مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرش
اسلاید 1: عنوان ارائه :مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تاکید بر محصول فرشارائه دهنده :سعید حیدری زیر نظر استاد ارجمند :جناب آقای جاویدی پاییز 1386خدا حق است .
اسلاید 2: 1- تعریف صادرات : صادرات در لغت به معنای انتقال کالا یا ارسال کالا از جائی به جای دیگر است . جابجایی در داخل کشور و یا از داخل به خارج هر دو مشمول این تعریف است . 2- تعریف گمرکی : کالایی است که به منظور فروش یا مصرف در کشورهای خارج ، به خارج از قلمرو سیاسی ایران فرستاده می شود .
اسلاید 3: فرش ایران فرش ایران عمری بر درازای تاریخ ،هنر و فرهنگ ایران دارد . قدیمی ترین فرش ایران و جهان ، ایرانی است که پازیریک نام دارد که برای 2500 سال پیش است که الان در موزه ارمیتاژسن پطرزبورگ روسیه نگهداری می شود . اصفهان ، فارس ، آذربایجان شرقی و خراسان از جمله استانهای مهم تولید فرش هستند .
اسلاید 4: تامل بر صادرات غیر نفتی در 4 ماهه اول ماه 1385 صادرات غیر نفتی کشور بیش از 70 درصد رشد داشت . ............................!گمرک کشور اعلام کرد در 4 ماهه اول سال امسال 86 نه تنها صادرات غیر نفتی رشد نداشته بلکه حدود 8/4 درصد تنزل پیدا کرد .
اسلاید 5: رابطه بین صادرات غیر نفتی و درآمد نفتی - سال 72 تا 74 اوج صادرات غیر نفتی بود . 4/7 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی 1- عدم تشویق صادر کنندگان 2- عدم کارشناسی محصولات صادراتی 3- عدم ثبات نرخ ارز برای صادر کنندگان 4- عدم نظارت بر صادر کنندگان
اسلاید 6: حقیقت 1374 ......ماخذ : گمرک جمهوری اسلامی ایران (سالنامه آمار بازرگانی خارجی )
اسلاید 7: چرا صادرات غیر نفتی به خصوص فرش نا موفق است ؟دلایل : 1- سرمایه گذاری به حد کفایت انجام نشده 2- ناکارآمدی سیستم تولید سبب فزونی قیمت یا نوسانات آن شده است .
اسلاید 8: کسری تراز تجاری طبق آمار میزان واردات ما در سال 1381 از مرز 21 میلیارد دلار گذشت صادرات ایران 4/8 میلیارد دلار .... 16 میلیارد دلار کسری تراز تجاری اگر نفت را از اقتصاد ایران کسر کنیم رتبه اقتصادی ما چند خواهد بود ؟
اسلاید 9: مشکلات و موانع صادرات غیر نفتی (با تاکید بر فرش )تولید : در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر در 20 استان کشور مشغول تولید فرش هستند . کیفیت - قیمت - حمل و نقل و بسته بندی
اسلاید 10: بازارهای جهانی و تقلید از فرش ایرانچین گرگ فرش ایران شناسنامه کردن فرش حق و مالکیت
اسلاید 11: عدم شناخت فرهنگ مصرفی کشورهای خریدار توجه به مسائل فرهنگی کشورها بازارهای جهانی فرش ایران عمده ترین وارد کنندگان فرش ایران در جهان : آلمان – ایتالیا – سوئیس – فرانسه – اتریش – انگلستان – امارات متحده عربی – ژاپن – کانادا - آلمان بزرگترین وارد کننده فرش ایران است .
اسلاید 12: مدیریت صحیح و نظارت بر فرش و بافندگان فرش ایجاد تسهیلات لازم در اختیار گذاشتن مواد اولیه مرغوب رفع مشکلاتی که مانع تولید می شود .
اسلاید 13: فرش ایران در حافظه تاریخی مردم جهان نقش بسته است
اسلاید 14: با تشکر شما دوستان که حوصله به خرج داده و بنده را همراهی نمودید .
اسلاید 15: پایان
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.