علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

مفهوم حق به شهر چیست؟

hagh-be-shahr

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفهوم حق به شهر چیست؟”

مفهوم حق به شهر چیست؟

اسلاید 1: حق به شهر چیست؟پرهام شادبختWhat is the right to the city concept?Right to the city is a holistic approach to improving the quality of everyday life in cities. The initial concept originated from Henri Lefebvre in 1968 with his book Le Droit à la ville (Lefebvre, 1967). He saw the city as a work of art constantly being remade.

اسلاید 2: تاریخچة شکل گیري ‌حق‌ به‌ شهر در سال 1967 بود که هانری لوفور رسالة تأثیرگذارش دربارة حق به شهر را نوشت. وی گفت این حق یک فریاد و یک درخواست است. فریاد به دلیل آنکه واکنشی است به درد وجودی بحران غمبارِ زندگی. بنابراین، با دقت به زندگی نگاه بیندازیم و زیستی بی همتا بسازیم که کمتر از خود بیگانه، معنادارتر، و سرزنده تر شویم. حق به شهر اگرچه عنوان مقاله ای از دیوید هاروی است، این مفهوم برای نخستین باردر جریان تظاهرات مِی 1968 در فرانسه با نگارش مقاله ای پُرشور با همین عنوان توسط هانری لوفور مطرح شد. هاروی در مقاله های همنام با مقالة لوفور سعی در بسط دادن ایده های مطرح شده توسط لوفور داشته است. هاروی در مقالة حق به شهر، با نگاهی به جنبش وال استریت از منظر اقتصاد سیاسی، فرایند ایجاد و اوج گیری چالش ها و بحران های مالی اخیر در شهرهای بزرگ را تشریح کرده و راه های جایگزین برای فعالیت جنبش های شهری در جهت معنادارترکردن زندگی را به تصویر کشیده است.Henri LefebvreDavid Harvey

اسلاید 3: تاریخچة شکل گیري ‌حق‌ به‌ شهر

اسلاید 4: تعاریف ‌موجود ‌از‌حق‌ به ‌شهرهانری لوفور حق به شهر مانند یک خروش/ فریاد و یک مطالبه است. این حق به آرامی در کژراه های شگفت آور نوستالژی پرسه میزند، بازگشت به قلبِ شهر سنتی و فراخوانی برای مرکزیت های موجود یا اخیراً پرورانده شده. این حق در میان حق به اطلاعات، حقوق مرتبط با استفاده از خدمات مختلف، حق استفاده کنندگان بر اعلان ایده هایشان بر فضا و زمانِکنش گری هایشان در نواحی شهری در نوسان است؛ این حق میتواند حق استفاده از مرکز را نیز پوشش دهد.هارویحق به شهر بسیار فراتر از آزادی فردی در دسترسی به امکانات شهری است. حق به شهر حقِ تغییردادن خودمان از طریق تغییردادن شهر است. آزادی ساختن و بازساختن شهرها و خودمان یکی از باارزشترین و در عین حال فراموش شده ترین حقوق بشری است.حق به شهر بسیار فراتر از حق دسترسی به امکانات و منابع شهر است. حق به شهر حق تغییردادن خودمان از طریق تغییردادن شهر به شهر ایده آل مااست. درواقع، این حق اشتراکی جمعی و نه فردی است که این دگرگونی ها به طور اجتناب ناپذیری به اعمال نیروی جمعی در فرایندهای شهری بستگی دارد.

9,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید