کسب و کار مدیریت و رهبری

مفهوم سازمان و مدیریت

mafhome_sazman_va_modiriat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مفهوم سازمان و مدیریت”

مفهوم سازمان و مدیریت

اسلاید 1: مفهوم سازمان و مديريت

اسلاید 2: یک یادداشت کوتاهسازمان ها-در معنای وسیع کلمه-از شالوده های اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت،مهمترین عامل در حیات،رشد و بالندگی یا مرگ سازمان هاست.مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه،برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست. گذشته با تمام اهمیت و آموختنی هایش و با تمام تاثیری که می تواند بر آینده داشته باشد اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند،ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن به آنچه در امروز می گذرد مربوط است. ما باید سهم فرزندان این سرزمین را از آینده ی جهان معلوم کنیم و برای این منظور،به عزمی ملی نیاز داریم. عزم جامعه را مجموعه ی مدیریت کشور هدایت می کند،لذا امر مدیریت مهم ترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی،اقتصادی،صنعتی و سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد. دفتر پژوهش های فرهنگی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

اسلاید 3: تعريف مديريتمديريت فرآيندي است كه در آن تلاش هاي فردي و گروهي جهت نيل به هدفي مشترك هماهنگ مي شوند.مديريت انجام كار به وسيله و از طريق ديگران است.مديريت علم و هنر به كارگيري منابع براي دستيابي به اهداف است.

اسلاید 4: براي انجام هر كاري به منابع نيازمنديم.كار يا فعاليت،چيزي جز تعامل بين اين منابع نيست.براي دستيابي به هر هدفي بايد كاري انجام داد.منابع سازماني به دو گروه تقسيم مي شوند: -منابع سرمايه اي *منابع انساني *فضاي فيزيكي *تجهيزات -منابع مصرفي

اسلاید 5: مفهوم سازمانانسان يك موجود_____است.به اين معني كه به تنهايي نمي تواند_____خود را برآورده سازد.پس براي يافتن پاسخ مناسب به_____خود،به _____ نيازمند است. چه زماني هسته ي اوليه ي يك سازمان شكل مي گيرد؟

اسلاید 6: چه زماني هسته ي اوليه ي يك سازمان شكل مي گيرد؟هنگامي كه پاسخ به نياز گروهي ازافراد جامعه از عهده ي يك نفر خارج است و جمعي از افراد ناگزير از همكاري با يكديگر به منظور پاسخ به آن نياز هستند.

اسلاید 7: بنابراين : شرط لازم و كافي براي ايجاد يك سازمان،وجود يك نياز اجتماعي و نيز وجود انگيزه هاي فردي براي بهم پيوستن و تشكيل سازمان است.

اسلاید 8: و حالا: آن نياز اجتماعي كه سازمان براي ارضاي آن نياز ايجاد شده است همان رسالت يا فلسفه ي وجودي سازمان است. در واقع رسالت كلي ترين هدف سازمان است و ساير اهداف سازماني از آن نشات مي گيرد.

اسلاید 9: پس وظيفه ي اصلي مديريت سازمان:به كارگيري منابع سازماني براي دستيابي به هدف يا رسالت آن سازمان است. تحقق هدف سازمان مستلزم تعامل مناسب بين منابع موجود يا انجام فعاليت هاي مناسب است.

اسلاید 10: ویژگی های مشترک تمام سازمان ها:هر سازمان هدف مشخصی دارد. و متشکل از افرادی است که به شکلی دور هم جمع شده اند.همه ی سازمان ها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل اعضای خود استفاده می کنند.

اسلاید 11: مراحل طراحي سازمانشناسايي رسالت سازمانتعيين فعاليت هايي كه انجام آن ها تحقق رسالت سازمان را به دنبال دارد.تعيين منابع مورد نياز براي انجام فعاليت ها

اسلاید 12: وظايف مديرانبرنامه ريزيسازمان دهيهدايتكنترل

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید