علوم انسانی و علوم اجتماعیسایرتحقیق و پژوهش

مقدمه ای بر روش تحقيق در مديريت 2

صفحه 1:
دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده ممندسی صنایو درس سمينار و مقدمه ای بر روش تحقیق عباس افرازه پاییز ۱۳۸۶

صفحه 2:
روش پژوهش: " پژوهش برای پاسخ دادن به یک (يا چند) پرسش آغاز می شود. در پرسش آغازی, شناخت مرز مهم است. نتیمه اعمال روش پژوهش: ایماد زبان مشترک تعریف روش: 1 * مجموعه اسلوبها و راههایی است که وصول به حقیقت را آسان می نماید. *مراحلی است که برای جمع آوری اطلاعات و کیفیت بررسی آنها جهت وصول ت انتخاب می شود. ام روش * علمی: با استفاده از وسایل و ابزارهای لازم - که موجب سرعت بخشیدن در رسیدن به هدف مى *غیرعلمی: راه مبهم. عدم قطعیت و منطق, هدف کلی و عام - که نتیجه آن ضعف فکری است.

صفحه 3:
* ارضای میل کنجکاوی انسان * حیات علم و مکتب * رهایی از تعصبات * دقیق سازی اظهار نظر درباره یک موضوع ۴ اصلاح طرز فکر * قادر ساختن انسان به پیش بینی به عنوان وسیله

صفحه 4:
متغیرهای مور در طراحی پژوهش: 4 ‎١‏ نوع پژوهش + منابع کسب اطلاعات ‎r‏ طراحی نمونه و انتخاب آن ‏_ مخاطب پژوهش ‏د. انواع اطلاعات مورد نیاز ‏. روشهای گردآوری اطلاعات ‎ov‏ سطح پژوهش

صفحه 5:
ملاکهای انتخاب مسائل پژوهشی: خودداری از دوباره کاری در پژوهشها و وفاداری نسبت به پژوهشهای دیگران. «_ درجه اهمیت متاله پژوهش واززش ادامه آن علاقه مندی, کنجکاوی و کشش علمی برای دریافت واقعیات + آموزش, شرایط و کیفیت فرد پژوهشگر د. فراهم بودن اطلاعات و علمی بودن» روش پژوهش + وجود امکانات مورد نیاز پژوهش و مناسب بودن روش پژوهش ۷ امکان همکاری و همیاری در انجام پژوهش ‎gn‏ واحدها و افراد ذیربط + مخارج پژوهش و استفاده احتمالی از آن + مشکلات. موانع و خسارات احتمالی در رابطه با پژوهش زمان لازم برای پژوهش 11 عامل مکان و زمان حفظ اصل سادگی ar

صفحه 6:
مراحل انجام پژوهش: + تمین موضوع تحقبق

صفحه 7:
نمودار روش حصول ۴ از یک فرضیه به نظریه علمی: رس cole ‏فرضيه | آم‎ ae

صفحه 8:
مراحل تحقیق از ‎LAS‏ دیگر: ۳ * آماده سازی * برنامه ریزی مرور منابع پژوهش و تجزیه و تحلیل داده ها تجزیه و تحلیل شیوه های تجربی و نیمه تجربی * ارائه يافته های پژوهش

صفحه 9:
طرح مساله و يبان مشكل مورد نظر مراحل روش علمى بزوهش: ‎ientific Method)‏ جمع آورى اطلاعات مطالعه اطلاعات و تشخيص روابط علت و معلول نقد فرضيه و مشخص کردن اعتبار علمی آن تهیه گزارش تحقيق

صفحه 10:
گام های ف رآیند پژوهش (نگاهی دیگر): ‎.١‏ پرسش آغازی پژوهش ‏۲. تعیین و تنظیم فرضیه ها ‏۳ طراحی پژوهش ‏۴ جمع آوری داده ها ‏۵. تجزیه و تحلیل و عرضه يافته ها ‏نکاتی در اعمال روش پژوهش: * شست و شوی ذهنی از پیش داوری ها ‏* وفاداری به طرح پژوهش ‏* در نظر داشتن ابعاد یک قضیه

صفحه 11:
مطالعه موردی (5۲/0۷ 6256)) ۱. جمع آوری تمام داده ها درباره موضوع (از هر طریق) ۲ _ سازماندهی و دسته بندی داده ها ۳ _ مکتوب سازی و آماده کردن گزارش مطالعه ارزیابی گزارش مطالعه + تحلیل و مقایسه تطییقی علل بهره گیری از مطالعه موردی: * کاهش مقیاس پژوهش ۴ افزایش تعداد نمونه های مورد مطالعه و مشابه

صفحه 12:
مراحل تدوین یک طرح پژوهشی: سؤالاتى كه بايد بپرسید - مسأله جيست و جه جيز بايد مطالعه مراحلى كه طى خواهيد كرد عناصر مهم هر مرحله

صفحه 13:
منابع کسب اطلاعات: * اولیه: خاص موضوع پژوهش گردآوری شده * انویه: اطلاعات در دسترس که خاص موضوع نیست. عوامل مؤثر در انتخاب روش تحقيق:_ * نوع اطلاعات و منابع * زمان و هزینه * دقت مورد نیاز طراحی و انتخاب نمونه: * ۱.نمونه گیری احتمالی: تصادفی ساده طبقه بندی ساده * ۲. نمونه گیری غیر احتمالی

صفحه 14:

صفحه 15:
نگاهی کلی به روش های پایه در گرد آوری اطلاعات (۱) روش هدف نهایی |هنگام نیاز سریع و آسان ت از مردم با یک اروش دوستانه (غیر |تهدیدآمیز) مشنامه ها لیستهای کنترل| ازمانی که بخواهند تمامی اتجربیات و عقاید و ادراکات فردی را متوجه آشوند یا در مورد |پاسخهای پرسشنامه ها ۴ دسترسی به پرسشنامه های |" وسعت و عمق کامل اطلاعات توسعه ارتباط با مخاطب * انعطاف پذیری با مخاطب مشکلات |" امكان بى دقتی یا کم دقتی در بازخور " امكان وجود خطا ناشی از کلمه ها و جملات * شخصی بودن * نیاز به متخصص نمونه گیری "عدم در بركرفتن همه چیز * امكان احتياج به زمان زياد * امکان مشکل بودن مقایسه و تجزیه او تحلیل * امکان وجود هزینه بالا * امکان عدم درک پاسخهای مخاطب| از طریق مصاحبه

صفحه 16:
نگاهی کلی به روش های پایه در گرد آوری اطلاعات (۲) روش هدق تهانى #داشتن عملکرد یک برنامه بدون قطع آن, مرور كاريردهاء مسا ع ری | مروزکابردها: مسایل مالی: يادداشتهاء جلسات و صورت جلسات مشاهده " عدم قطع برنامه يا روال إعادي مشتري * وجود اطلاعات از قبل کم بودن ابهام اطلاعات . تاقات و < هماهنگی با اتفاقات رخ ۴ زمان بر | تقص احتمالی اطلاعات لزوم واضح بودن آنچه که به دنبالش لهستیم " عدم انعطاف در دستیبی به اطلاعات) * محدود بودن اطلاعات به موارد قبلی رفتار مشاهده شده ۴ سختی در بیان را " سختى در طبقه بندى كردن مشاهدات " امكان تا * امکان گران بودن روش

صفحه 17:
نگاهی کلی به روش های پایه در گرد آوری اطلاعات (۳) روش هدق تهاتى مزايا 23 به دنت به دست دادن سرپ 2 6 .| *سختی در تجزیه و تحلا پاسخها جستجوی یک عنوان ا : گروههای ‎١‏ كيارب تتنهيلات مقر باز تیک به طور عمیق در اطلاعات عميق و وسیع در | رت تسهیلات بیشتر برای ‎oad Bom‏ بحنهای گروهی زمان کوتاه ‎ae‏ ۲ به دست دادن ‎uh‏ | * سختی در برنامه ریزی برای 1 تا ‎wal =‏ کلیدی در برنامه ها chat ps yun] EES ee ‏بف‎ نمایش تجربیات انشترى ف ‎wis‏ ‏مطالعات | مخاطب در یک برنامه و | ‎HES ae‏ | # نيار به زمان زياد براى جمع کت هتایک ‎Pe Bite az os‏ دادن مشاهدات 2 "قوت در توصیف کرد! ری لو طول مقايسه همزمان اوت فر توصيف كردن نامه برای ناظران خا الى ار موردها برنامه برا ی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان