علوم انسانی و علوم اجتماعی

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۴ کارکردهای مغز و حل مسئله

fasle_4_karkerdhaye_hale_masaleh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۴ کارکردهای مغز و حل مسئله”

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۴ کارکردهای مغز و حل مسئله

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب مقدمه ای بر آموزش و پرورش شناختینظریه و کاربردآدریان .اف.اشمنروبرت.ان.اف.کانویترجمه:دکتر کمال خرازی

اسلاید 3: فصل چهارمکارکردهای مغز و حل مسئله

اسلاید 4: مطالعات انجام گرفته پس از جنگ جهانی اول (شلسینگر،1962) بر روی جراحات ناشی از اصابت گلوله ،آثار رفتاری بسیار اختصاصی وابسته به محل صدمه را آشکار ساخت .برای مثال آسیب به بخش پیشانی مغز تاثیر زیادی بر اراده و هیجان (که مجموعا عاطفه خوانده می شود) داشت، گرچه آسیب عمده ای در حافظه اخیر ،هوش آزمونی و توجه ایجاد نکرد.

اسلاید 5: نتایج مشابهی درباره آثار جراحی گزارش شده است.برای مثال،پن فیلد و ایوانز (1934) گزارش کردند که آسیب به بخش پیشانی مغز منجر به از دست دادن ابتکار و ظرفیت مدیریت برنامه ای می شود و نابودی عامل ترکیب کننده عملیات فکری را در پی دارد.به هر حال ،با وجود گرد آمدن همه این گزارشات ،بنظر نمی رسد آسیب مغزی اثر یگانه قابل تشخیصی در ناحیه خاصی از مغز داشته باشد.

اسلاید 6: عصب روانشناسی رشته ی در حال رشدی در زمان جنگ جهانی دوم بود. عصب – روانشناسی به عنوان یک علم میان رشته ای ،توصیفات روانشناختی رفتار انسانی را در زمینه هایی چون ادراک،حافظه و فعالیتهای فکری با اطلاعات بدست آمده از عصب شناسی بالینی جدید، فیزیولوژی و شیمی – زیستی ،ترکیب کرد.

اسلاید 7: دو شعبه از عصب– روانشناسی در جهان غرب پدید آمد،هر چند کاملا از هم جدا نبود .یک شعبه بر رویکرد تجربی تاکید داشت،در حالی که شعبه دیگر دارای گرایش بالینی بود .هر دو شعبه تلاش کردند رفتار را از طریق بررسی ساز و کارهای بنیانی مغز درک کنند.

اسلاید 8: شرینگتون(1933) و لشلی(1933) از پیشتازان رویکرد تجربی بودند.برای مثال شرینگتون پیشنهاد کرد که پیچیدگی رفتار ارتباط مستقیم با سازمان پیوندهای اتصالی (یعنی سیناپس ها) بین سلولهای عصبی دارد.تحریک و مهار در نقاط گره ی مدار عصبی ،یکی پس از دیگری همکاری می کنند تا طرح انتقال و نهایتا برونداد حرکتی را هدایت نمایند.

اسلاید 9: لشلی بر طبیعت یکپارچه مغز تاکید داشت و پیشنهاد کرد که بافت های لایه قشری به یکدیگر وابسته هستند بطوری که همه لایه قشری یا بخشهای زیرمجموعه آن قادر خواهند بود کارکردهای کل را داشته باشند.

اسلاید 10: بعدا گزانیگا (1975) نتیجه گیری کرد که نواحی مغزی مسئول پردازش اطلاعات خام حسی را می توان با قطع جسم پینه ای در جراحی «مغز دو نیمه» (برای کاهش تشنج های غیر قابل کنترل صرع) بصورت مجزا و بدون ارتباط با یکدیگر در آورد.به هر حال جداسازی فرایندهایی که سلولهای کوچک قشری را در بر میگیرد دشوارتر است زیرا راه عبور چنین اطلاعاتی هستند.

اسلاید 11: رویکرد دوم در پاسخ به مشکلات عملی سنجش و توان بخشی بیمارانی بود که دچار اختلال عملکرد قشر مغز هستند و ریشه های روانشناسی بالینی را نشان می دهد.به نظر می رسد عصب- روانشناسی بالینی در اثر تلاش برای تشخیص و توان بخشی سربازان آسیب دیده ،پس از جنگ جهانی اول تحرک زیادی یافت .فشار اصلی در این زمینه ، توسعه و توصیف ابزارهای آزمون برای تعیین و جایابی آسیب های مغزی بود.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید