علوم انسانی و علوم اجتماعی

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۸ روش‌های شناختی تدریس و یادگیری

raveshhaye_shenakhti_fasle_8

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 115 اسلايد مقدمه ای بر آموزش و پرورش شناختی نظریه و کاربرد ترجمه :دکتر کمال خرازی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1668 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۸ روش‌های شناختی تدریس و یادگیری”

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۸ روش‌های شناختی تدریس و یادگیری

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کتاب مقدمه ای بر آموزش و پرورش شناختینظریه و کاربردآدریان.اف .اشمنروبرت.ان.اف.کانویترجمه: دکتر کمال خرازی

اسلاید 3: فصل 8 روشهای شناختی تدریس و یادگیری

اسلاید 4: حرکت به سمت رویکرد شناختی نسبت به آموزش و پرورش موجب طراحی تعداد قابل ملاحظه ای از الگوهای عمومی آموزش راهبرد شده است که هدفشان آموزش راهبردهای شناختی در زمینه ی محتوای خاص درسی و یا خارج از حوزه ی خاص درسی می باشد.

اسلاید 5: اکثر این الگوها – گرچه نه همه آنها – پاسخگوی چند اصل زیربنایی مشابه آنچه هوک(1993) فهرست کرده است می باشند.این اصول به شرح زیر است:

اسلاید 6: یادگیری انجام گرفته دربستر برنامه درسی ،نسبت به یادگیری در انزوا رجحان دارد.تجارب آموزشی و یادگیری باید یکپارچه و متعادل باشد .آموزش،همچون فرایندی جاری و بازگشتی است و یادگیری تکالیف جدید بر روی مهارتهای کسب شده ی پیشین بنا میشود.

اسلاید 7: وساطت معلمان و سایرین به یادگیرنده کمک می کند تا بر تکلیف متمرکز گردد.رویه های عادی آموزشی و روشهای بلند فکر کردن رعایت می شود تا موجب الگوهای خوبی از فکر راهبردی گردد.دانش جدید همواره با دانش موجود مربوط می شود.و....

اسلاید 8: در این فصل چند الگوی آموزش و پرورش شناختی را شرح می دهیم و وجوه اشتراک و افتراق آنها را توصیف خواهیم کرد.

اسلاید 9: آموزش راهبرداز جهاتی طراحی الگوهای جدید آموزش راهبرد،کمی شبیه چیدمان مجدد صندلیهای آفتابگیر رایج در کنار یک استخر شنای عمومی است .عناصری که در توفیق یادگیری و حل مسئله سهیم هستند(یعنی راهبردها و فنون)کاملا شبیه اند و زمینه ای که این عناصر در آن کنار هم قرار میگیرند اغلب از پیش تعیین شده است(یعنی محیط تدریس- یادگیری).

اسلاید 10: تنها تفاوت موجود ،به نظر می رسد شکل بندی و نحوه ترکیب آنها با هم باشد.به بیان دیگر،در حالی که تفاوتهای بسیار روشنی بین برخی از رویکردها وجود دارد، هدف نهایی آنها مشابه است- کسب اطمینان از این که دانش آموزان و معلمان از تواناییهای شناختی و فراشناختی دانش آموزان آگاهند و این که این تواناییها در فرایند تدریس – یادگیری تلفیق شده اند.

اسلاید 11: الگوی الیس (1993) نقطه شروعی را در اختیار ما می گذارد که از آنجا می توانیم انواع ترکیب و شکل بندیهای آموزش و پرورش شناختی را بررسی کنیم.

اسلاید 12: آموزش یکپارچه راهبردالگوی الیس قصد تغییر عملیات تدریس در کلاس درس را داشت به نحوی که آموزش و یادگیری راهبردی باشد.4 فرایند تدریس تعریف گردید:

اسلاید 13: آشناسازیایجاد چهارچوبکاربرد و گسترش

اسلاید 14: الیس در هر یک از آنها هم راهبردهای عمومی و هم راهبردهای خاص را ارایه داد تا معلم بتواند از طریق انتخاب محتوا، روش ارائه و راهکارهایی که به یادگیری راهبرد کمک می کند،نقش واسط را در یادگیری ایفا کند(به جای اینکه خود ،مدرس راهبردها باشد.

اسلاید 15: در نتیجه ی استفاده از این الگو انتظار می رفت که دانش آموزان انتظارات برنامه درسی را درک کنند ،در مورد بهترین شیوه برخورد با تکلیف و چگونگی نظارت بر کارآمدی خود در هنگام انجام تکلیف تصمیم بگیرند.

اسلاید 16: آموزش شناختی / الگوهای آموزشی بر اساس ویگوتسکیدر اینجا 3 برنامه برجسته آموزش و پرورش شناختی را که در حال حاضر توسط معلمان در چندین کشور مورد استفاده قرار میگیرد مرور خواهیم کرد.

اسلاید 17: تقویت ابزاری(IE)تقویت ابزاری(IE) توسط فیورستین و همکاران او طراحی شده و در چندین کشور بکار رفته است.این رویکرد با استفاده از ابزار سنجش ظرفیت یادگیری و در پی آن برنامه آموزشی تقویت ابزاری ،به روشنی با الگوی سنجش،آمادگی ،آموزش و ارزیابی انطباق دارد.

اسلاید 18: فیورستین (1970) در آثار اولیه خود دو نوع فراگیرنده را مشخص ساخت: فراگیرنده های پذیرا- منفعل و فراگیرنده های فعال- تغییر دهنده.

اسلاید 19: گروه اول کسانی هستند که اطلاعات را با تلاش کمی بدون اینکه در یادگیری درگیر شوند دریافت می کنند.معلمان این محدودیت شناختی دانش آموزان را شناسایی می کنند و در چارچوب همان محدودیت ها تدریس می نمایند بدون اینکه چالش برای کارکرد شناختی دانش آموز فراهم آورند.

اسلاید 20: تغییردهندگان فعال محدودیت های موجود را به چالش می کشند و دنبال رشد مهارتهای شناختی خود هستند.تدریس به این گروه شامل رشد مهارتهای ضعیف شناختی دانش آموزان است به نحوی که آنها کاربرد راهبردها را در تکالیفی که به آنها عرضه میشود آغاز کنند.

اسلاید 21: هدف روشن تقویت ابزاریIE کسب اطمینان از این است که همه دانش اموزان از جمله کسانی که دارای نیازهای خاص هستند تغییردهندگان فعال محیط یادگیری خود باشند.

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید