سایرتحقیق و پژوهش

مفهوم فضا در معماری

مفهوم فضا در معماری عناصر تشکیل دهنده فضا

نگار

31 صفحه
487 بازدید
16 دی 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
"۲ ‏5ات‎ ‎a= Las ‏معماری‎ استاد:سركارخانم سلر1 دشنگوه دوس مبانی نظری معماری

صفحه 2:
مفهوم فضا مفهوم فضله لصلی ترین. عنصر. معلربی. و. مهمترین, ‎ale‏ در. طررلحی معملربی, الستب مذ در ميلن. فضلهلى. بسته با بازء حرکت. و فعللیشد می- کنیم. با یکدیگر. و لشیلی. پیرلمون. خود. رلبطه برقرلر. مي کنیم و. زیبلیی. هلی. زندگیه لطلفت. نسيمد گرملی خورشیدد جولنه زدن درخت و لطلفت. بازی کودک رل در. آن, تجربه می کنیم. به همین دلیل. فضلی معماری. هم به لحلظ لحسلسی. و هم لز. جنبه ی زیبلیی. بد کیفیلت. فوق. عجین. مى شود فضل ذلتل شكل. خلصی ندلرد. مادی و ريلبطه ى. متقابل. لنهط بل مل و بل يكديكر.ه تعريفه مي شوا ‎as‏

صفحه 3:
عتلصو هندسی منید تفای اقطار صفحه و ججم می هل ۲ 4 ۱۳ شهند و فضل ‎date pases Ly‏ کنند. در مقیلس معلی ار ۱ لسلسی. دی قللب علاصال حلل لنند تیررها و ستونها ط ۶ ۱ شکل ملنند کف هلب دیولرهلء بام ها و لحجلم معملری در شکل گیری قضلی | اطع ‎igre god‏ 8 از قضارانمی نکر ر مدای تمرايظ محيطى نامناسب حقاظت براك زنك و ليث أماددموكتد. لز طريق سازمان دهىء عناصر تشكيل. دهندهم ى. فضاء بل هم تركيببه مى. شوند و فرم ساختملن يل مشخص. مى كنند فضلي باخلى و خلرجى يل متمايز کرده و فضاهلی داخلی را شکل می دهند. در شکل گیری فضلی معملریید کیفیت فضاهای بیرونی و نمود خارجی ساختملن, و هماهنگی آن, با سبلیط مین طیعت منطاقه. هماند فساهلی داخلم لهمت پیدل میب کند و بليد مورد توجه قرلر گیرد.

صفحه 4:
مفهوم فضا در معملری ‎shad a: 2559‏ معملریه احسلس لد محفوظ بوین. یله داشتن و بسن بودن, را لیجلد می کند. یره کف و سعی. محدوده ى فضلى دلخلى. وا مشخص کرده. آن را از فضلهلى داخلى مجلون و فضلى خارج متملين ‎ase‏ ‏کنند. ‎ ‎

صفحه 5:
فرم. شکل و کیفیت. عنلصر تعربف کنندم مفهوم فضلء للگوی پنجره ها و درها وٍ نحوه عم ترکیب. آنها با یکدیگر و فضلی خلرج. کیفیت. فضلی معملری را مشخص. سلزد. تملنی كه مل ليا كلملتىه ملنند لتلقه تشیمندٌ پللکن. لنبلر و حیلط صحبت می کنیم فقط منظورمان. عملکرد. بزرگی یا کوچکی فضله نیست. بلکه. توجه به تقلوت مقیلس, تناسب‌د کیفیت. نورد ملهیت سطوح محصور کننده ىه فضاء نحوه يب لرتبلط با فضلهلى مجلور و طبیعت و ..- مورد نظر ما است. قبل ‎jl‏ لین که به پریسی تقصیلی عناصر تشکیل دهندم و فضاء یعنی, کف دیولر سقف درهاء پنجره هلر پله هل مبلملن و ..- بپردازيم للم لست لبتدا عناصو تشکیل دهنده یب هر یک لز آنهل ليعنى. تقطمء خطء سطع حجم. شکلر ‎ag feats‏ ‎flecs‏ كه اکادمی علوم کالیفرنیا | رنزو پیانو

صفحه 6:
فرم و عناصر تشکیل دهنده مفهوم فضا همه ی لشيليى كه در اطیلف ما قرلد دلیند سه بعدی هستند نقطم سازنده ی ‎aod‏ 5 فرم هاست. وقتی نقطه حرکت می کندر خط را به وجود می آورد که عنصری یک بعدی است.وقتی خط در جهتی غیر از امتدلد خود حوکت می کند سطع بها وجود می آید کم دو بعدى استه و لن جابه جليى. صفحص حجم سه بعدى ليجاد مى. شود نقطمد خطد سطح و حجم. عناصر تشکیل دهنده ی فرم هستند. همه ی فرم هلی معملری در ولقع سه بعدى اند و تمليق عناصر فوق, فقط بستگی به تنلسب طول و عرض. و لرتفاع هر يكد پیدا می کند.

صفحه 7:
نشلنگی یک موقعیت. خلص بانند اننهای عتاصی خطی. با گوشه لحجلم در فضاست سکن اس اابلت ر لشكلل. ۰ ناشتم پاش سا و هر صووة: بليد نسبت. به زمینه عم خود کوچک متمرکزبلیستا و بیم چهت باشد.

صفحه 8:
خطد عنصن بصرى يك بعدی استد برعکس نقطه که لیستا و بی جهت لست. خط. نشانگر حرکت. جهت. رشد و پویلیی. بصری است. خط می تولند لز نظر ضخلمت. و وزن‌دظیلفت و خشونت. نیمی و سحتی. صلفی با دبری, جللات مختلفی به خود بگدرد خط مستقیم نشلنكر کشش متقابل ‎yy‏ دو نقطه است. ویژگی لصلی آن جهت آن می باشد یک خط مستقیم لفقی می تولند پیانگید ثبات. استحکلمد استقیلر و آیامش باشد. برعکس یک خط قلئم بیان کننده ی تعلدل مولزنه عم نیروهلی ثقلی است. خط ملیل. بسته به نزدیکی به خط قلئم یا لفق می تولند بیلنگرٍ حللت افتلدن یا بلند شدن باشدد در هن حلل بیلنگرٍ حرکت. می باشد و فعال و پهیاست. مفهوم خط مى تولند لز طريق دو نقطه و با تکیلر کلفی ‎polis‏ مشابص لیجلد و للقا شود همان طورٍ که در شکل مشاهده ار ‎oS eae‏

صفحه 9:
خط منحنی می تولند لحساس یک نبروی در حال تغییر را منتقل کند و حللتی ل تغيير تدريجى. حركتته نرم و لطيفه يل | بيانه نمليد. م تواند حللتى بر آمده و صلب. و یا بررعکس, حللتی فرورفته داشته باشذ و سبكه و آويزان به ااا لات کوک ۰ ۰1۳ (1> رل ابلسوید تحیکد و..يشد. پیولوژیک باشد. برلی نمونه می ‎loi‏ به طرحهلی اسلیمی در کلشی کلری و كج برىى هنر ليرلنى توجد كرد. | خطدء لبه هلى اشكلل و احجام را تعريفه مى كند و لنهط را از زمينه لى. کم ارت متماین و وفع بذیی می سل ‎Ly yd sold USS ees‏ به شكل يذ حجمی که بر آن ولقع شده لند منتقل می کنند. لذ فوم هلى خطى معملرى ملنند تیرٍ و ستون و ..- به صورت مستمر در فضاهای معماری لستفلده میشود و در شکل گیری سلیر عناصر معملرعید ‎ees Ale balks sail)‏ مب ‎sels‏ اه اوق سورد لستفاجم

صفحه 10:
سطح در مفهوم فضا سطح عنصری دو بعدی لست که «شکل آن4 اصلی ترین ویژگی آن بذ بسلب می کند شکل پالعی یک سطور فقط رمللی. يي كن اسب که عمود بر سطع لنب بد آن تكلم كني عامل مهم دیگر. کیفیت سطح آن. است. کیفیت سطع. تلبع کیفیت. ملدم اف لست كه أن آن. ساخته شدم لست نوع رنگد بلفت , الگو و مین بن ویژگی هلى. سطح اثر گذاشته و کیفیت آن. یا مشخص می کنند- کیفیت سطع. می تولند بر ویژگی هلی بصری ‎Ol‏ یعنی, : *وزن. و استحکلم بصری لندلزم ‎as‏ تنلاسب و موقعیت در فضا "لنعکاس نور *عملکرد آکوستیکی سطع تأثیرگنلر باشد.

صفحه 11:
تركيب ‎SE cae‏ دیراره و سقف به ای معماری شکل ادهو كيفيت أن را مشخص م ىكتد. سطوح. اصلى. ترين. عناصر معمارىء در شكل. كيرى كفهاء ديوارهاء ‎ati‏ ‏مى باشندء که خود شکل دهندم ی فرم ساختمان و فضلهای آن هستند. ویژگی ‎sl‏ بصری سطوح فوق و رلبطهی آنها در فضلء شکل و کیفیلت. مین ه ی قضا را ليجلد مى كننف به علاوفء سطیم. در شکل گبری سلیر ‎sales‏ پنجره ها و مبلمان نیز کلربرد وسیعی دلرند اعوامل | تركذار بر كيفيت

صفحه 12:
حجم در مفهوم فضا حجم. یک عنصر بصر سه بعدی لست. کم «قرم> اصلی ترین ویژگی ‎wep cul ol‏ ویلیه که یکه حجم. شکل ظلهیی و سلختار بصری آن. را نشان می دهد که حلصل را بطهي متقلبل خطوط. اشکال و سطوح ‎wl sino‏ می باشد. أن نظر معملرید حجم به عنولن یک عنصر سه بعدیید می تولند توبر و يا توده لكه بلشد که با ملده لشغال شدم است و یا بم صورت. فضلی خللی باشد که با سطوعح. محدود و تعریف. شدم لست. فتودمه و «فضلى دو مفهوم و ساختلر مکمل لند کم تركيب آنها به معملری ولقعیت مى دهد.

صفحه 13:
ریت فرم هل به فضل بعد. مقیاس. رنگ و بلفت می دهند و متقلبلا فضاها کیفیت. فرم هلٍ را‌نملیان کرده و نشلن می. دهند و نيز هر دو شرلیط مناسب برلی زندگی لنسان, را فراهم مى. اور

صفحه 14:
به خط بيرامونى و دور ظلهرى. بكد سطح با حجمی فشعل*. می گوییم که آن. رل لن زمينه يل فضلی لطرلفش جدا می کند. شکل هل لنولع ‎saline‏ دلرند. شکل هلی طبیعید اشکال دنیلی طبیعی اطراف ‎Ohi Ly Le‏ مى. دهد ‎25g‏ سلدم شده لين لشکال با حفظ ویژگی هلی ‎«Lol‏ در معملری نیز کلربرد بط فى كرد

صفحه 15:
بعضی لزٍ اشکال. نتیجه ی تغییرٍ علامت حروفد لعدلد یا بنلین سمبل هلی شناخته شده هستند ملنند خوش نویسی و یا خطوط بنلیی در معماری محلی خودمان- بعضی أن اشکال. شکل هندسی دلرند و بدٍ اساس کیفیات بضری که واجد آن هستند بر احسلس. و لدراکه لنسان تلثیر می گذلرند. متلشد میبع و دلیرمد اضلی تریین اشکلل هندسی هستند. لین شكال دن بعد سوم هرم. مکعب. مخروط: لستهلنه و کره یا

صفحه 16:
دلیره و اشکال منحنی در مفهوم فضا LS ‏شکلی است. متمرکز و درون‎ sob ‏که بر مركن خود تأكيد دلود- لينء شکل‎ ‏بيانكر وحدت. تدلوم و خلوص است و ملنند‎ ‏خطيط نی سس لد تيمت و‎ ‏لطافت را للقا مى. کند- لشکال دلیره لیب‎ ‏شکل معمولا پلیدلر و در زمینه خود. خود‎ ‏مركن هستند.‎ دليرهء در ترکیب با سلیر اشکلل و خطوط پویا و پر تحرک ظلهر می شود اشكال و فرم هلی دلیره لی شکل. کلربرد زیادی. در معملری و مفهوم فضا دلرند و بیلنگر نرمی. در فرم و سیللیت در حرکت لند و رشد بيولوئيكه ول للقا می نملیند.

صفحه 17:
ملس بيلتكر استجكلم و بليجارى ست و عموما دن فيم فلى سلزه لى و پوشش سلختملن بع كان مى رود زيرا بدون تخريب لعضلي [ريد شكل آنه تغيير نمى. كند مثلث وقتى متكىى بر قاعده اش. قرلر كيرد لز نظر ‎glib spo‏ استه و بن روى ولس تلبليدان و يويا به نظن مى. رسد مثلت لز نظر ادراکی و بصوی می عواند بیلنگر تجرک. لتقبلش ‎lites‏ 5 شهر علم و هنر | سانتياكو كالاتراواآرامكاه شيخ عبدالصمد

صفحه 18:
مربع و مستطیل مویبهد به عنولن. يكه عنصر بصری بیلنگر خلوص و عقلانیت. است. تسلوی ‎ler‏ ضلع و چهلر كلامت بلنگر قللون منت و وضوح آن است. لین شکل. بر هیچ جهت خلصی تأکید ندلرد با استقرلي بر ریت یک سل پلرداد ‎ane yb‏ وسد و بو روک ریاس تلپلیدار و پویا می نملید.

صفحه 19:
3262 ‏جللتء قلثما +1 قارو صدلقت و تمليشكال و لف‎ so mais ‏است که برای لنسان. مهم ترين. مرجع برلى. حفظ تعلدل و حرکت است.‎ ‏مستطیل را می تولن فرم تغیبر شكل. يافته ى مربع در نظر كرفت كه ان يكه‎ ۱۳ ‏جهت رگ‎ در حانج کم وضو اس کلم ‎١‏ 1 ليك سخطيل کریشر بهایکنواحتی. دلیدد. تغيير لندازمء تناسب. رنگ. بلفت. محل استقرار و جهت آنء مى. تولند علمل تنوع گردد. پسطیل نان ری کل در لتر ری ستاو با سلدگی قلبل. اندلزه. گیری و ترسیم است. با درفب و سیعلت كليل يلد كردن 212 ول لس نما خوبی با مستطیل قلقم دیگر ترکیب شدم. به راحتی قلبل توسعه است. لسکلل مستطیل با عناعر سل لی بت مبلملانا و ‎pyle!‏ خلنه به رلحتی. بو ی ی و بر الط یی کر رلادر اطیاخیه فعملری:دلرد.

صفحه 20:
Ss همه ی چیزها در اطرلف مل رنگد مخصوص به خود ول دلرند. رنگ اشیل, یکی لزٍ اصلی ترین ویژگی هلیم آنهاست- رینگه لشیل باعث شناخت: بهتر اشیا شده و بر لدیلک. عولطفد و احساسات لنسان. تأثين مى گذلرد- ‎Sy‏ در واقع حلوى لطلاعات زيادى. 1 اشیلی لطرلف ملست. رنگی که مل به لشیلی پیرلمون خود تسبت می دهیم. نلشی لزٍ نوی است. که بر اشیا تلبیده و 959 ها و فضلها را روشن. می کند- بدون, نو رنگی وجود نخولهد داشت ستون أمواج الكترومقاطيس | ‏ل‎ stan i

صفحه 21:
در طیف. نوری كه لز تجزيه ى. نور سفید به دست. می ید رنگهلی مختلقی ظاهر مى. شود نوع زنك به طول موج نور تغيير می کند. ونگ قرمز بلندترین. طول موچ یا دلید.و پس لذ ‎ol‏ به تیتیب رنگد ‎she‏ نلینجیید نید سبزد لبت د نيلى قرلر دلیند و در نهلیت ونگ بتفش کوتاهترین, طول موج را دلود وقتی نور سفید بر یک جسم کدر می تلبد بخشی از آن در سطح جسم جذن می شود و بقیه وب لمولج منعکس می گردند- آن ‎olf‏ مل جسم رل به رنگ نور منعكس. شدم که به چشم ما می رسد مى بينيم- قرمزء زود و ‎aol‏ سه ینگ لطلی هستند. ما مى تولنيم بقیه ی ینگ ها را از ترکیب آنها به دست آوریم. در شكل زيرء به رنكّه روشن آسملن و رنگ تیرهی زمین توجه کنید. یکی از روشهلی توزیم رنگ در فضاهای معملری. للهلم از الگوی, طبیعی است. که در آن کف فضا تيره ترين. رنگ را دلرد و رنگ دیوارهای اطرلف. لز کف وشن تر است و سقف پالای ‎Sty sy‏ وشن و سبکی ملنند آسمان ‎oj‏ نحوم عم استفاده و توزیع ‎Siy‏ در مفهوم فضاء بسته به وسعت و کلرکرد فضلر نزان. نور و ویژگی های کیفی فضا تغییر می سطوح ‎bol‏ وسيع لد رنگه ملایم دلرند وٍ عناصر دیگر ملنند مبلملن, و قللی پررنگ تد هستند ‎Sig gl‏ هلی تندتر و زنده تر معمولا برلی, لولزم خلنه و اشیلی کوچک استقاده می شود تا تعلدل و تنوع لازم در فضل ليجاد شود

صفحه 22:
نگ های روشن. معمولا فضا را وسبع ‎yi‏ نشان می دهند و برعکس. رنگ هلی تيوه سطوح رل نزدیک ترٍ و فضا را کوچک تر می نملیلنند. رنگ هلی گرم ملنند قیمند نید و نارنجمد تجیکه و پوبلیی دی فض لیجلد می کنیا دز حللی کم رنگ هلق سرد ملنند سبز و آبیید حللتی یلو سلکن دایند. لینها بعضی لز لبزلرهلی مناسب. برلی ‎is bad‏ 12 لزوگ و کنترل, تأثیرات لیراکی و لخلدلسی آن, در فضا هستند. ‎sls‏ مثللد جیگ له می تولن اه فکلهلی خولتت له رگد هی پناید و پوشن. ملتند مغن يشقط لى. بيلى أشبرخلنه لز رنگ گرم ملنند کرم قهوملى و با نارتجی روشن. و بولى. ينيرليى. ان شكلاتى يا قهوه لى. روشن استفلده کرد.

صفحه 23:
با نگله به سطح خلرجی یک لیولن. شیشه لیر یک مين چوبی و یا یک قللی مشاهده مى كنيمي که كيفيت سطح أنها با هم تفلوت ‎gob‏ دلرد- ‎sl ole ye‏ سطع و رویه ای دلرد که کیقیت. ‎as paris ol‏ فرد است. بلفت. یعنی. ویژگی خلص یک. سطع. ! که به ملده و ساختلر آن. مربوط می شود. بلفت. بیلنگر نرمی, یا سختی. ا تسبى. سطح لست و كويلى كيفيت طلهیی مصللح ملنندد زيرى و صلايبت سنگ. گرما و لطلفت چوب. تیمی لاستیکء صیقلی بودن و صلفی شیشه و سختی فولاد و ..- می بلشد. در طبيعت و معمارتی, هر عنصر بافت ویژه خود را دارد | هتل بین المللی صخره ای کندوان

صفحه 24:
بافت بر دو نوع اسّت : «قلبل لمس> که ولقعیت فیزیکی داشته و اجزلی آن دلولى ‎web‏ عرض و عمق است و با لمس. کردن درک میشود و «بلفت بصریء ‎yl aS‏ طریق چشم مشاهده میشودو ممکن, لست. ملنند ‎ody Yuli‏ یک صفحه ی صلف. فلقد عمق باشد. بافت لمسی شلمل بلفت بصری نیز می شود بافتهای بصری ممکن است ولقعی و یا غیرولقعی باشند. حس بینلیی ی (میته ط ‏ اد ی وافوتبط با هم عمط نا وقتی ‎combine Ly sash‏ می کنیم. به دلیل تجلوب قبلی. ملنند لین لست. که آن ‎uel Ly,‏ مکی هی سل اف 9 ود ور (فشلی معملری. تألیر: لدرلكن و ‎Beilin leaner aligel‏ بافت يصرى لت در گفدگری هپزمان باحس 7 لاسه و پاصرم راز درد

صفحه 25:
سطوع با بلفت بيزترد نرم ترٍ لزٍ بلفت هلى درشت به نظر ‎ty oe‏ سطوه با بلق درلنت و خشن, نیزد وقتى. ان فاصلهى. دور ديدم شوند نرم تن و ظریف. نو احساس. می شوند. / بلفت با خطوط مولزی. بر بعد و جهت تأکید می کند. پلفت با ینگ روش شبك نر لز هملن بلفتبا رنگد تيرم به نظر میم رسدد نور نيز بر درک و لحساس ما لز بافت تأثير مى. گذلرد. نور متمركز كه لز یک جهت کیک بالف لد وید یر رن و و بلفت را ملموس ترٍ مى. ‎iS‏ برعکس نور غیر متمرکز و پرلکنده از تأکید بافت می كلهد. سطوح صالفه و صيقلى. نور را منعکس کردم ‎sale‏ ‏توجه می کنند. سطوع با بلفت درشت نور را شکسته. تیره تر به نظر مى. رسند لن ‎qual‏ رود مقیلس بلفت بل توجه به مقياس. و میزلن نود فضا در نظر گرفته می شود. درک ما از يافتها بستكى بد فاصلدى ما از انها دارد.

صفحه 26:
سطوح خيلى شكسته دن مقلبل نور”متمركزء الكوهلى. ‎ISG‏ لن نون وس ليجلد مى كنند يتطوح صيقلى. وود کلف و به سلدكية نير تميز مي شوند برعکس. سطوح زبر کثیفی را پنهان می کنند اما به سختی تميز مى. شوند. بلفت و اشکلل تزیینی. سطوح با هم لرتبلط نزدیکی دلرند- نقوش تزیینی, موجود بر رو سطوح. حللتی لز بافت را در ‎Ol‏ به وجود میب آمیند هقی فردى اشكلل كوجكه در تركيبه كلى تلبديد شط كيفيات جديدى ‎wollen ES‏ پلفتت دی عبن حلل می تولند ناشی لر کیعیت مسللعا بل اختملنی و نحوهی. استغلده ان لنها در موفع لجرلی ساختملن بلشد. ال پل اف ی یل ار توت وان با او فماهنگی. فضاهلی معملری منجر شود و یکدستی فضا رل لز بین. ببرد.

صفحه 27:
نور نوب فصلی تین عامل کفیت بویلیی و سریندگی فصلی معمری. ‎cowl‏ هم لز نظر مفلهیم کیفی و سمبلیک و هم لز نظر کلر کرد عملي لل جليكله ويه لى دن ميان عنلصر تشکیل دهنده عم فصا بوخوردار است. بدون. نورء هیچ فرم. رنگ یا بلفتی وجود ندارد. لولین. وظیفه ی نورد یوشن کردن. فضا و فرم هلی ساختملنی, لاست و لین که لمکلن زندگید حرکت و فعالیت. را برلی استفلده کننده فرلهم آورد و لستفلده کنندم. با سهولت. سرعت و دقت بتولند به لنجلم لمور رونمیه بپردلزد.

صفحه 28:
دن طیاحی معماری و مقهوم فطل (سعی. می شود از نود طبیعی ‎day‏ بهترین, لستفلده ی ممکن بف لجملاا] ‎٠‏ الو انين مصنوعید به عتملن ملکطا ۰ ۲۳۱۱۷ دیگر شیلنه رود لستفلله سید تیپرگلزی فضلء با توجه به ملگ هی معبلری ‎alas‏ نیا استفلدم کنندام والیلد فلت بضری منلسبت دو فشا للم مب که اجسام نورلنی. و روشن. به طورٍ طبیعی توجه ما را به خود جلب می کنند.- لين اصلید کلربری یادف ل ‎٠‏ رار فكلها ماود و ان لین ط ی هو و بعش هلی مهم فض مورد تأکید قرلر می گیرند. منبع نور ممکن است به صورت نقطمه اع ‎elas Slee‏ ای و با لود ول توملا حول به صورت حجمی روشن با عناصر دیگر فضا ترکیب شوند. مسجد شيخ لطف الله

صفحه 29:
5 لن ووشنايى. متمرکز ‎sly‏ لیجلد یک نقطه ی کلنونی. مورد تأكيد در قضا لستفاده می شود ملنند نورپردلزی یک تلبلو یا مجسمه در يكه موزهم ربتمى. از نورهلی متمركز می تولند ضمن لیجلد روشنی. و تلریکی. یکنواختی. فضا را بر هم بزند. نورپردازی فضاء به سه روش لنجلم می, پذیرد د نورپردازی و روشنایی عمومی. روشنایی موضعی و روشنلیی. متم رکز. روشنلیی عمومی. لز طريق توزيع متولزن نور طبیعی ید مضتوعی در کل فضا لتجلم می گبرد. لین نورد کل فضا را در حد نيان وشن می, کند در لین. روش سعی می شود لز لیجلد گوشه هلی تلریک نا متمد تقب خشى کدی ‎Boose‏ خیبی سطحى و خطى نور نطه‌ای سكل انواع منبع ررشنابى در فضاى معمارى

صفحه 30:
با توجد پم لبن که وش یط بلسخكوى همد ى ‎Loli‏ نیست. لزٍ نوربردازی موضعی برلی تلأمین نود فعالیتهای خلص. ملتند مطللعه. صرف, غنا و لنجلم کلرهلی ظریف لستفلده میشود. لین نور. معمولا فلثلل تقطیم لست. - باعل نفسیم قصل وا تقوع در ‎BSA ee eee,‏ افزلید و با روشنلیی عمومی فضله ترکیب. و هملهنگه می گردد. لين تور می تماند بد حوزه ع خاصی لز فضا مثلا حوزهی غناخورىه نور خطى غير مستفيم براى تأمين انموندى غير مستقيم نقطداى براى روشنابى عمومى تقطداى و بوش روشنایی عومی اروشتابى ‎or‏ كامل روشتابى فضا

صفحه 31:
ازثور مصنوعى ب عنوان مكمل نور طبيعى ب شكلهاى مختلق در قضاى معمارى استفاده م شود. لم حال كه با عناصر تشكيل دهنده و مفهوم فضا قرم هلى معماری بعنی عنلاصر نقطه لی و خطی. سطح. حجم. شکل با بلفت. رنگه و نو آشنا یی ی لیم و بو تدع یل سل تشکیل دهنده و فضا پرداعتص کلریید و ویزگی هلف کف دیوای اسف درهلد پنجرهها. پله ‎a‏ ملك ۰ توا تا د تكبا لين عناصو يل بییسی. 0

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان