علوم انسانی و علوم اجتماعی

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۹ مهارت‌های شناختی و رفتارهای اجتماعی

fasle_9_maharathaye_shenakhti_va_raftarhaye_ejtemaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۹ مهارت‌های شناختی و رفتارهای اجتماعی”

مقدمه‌ای بر آموزش و پرورش شناختی فصل ۹ مهارت‌های شناختی و رفتارهای اجتماعی

اسلاید 1: فصل نهممهارتهای شناختی و رفتارهای اجتماعی

اسلاید 2: رویکردهای رفتاری نسبت به آموزش مهارتهای اجتماعیاین موضوع بر تحقیقات و متون درسی مدیریت حاکم و رفتارگرایی به چند دلیل رویکردی جذاب بود.

اسلاید 3: اول،بر اساس الگوی رفتاری اگر رفتاری یاد گرفته شود می تواند از یاد برود و رفتار دیگری جایگزین آن گردد.دوم الگوی رفتاری مبتنی بر این فرض است که اگر تقویت کننده ها و تنبیه کننده ها به اندازه کافی قوی باشند همه رفتارها قابل تغییرند.

اسلاید 4: سوم، الگوی رفتاری بر پایه این فرض استوار است که همه رفتارها باید قابل تعریف، قابل مشاهده و قابل اندازه گیری باشند.در حالی که این ،مفهوم مفیدی به هنگام مشاهده ی رفتارهاست ولی به نوعی انکار وجود عوامل درونی می باشد که نقش مهمی در فعالیتهای اجتماعی و بین فردی دانش آموز دارند.

اسلاید 5: حالا بگذارید ببینیم چگونه مسائل رفتاری برای تغییر تعاملات اجتماعی دانش آموز به کار رفته است.سه رویکرد را می توان مشخص ساخت: مدیریت احتمال ها،الگو سازی و آماده سازی (آشر،1978).

اسلاید 6: مدیریت احتمالها بر پاداش رفتارهای مثبت و چشم پوشی یا مجازات رفتارهای منفی تمرکز دارد.الگوسازی بر ارائه الگوی رفتاری شایسته و مناسب توسط معلم و اقتباس آن از سوی دانش آموز تمرکز دارد.در رویکرد آماده سازی ،معلم اطلاعات مربوط به مهارتها و نمونه های رفتاری مناسب را ارائه می کند و دانش آموز این مهارتها را در سایر موقعیتهای اجتماعی بکار می برد.

اسلاید 7: چندلر و همکاران او (1992) در مروری بر 15 سال مطالعات کاربردی تحلیل رفتاری در زمینه آموزش مهارتهای اجتماعی در سالهای اول مدرسه به این نتیجه رسیدند که اغلب مطالعات نتوانسته اند تعمیم یا پایداری رفتارهای آموزش داده شده را نشان دهند.در تعیین اقداماتی که بیشترین توفیق را در تعمیم داشته است چندلر و همکاران او (1992) چهار راهبرد معمول را مشخص ساختند که عبارتند از:

اسلاید 8: هدف قرار دادن رفتارهای کارکردیمشخص کردن معیاری برای روانی یا سیالی استفاده از احتمالهای خالی از تبعیضاستفاده از فنون میانجیگری

اسلاید 9: اصلاح شناختی رفتارشکست رویکرد رفتاری در تولید تغییرات رفتاری پایدار و قابل تعمیم همراه با ناکامی آن در پذیرش اینکه تجارب شناختی دانش آموز می تواند بر موفقیت او در یادگیری و حل مسئله تاثیر داشته باشد منجر به طراحی فنون شناختی- رفتاری گردید.

اسلاید 10: رویکرد 4 مرحله ای حل مسئله برای مهار خشم هینز 1- موقعیتی را که موجب خشم می شود تشخیص دهید و هیجانات خشم آمیزی را که رخ می دهد بپذیرید.2- درباره گزینه های جایگزین در برخورد با خشم فکر کنید .3- دو یا سه گزینه برخورد با خشم را طبقه بندی کنید.4- دو یا سه گزینه انتخابی را آزمایش کنید.اگر همه گزینه ها با شکست مواجه شدند ،به گام 2 باز گردید.

اسلاید 11: کامان و ونگ 1993 مطرح کردند که استفاده از نشانه های تصویری و خرد کردن راهکار خود-گویی ،به گام های کوچکتر با بیشترین توفیق در مورد دانش آموزان کوچکتر روبرو است.

اسلاید 12: مراحل فرایند مداراگام1سنجش موقعیتراهکار: عنوان بدهید و برنامه ریزی کنید.گام 2بازشناسی و مهار تکانه های افکار منفیراهکار: تشخیص این که افکار منفی به کار صدمه میزند.و مهار از طریق جایگزین سازی

اسلاید 13: 3- تقویتراهکار: خودتان را به دلیل موفقیت در کار تشویق کنید.

اسلاید 14: کاربرد رو به افزایش رویکردهای شناختی – رفتاری منعکس کننده این آگاهی رو به رشد است که دانش آموزان باید تشخیص دهند که توانایی شناختی در تصمیم گیری آنها درباره رفتارشان و تا حدی در مهار آن نقش دارد.

اسلاید 15: خود و روش های آموزش شناختیبحث امتحان از خود ، نیاز توجه به 3 جنبه از ادراک خویشتن را در هر بحثی در زمینه رویکردهای شناختی و فراشناختی به رفتار اجتماعی ،آشکار می سازد.این 3 جنبه عبارتند از : خود- پنداره ، خود- کارآمدی و عزت نفس (گوردن و همکاران ،1996).

اسلاید 16: نقش هر یک از این 3 جنبه خود مهم است زیرا هر تغییری در رفتار اجتماعی، نیاز به تغییر در خود –پند اره ،عزت نفس و خود کارآمدی دارد.

اسلاید 17: راهبردهای اجتماعی – شناختیراهبردهای اجتماعی – شناختی شامل حل مسئله در سطوح بین فردی و اجتماعی ،خود مهاری رفتارهای تکانشی و پرخاشگرانه ،مهار درونی شده و رشد صفات مناسب می باشد(ر. ا.کندی،1984)، تعمق یا بازتابش (گالاهر،1994)، برنامه ریزی(اشمن و کانوی،1993)، استدلال اخلاقی و مهارتهای اتخاذ چشم انداز اجتماعی (گوئرا و سالبای،1990) می باشد.

اسلاید 18: اصطلاح مهارتهای حل مسائل اجتماعی اشاره به گزینه های مختلف برای حل مسائل مربوط به تعاملات اجتماعی ،ارزیابی پیامدهای احتمالی و انتخاب یک راه حل کارآمد دارد(دوباو و همکاران،1991).

14,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید