مدیریت و رهبری

مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت تغییر

mabani_modiriate_taghir

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت تغییر”

مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت تغییر

اسلاید 1: به نام یکتا قادر مطلق 0000......................................................

اسلاید 2: مقدمه‌ای بر مبانی مدیریت تغییر

اسلاید 3: مقدمهتحول یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. هر سیستمی اگر ایستا و ثابت باشد پس از چندی بدلیل وجود قانون آنتروپی مثبت نابود خواهد شد. برای پیش گیری از فنا و نابودی، تزریق آنتروپی منفی ضروری است و این چیزی جز پویایی، انعطاف و قابلیت واکنش در برابر محیط متغیر نیست.سازمان پویا نیاز به تعامل مؤثر با محیط دارد که به دو شکل صورت می‌پذیرد:نوع اول: مدیریت انطباق سازمان با محیطنوع دوم: مدیریت تطبیق محیط با سازمان

اسلاید 4: تغییر و تحولتحول عبارت است از تغییر در محیط، ساختار، فناوری، یا افراد یک سازمان. اگر تغییر و تحولی در کار نبود، کار مدیران نسبتاً ساده بود و برنامه ریزی بدون مشکل بود چرا که امروز با فردا فرقی نمی‌کرد.مشکل مربوط به طراحی سازمان نیز حل می‌شد. از آنجا که محیط باثبات بود، نیازی به تطبيق نبود. همین طور، تصمیم گیری به شدت ساده بود چرا که پیامد هر تصمیم گیری با قطعیت قریب به یقین قابل پیش بینی بود.کار مدیران ساده بود مثلاً اگر رقبا تولیدات و خدمات جدید معرفی نمی‌کردند، اگر مشتریان درخواست‌های تازه مطرح نمی‌کردند، اگر مقررات دولت هیچ گاه تغییر نمی‌کرد، اگر فناوری هیچ گاه ترقی نمی‌کرد، یا اگر نیازهای کارکنان همیشه یکسان بود. به هر صورت، تغییر، یک واقعیت سازمانی است. رسیدگی به تغییر یکی از کارهای هر مدیری است.

اسلاید 5: نیاز به تحول١- نیاز اجتماعیاز آنجایی که سازمانها در خلاء فعالیت نمی‌کنند و هر یک در محیط ویژه خودشان برمحیط پیرامون خود اثر گذاشته و اثر می‌پذیرند. عملاً سازمانها بمنظور رفع نیازهای اجتماعی بوجود آمده و از آنجا که این نیازها در طول زمان دچار تغییر می‌گردند.سازمان‌ها به منظور پاسخگویی به نیازهای آتی باید تغییراتی را بپذیرند.۲- نیاز سازمانیسازمان‌ها به منظور ادامه حیات خودشان نیاز به این دارند که ویژگیهایی نظیر؛ یادگیرندگی، ارزش آفرینی، مشارکت جویی، خلاقیت، کارآفرینی، و آنرا که ویگیهای سازمان‌های مدرن امروزی است را در سازمان توسعه ببخشند. برای این باید تحول در عرصه یادگیرندگی، اطلاعات محوری و حاکمیت سازمان مجازی را بپذیرد.

اسلاید 6: منظور از پویاییبهبود مداوم و مستمر کارهایی که سازمان انجام می‌دهد و این نیازمند که سازمان تغییراتش برنامه ریزی شده و ارادی باشد نه اتفاقی و برای انعطاف پذیری بیشتر در تعامل با محیط عمل بکند.یادگیرندگی به معنای این است که هر سازمانی باید بیاموزد که از دانش خود بنحو صحیح استفاده کند. یعنی بر مبنای دانش و بینش خدمات مناسبی را به بازار عرضه کند. بدین منظور بایستی:

اسلاید 7: اولاً آموختن را نهادینه بکند.ثانیاً نواندیشی و یادگیرندگی را در افراد و گروهها تشویق کند.ثالثاً روحیه نقد و انتقادپذیری را در عرصه عمل پیاده کند. خلاقیت و نوآوری در کنار پاسخ به نیازهای درون و برون سازمانی به منظور تکامل و توسعه سازمان باید اندیشه‌های نو را در عرصه عمل توسط یک فرآیند سیستماتیک که بدان خلاقیت می گویند تبدیل به پدیده یا محصول جدید یا وسیله جدید بکند که به آن نوآوری می گویند.

اسلاید 8: ٣- نیاز مدیریتیبرای پیشی گرفتن در عرصه رقابت بایستی در کار بکنیم:١- تبدیل منابع به منافع تحت عنوان ظرفیت آفرینی۲- تبدیل زمینه‌ها به فرصت رشد تحت عنوان مزیت آفرینیپس در راستای ظرفیت آفرینی با قابلیت سازی شما بایستی نقاط قوت را افزایش و نقاط ضعف سازمانی را کاهش دهید و در راستای مزیت آفرینی با ارزش آفرینی باید فرصتها را افزایش و تهدیدات سازمانی را کاهش دهید. مدیران به منظور انجام چنین عملی یعنی دو شرط اصلی تفکر استراتژیک خودشان نیازمند تغییر و تحول هستند. چون بدون حرکت نمی‌شود ضعف‌ها را به قوتها و تهدیدات را به فرصتها تبدیل کرد.

اسلاید 9: فرآیند تحول در سازمانهاجان کاتر و پیتر دراکر فرآیند تحول را در قالب ۸ قدم ارائه می‌کنند.قدم اول: ایجاد جو و احساسی از ضرورت و فوریت تغییرقدم دوم: تشکیل یک ائتلاف قدرتمند برای راهبری تحولقدم سوم: تدوین دیدگاه یا چشم اندازی از آینده سازمانیقدم چهارم: ابلاغ بینش مشترک به کل سازمان قدم پنجم: اعطاء قدرت به افراد جهت حرکت بسوی بینش آینده ساز

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید