علوم مهندسی معماری و عمران

مقایسه و تحلیل ویلاهای E.1027 ، villa savoy

پاورپونیت تحلیل ویلا E.1027 (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقایسه و تحلیل ویلاهای E.1027 ، villa savoy”

مقایسه و تحلیل ویلاهای E.1027 ، villa savoy

اسلاید 1: عنوان پروژه: مقایسه و تحلیل ویلا های E.1027 ، villa savoy

اسلاید 2: ویلا E.1027

اسلاید 3: بیوگرافی معماران جین بادووسکی (1893-1956) معمار و منتقد رومانیای ست که پس از جنگ جهانی اول در پاریس مشغول مطالعه معماری شد. از سال 1923.م در مجله آوانگارد به عنوان ویراستار استخدام شد . دو ساختمان مسکونی معروف وی ، ویلا وِزِلای(1924.م) که برای خودش ساخته بود و دیگری در تزدیکی پاریس بنام پونت دِ سورِس (1934.م) است. در سال 1932.م او به همراه زوج معمارش آیلین گری در طراحی و ساخت خانه ای به سبک بین الملل مشارکت ورزید. پس از جنگ جهانی دوم در مرمت میراث فرهنگی مشغول بکار شد و دستیار ارشد معمار ادوارت کملوت بود.

اسلاید 4: آیلین گری (1878-1970م) معمار مدرنیست و طراح صنعتی ایرلندی است که ابتدا در مدسه هنرهای زیبا مشغول نقاشی شد.پدر وی پیمز مک لارن اورا به سمت هنر سوق داد. اما خیلی زود او نقاشی را رها کرد و نزد یک طراح ژاپنی فن لاک را آموخت. و سرانجام تخصیل در رشته معماری در پاریس را برگزید. و در حقیقت از اولین و بهترین طراحان مبلمان در زمان خویش بود و علاوه بر آن از نظریه پردازان مطرح معاصر بشمار میرود. از همکاران جی.جی.پی.اود و لوکوربوزیه بوده و اولین مبلمان از جنس لوله فولادی را در 1925میلادی پیش از دیگر همکارانش به دنیا معرفی کرد از متقدمان سبک آوانگارد به شمار میرود و به همین جهت در ویلای معروف خود که با همکاری بادووسکی برای استفاه شخصی ساخت ، از سبک بین الملل بهره برده است.

اسلاید 5: اولین مبلمان طراحی شده با میله فولادی توسط آیلین گری

اسلاید 6:

اسلاید 7: سبک آوانگارد در لغت به مفهوم پیشرو و پیشگام است. آوانگارد در ابتدا کلمع ای نظامی بود که به سرباز جلودار در جبهه های جنگ اطلاق میشد اما در هنر به معنی شکستن فرم و زبان سنتی و بدعت سبکی حدید است. سبک بین الملل از اوایل قرن 20 در اروپا و آمریکای شمالی متداول شد.منشا آن از کتب هیچکاک و جانسون بود و به نوعی جدال میان قدیم و جدید را نشان میدهد. در اروپا به منظور یکپارچه سازی رویه های سنتی با تقاضای جدید اجتماعی و امکانات و فناوریها به اجتماع معرفی شد در آمریکا نیز از متقدمان این سبک مدرن رایت را میتوان برشمرد. در دنیا به علت راهکار بی تفاوتی در برابر نو ع آب و هوا و محل زیستی و اقلیم و نیز سبک های نرتبط با فرهنگ و آداب و تاریخ مورد توجه قرار گرفت که البته بعد ها همین دلایل بزرگترین نقطا ضعف آن شد .

اسلاید 8: ویلا ای.1027 این پروژه بخشی مهم از معماری مدرن را به دنیا معرفی میکند.ویلا در نزدیکی یکی از آثار لوکوربوزیه به نام لوکابانون به اجرا رسید. مدت اجرای آن سه سال (1926-1929) در کپ مارتین در فرانسه است. این ویلا از لحاظ ساختاری و در توصیف عناصر اصلی و ابتدایی یک خانه دارای اشتراکات زیادی با اقامتگاه لوکابانون میباشد.

اسلاید 9: این ویلا جزء اولین ساختمان های این سایت و در زمین های انتداد میان ریل راه اهن و سواحل صخره ای و مدیترانه ای منطقه یساخته شده است. گری و بادووسکی درشرح این اثر کتابی نوشته اند و در آن به تعلیل بنا پرداخته اند.

اسلاید 10: ایشان معتقدند که در زمان آنها فضای داخل بیش از پیش آشکار و هویدا شده به طوری که تلاش در حهت فراهم آمدن نیاز مخاطب بعد از ایجاد لذت بصری دارای اهمیت است. معتقدند که ویلا ای.1027 تلاش دارد تا افراد را از رویکرد معاصر که آشکارا به شکست انجامیده دور کند و مخیطی مناسب تر و هماهنگ تر با آشکارسازی موجود در زندگی مدرن فراهم آورد تا از فنائری بهره کافی را ببرد. در حقیقت او فرایند دستیابی به طرح را مهمتر از شیوه دستیابی به پلان میداند و تاکید دارد که معماری رو به سویی دارد که عملکرد فیزیکی و بصری را جایگزین ایجاد حس آرامش روان و خاصیت عملکردی بنا کرده است. گری معتقد است که بیش از آنکه پروژ وابسته به ارزش های کالبد خارجی خود باشد باید به معیار ها و ارزش های درونی آن پرداخته شود.

اسلاید 11: به عبارتی وی همواره میکوشد تا برخلاف معماری قرن 18م که در تطابق با انسان است همانند معماری گوتیک بنا را در تطابق با نیاز روانی مخاطب زمانه ی خود و در تعامل با نیاز کاربری او بسازد . در اینصورت هر خانه دارای عملکردی موافق روحیات انسانی و همگام با فنائری ایجاد میشود که هریک از ساکنین برای خود خداکثر آزادی و محیطی دنج را دارا خواهد بود. او در ویلا ای.1027 سعی دارد تا به موضوع حفظ حریم شخصی بپردازد و البته با افراط را کنار گذاشته.مثلا معتقد است درب های اتاق شخصی باید به گونه ای طراحی شود که هنگام گشودت آن تمام فضای درونی نمایان نگردد.

اسلاید 12: چهار نکته اساسی در طراحی این خانه : مشکل و راه حل وجود پنجره ها: که سه نوع از آن را در پروژه میبینیم

اسلاید 13: پنجره بدون پشت بند مثل چشم بدون پلک است . از طرفی دیگر پنجره ها با هر شکل ممکن به یک مقصد دید خواهند داشت. حتی در زمان بسته بودن پشت بند وجود تهویه طبیعی میسر است. شیوه طراخی به گونه ای است که در زمان بسته بودن پشت بند ها نیز حجم بالایی از هوای آزاد منتقل خواهد شد.

اسلاید 14: استقلال اتاق های خانه : حتی اگر ابعاد محدودی نیز داشتیک فضاها باید آزادی و استقلال خود را داشته باشند. حتی اگر شد باید آنرا از فضای عمومی خانه کاملا حدا کرد.این اندیشه سبب سازماندهی دیوارها به گونه ای است که درب مستقیما به درون فضا باز نشود

اسلاید 15: نکته دیگر آشپزخانه است که باید قابل دسترسی باشد و در عین حال به اندازه کافی از بقیه فضاها جدا باشد. ما کاملا انرا از باقی فضاها جدا کرده ایم. اکا افراد به سادگی با گذر از یک آستانه فضایی به فضایی دیگر منتقل میشوند و این بهترین شیئه در اقلیم معتدل است.

اسلاید 16: فضای ورودی خانه فضایی بزرگ و سرپوشیده و به نوعی حیاط مرکزی تطبیق پذیری شده و با اقلیم هماهنگ است تا درب های کوچک با بی اهمیتی و بی میلی گشوده نشوند در استانه ورودی دیواری تنها و مجزا قرار دارد که با استحکام خویش آشکارا متمایز از سایر بخش هاست. در سمت راست ورودی فضای اصلی خانه و در چپ درب کاربری خداماتی قرار دارد. درب ورودی مخاطب را به سمت راست و فضای اصلی هدایت میکند.دیواری حداکننده و غیرباربر وظیفه مسدود کردن دید عمومی و هدایت افراد به داخل را دارد.

اسلاید 17: پرسپکتیو

اسلاید 18: درون مسیر پلکان در سمت چپ و در داخل دیوار کمدی قرار دارد که جارختی ست به شکل نیمه استوانه با پوسته شفاف که فضای داخلی را با غشایی نازک نمایان ساخته و مانع گرد و غبار است. در فضای داخل نیز در جلو ورودی امتداد دیوار تقسیم به صورت استوانه ای برای جای چتر تعبیه شده و در زیر قفسه کلاه ها نیز محلی برای نگهداری صندلی های مهمانی وجود دارد.

اسلاید 19: اتاق های بزرگ این خانه برای افرادی است که علاوه بر گذران وقت جهت کار زمانی را به استراحت و تفریح و خوشگذرانی تخصیص داده اند. اما فضایی این چنین برای خانه ها کوچک درنظر گرفته میشود ولی چیدمان اتاق ها به نحوی است که امکان جای گیری آن را نیز دارد.

اسلاید 20: برای پاسخگویی به مهمان بیشتر اتاق مهمان اتاقی بزرگ با قابلیت تقسیم استدر ابعاد 14*6.5متر. دیوار تقسیم با ارتفاع کممحدوده ای برای استراخت فرد مشخص کرده است در کناره های آن فضایی برای تعویض لباس ، دوش، رخت شویی، کمد دیواری نیز وجود دارد. در مجاورت آن اتاقی کوچی 2*2.5متر با تخت برای استراحت هست با قابلیت تبدیل به اتاق خواب که حتی با وجود جای گیری پشتی های ضخیم محیطی مناسب برای استراحت است.

اسلاید 21: در سمت راست اتاق خدماتی شامل ابزار لازم مهمان در سوییت تغبیه شده و اتاق ر به تراسی بزرگ گشوده میشود و با نور ملایم لامپ سفید رنگی روشن میگردد تراس به اندازه ای بزرگ است که تختی را در خود جای دهد.دربی فلزی نیز با صفحات خود دسترسی و عملکرد تراس را از باقی فضای خارجی جدا میکند. که با گشودن آن افراد حضور در فضای آزاد را تجربه میکنند بازشو بلند دیگری در سوی دیگر دیوار جهت سیرکولاسیون و تهویه تعبیه شده است شومینه کنار پنجره ما را از مشاهده فضای زمستانی در کنار پنجره بهره مند میسازد

اسلاید 22:

اسلاید 23:

اسلاید 24: دیواره ای استوانه ای و عمودی حلقه گرامافون ا در خود جای میدهد که در کنج دیوار واقع است و به نوعی خاصیت آکوستیک یافته و اتاق موسیقی محسوب میشود

اسلاید 25: تراس همجوار اتاق بزرگ پذیرایی در زمان باز بودن پنجره ها در هر دوسنت با آن ترکیب میشود.و نرده ها با پوششی پارچه ای در جای خود ثابت اند که پارچه قابل برداشت است پارچه مقاوم در برابر بادهای شمال بوده و چهارتکه میباشد و ساه بان روزهای آفتابی نیز به شمار میآید. در روی تراس شیبی ملایم به سمت داخل و ناودانی برای عبود آب در زیر بازشو ها به پایین تعبیه شده است. این تراس که به سمت شمال قرار دارد مجل آفتابگیر و تهویه هوا محسوب میشود که به سمت باغ لیمو و دهکده دید دارد دید جنوب به سمت دریاست

اسلاید 26:

اسلاید 27:

اسلاید 28:

اسلاید 29:

اسلاید 30: اتاق خواب که میتواند محل کار نیز باشد درای اتاق تعویض لباس آلومینیمی و تراسی با مبلمان است اتاقک با وجود عمق کم دارای فضایی زیاد میباشد اتاق خواب سرویس بهداشتی حداگانه دارد .فضای خواب مستقیما به تمام نقاط خدماتی خانه دسترسی دارد. و از طزیق پلکان به باغچه راه می یابد. اتاق با پنچره های بزرگ در کل مدت روز آفتابگیر میباشد و قابل تنظیم اند دو دیوار صورتی اتاق سبب شده تا در نگاه اول آشفتکپگی اتاق نامشخص باشد کنتبخانه کوچکی نیز در این مکان دیده میشود.

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33:

اسلاید 34:

اسلاید 35: علت نامگذاری ویلا کدی میان گری و بادووسک بوده E : eileen 1027 : کد موبایل غیر شخصی

اسلاید 36: آشپز خانه یادآور شکل سنتی ست در فصل زمستان غذا در فضای باز و در تابستان در داخل سرو میشود این مکان با وجود پنجره های کشویی قابلیت تبدیل به فضای باز را دارد انباری برای ذغال و غذا و سینک ظرف شویی تعبیه شده

اسلاید 37:

اسلاید 38: راه پله

اسلاید 39: راه پله

اسلاید 40: پله های خارجی

اسلاید 41: سایت پلان

اسلاید 42: ورودی پله های خارجی

اسلاید 43:

اسلاید 44: ویـــلا ســــاوا villa savoye

اسلاید 45: مقدمه ای از لوکوربوزیه لوكوربوزيه كه بيش از 50 سال احتمالاً پيش از هر معمار ديگري در عرصه معماري مدرن مي‌درخشيد، در آغاز جواني پس از اتمام يك مدرسه حرفه‌اي به معماري روي آورد و در عمر هفتاد و چند ساله خود دمي از معماري غفلت نكرد و با اينكه هرگز آموزش رسمي از هيچ معماري نگرفت، خود معلم و راهبر صدها معمار در اقصي نقاط جهان از ژاپن و هند گرفته تا آن سوي ديگر جهان يعني برزيل شد. عليرغم انتقاداتي كه در سالهاي اخير از لوكوربوزيه شده است، تنها لوكوربوزيه و معدود ديگري از اين هنرمندان بودند كه با خلاقيت واقعي و تلاشي مستمر ايده‌ها و ايده‌آل‌هاي انسان‌دوستانه و صحيحي را به منظور هرچه بهتر ساختن محيط‌هاي انساني اشاعه دادند؛ اما با اين حال، كساني هستند كه از كار لوكوربوزيه ايراد بگيرند. به طور مثال، ايرادي كه ونتوري به لوكوربوزيه مي‌گيرد اين است كه وي معماري را بس ساده گرفته و صرفاً به فرم‌هاي اصلي مانند مكعب و مخروط و استوانه توجه داشته است.

اسلاید 46: از نمونه‌هاي آثار لوكوربوزيه، مي‌توان به ويلاشواب، ويلا درواگرسون، ويلا لاروش، ويلا ايستاين، ويلا شودان و خوابگاه‌هاي دانشجويان سوئيس اشاره كرد. تأثير وي بر معماري مدرن پايدار است و گاه حتي در آثار معماراني كه به ظاهر او را رد مي‌كنند يا در جستجوي مفر‌هايي تازه براي معماري مدرن‌اند، باقي است. وي در زمان خودش از جديدترين و خاص‌ترين متريال‌ها استفاده كرد كه زياد معمول نبود و دو عنصر مهم و تأثيرگذار در معماري او، نور و زمان بودند. او همواره از سهم عمده‌ي اين دو عنصر مهم و تأثيرگذار در معماري و در ساختمان‌هاي باستاني به نيكي ياد مي‌كرد. لوكوربوزيه همچنين در ارتباط با محدوده‌ي مشخص از زمان، پيش از آنكه حضور نور معنا و جلوه‌ي متعادل‌تري در تركيب‌بندي بصري خود ارائه دهد، اين‌چنين مي‌نويسد: به تصوير درآمدن محور در محيط پيرامون آثار معماري شايد مظهري از اولين انديشه انساني باشد. اين نكته اولين رفتار انسان را در طبيعت نشان خواهد داد. كودكان نيز به صورت ذاتي در امتداد محور پيشروي خود حركت خواهند كرد. تلاش در حركت انسان و رفتارهاي هيجاني نيز برپايه محور خود شكل خواهد گرفت، محور اولين قانون ثبت شده معماري است تا براي شروع هر فعاليت معماري نظم را برقرار سازد. اساساً معماري برپايه همين محورها استوار است. لوكوربوزيه معماري را تجربه مخاطب از زمان مي‌داند؛ همچنان تأثيرپذيري او از بازديد كه به گمان بسياري آكروپليس را نشان مي‌دهد.

اسلاید 47: در بررسي لوكوربوزيه  كلاسيك، مي‌توان به يكي از نمونه‌هاي شاخص آثار او، ويلا ساوا اشاره كنيم. ويلا ساوا ايده‌‌ي رهايي از خاك از نظر لوكوربوزيه را به نمايش مي‌گذارد و به او اجازه مي‌دهد تا مسكن ايده‌آل دهه‌ي 1920 تا 1930 را طراحي نمايد. او ايده‌هاي بيان شده در مدل خانه سيتروهان را تكميل نمود و در مجموعه خانه‌هاي اين دهه مورد استفاده قرار داد. ويلا ايده‌آل‌هاي كلاسيك لوكوربوزيه را نمايان مي‌سازد، ايده‌آل‌هايي كه برگرفته از احترام او به پارتنون مي‌باشد. ويلا ساوا شبيه يك ويلاي رنسانس داراي فرم مركزي است و مانند معابر در يك دورنماي وسيع و بر فراز پيلوتي؛ نمونه معاصر ستون‌هاي كلاسيك، قرار گرفته است. ويلا علاوه بر دارا بودن مفاهيم معاصر و تاريخي نمادي از سيستم تفكرِ متقدّم به لوكوربوزيه است.

اسلاید 48: در مرحله اول، او هر بنا را جزئي از شهر تخيلي خود مي‌داند؛ ثانياً مي‌كوشد تا نشان دهد كه چگونه معماري، فيزيك و فرهنگ زندگي را غنا مي‌بخشد. واسطه ظهور تفكر او يك فرم هندسي كنترل شده و داراي ارتباطات منحصر به فرد با طبيعت است. زماني كه ويلا ساوا ساخته شد، پواسي شهر كوچكي در شمال غربي پاريس بود. سايت ويلا علفزاري واقع در حومه شهر بود كه توسط انبوهي از درختان محصور شده و داراي چشم‌اندازهاي مناسبي به سوي شمال غرب بود. ويلا ساوا آخرين و بهترين ويلاي سبك پيوريست براي جلوه دادن اختراعاتي است كه لوكوربوزيه قبلاً در موضوعات متعدد تست و تصحيح كرده بود.

اسلاید 49: آنچه كه او به عنوان پنج نكته در معماري جديد ذكر كرده بود، يعني پيلوت، باغچه بام، پلان باز، نماي آزاد و پنجره‌هاي كشيده، همگي در اين طرح همراه اين عنصر با مهارت طراحشان در حرفه خود با يكديگر به خوبي تركيب شدند. با كارفرمايي روشنفكر و متمول در يك سايت بدون محدوديت، تمامي شرايط براي خلق يك شاهكار آماده بود. اين اولين فرصت لوكوربوزيه براي طراحي ويلايي آزاد و بي‌‌پيرايه در مقياسي بزرگ بود كه از تمامي وجوه ديد داشت. در سال 1911 هجده سال پيش از به اجرا رسيدن ويلا ساوا، لوكوربوزيه سفرهايي را به تركيه، يونان و ايتاليا داشت. ساختمان‌هاي باشكوهي مانند كليساي سنت صوفيه در استانبول، پارتنون در آتن، پانتنون در رم و آثار شهر پمپي، تأثير شگرفي بر او گذاشتند و ايده‌هاي آثار بعدي او را رقم زدند. لوكوربوزيه به تناوب، نكاتي را كه در سفرش مشاهده كرده بود، در دفترش يادداشت كرد؛ اگرچه در طراحي ويلا ساوا كمتر به وجوه بصري آن پرداخته شده؛ اما به شكلي واضح به نظر مي‌رسد لوكوربوزيه در پروسه طراحي خود در تعامل و معماري معابد يونان باستان قرار داشته است. كالبد ويلا ساوا، ستون‌هايي را دارد كه به واسطه آنها از روي زمين برخاسته و از مكاني بر فراز محيط پيرامون خود ايستاده است.

اسلاید 50: اين ساختمان صرفاً به عنوان محيطي براي زندگي شناخته نشده؛ بلكه به عنوان مكاني از ادراك انساني جدا از فرم و محيط پيرامونش مي‌باشد. او قصد داشت تا يك مكعب را بر فراز علفزار قرار دهد. هندسه انساني بر فراز هندسه طبيعي. فرم مركزي در مركز يك سايت مركزي قرار گرفته است. يك فرم افقي در ميان يك مكان افقي. لوكوربوزيه قصد داشت تا يك تأكيد ممتد را نسبت به اين فرم، فراهم آورد.

اسلاید 51: قسمت ورودي با توجه به قدرت چرخش يك ماشين و با توجه به پويايي بنياني ميان احجام منفي و راست‌گوشه، شكل گرفته است كه اين نشانگر تلاش لوكوربوزيه براي تحقق بيان معمارانه‌ي ‌انگار‌ه‌‌ي ماشين در اين ويلاست. چيدمان اصلي فرم‌ها و سازه‌ها بسيار ساده است. يك مكعب كم‌ارتفاع و تقريباً مربعي شكل در پلان داراي پنجره‌هاي طولاني در چهارسمت خود بوده و توسط پيلوت از روي زمين بالا آمده است.

اسلاید 52: اندازه اين مكعب توسط دو عامل ثابت تعيين مي‌شود؛ حداكثر شيب رامپ پياده و حداقل شعاع گردش اتومبيل درست مانند موضوعات يك نقاشي سبك پيوريست. اين رامپ و فضاي گردش اتومبيل بايد در قالبي كه توسط مكعب كلي طراحي تعريف مي‌شد، جاي مي‌گرفت. ديوار پرده‌اي منحني شكل كه بر روي اتاق آفتابگير بالاي سقف، سايه مي‌اندازد و مشخصه‌ي شبيه يك كشتي به ويلا مي‌دهد، تنها چيزي است كه از سوئيت و اتاق‌خواب اصلي طبقه دوم در طرح اصلي باقي مانده است. اين نكته قابل ذكر است كه در طرح نهايي، فضاي كمي كاملاً محصور شده و قابل استفاده براي كارفرما است. بدون احتساب پاركينگ و اتاق‌هاي خدمه واقع در طبقه همكف، فضاي قابل استفاده شخصي تنها شامل سالن، سه اتاق‌خواب، يك اتاق مخصوص خانم خانه، دو حمام و يك آشپزخانه است. تمامي اين فضاها در يك تراز قرار دارند و اكثر فضاهاي باقيمانده به تراس اختصاص داده شده و به عنوان يك اتاق بدون سقف و گسترشي از اتاق مخصوص خانم خانه محسوب مي‌شود كه مسقف بوده؛ اما بازشويي به سمت تراس دارد.

اسلاید 53: رامپ نكته‌اي كليدي در اين طرح است كه از هال ورودي تماماً شيشه برخاسته و با طي كردن دو سطح به طبقه اصلي ساختمان مي‌رسد، جايي كه رامپ به تراس مي‌رسد و از آنجا دو طبقه ديگر تا رسيدن به اتاق آفتابگير طبقه بالا ادامه مي‌يابد. عنصر همراه اين رامپ كه يك پلكان مارپيچ مي‌باشد؛ اگرچه عنصري زيباست؛ اما فقط براي استفاده خدمه به عنوان ميانبر به كار مي‌رود

اسلاید 54: رمپ

اسلاید 55: رمپ

اسلاید 56: راه پله

اسلاید 57: راه پله و رمپ (فاصله)

اسلاید 58: موزائيك‌كاري قطري كف هال ورودي ديوار تمام‌شيشه‌اي كه كاربري سالن و تراس را جدا كرده و از نظر فضايي به يكديگر پيوند مي‌دهد. صندلي كاشي‌كاري شده‌ي حمام خانم ساوا محدوده پلكان مارپيچ كه شبيه دودكش كشتي است و نيز پنجره بدون شيشه‌اي در اتاق آفتابگير بالا كه مسير پياده را در بالاي رامپ با قاب، ديد زيبايي از دره‌ سين در دوردست به انتها مي‌رساند.

اسلاید 59: حمام و صندلی کاشی کاری

اسلاید 60: موزاییک کاری کف

اسلاید 61: ارتباط فضايي ميان سالن، تراس، تراس سرپوشيده و خطوط مايل، معرف رامپ نوع ديگري از سازماندهي را به نمايش مي‌گذارند. جعبه گل و ميز داخل تراس حالت رايج در كليت بنا را تكرار مي‌كند. مربع تركيب شده با جعبه گل درون تراس نورگير سقفي گاراژ طبقه پايين است

اسلاید 62: میز و جعبه گل تراس

اسلاید 63: میز و جعبه گل تراس

اسلاید 64: حجم كمد مشابه يك ديواره فضاي داخل اتاق‌خواب را ترسيم مي‌كند. طاقچه‌هاي زير پنجره‌ها و درون كمد، يك سطح افقي پيوسته را به وجود مي‌آورد

اسلاید 65: حمام و تراس اصول سلامتي، نياز به آفتاب، هوا و نظافت را به گونه‌اي نمادين به نمايش مي‌گذارند. فرم و فضا با پديد آوردن انواع مختلفي از حصارها،‌ گشودگي‌ها و فعل و انفعال‌هاي فضايي، واسطه‌هاي بيان ارتباط بنا و محيط پيرامون هستند. ديوار شيشه‌اي فضاي ورودي ارتباط ميان فضاي داخل و خارج را برقرار مي‌سازد. پيوستگي فضايي درجات مختلفي از محدوديت را معرفي مي‌كند. سطح سقف و خلوص هندسي موجود در ويلا در مفاهيم عقلاني و خلوص منطقي معماري، نمادين لوكوربوزيه را نشان مي‌دهد.

اسلاید 66: . با توجه به آنچه پيش آمد، مي‌توان نتيجه گرفت نظم و وضوح بازتاب‌هاي تفكرات او درباره معماري اين دوره بوده‌اند. ايده‌آل او در اين دوره، رسيدن به ساختاري قابل قياس با كارآيي و دقت ماشين بود. فرم و مصالح معرف مفاهيم نمادين هر طبقه‌ي ويلا، بازندودي از گرايش لوكوربوزيه به سوي ماشين هستند. حجم ورودي‌اي كه موتور ماشين را به ياد مي‌آورد. تراس‌بام، كشتي‌هاي اقيانوس‌پيما را تداعي مي‌كند و محدوده نشيمن، معرف از دست رفتن صورت‌هاي متداول فرم و فضا و ماحصل ظهور نوع جديدي از آزادي انساني است، انساني نوين كه حيات كلاسيك خود را در همگني با ماشين مي‌جويد.

اسلاید 67: تخریب ویلا در سالهای اولیه

اسلاید 68: ویلا به جهت ارزش در معماری بازسازی شده

اسلاید 69: ویلا طی ساخت

اسلاید 70: ورودی

اسلاید 71: ورودی

اسلاید 72: پلان همکف

اسلاید 73: پلان طبقه اول

اسلاید 74: پلان بام

اسلاید 75: نماها

اسلاید 76: طبقات

اسلاید 77: ماکت های ساخته شدهبرای دانلود جدیدترین مقالات معماری به وب سایت ما سر بزنید

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید