صفحه 1:
|
"1 ۳
pan ene
سمينار Ln
عباس افرازه
۳
صفحه 2:
اهداف: اله
لاسوالات مقاله را با موفقیت شرح دهید.
[آهدفهاي شخصي را طرح ريزي کنید.
ا ا 0
Ci ا ا SCRE
و
Ree ROC ere
صفحه 3:
عتاوس مطات: i)
مقاله ز ۱ 5
مقاله نوسي ل-' نوشتن براي ديكران
لا مراحل مقاله نويسي RC Smee
0 سان
لا جمع آوري اطلاعات ل مراجع
Nese ۳ 0070000 ۳۱ 0
a چک لیست مقاله نويسي
Oe oe
صفحه 4:
فوايد مقاله نويسي: اله
مقاله نويسي:
لا ادراك شما را متمركز مي كند.
7" به شما امکان مي دهد که در یک موضوع بخصوص عمیق تر جستجو
لأ ذهن شما را با كرد آوردن دلايل بر مي انكيزد.
7 PN ET eR Pes)
oy ne) Sek eS on eS ino) = لت لك
تشویق مي کند تا به طور گسترده و عمیق تفکر و مطالعه
صفحه 5:
ere (eee pe ا"
آماده ed همع
لأ جمع آوري >منا-3)
gj tels هكد
er "7
Oe AG CRC RSCG Coma
صفحه 6:
(1)
ل-أهمه محدوديتها را به طو ركامل بنويسيد.
0000000009
[۲
0
قوانين اساسي براي آماده ساري مقاله اله
آيا اشاره اي به اينكه جه جيزى ارزيابى خواهد شدء به شما شده
ا Goal col
آیا مي توانید براي روشن شدن سوال کنید؟
صفحه 7:
(2)
RaW) Py rt ae
PDE Een ey LESSEN no rery
دهد. برای مثال مسئله زیر:
"مزیتها و معایب ۳ همکاران در یک سازمان را در نظر بگیرید و فایده
أن را براى كارمندان توجيه كنيد... "
قوانين اساسي براي آماده ساري مقاله اله
nr ل لت
eee Cra ا ا ل ا
صفحه 8:
1 از
قوانين اساسي be آماده سازي مقاله
)3(
eA TENW ge an a ee SORE Ta!
pelea Seon Tay nyo
0
نسخه سريعي از جيزي كه فكر مي كنيد از شما خواسته شده
055000 1 ا ا ا CUE) orn VOU oe
00 IS er yey aaNet (ews cers Arce
مسئله را دريافته ايد؟ جه نواحى نياز به روشن شدن دارند؟
صفحه 9:
a 29> twh YS آماده
RC NS ieee et ES) يت
ey as ae Oe ee ل
مقاله شامل جه موادي باشد.
لآبا ايده هاي خود طوفان مغزي ايجاد كنيد.
Nd oe Neo BRO SR Sele eC
دست بررسي متمرکز کنید و به ایده ها امکان دهید که روي
كاغذ بيايند. در اين مرحله در مورد ارتباط. هيج قضاوتى نكنيد.
0 ا BON] Ce ERENT
صفحه 10:
آماده کردن پاسخ خود اله
۳
(silo aS eer ا 0 نواحي خالي
در تحرك مغزي را شناسايي كرده و اين سؤالات را مطرح كنيد.
3 جه جيزي نمي دانم؟
۲ چه چيزي را نیاز دارم بدانم؟
” جه جزئياتي بحث مرا يشتيباني مي كنند؟
صفحه 11:
جمع آوري اطلاعات (1): اله
بر اساس سوالات ایجاد شده در طوفان مغزی باید تشخی
دهيد:
0 اطلاعات را جستجو مي كنيد و
Le ا ل
تا آنجا که ممکن است به طور وسیع جستج و کنید.
صفحه 12:
جمع آوري اطلاعات (2): اله
هنكام جمع آوري اطلاعات بايد نكات زير را به خاطر
power iy eiee ey
ا تا
۳ به مقدار زياد يادداشت بردارى نكنيد.
۳ به صورت سازماندهي شده يادداشت برداريد.
a رکوردي از مشخصات منابع تهیه کنید. (نویسنده.
(Arto obad «ge 6 ol Lacs
صفحه 13:
:ساختارسازي مقاله (1) a
RA ons SES tee ee ee dl
0
500 ات i631 0
SU MESS ace ee
Rear CA npr reap ces ene Crown NUL VC Cr CM Syen
: ane
صفحه 14:
1
"1 ios elope ere
POE
توضيح بر اساس:
0 NP Sooo
SRW ear pO elcid
تروشى كه ييشنهاد مي كنيد بكار شود.
همجنين مقدمه بايد مقاله را به يك زمينه/ بحث آكادميك كسترده تر
مربوط سازد.
صفحه 15:
ll ل
Fey ere Pee ee | [
pert:
Skee es اد
[" براي هر نکته اصلي یک پاراگراف بنویسید.
ل با مثالها و مراجع از ایده هاي خود پشتيباني کنید.
ee 0
ل ل ال دادن به نکات متعادل
است.
5000
صفحه 16:
Tl
"1 FC oe Cee eee
5-86 33
0 Vey Pare CHS ere
2130
BAVC ل ا eo
Rowe) به مقدمه مر a
[" مفاهیم گسترده تر یا خطوط بيشتري از تحقیق را شناسايي
3
صفحه 17:
ساختارساوی مقالم (5): 0"
#طلاعات را مرتب کنید
با استفاده از طرح اجمالي موادي را كه جمع أوري كرده ايدء مرتب كرده و
أنها را با جواب دادن به سؤالات زير اولويت بندي كنيد.
| esr c as
چه چيزي نیمه مربوط است؟
لآ جه جيزي نامربوط است؟
مواد را به ساختار اجمالى خود ارتباط دهيد. به خاطر داشته باشيد كه
Roars ل ات
مسلط شود.
صفحه 18:
الا
کوشتن یی توس :
لان SS Ie ل eve rc oiuee rey
كنندء ولى اين كار به بيشتر افراد توصيه نمى شود.
ena ل كر
مى كند و امكان مى دهد كه ييش از تكميل نكاه ديكري
به مقاله داشته باشيد. سيس مى توانيد ييش نويس خود
را ارزيابي كنيد. در حال ييشروي اصلاحات لازم را انجام
Rowe. tc)
صفحه 19:
"۱ |
| BIS ا
لاوقتی پیش نویس اول مقاله را مي نويسيدء بايد زمان
كافي براي |
لامهم است که افکار و ایده ها آزادانه در سراسر مقاله
جريان داشته باشند. هر توقف عمده در تمركز ممكن
Ce a pea ror| ا ا
ا
صفحه 20:
GOS cess اله
زماني که براي دیگران مي نویسید. همیشه به خاطر داشته
CRE ee mnue de ا م را درك كند. براي اين
كار:
لأ به طور ساده و روان بنويسيد.
20 ا ا ا Cea aad
50 0 ا ل 5 EON
1۱ ا
صفحه 21:
بوشتن براي دیگران (2) اله
[آاز گرافهاء نمودارهاء تصاویر و ... در صورتي که نیاز به توضیح
دادن را كاهش دهند. استفاده كنيد
[آبراي تعریف هر بخش از عنوانهاي فرعي استفاده كنيد.
ات ا ل 0
tec ا Per ob
Fuacle® BNW Serves ا Ren Sree CMTS
جب اراست و با ! پایین)
صفحه 22:
چک کردن و تجدید نظر اله
PI Cone gee cal WAR Rear CeCe PL
اصليء طرح ييش نويس و هر معيار ارزيابي كه به
وسیله استاد و یا دیگر دانشجویان آماده شده مقایسه
۱ ار
0 ا ل
صفحه 23:
ا"
ارائه مقاله
ال ا ۱
خوانده و ارزيابي شود.
ل ل 0
اي |
فضاي زياد به توضيحات و ارائه مبهم خودداري كنيد. وضوحء از
تصاوير جذاب مهم تر است.
لااساتيد زمان زيادي را به ارزيابي و نمره دادن مقالات بسيار
اختصاص مي دهند. از هر جيزي كه آنها رابا وجود نور مناسب
peas 0 yom ha Hien yes as - باید دوري شود.
۳
صفحه 24:
9
آآهر زمان که به افکار و مباحث شخص ديگري رجوع مي کنید. باید
به وضوح روشن كنيد كه به جه كسي رجوع كرده و اين موضوع را
Reem SME) ل ل
براي مشخص کردن مرجع یک عبارت یا ایده نقل قول شده باید
نام نویسنده را در متن اصلي بیان کنید و جزئیات را در لب
esses creer ca
رل ج ترين راه مشخص كردن يك مرجع در متنء نوشتن نام
۱
رو ۱9
۳
از
3
صفحه 25:
11 I
| پاورقي: اعداد پس از هر مرجع متني با اعداد پایین هر "[
1 صفحه باید هماهنگ باشند.
7" پي نوشتها: عددگذاري متوللي مراجع در طول متن با
اعداد انتهای مقاله هماهنگ باشند.
لا مراجح: جزئیات بيشتري از هر منبع در درون متن
اصلي كه از فهرست كتابها انتخاب مي شودء آورده مي
شود.
اا ا 5000
begat erage | aay لا ل
ie] 5
صفحه 26:
شما بايد تمام كتابهايى را كه در نوشتن مقاله از آنها
كمك كرفته ايدء فهرست كنيدء جه به طور دقيق به
eur renee ere Seeley ere ar
استاد شما ميزان تلا شما را براي نوشتن در مي یلبد
و به ديكر دانشجويان منابع ممكن براي اطلاعات بيشت
را نشان مي دهد.
Ras er Re eee Semel ae Senseo)
1 Fg Ps Ran Sy one See PPI ULES
صفحه 27:
| 11
استفاده از بازخور ۱ ||
1
بازخوري است كه از استاد و يا ديكر دانشجويان
ا ل 0
مقاله نويسى شما در كارهاى آينده مفيد و ارزشمند
است:
صفحه 28:
ا"
56 2 ارزيابي |
2
Co rented lig ك5
انجام آن را نشان مى دهد؟
ل-أآيا نتيجه نكات اصلي را خلاصه كرده و نتيجه كار را ارائه مي
كند؟
صفحه 29:
| الل
جک سس یبای اند | :| [
” محتوا
ل مسئله را برآورده کرده ا؟
[آیا معيارهاي ثابت (طول مقاله و ..) را برآورده کرده ام؟
ا إل
لأآيا اين نكات با يك توالى منطقى ارائه شده اند؟
9 و مثالهاي ee eee Cy
صفحه 30:
Sere ee اد
کر از مراجع
لاآيا مراجع كاملاً در ارتباط هستند؟
1 Pe aoa
اعتبار آن مي كاهد؟
7آیا اطلاعات در جهت بحث مركزي هستند یا آن را از هم
000000 ۱
صفحه 31:
eee 0 اد
هنت ادبي
0 Pe
[آیا بین ایده هاي خود و دیگران تمایز قائل شده ام؟
صفحه 32:
Sere ee اد
ony eyo
آیا از مطالب نقل قول شده تقدیر کرده ام؟
لاجكونه ايده هاى ديكران را در متن مشخص كرده ام؟
لاآيا مرجع هر عبارت يا ايده نقل شده را به طور كامل
مشخص کرده ام؟
لحاآيا فهرست كتابها ليست بيشينه مطالعه را ۱
صفحه 33:
erat ee اد
alts 4
Sean coe esp Sats neces
Soot rates Crs kee ere aera FL
ieee Cow cme Pear] | =)
ome Seco Nee sve lr ee