علوم انسانی و علوم اجتماعی

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۳ شناخت و مفاهیم شناختی

fasle_3_shenakht_va_mafahim_shenakhti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۳ شناخت و مفاهیم شناختی”

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۳ شناخت و مفاهیم شناختی

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: مقدمه ای بر آموزش و پرورش شناختینظریه و کاربرد ترجمه :دکتر کمال خرازی(آدریان .اف.اشمن و روبرت.ان.اف.کانوی)

اسلاید 3: فصل سومشناخت و مفاهیم شناختی

اسلاید 4: شناخت اشاره به دانستن و فکر کردن دارد.بنابراین شامل دریافت درونداد ،ذخیره کردن،بازخوانی،انتقال و کار روی اطلاعاتی است که از طریق حواس کسب میشود.همچنین شامل ادراک،داوری ،درک هیجانات و البته حافظه و یادگیری می گردد.

اسلاید 5: آخرین باری را که برای خرید مواد مورد نیاز خود به فروشگاه رفتید به یاد آورید. یکی از راههای کسب نگرش کلی نسبت به عواملی که در یک مراجعه موفق به فروشگاه یا در واقع در هر فعالیت دیگری نقش دارند،استفاده از طرحی است که رابطه درونی بین عوامل کلیدی را نشان دهد.

اسلاید 6: پایگاه دانش ما ،سنگ زیربنای یادگیری و حل مسئله را فراهم می سازد .ما اگر نگوییم صدها هزار ،هزاران قطعه اطلاعات را در درون سر خود ذخیره داریم.آنها عبارتند از:

اسلاید 7: واقعیتها-مانند محصولاتی که می توان در فروشگاه پیدا کرد.دانش- این که چگونه با دنیای اطراف خود تعامل کنیم .راهها یا برنامه های پیچیده ای که فشار شناختی فعالیتهای روزمره را سبک می کنند.

اسلاید 8: دانش ، به دانش اخباری (یعنی واقعیتها) و دانش اجرایی (یعنی فرایندهایی که ما بکار میبریم تا تکلیفی را انجام دهیم) اشاره دارد و هر دو در هر موقعیت یادگیری حیاتی هستند زیرا آنچه آموخته می شود و چگونگی آموخته شدن آن بر دانسته های قبلی فرد مبتنی است.علاوه بر این ،توانایی یادگیری فرد متکی به زمینه ای است که یادگیری در آن اتفاق می افتد.

اسلاید 9: سائق اشاره به انگیزش و مشخصات دیگر شخصیتی دارد که بر میزان تلاشی که صرف هر تکلیف میشود تاثیر میگذارد.

اسلاید 10: انعطاف اشاره به انتخاب هدفهای واقع بینانه ،اتخاذ تصمیمات ،انتخاب اولویتها ،استفاده از راهبردهای مزیت آور و تغییر روش کار در صورتی که مسئله حل نشده باشد، دارد.

اسلاید 11: در تبادل تلفنی، وسایل مشخصی (مانند تجهیزات سویچ،فرستنده ها و گیرنده ها) این امکان را فراهم میسازد که جریان برق در طول مسیر خاصی عبور کند .نحوه کار این تجهیزات به مثابه کار فرایندهای شناختی برای استفاده از اطلاعات در نقاط مختلف مغز است .این فرایندها ،تفکر ،بینش،خواب ،طراحی برنامه و عمل را ممکن می سازد.

اسلاید 12: راهبردهاراهبردها اشاره به راههای زیادی دارد که ما اطلاعات را از طریق آنها وارد( رمزگردانی) ذخیره و بازخوانی (رمز گشایی) می کنیم.

اسلاید 13: نکته اصلی این است که درک کنیم یک راهبرد ، روش سازمان دهی اطلاعات به نحوی است که پیچیدگی آن کاهش یابد و یا یکپارچه سازی اطلاعات در پایگاه دانشی است که در مغز ما برای استفاده های بعدی وجود دارد.

اسلاید 14: همانطور که ما رشد میکنیم و درباره دنیای اطراف خود می آموزیم ، تعدادی از راهبردها را که به ما در پردازش اطلاعات ( یا کار با آن) کمک می کند مورد استفاده قرار می دهیم و در مورد آنها مهارت کسب می کنیم.

اسلاید 15: نوع دیگری از روش تمرین وجود دارد که آن را تمرین جمع شونده می نامند و وقتی بکار می رود که برای مثال شماره تلفنی به صورت رقم به رقم به فرد داده میشود و سپس او هر رقم را همراه با رقم بعدی تکرار می کند.

اسلاید 16: این راهبرد برای واحدهای کوچک اطلاعات مانند شماره های تلفن که باید برای مدت نسبتا کوتاهی یادآوری شود و حتی برای دانش پیچیده ای مانند گفتارهای یک نمایش که باید به صورت طوطی وار آموخته شود ،عالی است.

اسلاید 17: چنان چه اطلاعات پیچیده باشد و از پیش زنجیروار رمزگذاری نشده باشد،تکرار و تمرین موثر نیست.

اسلاید 18: برخی از راهبردهای حافظه ممکن است در برخی از موقعیت ها خوب کار کند ولی در جای دیگر مفید واقع نشود.محققان مجموعه جالبی از راهبردهای حافظه را گردآوری کرده اند(که آنها را یادیارها یا ابزارهای یادیاری می نامند) که از آنها با درجات متفاوتی از چیرگی ،بسته به تجارب فرد ،در یادگیری و حل مسئله استفاده می شود.

13,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید