شهرداریهانیزمصدای داشته باشد.

صفحه 19:
مربوط ویژگی های کیفی اطلاعات گزارش های مالی با مقاصد عمومی بودین. بی طرفیٍ قابل اتکا بودن

صفحه 20:
۲ مربوط بودن اطلاعات در صورتی که در ایفای مسئولیت پاسخگویی واحد گزارشگر و تصمیم سازی به وسیله ذی نفعان گزارش ها . مفید باشند. ۲ ارایه قابل اتکا گزارش باید کامل . طبیعی, بی طرفلنه و عاری از هر گونه اشتباه اساسی باشد. مهمترین ویژگی کیفی . رجحان محتوا بر شکل است. 7 قابل فهم بودن اطلاعات بايد به نحوى ارائه شود که منطبق با نیاز و دانش استفاده کننده گان باشد BY اطلاعات باید ذی نفعان را در شناسایی شباهت ها و تفاوت های بین دو پدیده یاری کند. قابلیت مقایسه .به ثبات رویه در روش ها و فرآیند های حسابداری مورد عمل در واحد گزارشگر بستگی دارد. 19 يه

صفحه 21:
اهمیت: اطلاعات درصورتیبا اهمیت تلقی می گردد که حذف یا بیان نادرست آن برانجام وظیفه مسئولیت پاسخگویی به وسیله واحد برای دوره گزارشگری يا براتخاذ تصمیم برمبنای گزارشهای واحد تأثیرگذار باشد. بهای تمام شده: گزارشگری مللی درای بهای تمام شده است.منافع گزارشگری مالی بليد يا بهاى دستيابى به آن تعميل كرددارزيلبى لين موضوع که مطابقت منافع فراهم آمده تهيه اطلاعات كزارشكرى ازبهاى تمام شده آن بیشترکیفی است تاکمی,حتی ارزيابى كيفى منافع وبهاى تمام شده اغلب ناقص خواهدبود. 20 يه

صفحه 22:
21 شناسایی استفاده کنندگان گزارش های مالی شهرداری»نیازهای اطلاعاتی آنها و اهداف آنها ازاستفاده از گزارش های مالی

صفحه 23:
در دهه آخر قرن بیستم, تحولات چشمگیری در نظام های حسابداری و گزارشگری مالی دیلت ها وکشورهای توسعه یافته و برخی کشورهای در حال توسعه صورت گرفته است. اين کشورها بدین دلیل موفق به طراحی و اجرای نظام نوین حسابداری و گزارشگری مالی شدند. که ابتداچارچوب نظری و اصول حسابداری و گزارشگری بخش عمومی را تدوین و سپس نسبت به طراحی نظام حسابداری و گزارشگری مللی این بخش اقدام نمودند. از طرف ديكر, از آنجا که اهداف حسابداری وگزارشگری مللی بر مبنای ویژگی های محیطی فعالیت و نیازهای استفاده کنندگان تدوین میشود. از اين روگزارش های مللی به عنوان محصول نهایی فرایندحسابداری. تحت تاثیر ویژگی های محیطی و نیازهای استفاده #2 اطلاعاتي آنا قدو 1

صفحه 24:
إضرورت واهميت تحقيق 33000000000 | 23 شهردارى هاى كشور به عنوان يكى از نهادهاى بزرك بخش عمومى ايران» به دنبال تحول در نظام كزارشكرى مللى خود هستند. تحول در حسابدارى وكزارشكرى شهردارى زمانى رخ خواهد دادكه مفاهيم بنيادى حاكم بر لين نظام روشن و مبلنی نظری پشتولنه آن فراهم شود. بعلاوه گزارشگری مللی وعملیلتی حوزه وسیعی ازمسوولیت پاسخگویی مللی وعملیلتی دولت و شهرداری ها و سایر سازمان های بزرگ بخش عمومی را پوشش داده است. چارچوب نظری به صورت معمول حاوی مفاهیم بنیادی و اهداف گزارشگری مالی ۱

صفحه 25:
در بیشتر موارد. مراجع تدوین چارچوب نظری واستانداردهای حسابداری استفاده کنندگان و نیازهای اطلاعلتی آنها رابه روش دستوری شناسایی می كنند .از اين روه شناسایی استفاده کنندگان گزارش های مللی و نیازهای اطلاعلتی آنها یرای تعیین اهداف حسابداری و گزارشگری مللی بخش عمومی (شامل دولت. شهرداری» و سایر نهادهای عمومی غیردولتی) و در نهلیت. تدوین چارچوب نظری مناسب از راه انجام پژوهش های میدانی, از اهمیت شایانی برخوردار است.

صفحه 26:
سس سه ویژگی مهم چارچوب نظری مورد نظر هیلّت استانداردهای حسابداری مللی عبارتند از * هدف های حسابداری ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری * مفاهیم اصلی (بنیادی) حسابداری از بررسی چارچوب نظری مورد نظر 3 ۳۸۸۹ وبیانیه مفهومی شماره ‎GIGASB oS‏ نتیجه گرفته می شود که استفاده کنندگان و نیازهای اطلاعلتی آنها هدف های حسابدارى و كزارشكرى مللى را تحث تاثير قرار داذه: تعيين كننده نوع جارجوب نظرى حاكم بر كزارشكرى هستند. مطالعات انجام شده درمورد نيازهاى اطلاعاتى استفاده كنندكان. نشان دهندة لين واقعيت است كه استفاده كنندكان كزارش هاى مالى نهادهاى بخش عمومىء بيشتر از اين قبيل كزارش ها براى ارزيلبى مسؤوليت ياسخكويى استفاده مى كد 25

صفحه 27:
|بيشيته يزوهش درراطه با شناساي استفاده كنتدكان كارش هاى على | جونز و دیگران ( ۱۹۸۵ ) شهروندان. سرمايه كذاران و اعتباردهندكان و مراجع نظارتى و قانهنى رابه عنوان استفاده کنندگان گزارش های مللی دولت های ایالتی ومحلی آمریکا با رویکرد دستوری شناسایی کردند. آنتینی( ۱۹۷۸ ) نیز با استفاده از همین روش سازمان های دولتی. سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان.تأمین کنندگان منلبع. مراجع نظارتی و شهروندان رابه عنوان استفاده کنندگان گزارش های مللی نهادهای بخش عمومی شناسایی کرد. باباجلنی(۱۳۸۸) نیز با استفاده از ین روش شهروندان, نمایندگان قانونی و نهادهای نظارتی مستقل. دولت و واحد های تابعه ّن. سرمایه گذاران واعتبار دهندگان و مدیران و مقامات ارشد اجرلیی رابه عنوان استفاده کنندگان بالقوه و بالفعل گزارش های مالی شهرداری های ایران شناسایی کرده است. 26

صفحه 28:
پیشینهپژوهش دررابطه با شناسايى نيازهاى اطلاعلقى | 27 باباجلنی نیازهای اطلاعلتی فانینی و نظارننی. نیازهای اطلاعاتی عملکردی و نیازهای اطلاعلتی برای تصمیم گیری رلبه عنوان نیازهای اطلاعلتی استفاده کنندگان گزارش های مللی شهرداری های ایران با رویکرد دستوری شناسایی کرده است. رابینز در بررسی میزان انطباق بین دیدگاه های استفاده کنندگان و تهیه کنندگان گزارش های مالی شهرداری, در مورد اهمیت اطلاعات مختلف به دونتیجه کلی دست یافت : اول. توافق بینابینی میان تحلیلگران اوراق قرضه شهرداری ها و مقامات مللی شهرداری در ارتباط با اهمیت نسبی لین اقلام وجوددارد؛ دوم اينكه تهيه کنندگان گزارش های مللی ازنیازهای اطلاعلتی استفاده کنندگان آگاهی دارند. اماهمیتی را که لین اطلاعات برای استفاده کنندگان دارد. کمتر از حد برآورد می کنند.

صفحه 29:
جونز و ديكران در شناسايى اهداف استفاده كنندكان از كزارش هاى مللى به لين نتيجة دست يافتند كه شهروندان اطلاعات مللى را براى ارزيلبى كارليى و لثر بخشى فعاليت هاى دولت. مقايسه نتليج سال جارى با سال هاى كذشته.ارزيلبى شرايط و عمليات مللى. بررسى رعليت بودجه و حمليت از اجراى برنامه ها استفاده مى کنند. سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان» گزارش های مالی دولتی را برای بررسی توانلیی بازپرداخت بدهی های واحد دولتی استفاده می کنند و مقامات نظارتی و قانینی بیان کردند که از نظر آنها گزارش های مللی دولتی برای ارزیابی طرح های

صفحه 30:
* الف- استفاده کنندگان گزارشهای مالی شهرداری چه کسانی هستند؟ *ب- استفاده کنندگان گزارشهای مالی شهرداری دارای چه نیاز اطلاعاتی هستند؟ < ج- استفاده کنندگان گزارشهای مللی شهرداری برای چه اهدافی از این گزارشها استفاده می کنند؟ 7

صفحه 31:
برای دستیابی به پاسخ سوال های پژوهش از ابزارپرسشنامه استفاده شد و نظرهای سه گروه جامعه آماری در ارتباط با سوال های پژوهش پررسی شدهمان طور که قبلاً بیان شد. گروه اول ازمعاونان اداری مللی. مدیران مللی. روسای حسابداری, روٌسای در آمد و مدیران حسابرسی شاغل در هر یک از مناطق شهرداری های شهرهایی که بر اساس سرقماری سال ۳۸۵ اهازای ,جسیتن بییشن ‎Bae nn if‏ 'تشكيل قنَذه اسك كروه دوم اعضای شورای شهر شهرهای مذکور هستند و گروه سوم را شهروندان تشکیل داده اند. توضیح این نکته نیز ضروری است. که از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد. دکتری و اعضای ‎cle‏ علمی دانشگاه های تربیت مدرس, تهران» شهید ب » شهید چمران وعلامه طباطبائی به عنوان نماینده شهروندان استفاده شد. 30

صفحه 32:
31 شورای اسلامی شهر مدیران ارشد شهرداری مشاوران و تحلیلگران وزارت کشور اعتباردهندگان و خریداران اوراق مشارکت دولت و واحدهای تابعه سرمایه گذاران - سایر شهرداریها شهروندان نمایندگان مجلس رسانه های همگانی

صفحه 33:
32 اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از کارایی مصرف منابع مالی اطلاعات مربوط به ارزیابی اثربخش بودن عملیات شهرداری اطلاعات مربوط به ارزیابی میزان دستیابی به اهداف تعیین شده اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از رعایت محدودیتهای حاکم بر بودجه سالائه اطلاعات مربوط به مقایسه اطلاعات در آمدهای تحقق یافته با در آمدهای پیش بینی شده اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از مصرف منابع مالی در محل قانونی اطلاعات مربوط به مقایسه اطلاعات هزینه های تحمل شده با اعتبارات مصوب تخصیص يافته اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از مصرف منابع مالی در جهت تحقق اهداف مصوب اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از مصرف منابع مالی در حدود اعتبارات تخصيص يافته اطلاعات مربوط به حصول اطمینان از رعایت قوانین و مقررات در مصرف منابع مالی اطلاعات مربوط به حصول اطمینان 1 تحصیل منابع مالی بر طبق مجوزهای قانونی اطلاعات مربوط به ارزیابی وضعیت و عملکرد مالی شهرداری با سایر شهرداریها

صفحه 34:
* برای ارزیابی مسوولیت پاسخگویی مالی حاکم بر تحصیل و مصرف منابع مالی * برای ارزیلبی مسوّولیت پاسخگویی عملیلتی حاکم بر مصرف کارا و اثربخش منابع مالی * برای تصمیم گیری های اقتصادی نظیر سرمایه گذاری و یا خرید اوراق مشارکت شهرداری ها * برای تصمیم گیری های اجتماعی نظیر اعطای کمک مالی به شهرداری ها * برای تصمیم گیری های سیاسی نظیر شرکت در انتخابات 33

صفحه 35:
به طور کلی» عموم پژوهش ها از مشکلات ومحدودیت هایی برخوردارند که عمدتا غیر قابل اجتناب هستند. پژوهش حاضر نیز از مشکلات و مونعی برخورداربوده که اهم آنها به شرح ذيل ۱-محدودیت های ذاتی مرتبط با پرسشنامه شامل: * احتمال بازنگشتن پرسشنامه هاء به وییّه آنهایی که‌با پست (کتبی یا الکترونیکی ) ارسال می شود. * احتمال عدم درک مفاهیم و محتوی سوّال های پرسشنامه و بروز ابهام برای پاسخگو * عدم همکاری و تکمیل پرسشنامه توسط پرسش شوندگان * اثرگذاری روحیات و موقعیتی که فرد پاسخ دهنده در ن قرار دارد بر پاسخ های داده شده. ۲-پراکندگی اعضای جامعه آماری در سراسرکشور و در نتیجه. مشکلات مربوط به توزیع پرسشنامه بین آنها. 34

صفحه 36:
35 نیازهای اطلاعلتی شهروندان را می توان در دو دسته نیازهای اطلاعلتی قانینی و نظار نی و نیازهای اطلاعلتی عملکردی طبقه بندی کرد. به عبارت دیگر» می توان گفت که استفاده کنندگان» گزارش های مللی شهرداری را با هدف ارزیلبی مسولیت پاسخگویی مللی و عملیلتی استفاده می کنند . نیازهای اطلاعلتی قانینی و نظارقی از مبانی قانونی. نظیر قانون شورای اسلامی شهرها. قانون شهرداری و آئین نامه مالی شهرداری ها ناشی ميشود. علاوه بر لين, نتلیج پژوهش حاضر می تولند به عنوان پشتوانه ای برای تدوین مبلنی نظری و اصول فراگیر حسابداری و گزارشگری مللی منطبق با ویژگی های محیطی فعالیت های شهرداری ها استفاده شود. در پایان. ذكر اين نكته مهم نيز ضروری است که انجام تحقیقات میدانی در اين زمینه برای سایر نهادهای بزرگ بخش عمومی نظیر دولت می تواند برای تدوین مبانی نظری حسابداری و گزارشگری ‎ve‏ ‏دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی راه گشا باشد.

صفحه 37:
با تشکر از حسن نوجه شما

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,500 تومان